Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2007, 22:59
Verwijderd
Beste mensen,

ik heb paar maanden geleden een contract afgesloten bij een fitnesscentrum voor 2 jaar.
de kosten bedragen zon 60euro per maand, maar ben totaal niet tevreden over hoe de fitnesscentrum in zn werking gaat.
Je kan wel zeggen dat er totaal geen begeleiding is.
Dit heeft me aan het denken gezet, en heb eigelijk niet meer zoveel zin in dit fitnesscentrum.
Mijn vraag is of ik onder dit contract uit kan komen, of ik me er aan heb te houden
wat kan ik doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2007, 23:12
Verwijderd
Ik vind het nogal dom dat je een contract van twee jaar aangaat zonder het centrum eerst voor een tijd uit te proberen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 07:46
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Als jij kan bewijzen dat ze het contract niet nakomen, dan heb je nog een kans?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 10:06
Verwijderd
Staat er in het contract dat er begeleiding moet zijn? Staat er een proefperiode, staan er voorwaarden voor tussentijds opzeggen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 13:17
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Lees eerst dat contract maar door.....dat is overal nét iets anders
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 19:04
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Je kan toch ook om begeleiding vragen? Bij mijn sportschool komen ze zich ook niet zomaar met je bemoeien, maar als je erom vraagt dan komen ze je helpen, begeleiden enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 23:23
Verwijderd
Over beëindiging staat dit:

De overeenkomst wordt afgesloten voor een vaste periode van 1,12 of 24 maanden en wordt verlengd tegen de dan geldende verlengingstarieven. de overeenkomst wordt maandelijks verlengd tenzij het Lid aan de club mededeelt zijn of haar overeenkomst niet te willen verlengen. Beëindiging van de overeenkomst is alleen mogelijk op afspraak in de club. Een tussentijdse beëindiging van uw overeenkomst of restitutie van de betaalde lidmaatschapsgelden is niet mogelijk ..

hmm?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 00:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
als je gaat verhuizen, en de afstand meer dan ... (40?? geloof ik) km bedraagt, kun je het contract laten ontbinden. Dit moet je aantonen middels een uittreksel van de nieuwe gemeente. Verder heb ik nog geen lek kunnen ontdekken (ik sluit altijd voor een jaar af, en wil er eigenlijk na 4 maand weer vanaf ). (Misschien kun je je inschrijven bij een familielid die ver weg woont? Nadat je het uittreksel hebt afgehaald, laat je je weer inschrijven bij je eigen gemeente? Het is omslachtig, maar voor 24 × 60 euro zou ik het doen..)

Niet betalen heeft geen zin, dit heb ik een tijdje nagelaten nadat ik mijn abonnement had opgezegd maar dit niet tussentijds beëindigd kon worden. Hierna lag er vrij snel een incasso-brief op de mat $$$

Succes..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 11:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Is nou echt de begeleiding het probleem of is het voor jezelf gewoon een smoes om er onderuit te willen komen en heb je stiekem zelf geen zin meer in het fitnessen? Want als het écht die begeleiding is dan ga je toch eerst om meer begeleiding vragen, zoals Lyne al zegt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 18:05
Verwijderd
is er verder niets te regelen met behulp van een dokteR?
stel je krijg een lichamelijke beperking of een blessure?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 00:47
Verwijderd
Dat is nog steeds je eigen risicosfeer. Waarom zou de fitnessclub worden opgezadeld met jouw problemen? Ik zou het eerder over de boeg gooien van de slechte begeleiding, ik neem aan dat je er niet zoveel problemen mee zou hebben als je wél fatsoenlijke begeleiding zou krijgen. Geven ze daar geen gehoor aan dan heb je altijd nog een betere reden om het geld niet te betalen dan wanneer je je enkel verstuikt, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:24
Verwijderd
ja maar toch slechte begeleiding staat niet garant voor beëindiging van het contract denk ik
en misschien medische invloed wel?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 02:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ja maar toch slechte begeleiding staat niet garant voor beëindiging van het contract denk ik
en misschien medische invloed wel?
nee, medische invloed ook niet. Ik heb last van het carpaal tunnelsyndroom en hoewel ik dus niet aan een boel krachttrainingapparaten kan hangen, vormde dit geen "excuus" voor vroegtijdig beëindigen. (Je krijgt dan een aangepast programma)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 15:56
Verwijderd
Citaat:
ja maar toch slechte begeleiding staat niet garant voor beëindiging van het contract denk ik
en misschien medische invloed wel?
Leg mij uit waarom het niet of niet goed verlenen van begeleiding (wanprestatie, waarvan je weet dat het de schuld is van de fitnessclub) minder snel een reden zou zijn voor beëindiging van het contract dan je eigen gezondheidstoestand (waar de fitnessclub niets mee te maken heeft en wat volledig voor jouw eigen rekening en risico komt)?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 01:20
Verwijderd
kortom je zit er aan vast?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 11:33
Mara
Mara is offline
Volgens mij kan je best wat als je aan kan tonen dat de begeleiding prut is.

Ik krijg alleen 't idee dat 't je totaal niet te doen is om die begeleiding, maar je gewoon geen zin meer hebt in sporten/de fitnessclub en je nu de beste 'uitvlucht' zoekt voor contractbeëindiging.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 13:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ga er naar toe en zeg dat je er geen zin meer in hebt (en leg uit waarom), dan helpen ze je echt wel om wat meer motivatie te vinden. Daar zijn die lui goed in.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 18:14
Verwijderd
Citaat:
als je gaat verhuizen, en de afstand meer dan ... (40?? geloof ik) km bedraagt, kun je het contract laten ontbinden. Dit moet je aantonen middels een uittreksel van de nieuwe gemeente. Verder heb ik nog geen lek kunnen ontdekken (ik sluit altijd voor een jaar af, en wil er eigenlijk na 4 maand weer vanaf ). (Misschien kun je je inschrijven bij een familielid die ver weg woont? Nadat je het uittreksel hebt afgehaald, laat je je weer inschrijven bij je eigen gemeente? Het is omslachtig, maar voor 24 × 60 euro zou ik het doen..)

Niet betalen heeft geen zin, dit heb ik een tijdje nagelaten nadat ik mijn abonnement had opgezegd maar dit niet tussentijds beëindigd kon worden. Hierna lag er vrij snel een incasso-brief op de mat $$$

Succes..

lijkt me wel slim maar goed.
gelukkig houden zij het automatisch af.
dus met een 40km verschil moet het wel lukken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2008, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kortom je zit er aan vast?
Voor zover ik weet is het niet onwettig om contracten voor een dergelijk lange termijn vast te leggen. Misschien dat wanneer men 15 jaar als termijn nam, dit nog onredelijk zou zijn (dan nog kan men echter betogen dat je beter uit hoort te kijken dan daar je handtekening onder te zetten), maar twee jaar, tja, ik denk dat je er aan vast zit, tenzij er ergens een grond voor ontbinding aan vast zit.

Maar goed, tenzij er expliciet intensieve begeleiding beloofd wordt en ze het na vragen daarom niet leveren denk ik dat je je niet kunt beroepen op wanprestatie door ontbreken van begeleiding.

Begeleiding kan immers ook zijn dat een trainer aan de hand van wat je kunt en wilt bereiken een oefeningenschema voor je opsteld, en dat af en toe evalueerd, terwijl je verder zelfstandig gaat trainen. Dat was waar ik fitness deed tenminste de gang van zaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 00:37
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
twee jaar is een overmoedig besluit . bovendien wel aardig duur abonnement, maargoed.

als ik jou was zou ik zelf een beetje op onderzoek uitgaan op internet want die instructeurs weten er meestal toch niks van. zijn genoeg internetfora (ik beveel aan: dutchbodybuilding) waar je veel beter op weg wordt geholpen dan zo'n alo stagiaire kan. als je je zelf een paar uurtjes inleest weet je meer dan die sulletjes bij elkaar.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 14:05
Mara
Mara is offline
@Hulk: Meestal komen ze bij 't CIOS weg geloof ik, lager dan de ALO. Die van 't CIOS weten d'r inderdaad geen bal van, zeer frustrerend. Toen ik vroeg bij mijn vorige sportschool om 't mannenkrachttrainingsprogramma ipv dat voor vrouwen (dus ipv weinig gewicht met veel herhalingen naar meer gewicht met minder herhalingen) kreeg ik te horen "Maar wil je dat wel dan? Daar word je hartstikke gespierd van hoor!"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 15:45
Verwijderd
even een licht op de voorwaarden die voor mijn sportschool gelden.

9.2 Tussentijds ontbinding van de overeenkomst door een Lid is niet mogelijk tenzij er sprake is van;
1. Overlijden van een Lid. Ingeval van overlijden van een Lid dient, tegelijk met de beëndigingbrief, een bewijs van overlijden aan fitnessclub toegestuurd te worden.
2. Verhuizing van een Lid buiten de door fitnessclub gestelde regio, buiten een straal van 20 kilometer van de club. Ingeval van verhuizing van een Lid dient, tegelijk met de beëndigingbrief, een bewijs van verhuizing aan fitnessclub toegestuurd te worden, in de vorm van een geldig uittreksel van het bevolkingsregister van de nieuwe woonplaats. Het document mag niet ouder gedateerd zijn dan 30 dagen.
3. Medische afkeuring van een Lid. Bij aantoning van een medische verklaring zal dit naar alle redelijkheid beoordeeld worden door de directie van fitnessclub.


kortom..medisch is mogelijk... verhuizing ook..en overlijden..

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 19:44
Mara
Mara is offline
Oh ik zou voor overlijden gaan, dat is lekker makkelijk!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 21:07
Verwijderd
haha lol..
heb altijd al een tuintje op me buik willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 21:32
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Dat zijn de voorwaarden waaronder het lid onder het contract uit kan komen. De leiding kan het contract echter ook ontbinden.

Maak jezelf onmogelijk, verstier de boel, val gasten lastig door blinde te spelen, je niet te wassen, luidruchtig te zijn, gasten bang te maken, een hartaanval te faken, enzovoorts. Als je eenmaal naam hebt gemaakt als Tokki, en die rol lang genoeg blijft volhouden, zal je vanzelf uit het fitnesscentrum getrapt worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2008, 16:11
Verwijderd
Ik zou voor het verhuizen gaan; zoek iemand buiten je regio waar je je even bij in kan schrijven, vraag een uittreksel van de GBA aan, weer terug verhuizen, klaar. Wel wat gedoe, maar de andere dingen zijn gewoon erg onmogelijk; je kan niet even dood gaan, je kan niet even een medische reden creeeren en de aso gaan uithangen kost weer zoveel tijd en moeite.

Volgende keer niet zomaar voor een 2-jarig contract gaan dus
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 13:23
koelieboelie
koelieboelie is offline
haha jij bent echt gek met je 2 jaar

Maar goed, je moet gewoon ff wat zoeken waarop je ze kunt pakken. Is er bijvoorbeeld gezegd dat je begeleiding zou krijgen? Stond het in een folder ofzo?
Dan moet je gewoon een formele brief sturen waarin je over dwaling en/of misleiding spreekt en dat je wilt dat het contract zsm wordt ontboden. Dan geef je er nog even wat wettelijke artikeltjes erbij en klaar. Mochten ze dan komen met dat ze wel begeleiding gaan aanbieden, dan moet je zeggen dat jullie (vertrouwens)relatie geschonden is en dat jij een verdere voortgang van de verbintenis niet meer mogelijk acht.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 15:40
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Je kunt ook een klein risico nemen..
Gewoon incasso stopzetten op je bank
Vervolgens krijg je een brief thuis, waarom heb je, en je moet, en bla bla je moet betalen anders komt rechtzaak eraan.
Gewoon niet op reageren, als het niet om een groot bedrag gaat kost de rechtzaak ze nog meer als dat geld wat ze van je terugkrijgen.

Een collega op mijn werk wilde ook niet meer gaan, hij moest nog een half jaar betalen, hetzelfde gedaan als wat ik hierboven zei en geen last meer van gehad. Mja is wat anders als je nog anderhalf jaar moet betalen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 21:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kunt ook een klein risico nemen..
Gewoon incasso stopzetten op je bank
Vervolgens krijg je een brief thuis, waarom heb je, en je moet, en bla bla je moet betalen anders komt rechtzaak eraan.
Gewoon niet op reageren, als het niet om een groot bedrag gaat kost de rechtzaak ze nog meer als dat geld wat ze van je terugkrijgen.
Wat een lulkoek. De incassokosten worden keihard op je verhaald als je dat zou doen, waardoor de TS als die jouw advies opvolgt een paar duizend euro kwijt zou kunnen raken.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat het een asociale confronterende rotopstelling is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 21:50
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Ik had het erover als je nog een half jaar hebt te gaan, anderhalf jaar, zoals ik zei, is natuurlijk wat anders.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik had het erover als je nog een half jaar hebt te gaan, anderhalf jaar, zoals ik zei, is natuurlijk wat anders.
Denk je dat men geen incassotraject begint terwijl je het (uiteindelijk) volledig kostenloos uit handen kan geven nadat je twee briefjes verstuurd hebt?

Vertel eens.. Hoeveel ervaring heb jij eigenlijk met incassotrajecten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 21:58
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Geen, maar of mijn ervaring er toe doet, denk het niet. TS stelt een vraag, ik geef een mogelijke suggestie naar iemand anders zijn ervaring, jij zegt dat het lulkoek is en of de TS daar wat mee doet, dat is de echte vraag.

Heb ook verder geen ervaring met half-jaar contracten of meer, nooit aan begonnen en ben ik ook niet van plan.

: )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 22:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Geen, maar of mijn ervaring er toe doet, denk het niet. TS stelt een vraag, ik geef een mogelijke suggestie naar iemand anders zijn ervaring, jij zegt dat het lulkoek is en of de TS daar wat mee doet, dat is de echte vraag.

Heb ook verder geen ervaring met half-jaar contracten of meer, nooit aan begonnen en ben ik ook niet van plan.

: )
Praat alsjeblieft alleen over zaken waar je wat vanaf weet. Dat je een suggestie doet op dit forum is goed, maar doe alleen suggesties waarvan de afloop zekerder is dan deze. Iemand de schuld injagen omdat het bij iemand één keer heeft gewerkt, of omdat het wel stoer klinkt, daar vind ik dit forum niet voor.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 22:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geen, maar of mijn ervaring er toe doet, denk het niet.
Ik denk het wel, want als jij roept dat ze vast geen incassotraject starten als de TS niet zou betalen moet dat wel ergens op gebaseerd zijn.

Om nog maar te zwijgen van de categorie mensen die alleen al uit principe wanbetalers achter de vodden zitten omdat ze weigeren niet betaald te worden, zelfs al kost het halen van hun gelijk hen een lieve duit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 22:28
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Citaat:
Praat alsjeblieft alleen over zaken waar je wat vanaf weet. Dat je een suggestie doet op dit forum is goed, maar doe alleen suggesties waarvan de afloop zekerder is dan deze. Iemand de schuld injagen omdat het bij iemand één keer heeft gewerkt, of omdat het wel stoer klinkt, daar vind ik dit forum niet voor.
Inderaad, nu ik mijn eerste post lees in dit topic vind ik dat je gelijk hebt, zal er volgende keer op letten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 22:54
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Inderaad, nu ik mijn eerste post lees in dit topic vind ik dat je gelijk hebt, zal er volgende keer op letten.
Way to go.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2008, 17:55
Verwijderd
nou...ik denk als de dokter een medische verklaring geef over bijvoorbeeld "gebruiker ondervind te veel rugklachten waardoor fitnessen onmogelijk word" de fitnessschool niets anders kan doen dan het besluit volgen en het contract te ontbinden..
er stond niet voor niets Medische afkeuring van een Lid. Bij aantoning van een medische verklaring zal dit naar alle redelijkheid beoordeeld worden door de directie van fitnessclub.


er zal naar alle redelijkheid een beslissing worden genomen. Maar ik denk dat een doktersbeslissing boven dat van een fitnessschool gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:58
Mara
Mara is offline
Ik vraag me af of je je huisarts zover krijgt om een valse verklaring af te geven. Het is wel zijn baan enzo. Hij heeft geen drol te maken met jouw ondoordachte keuze om een contract voor 2 jaar af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:50
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
nou...ik denk als de dokter een medische verklaring geef over bijvoorbeeld "gebruiker ondervind te veel rugklachten waardoor fitnessen onmogelijk word" de fitnessschool niets anders kan doen dan het besluit volgen en het contract te ontbinden..
er stond niet voor niets Medische afkeuring van een Lid. Bij aantoning van een medische verklaring zal dit naar alle redelijkheid beoordeeld worden door de directie van fitnessclub.


er zal naar alle redelijkheid een beslissing worden genomen. Maar ik denk dat een doktersbeslissing boven dat van een fitnessschool gaat.

Ja maar denk je nou echt dat de dokter je zomaar een briefje mee geeft dat jij rechtpijn hebt door fitness? Áls het zo is dat je rugpijn heeft gaat ie eerst alle mogelijkheden doorlopen en oplossingen proberen te bedenken. Zomaar een briefje schrijven doet ie niet! Mijnes niet iig
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:52
koelieboelie
koelieboelie is offline
De dokter ziet het doel daar namelijk niet van in! Totdat jij de situatie uit legt, maar denk je dat je dan wel een briefje krijgt? ik dacht het niet, hij is er immers niet om er voor te zorgen dat jij niet meer hoeft te fitnessen als je geen zin meer hebt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 21:55
koelieboelie
koelieboelie is offline
'Ik' zou in deze situatie gewoon op de directie afstappen. Je hele verhaal zo eerlijk mogelijk uitleggen en waar nodig aandikken. Dat je het helemaal misschat hebt. Dat je best nog wel een maand door wilt betalen, maar het eigenlijk echt niks voor jou is! Beetje druk op bouwen en dan vragen of ze een uitzondering kunnen maken.. Dat zou je dan echt super vinden! ' ik zit ook met m,n rug en kom zeker niet meer.. ik zou het echt kut vinden als ik nog een jaar moet door betalen..! '.

Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 23:22
Mara
Mara is offline
Desnoods zeg je dat je 't contract hebt afgesloten toen je meer inkomsten hebt en het nu niet meer kan betalen, dat je geen geld meer hebt. Om de sportschool ook een hoop geklier te besparen met storneringen e.d. wil je als het kan het contract verbreken. Als ze moeilijk doen helpt huilen misschien. Je klinkt wel als iemand die goed kan huilen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 08:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je klinkt wel als iemand die goed kan huilen namelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 16:24
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Als je een contract aangaat voor twee jaar kan je daar niet zomaar (zonder kosten) voortijdig vanaf. Je zit er dus voor die periode aan vast. Meestal zijn er voorwaarden die regelen hoe en wanneer je kan opzeggen.

Het wordt anders als je ontevreden bent over dienstverlening, omdat - zoals jij aangeeft - er geen begeleiding is bij de fitness.

Je moet je dan afvragen of je mocht verwachten dat er begeleiding zou zijn. Was dat in de folder of bij het sluiten van het contract toegezegd of misschien juist wel niet?

Als je terecht meent dat er meer begeleiding zou zijn, dan moet je daarover eerst klagen bij de sportschoolhouder. Dat kan je eerst gewoon mondeling doen. Pas als je klacht niet leidt tot een verbetering van de situatie heb je - zoals de wet dat noemt- het recht om de overeenkomst te ontbinden.

Hoe pak je dat aan volgens de regels?
Stuur de sportschoolhouder een brief waarin je aangeeft als je klacht over de slechte begeleiding niet binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld twee weken) is opgelost, je het abonnement zult ontbinden. Dat betekent als er geen verbetering optreedt na de periode van je schriftelijke aanmaning, je niet langer verplicht bent om te betalen.

Let dus op: je kan dus niet zomaar voortijdig van je abonnement af, omdat het je bij nader inzien toch niet zo bevalt. Je moet een terechte klacht hebben en de sportschoolhouder eerst de mogelijkheid bieden de klacht op te lossen. En wees wel eerlijk: alleen als er echt niets verbetert, kan je het contract ontbinden, anders blijf je gewoon verplicht om te betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 08:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik vraag me af of je je huisarts zover krijgt om een valse verklaring af te geven. .
Gaat je niet lukken Afgezien van de ethiek is het een high-risk-no-gain situatie voor 'em.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat een boeiende dag, of niet?
June bug
500 06-02-2007 18:42
Lichaam & Gezondheid Waarom sport je (niet) ?
Warsocket
143 24-07-2005 14:38
Vrije tijd Transfers en Geruchten deel IV
Verwijderd
500 31-08-2004 23:42
Muziek Het grote off-topic.
crenshaw
104 05-04-2004 21:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete Economie: Maandelijkse uitgaven jongeren
Feilsiyeve
13 18-04-2003 16:40
Lifestyle Waar geven jullie maandelijks je inkomen aan uit? (Enquete)
Feilsiyeve
92 05-04-2003 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.