Oud 04-04-2006, 17:42
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Een vriend van me, waar het niet zo goed mee gaat op het moment wilt weer terug naar school.

Hij heeft problemen met het vinden van werk, heeft praktisch geen vooropleiding (vmbo c detailhandel). En geen familie waarop de meeste van ons zou kunnen terugvallen.

Deze jongen is 21 jaar en wil dus weer terug naar school om ze toekomst kansen te vergroten, en hele logische keuze dus.

Echter hij heeft geen idee waar hij zou moeten beginnen om hierover te informeren, en om eerlij kte zijn ik ook niet

Weten jullie mischien instanties die jongeren als deze weer op het rails proberen te krijgen ? Bijv combinatie van werken en leren, want hij woont uiteraard wel op zichzelf, en er zal dus ook brood op de plank moeten komen.

Bvd. Jan
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2006, 18:10
Estar
Estar is offline
Waarom snap ik de moeilijkheid achter dit probleem niet?
En al helemaal niet waarom er instanties bij betrokken moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 04-04-2006 @ 19:10 :
Waarom snap ik de moeilijkheid achter dit probleem niet?
En al helemaal niet waarom er instanties bij betrokken moeten worden?
Ik ook niet echt. Waarom bekijkt hij niet voor zichzelf wat hij wil, en gaat hij die opleiding gewoon doen?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:32
Verwijderd
Ga naar een ROC en schrijf je in voor een duale opleiding.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
had hij zich dan niet een jaar of 3 eerder kunnen bedenken. Toen hij 16 was is hij gaan werken (neem ik aan). Toen werd je nog overal aangenomen (lekker goedkoop) en nu komt hij niet meer aan de bak en gaan we maar weer studeren

ik weet niet wat ik ervan niet denken maar om op je 21e nog aan een studie te beginnen. Kan hij niet gewoon in het bedrijfsleven gaan werken en dan cursussen doen. Anders zou ik bij de LOI (oid)gaan
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:14
Estar
Estar is offline
Citaat:
remy476 schreef op 05-04-2006 @ 12:00 :


ik weet niet wat ik ervan niet denken maar om op je 21e nog aan een studie te beginnen. Kan hij niet gewoon in het bedrijfsleven gaan werken en dan cursussen doen. Anders zou ik bij de LOI (oid)gaan
Leg eens uit waarom je niet weet wat je ervan moet denken als iemand van 21 nog aan een opleiding begint... ben je dan bejaard ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:17
Verwijderd
Werken/leren opleidingen zijn er heel veel op MBO niveau, hij kan denk ik het beste naar een ROC in de buurt bellen om daar informatie over te krijgen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:30
Adrenaline
Adrenaline is offline
Idd...informeren wat de eisen zijn bij bijv. ROC ofzo. Ik snap het hele vmbo/mavo systeem niet echt, maar ik weet wel dat je met vmbo-t de meeste kanten op kunt. Is het dan niet mogelijk om evt. een bijspijkeringscursus verwant aan een MBO opleiding te doen?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 16:41
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Estar schreef op 05-04-2006 @ 12:14 :
Leg eens uit waarom je niet weet wat je ervan moet denken als iemand van 21 nog aan een opleiding begint... ben je dan bejaard ofzo?
neej maar hij heeft in het verleden een grove domme fout gemaakt door te stoppen. De meeste mensen van die leeftijd zijn toch al lang en breed begonnen met een vervolgopleiding. Al helemaal als je VMBO hebt gedaan (omdat je dan al klaar ben als je 16 bent en géén 21).

M.a.w hij had al klaar kunnen zijn

en verder wat ik de vorige keer al zei
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
remy476 schreef op 05-04-2006 @ 17:41 :
neej maar hij heeft in het verleden een grove domme fout gemaakt door te stoppen. De meeste mensen van die leeftijd zijn toch al lang en breed begonnen met een vervolgopleiding. Al helemaal als je VMBO hebt gedaan (omdat je dan al klaar ben als je 16 bent en géén 21).

M.a.w hij had al klaar kunnen zijn

en verder wat ik de vorige keer al zei
Daar heb je uiteraard ook gelijk in, maar ik vond het raar overkomen in algemene zin zeg maar. Met inderdaad van vmbo afkomen en dan op 21 jarige leeftijd pas gaan studeren,zit dat toch anders. Maar beter laat dan nooit.


Want er zijn genoeg mensen die op 21 jarige leeftijd alsnog beginnen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien is het wat hoog gegrepen, maar hij kan toch een toelatingstest doen voor het HBO? Er zijn best wat duale of deeltijd opleidingen te vinden hoor!
Alleen weet ik natuurlijk niet of hij het niveau ed. aankan, maar goed. Het is altijd een mogelijkheid.

@remy476: Waarom kraak je die jongen zo af? Tuurlijk is het dom en niet handig, maar als hij het nu opnieuw wil proberen moet hij toch die kans krijgen? Op 't hbo en de uni zitten zat mensen die al in de twintig zijn, daar is niks mis mee.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:42
Estar
Estar is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-04-2006 @ 18:37 :
Misschien is het wat hoog gegrepen, maar hij kan toch een toelatingstest doen voor het HBO? Er zijn best wat duale of deeltijd opleidingen te vinden hoor!
Alleen weet ik natuurlijk niet of hij het niveau ed. aankan, maar goed. Het is altijd een mogelijkheid.

Daar is mbo 4 voor nodig. Met vbo c kom je daar niet voor in aanmerking.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 05-04-2006 @ 18:42 :
Daar is mbo 4 voor nodig. Met vbo c kom je daar niet voor in aanmerking.
als je 21 of ouder bent kun je er gewoon een toelatingstest voor doen zoals ze al zei
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 18:21
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-04-2006 @ 18:58 :
als je 21 of ouder bent kun je er gewoon een toelatingstest voor doen zoals ze al zei
Ow, dat kon ik er niet op uitmaken en heb er niet eens bij stilgestaan dat ze dat ook konden hebben bij het HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help wiskunde belgie
NickyPWS
1 08-12-2008 18:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14
Liefde & Relatie Jongen van school->schaamte->kan niks gebeuren..
kusj
24 09-03-2005 22:08
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken De administratie in het hoger onderwijs
El Kim
8 17-02-2004 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.