Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2002, 14:48
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
hoeveel calorieën mag je nou per dag binnen krijgen om niet aan te komen of af te vallen?? en hoeveel mag je maximaal eten om af te vallen??

alvast bedankt!!
lief$
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:19
sanne60
sanne60 is offline
Dat valt niet echt te zeggen, verschilt per persoon, afhankelijk van
- stofwisseling
- activiteit
- leeftijd
- lengte
- m/v
- gewicht
- spier/vet-verhouding

(Maar kcal tellen is niet echt een goede manier om af te vallen btw....)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:19
~Shadow~
~Shadow~ is offline
Citaat:
sanne60 schreef:

(Maar kcal tellen is niet echt een goede manier om af te vallen btw....)
Inderdaad. Je kunt beter verantwoord afvallen.

Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 04:30
miep
Avatar van miep
miep is offline
2000 calorieen is een beetje gewoon geloof ik. (als je volgroeit bent iig) en dat is behoorlijk wat, als je nou alleen droog brood+water+fruit+gewoon avond eten (stukje vlees, aardappels, groenten)+bakje yogurt en minimaal 3 glazen melk per dag binnen krijgt en daarnaast sport je veel dan zul jij zeker afvallen!!!! het duurt misschien een tijdje voordat je dat op de weegschaal ziet maar dat is juist goed, dit is de gezonde manier om af te vielen, ik heb het ook gedaan en in 4 maanden ben ik 5 kilo kwijt geraakt, jammer genoeg ben ik er mee gestopt en ben alweer 4 kilo aangekomen.. (in 2 maanden)

succes ermee!

sport veel, eet gezond en gij zult er komen !

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 07:46
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
miep schreef:
2000 calorieen is een beetje gewoon geloof ik. (als je volgroeit bent iig) en dat is behoorlijk wat, als je nou alleen droog brood+water+fruit+gewoon avond eten (stukje vlees, aardappels, groenten)+bakje yogurt en minimaal 3 glazen melk per dag binnen krijgt en daarnaast sport je veel dan zul jij zeker afvallen!!!! het duurt misschien een tijdje voordat je dat op de weegschaal ziet maar dat is juist goed, dit is de gezonde manier om af te vielen, ik heb het ook gedaan en in 4 maanden ben ik 5 kilo kwijt geraakt, jammer genoeg ben ik er mee gestopt en ben alweer 4 kilo aangekomen.. (in 2 maanden)

succes ermee!

sport veel, eet gezond en gij zult er komen !

miep
Als je in de groei bent moet je min 2300 kcal eten en velen zelfs nog veel meer.
En btw, droog brood is niet echt aan te raden, aangezien je als je geen vet eet de kans op vreetbuien vergroot....is maar ff n aanradertje....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:02
red violin
red violin is offline
als ik ongeveer 1000 calorieen per dag ga eten, val ik ongeveer 1,5/2 kilo per week af, maar dat houd ik altijd maar 2 weken vol ofzo. Volgens mij is 2000 gemiddeld inderdaad, maar dat is eigenlijk best veel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 14:19
just.a.girl
just.a.girl is offline
k dacht ook 2000 ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:55
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
red violin schreef:
als ik ongeveer 1000 calorieen per dag ga eten, val ik ongeveer 1,5/2 kilo per week af, maar dat houd ik altijd maar 2 weken vol ofzo. Volgens mij is 2000 gemiddeld inderdaad, maar dat is eigenlijk best veel.
Veeeeel ???!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:08
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Als je in de groei bent moet je min 2300 kcal eten en velen zelfs nog veel meer.
En btw, droog brood is niet echt aan te raden, aangezien je als je geen vet eet de kans op vreetbuien vergroot....is maar ff n aanradertje....
mmmm eerlijk waar?
er zit toch wel een klein beetje vet in brood, melk, in je avond eten zeker (vlees) .......?

__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:09
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Als je in de groei bent moet je min 2300 kcal eten en velen zelfs nog veel meer.
En btw, droog brood is niet echt aan te raden, aangezien je als je geen vet eet de kans op vreetbuien vergroot....is maar ff n aanradertje....
en ik zeg toch als je volgroeid BENT. goed lezen sanne.

__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:22
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
miep schreef:
en ik zeg toch als je volgroeid BENT. goed lezen sanne.

Ik zeg toch ook niet dat dat van jou niet klopt ? Ik vul het al1 even aan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:23
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
miep schreef:
Citaat:
sanne60 schreef:
Als je in de groei bent moet je min 2300 kcal eten en velen zelfs nog veel meer.
En btw, droog brood is niet echt aan te raden, aangezien je als je geen vet eet de kans op vreetbuien vergroot....is maar ff n aanradertje....
mmmm eerlijk waar?
er zit toch wel een klein beetje vet in brood, melk, in je avond eten zeker (vlees) .......?

Vlees wel ja, iig als je het bakt dan, maar brood is te verwaarlozen, melk kan als je halfvolle melk pakt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 11:17
sheba
sheba is offline
iemand die een normale inspanning per dag levert heeft min zo'n 1500 cal. nodig.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je gewicht maal 24 moet doen, dan heb je het min. benodigd caloriegehalte. Doe daar 300 af en je valt 0.5 a 1 kg per week af. Heb het wel geprobeerd en het lukt! Maar dit is weer zo'n berekening waar je niet te fel op mag vertrouwen, omdat iedereen anders is.
__________________
There's a sparkel on the horizon,a strange glow in the sky.Nobody seems to know where you go and what does it mean,or is it a dream...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 12:27
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
sheba schreef:
iemand die een normale inspanning per dag levert heeft min zo'n 1500 cal. nodig.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je gewicht maal 24 moet doen, dan heb je het min. benodigd caloriegehalte. Doe daar 300 af en je valt 0.5 a 1 kg per week af. Heb het wel geprobeerd en het lukt! Maar dit is weer zo'n berekening waar je niet te fel op mag vertrouwen, omdat iedereen anders is.
Die berekening is ook nog afhankelijk van sporten enzow en klopt niet bepaald! K heb ergens wel een goede liggen, maar die kan ik zo snel niet vinden. Bovendien ligt dat voor jonge mensen ook weer anders dan voor ouderen. Ff voorstellen; ik zou dan ongeveer 1248 kcal zogenaamd moeten eten, terwijl ik er van 2100 al afval!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:16
allie
allie is offline
je valt pas af als je meer calorieën verbrand dan dat je ze binnen krijgt. door bv te sporten (intensief), fietsen (intensief), hardlopen enzenzenz...
__________________
anne
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tweederde Amerikanen te dik
Love & Peace
135 12-07-2009 09:13
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22
Lichaam & Gezondheid Aantal calorien berekenen??
*DancIng ManiAc
2 18-09-2004 13:11
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #15!!!!
Verwijderd
303 25-08-2003 14:37
Eten & Drinken ontbijtkoek
snoopy17
10 14-08-2003 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.