Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 14:48
bram_05
bram_05 is offline
Toen de utrecht supporters Hamas Hamas zongen werden ze teruggestuurd, maar k weet nie of je het nieuwe liedje van Ajax al hebt gehoord:

en het was meters meters meters buitenspel
de kloeg die zag het niet, maar utrecht zag het wel
dus waar is nu die cup
die staat op onze club
en van je hela hela utrecht zing maar mee

Dit is (neem ik aan) voor Utrecht minstens zo kwetsen...waar trek je de lijn?
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 15:41
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
of ik begrijp m niet, of er is nix ergs aan, anyway, hier gaat t daar ook al over
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:23
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dit is beter dan wanneer men zich zou verlagen tot racisme.
Dit is best een *grappig, uitdagend* liedje,
iets als hondenlul vind ik ook nog wel kunnen,
maar racisme gaat gewoon te ver
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:59
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Tuurlijk mag dat….!!
Alles wat Ajax zingt mag.

Was vroeger al zo; is een traditie.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:37
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Kijk, dat van die 'joden' roepen de ajaxsupporters ook over zichzelf uit, want ze noemen zichzelf 'joden' en bijbehorende dingen.
Anti-joods is dus niet beledigend bedoeld voor de joden (als gelovigen).
Kijk, een buitenstaander snapt dat niet en doet er wat aan, terecht want hij kan niet aan de joodse gemeenschap en zijn baas verkopen: "ja dat riepen ze wel, maar ze bedoelen het niet zo."
Wel terecht dus, maar dat is onterecht.

dit kan ook wel bij dat andere topic
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:07
MarcyMarc
Avatar van MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Spreekkoren horen bij het voetbal, maar er zijn grenzen hoor...
__________________
Carpe Noctem, Bibo Semper
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:12
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Kijk, dat van die 'joden' roepen de ajaxsupporters ook over zichzelf uit, want ze noemen zichzelf 'joden' en bijbehorende dingen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat meisjes die een kort rokje dragen een verkrachting over zichzelf afroepen.
Verstandig zal het niet zijn, maar je moet niet aan schuldverwisseling en -vervaging doen.

Citaat:
Anti-joods is dus niet beledigend bedoeld voor de joden (als gelovigen).
Kijk, een buitenstaander snapt dat niet en doet er wat aan, terecht want hij kan niet aan de joodse gemeenschap en zijn baas verkopen: "ja dat riepen ze wel, maar ze bedoelen het niet zo."
Wel terecht dus, maar dat is onterecht.
Dat is bullshit.
Ook al is men niet tegen de Joden als gelovigen, het is toch een racistische uitlating. Je zegt dingen over mensen gebaseerd op hun vroegere onderscheid, dat is niet te rechtvaardigen.
Zeker als je dit ziet in een verband als 'hamas, hamas, Joden aan het gas'
de hamas verwijst naar de zeer pijnlijke crisis in het Midden-Oosten,
het gas is misschien nog wel erg,
weet je hoeveel miljoenen Joden gestorven zijn aan het gas?
het maakt niet uit wie men beledigt, maar het is zeker dat er mensen persoonlijk door geraakt worden door deze leuzen, al zijn het geen Ajax supporters dan wel Joodse mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:52
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Ach, het is maar net wat het grote volk begrijpt natuurlijk.
Als Ajacieden liederen zingen over een overleden lid van de harde kern van de Eagles doet de KNVB niets, wordt er daarna iets gezongen over de Bijlmerramp krijgt Go Ahead meteen een boete van zoveel ton.

Ik vind het niet echt een vorm van schuldverwisseling wanneer je de fout gedeeltelijk ook bij Ajax neerlegt, dan wel de supporters.
Een meisje met kort rokje hoeft nog niets uit te lokken wanneer ze zich verder preuts gedraagt. Wanneer ze gaat knipogen naar jongens, nog meer hun aandacht probeert te trekken lokt ze alweer iets meer uit.
Net zoals Ajacieden zichzelf joden roepen, davidssterren in het stadion hebben hangen en er ook trots op zijn.
Een meisje met rokje is een meisje met een rokje, een meisje met een rokje en een truitje aan waarop staat: ‘neuk me’ is een meisje met een rokje en een aanstootgevend truitje aan.
Een Jood in een Ajaxshirt lokt niet uit, maar een Ajacied met een ‘Jodenvlag’ natuurlijk wel.
De Jood zal uitgescholden worden voor ‘kanker Ajacied’.
De Nederlander zal uitgescholden worden voor ‘kankerjood’.

De spreekkoren zijn mijn inziens discriminerend, maar niet racistisch.
Het is natuurlijk ridicuul te denken dat de Nederlandse supporter een gevestigde haat heeft jegens mensen die het Jodendom als geloof hebben.
Het zijn discriminerende uitlatingen en is niet een stelselmatige haat.
Mag de uitspraak nog zo pijnlijk zijn voor sommige mensen, zulke uitspraken kunnen net zo pijnlijk zijn als spreekkoren over een overleden persoon.
Ik denk niet dat de KNVB of wel logge instantie dan ook daar onderscheid in mag maken, maar de KNVB heeft haar hypocrisie wel weer bewezen de afgelopen maanden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:57
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik denk dat je je vergist als je denkt dat er niet heeel veel racisten tussen zitten.
Heel veel mensen zijn nog steeds racistisch...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:44
SMC
SMC is offline
Bij voetbalwedstrijden kun je je stress kwijt van je werk e.d!
Daardoor krijg je van zulke spreekkoren.
Ik persoonlijk erger me niet aan zulke spreekkoren.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:58
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Evito schreef:


Dat is hetzelfde als zeggen dat meisjes die een kort rokje dragen een verkrachting over zichzelf afroepen.
Verstandig zal het niet zijn, maar je moet niet aan schuldverwisseling en -vervaging doen.

ik bedoelde dat ze over zichzelf uitroepen dat ze 'uitgescholden' worden naar hun jood-zijn. Niet zozeer dat ze uitlokken dat er op hun word gescholden. Ze lokken dus niet het schelde uit, maar wel hoe er op ze word gescholden.

Citaat:
Dat is bullshit.
Ook al is men niet tegen de Joden als gelovigen, het is toch een racistische uitlating. Je zegt dingen over mensen gebaseerd op hun vroegere onderscheid, dat is niet te rechtvaardigen.
Zeker als je dit ziet in een verband als 'hamas, hamas, Joden aan het gas'
de hamas verwijst naar de zeer pijnlijke crisis in het Midden-Oosten,
het gas is misschien nog wel erg,
weet je hoeveel miljoenen Joden gestorven zijn aan het gas?
het maakt niet uit wie men beledigt, maar het is zeker dat er mensen persoonlijk door geraakt worden door deze leuzen, al zijn het geen Ajax supporters dan wel Joodse mensen.
ik ben er bekend mee. Alleen zijn die uitspraken niet bedoeld om Joden te beledigen, maar de ajaxsupporters. Dat ze Hamas erbij halen en gas, vind ik ook idioot.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 12:51
PV
PV is offline
Citaat:
SMC schreef:
Bij voetbalwedstrijden kun je je stress kwijt van je werk e.d!
Daardoor krijg je van zulke spreekkoren.
Ik persoonlijk erger me niet aan zulke spreekkoren.
:/ das wel het domste argument wat je kunt geven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:34
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
SMC schreef:
Bij voetbalwedstrijden kun je je stress kwijt van je werk e.d!
Daardoor krijg je van zulke spreekkoren.
Ik persoonlijk erger me niet aan zulke spreekkoren.
dit meen je toch niet serieus he?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 17:54
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Sleur voortkomend uit werk of school is geen goed argument, maar ik geloof ook dat SMC het meer als aanleiding bedoelde dan als argument om zelf te gaan zingen.
Persoonlijk vind ik zowel de argumentatie als beweegreden vrij zwak, aangezien spreekkoren nooit te verklaren zijn naar één enkele reden.
Voor de één is het een sprong uit de dagelijkse sleur (huisvaders die het verzieken voor de hooligans) en voor de ander is het pure provocatie (hooligans die het verzieken voor de huisvader).

Verder ben ik bang dat Evito niet zo goed op de hoogte is van het randgebeuren rondom voetbalwedstrijden en haar participanten.
Racisme in het voetbal bestaat niet, wel discriminatie en naar mijn mening is dat een omvangrijk verschil.
Aangezien de beledigingen niet stelselmatig aan één persoon/groep zijn gericht vind ik dit geen racisme, bovendien zijn de spreekkoren vrij verwarrend.

Ooit heb ik bij een vrij oude Telstar – Go Ahead zo’n 40 Ajacieden gezien (waarvan zeker weten 30% gekleurd) die de Hitlergroet brachten en ondertussen zongen dat joden anti zwarten waren.
Tijdens een demonstratie van rechts-extremisten begin dit jaar zijn zo’n 25 Feyenoorders opgepakt, omdat ze een eigen tegen demonstratie wilden houden. Ook een groot gedeelte hiervan bestond uit blanken.
Om nog maar niet te spreken van Twentenaren die zingen dat Utrecht aan het gas moet.
Uiteraard puur provocerend bedoelt en de scheidsrechter reageerde in dit geval uiterst politiek correct om direct de wedstrijd maar te staken.
Het is natuurlijk heel erg makkelijk te constateren dat er veel racisme is om en rondom het voetbalstadion, maar dat wijst ook weer uit hoever de gemiddelde Nederland eigenlijk van het probleem af staat.
Het is toch ridicuul je eigen spelers en je eigen vechtmaatjes uit te schelden op basis van huidskleur? Hoewel er natuurlijk spelers zijn die minder geliefd zijn bij het eigen publiek, maar dat even terzijde.
Binnen een harde kern telt het niet welke politieke voorkeur je hebt, wat je lievelingsmuziek is, of je gelooft en waarin, of je drinkt, of je snuift, of je een knappe vriendin hebt, of je slim of juist dom bent; het enige wat telt zijn je clubkleuren.
Ook hypocriet en fout, daarin geef ik iedereen gelijk.

Je hoort mij ook niet roepen dat voetbalvandalisme goed te praten is, maar alles zit een heel stuk anders in elkaar dan heel Nederland doet vermoeden.
Voetbalsupporters schijnen hun eigen club af te breken, maar hoeveel clubs heeft Kessler eigenlijk afgebroken met het Sport 7 debacle?

De symbolische kogel is door de kerk en ligt al bij de KNVB.
De KNVB heeft nu een aantal zaken over zichzelf afgeroepen en niet alleen bij de harde kern van verschillende clubs.
Helaas monden vreedzame acties altijd uit op gewelddadige acties.
Blijft het een vreedzame demonstratie, dan wordt het in de krant wel beschreven als gewelddadig en begint het als een vreedzame demonstratie dan zorgt de ME wel voor de nodige provocaties waar, minder intelligent jongeren, natuurlijk weer happig om in gaan.
Wat dan weer de nodige arrestaties tot gevolg (en de sensatieverslaggeving daarna) kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:45
V€ÑØM
Avatar van V€ÑØM
V€ÑØM is offline
spreekkoren zijn gewoon om elkaar iets op te stang te jagen, dus dat moeten kunnen zolang het maar geen rasistische zijn en ze niet leiden tot vechtpartijen tussen bijde clubs
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:18
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
gewoon "nette" spreekkoren:

"hij is een honde( n)lul, .... "
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:22
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
PV schreef:


:/ das wel het domste argument wat je kunt geven.
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 22:03
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
bram_05 schreef:
Toen de utrecht supporters Hamas Hamas zongen werden ze teruggestuurd, maar k weet nie of je het nieuwe liedje van Ajax al hebt gehoord:

en het was meters meters meters buitenspel
de kloeg die zag het niet, maar utrecht zag het wel
dus waar is nu die cup
die staat op onze club
en van je hela hela utrecht zing maar mee

Dit is (neem ik aan) voor Utrecht minstens zo kwetsen...waar trek je de lijn?
volgens mij gaat het er niet echt om dat ze de ajaxcieden/fans uitschelden, het gaat hier gewoon puur opm een racistische uitspraak. ze vallen hiermee de joodse gemeenschap aan.

als het nederlands elftal tegen een afrikaans land speelt gaan we toch ook niet iets roepen als: het zijn teringnegers (dis een voorbeeld, maar dus ook even racistisch)

dat liedje van ajax is gewoon een leuk liedje. dit is toch niet kwetsend. kom op zeg dis gewoon de tegenstanders op een (leuke en normale) manier een beejte uitdagen en dat er dan van die #%$#@% mensen zijn die hierom zo nodig willen knokken, ja daar kan je nix aandoen, want die mensen zouden ook al vechten als er helemala nix gezegd wordt.

er is gewoon een verschil racistische spreekkoren en gewone spreekkoren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2002, 21:04
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
waarom wordt hier zo dom gelult over @j@ks andere suporters groepen mogen geen kwetsende dingen zeggen over joden maar laat die lui dan ook geen joodse vlaggen meer ophangen ed. en als ze kampioen zijn dan zingen ze : joden kampioen ole ole en dat mag allemaal wel


KUT KN(J)B

KUT @J@KS
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Forza_FC_Groningen schreef:
waarom wordt hier zo dom gelult over @j@ks andere suporters groepen mogen geen kwetsende dingen zeggen over joden maar laat die lui dan ook geen joodse vlaggen meer ophangen ed. en als ze kampioen zijn dan zingen ze : joden kampioen ole ole en dat mag allemaal wel
KUT KN(J)B

KUT @J@KS
Alleen bij als er weer eens "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" wordt geroepen, komt dat in de media en wordt er een hoop ophef over gemaakt. Dat komt omdat dat een beetje te ver gaat, volgens de krant en tv. Maar als er "Kankerjoden ole ole..." wordt gezongen dan komt er gewoon evenveel van in de krant, als wanneer de Ajax-aanhang "Kanker-Jol, kanker-Jol..." roept. Dus wat jij schrijft dat Ajax geen Joodse vlaggen meer mag ophangen slaat nergens op, want het gaat er vooral om, dat de zin "joden aan het gas" gestraft moet worden, omdat die een ernstige verwijzing naar de werkelijkheid (verleden) heeft. En het gaaat er dus niet echt om dat Ajacieden uitgemaakt worden voor 'Joden'. Dat doen de Ajaxsupporters namelijk zelf ook.

o ja:
KUT groningen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 22:02
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Kijk, dat van die 'joden' roepen de ajaxsupporters ook over zichzelf uit, want ze noemen zichzelf 'joden' en bijbehorende dingen.
Anti-joods is dus niet beledigend bedoeld voor de joden (als gelovigen).
Kijk, een buitenstaander snapt dat niet en doet er wat aan, terecht want hij kan niet aan de joodse gemeenschap en zijn baas verkopen: "ja dat riepen ze wel, maar ze bedoelen het niet zo."
Wel terecht dus, maar dat is onterecht.

dit kan ook wel bij dat andere topic
jep....AJAX kan het dus niets schelen als mensen hamas hamas enz roepen....je kwetst er eerder andere mee ten gevolge van je eigen club..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 22:04
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
groningen....zag ikedia wel weer acties hebben hoor....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:06
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

o ja:
KUT groningen
Dat vind ik niet leuk zeggen, Groningers hebben ook gevoelens!
Vooral die kale Pinox! Die heeft nog wel een Ajax tattoo op z’n lichaam staan.
Ach ja, iedereen maakt fouten!
‘Niemand gebruikt wapens, dat is onzin!’
‘Iedereen gebruikt wapens, ongeacht! Hier, Eagles. Zwolle uit, Twente…’
Pinox, weet wel vaker niet wat hij zegt… of wel?
Bier uit café ‘de Aftrap’ is slecht voor de gezondheid, laten we het daar maar op houden.

Ontopic:
Uiteraard is het ‘hamas’ kwetsend voor mensen met een joods verleden, maar volgens mij is het net zo kwetsend als een volle F-Side die zingt over die ‘kankerboer’ uit de B-Side die is overleden.
Bovendien valt heel Nederland er nu over, terwijl dit soort liederen al worden gezongen sinds mijn eerste Ajax-uit.
Alleen toen bestond de geuzennaam ‘joden’ nog niet.
Toen was het nog kwetsend.....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:10
SMC
SMC is offline
Wat een ophef over die spreekkoren!
In landen als Argentinie , Griekenland en Italie zijn al jaren spreekkoren te horen over allerlei politieke kwesties en dat soort zaken.
Vooral de aanhang van Lazio Roma is 'berucht' vanwege hun rasistische motieven.Spandoeken met het hakenkruizen en andere (rasistische) denkbeelden die worden uitgebeeld , zijn daar eerder regel dan uitzondering!
Wat in die landen gebeurd en word gezongen , das wel wat erger dan die 100 man zingen 'Hamas , hamas , joden aan 't gas'!

Beetje overdreven allemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:26
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
SMC schreef:
Wat een ophef over die spreekkoren!
In landen als Argentinie , Griekenland en Italie zijn al jaren spreekkoren te horen over allerlei politieke kwesties en dat soort zaken.
Vooral de aanhang van Lazio Roma is 'berucht' vanwege hun rasistische motieven.Spandoeken met het hakenkruizen en andere (rasistische) denkbeelden die worden uitgebeeld , zijn daar eerder regel dan uitzondering!
Wat in die landen gebeurd en word gezongen , das wel wat erger dan die 100 man zingen 'Hamas , hamas , joden aan 't gas'!

Beetje overdreven allemaal.
hooligans op sbs gezien met dat lazio???? of wist je het al
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 10:25
SMC
SMC is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:

hooligans op sbs gezien met dat lazio???? of wist je het al
Heb dat programma meerdere malen gezien ja , maar ik wist dit ook al van tevoren.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:25
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Op zich al erg tekenend voor SBS dat ze een reportage uitzenden die ten eerste ontzettend slecht is en ten tweede al twee keer eerder was uitgezonden.
Bij Lazio Roma is het natuurlijk al een aardig tijdje bezig, ook al toen Aron Winter daar zou komen te voetballen.
Echter er zijn natuurlijk clubs die toch een tikkeltje erger zijn dan Lazio Roma, Brescia bijvoorbeeld.
Verschil is dat voetbal daar gewoon van oudsher een politieke kwestie was en nu natuurlijk nog steeds doordreunt.
Was je links dan ging je naar AC Milan en was je rechts dan ging je naar Inter.
Zo is het hier in Nederland nooit geweest en persoonlijk vind ik ook niet dat politiek ook maar iets met voetbal te maken heeft.
In Nederland is politiek alleen een middel om de andere supporters uit te dagen.
Je bent supporter van een club en dan maakt het niet uit wat je stemt, wat je intelligentie is, wat je huidskleur is en hoeveel je verdient.
In Italië is dat anders…

Situatie in Polen, Joegoslavië, Bulgarije en de rest van het Oostblok vind ik eerlijk gezegd wat verontrustender.
Daar krijg je bonuspunten voor moord op politieagenten etc.
In andere landen is het met de spreekkoren wellicht wat erger gesteld, maar dat neemt niet weg dat Nederland natuurlijk wel hun eigen zaken op orde moet hebben.

Mijn waterkraan doet het redelijk, maar lekt zo af en toe.
Dat de waterkraan van mijn buurman het helemaal niet doet is zijn probleem en staat los van mijn waterkraan. Simplistisch voorbeeld, maar het komt in deze wel op hetzelfde neer.

Toch mag dat gelul over spreekkoren inderdaad wel iets minder.
Alsof er niets gebeurd op de cricketvelden, zwembaden of gewoon de openbare weg.
Daar wordt ook wat ‘afgescandeert!’
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:27
Chakotay
Chakotay is offline
Kirk22 schreef:
Kijk, dat van die 'joden' roepen de ajaxsupporters ook over zichzelf uit, want ze noemen zichzelf 'joden' en bijbehorende dingen.


Citaat:
Evito schreef:


Dat is hetzelfde als zeggen dat meisjes die een kort rokje dragen een verkrachting over zichzelf afroepen.
Verstandig zal het niet zijn, maar je moet niet aan schuldverwisseling en -vervaging doen.
Dit is natuurlijk een kletsverhaal. Natuurlijk zijn die leuzen niet goed te keuren, absoluut niet. En ze zijn ook kwetsend (daarom ben ik er ook falikant tegen), het probleem is dat de schuld bij de verkeerde( n ) wordt gelegd.

Ik heb zo het idee dat de Joodse gemeenschap ook niet erg blij is (kan zijn) met het feit dat ajax-supporters het woord 'jood' misbruiken. In principe kan je de lijn dan doortrekken dat Ajaxcieden zeggen dat Joden relschoppers zijn (want dat zijn veel ajax-fans ook die zich 'Joden' noemen). Ik denk dat daar de basis van het probleem ligt en dat daar dus ook de oplossing gezocht moet worden.
Bovendien heb ik vaker het idee dat alle negatieve dingen die bij Feyenoord gebeur uitvergroot worden (kijk maar naar de spreekkoren, de oproep van Bosvelt de volgende wedstrijd om dit achterwege te laten heeft totaal geen aandacht gekregen van de media.. Hoezo gekleurd beeld?!). Zelfde als met Beverwijk, heel erg wat er gebeurd is. Maar Feyenoord had het gedaan en vergeten dat de harde kern van ajax er ook niet voor niets was.

Terug naar de kern: Die spreekkoren zijn fout en horen ook niet voor te komen. Maar je moet wel eerlijk zijn en iedere club/supporter aanpakken en niet selectief!

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:58
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Op één of andere manier krijgt Ajax heel vaak de slachtofferrol inderdaad!

Een oude Ajax thuis.
Ajax zingt de gehele wedstrijd over een jongen binnen de harde kern die is overleden, er volgen geen sancties.
Tegenpartij zingt een liedje over de Bijlmerramp en er volgt een gigantische boete van de KNVB.
Hetzelfde geldt voor hetgeen er met de PSV supporters is gebeurd.
Allereerst zorgen Ajacieden zelf voor onrust tijdens de bekerwedstrijd Ajax – FC Utrecht 2 en moet PSV daarvoor het boetekleed dragen.
De wedstrijd mag niet op neutraal terrein gespeeld worden, maar PSV mag ook niet op eigen vervoer. Beetje krom, te weten dat Ajax in feite gewoon thuis speelt.
Nu krijgen we dit weekend de wedstrijd Vitesse – Ajax, waar de Ajacieden vorig jaar voor de nodige onrust hebben gezorgd.
Echter de club is niet tevreden met het aantal kaarten dat beschikbaar is gesteld voor de Amsterdammers en Vitesse moet het uitvak vergroten.

Ik begrijp het verschil tussen een burgermeester en het bestuur van een club, maar ik vind dat de clubs ook Ajax moeten weigeren in zulke gevallen of dat geen burgermeester meer zeggenschap krijgt over het beleid binnen het stadion.
Al is dat in het geval van Ajax geloof ik weer lastig, aangezien de gemeente 51% van de aandelen beheert.
Maar ik moet je gelijk geven, Ajax is veel te vaak zielig!

Overigens is het niet zo dat alleen spreekkoren die racistisch zijn aangepakt worden.
Toevallig was ik gisteren nog wat oude plakboeken aan het doorbladeren en daar trof ik toch regelmatig weer de krantenartikelen aan waarin stond vermeld dat mijn favoriete club boetes heeft gehad voor kwetsende spreekkoren.
Een goeie verslaggever zet er dan uiteraard even bij om welke spreekkoren het gaat en het ging om de volgende verwensingen:
Braamhaar werd verbasterd naar schaamhaar en kankerlul.
Trainer van Excelsior Metgod werd ‘kale’ genoemd en om het dan toch een beetje grof te maken werd ook Metgod uitgescholden voor kankerlul.
Tevens kreeg de club een boete van 15.000 gulden omdat supporters tijdens de thuiswedstrijd tegen VVV voortdurend in de hekken hingen.

En dan is een boete van 15.000 gulden inderdaad wel terecht….!
Die hooligans van tegenwoordig……
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:25
Chakotay
Chakotay is offline
Citaat:
AGH schreef:
Nu krijgen we dit weekend de wedstrijd Vitesse – Ajax, waar de Ajacieden vorig jaar voor de nodige onrust hebben gezorgd.
Echter de club is niet tevreden met het aantal kaarten dat beschikbaar is gesteld voor de Amsterdammers en Vitesse moet het uitvak vergroten.
En dan kan ik me ook nog ergens herinneren dat Ajax veel te weinig kaarten beschikbaar stelde voor FC Utrecht..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [Spreekkoren]
Schapie
248 22-01-2005 12:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog spreekkoren
comandini
2 15-12-2004 19:49
De Kantine SpreekKoren, JOU MENING!!
Tease
65 10-11-2004 17:43
Vrije tijd “Column: “Wat zijn we toch verrot met elkaar?”
USPalermo
121 07-10-2004 13:05
Vrije tijd Spreekkoren tegen Fons van E.
zlatani9
55 06-10-2003 15:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Feyenoord in actie tegen spreekkoren
MissCzechMeOut
26 20-11-2002 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.