Oud 30-01-2008, 20:42
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Hee allemaal,

Midden juni hoop ik af te studeren van de IPABO (lerarenopleiding basisonderwijs).
Ik wil volgende maand al een beetje beginnen met sollicitatiebrieven verzenden. Nu hoorde ik dat het 't gemakkelijkst is om naar de stichting te schrijven waaronder een aantal basisscholen vallen.

Ik ken stichting Kopwerk al. Weet iemand er nog een aantal of waar ik nog meer stichtingen kan vinden?

Tips zijn altijd welkom
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij krijgen altijd zo'n boekje van de gemeente met allerlei voorzieningen erin, onder andere scholen. Daarin staan dan alle scholen los genoemd maar ook onder welke stichting ed het bestuur valt. Misschien kan je daar eens in kijken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 20:54
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Wij krijgen altijd zo'n boekje van de gemeente met allerlei voorzieningen erin, onder andere scholen. Daarin staan dan alle scholen los genoemd maar ook onder welke stichting ed het bestuur valt. Misschien kan je daar eens in kijken?
Ik zal morgen gelijk ff kijken of wij nog zo'n boekje hebben liggen, bedankt voor de tip
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anders krijg je vast binnenkort een nieuwe voor 2008 ofzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 22:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Stichtingen zijn (in het basisonderwijs) regionaal, dus je zult vooral in je eigen omgeving moeten zoeken. Een manier om namen van stichtingen te weten te komen, is de sites van willekeurige basisscholen in de regio opzoeken en in de online schoolgids kijken naar de naam van de stichting waaronder die school valt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 01:06
Verwijderd
Hier in Roosendaal is het KPO, voor zover ik weet. Ze zijn volgens mij ook meestal regionaal, ligt er dus aan waar je heen wilt.

Mijn ervaring is dat basisscholen die onder een stichting vallen, de brieven ook doorsturen naar die stichting. Dus ja, waarom niet school voor school proberen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 08:36
Verwijderd
Veel succes met het vinden van een baan.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:50
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Veel succes met het vinden van een baan.
Ja, ik weet het... banen tekort in het onderwijs... Maarja, wie niet waagt, wie niet wint
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 10:57
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik dacht dat er een tekort aan leraren was?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 11:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik dacht dat er een tekort aan leraren was?
Vooral in het voortgezet onderwijs, en in het basisonderwijs hangt het heel erg af van de regio waarin je zoekt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik weet het... banen tekort in het onderwijs... Maarja, wie niet waagt, wie niet wint
Ik bedoel het zoeken naar potentiele werkgevers via een scholieren forum.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:11
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Leuk dat je bijna bent afgestudeerd.
Ik ben nu net aan het werk en heb mij ook bij verschillende stichtingen en heb ook open sollicitaties gestuurd naar scholen die niet aangesloten zijn bij een stichting. Maar zoals iemand al zei, je moet je gaan inschrijven bij stichtingen die dicht bij je in de buurt zijn. Want het zal in het begin vooral invalwerk zijn en dan moet je niet uren hoeven te reizen. Via internet kun je al veel adressen vinden. Op sites van scholen staat vaak ook bij welke stichting ze horen, en welk adres.
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:21
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Ik bedoel het zoeken naar potentiele werkgevers via een scholieren forum.
Die zoek ik hier ook niet (zie titel topic)
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 18:23
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Leuk dat je bijna bent afgestudeerd.
Ik ben nu net aan het werk en heb mij ook bij verschillende stichtingen en heb ook open sollicitaties gestuurd naar scholen die niet aangesloten zijn bij een stichting. Maar zoals iemand al zei, je moet je gaan inschrijven bij stichtingen die dicht bij je in de buurt zijn. Want het zal in het begin vooral invalwerk zijn en dan moet je niet uren hoeven te reizen. Via internet kun je al veel adressen vinden. Op sites van scholen staat vaak ook bij welke stichting ze horen, en welk adres.
Veel succes
Dankje Ik ga er ook niet vanuit gelijk een vaste baan te hebben, hoewel je er stiekem alijd een beetje op hoopt
Ik ga zeker scholensites bezoeken en hopen dat ik daar wat kan vinden
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 11:27
Verwijderd
In Hoorn, ik zie dat je uit Enkhuizen komt, dus Hoorn is wel dichtbij, hebben we stichting Penta.
Misschien kun je daar eens kijken?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 14:56
Verwijderd
Er bestaan over het algemeen aparte overkoepelende stichtingen voor openbaar, christelijk en katholiek onderwijs (en soms gemengd, zoals bij Stichting Penta). Op sites van scholen staat vaak wel vermeld waar ze bij aangesloten zijn. Bv. de Kuyperschool bij Stichting Kopwerk (pro-chr - en die kende je al ), De Hoeksteen en Pancratius bij Stichting Katholiek onderwijs de Dijken, OBS De Tweemaster bij Stichting Openbaar Onderwijs West Friesland Oost (S.O.O.W.F.O.). Het is dus handig om eerst te beslissen bij wat voor 'soort' school je wilt/kunt werken en ook waar, dan kun je specifieker gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 14:58
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
hier in limburg: movare en innovo
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Scholen mogen homo nog steeds weigeren
Verwijderd
135 15-12-2009 00:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief + CV
Balance
10 13-01-2004 21:35
Algemene schoolzaken Ik vind islamitische scholen goed!
*~SuPaHgIrL~*
44 10-10-2003 21:27
Muziek 28 september - Benefietfestival Irak in Nijmegen
Pharmacon
55 21-09-2003 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.