Oud 11-02-2011, 17:15
Verwijderd
Hallo,

Ik doe volgend jaar vmbo examen en ik wil graag weten of je met het examen ook kleine aanpassingen mag als je autistisch bent.
Ik heb nl pdd-nos en kan me daardoor ontzettend lastig concentreren en ben heel snel afgeleid, zou het kunnen dat ik dan bijvoorbeeld oordopjes in mag houden?
Ik krijg binnenkort pas rugzakbegeleiding dus daar kan ik nu nog niets aan vragen.
Ik dacht, als mensen met dyslextie bepaalde dingen extra mogen dan zal dit toch ook wel mogen maar mijn mentor was er nog niet zo zeker van....
Iemand die hier meer vanaf weet?
En kan het zijn dat ik hierdoor een ander diploma krijg of blijft dat gewoon hetzelfde?

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2011, 19:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij mag je altijd wel oordopjes in? zou het raar vinden als het niet mag.
tenzij je van die muziekdingen bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 19:24
Verwijderd
Nee ik bedoel die ene dat je niets meer hoort
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 19:42
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Heb je al gevraagd of dat mag?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 08:53
Verwijderd
ja, aan mijn mentor maar die wist het dus niet zeker, en de teamleider bovenbouw wist er ook niets vanaf, daarom wilde ik vragen of een van jullie het mss wist.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:12
Verwijderd
Ik zou gewoon nog afwachten en vragen aan je begeleider van het rugzakje. Het lijkt mij dat het wel zou mogen en dat je er geen ander diploma door krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:42
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het lijkt me raar als dat niet mag. Het is niet alsof je erdoor zou kunnen spieken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:43
Verwijderd
@Tink, zo dacht ik er dus ook over maar volgens mn mentor waren daar speciale regels voor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:45
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben heel benieuwd wat de reden dan is als het niet zou mogen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:13
Verwijderd
Ik denk dat oordopjes sowieso wel mogen, want daarmee kun je idd niet spieken ofzo en anderen hebben er ook geen last van. Maar ik zou het wel van te voren aangeven, zodat ze weten dat jij oordopjes in hebt en dus niet raar staan te kijken wanneer je aan het begin iets in je oren stopt
Verder geen idee of er nog aanpassingen zijn waar jij recht op hebt; dat kun je beter navragen wanneer je die rugzakbegeleiding krijgt, denk ik Wel gek dat je mentor daar niets over weet; je bent vast niet de eerste met pdd-nos die daar eindexamen gaat doen!

Het diploma dat je krijgt is verder precies hetzelfde als bij mensen die geen rugzakbegeleiding krijgen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 07:14
Verwijderd
@andijvie, ja zo dacht ik er dus ook over, een jongen uit een van de parallelklassen mag het ook tijdens de proefwerken die voor het examen meetellen enzo.
En mijn mentor is dit jaar voor het eerst op mijn school en dat vind ie blijkbaar een excuus om ons alles zelf uit te laten zoeken......
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 15:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee ik bedoel die ene dat je niets meer hoort
o dat mag sowieso wel
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:32
_Rebecca
_Rebecca is offline
Deze vraag is door het LAKS beantwoord op de voorpagina van Scholieren.com!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 15:34
Verwijderd
Haha ja ik zag het!!
Nu voel ik mezelf toch wel vereerd
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 16:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Props Rebecca!

Ik denk dat je er verstandig aan doet om leraren hier op tijd over te informeren. Als zij er al even over na hebben kunnen denken en het niet in de stress van het moment hoeft, heb je meer kans dat ze inzien dat er geen gevaar in zit voor het examen, en dus meer kans dat het gewoon mag. Ik zie ook niet in waarom het niet zou mogen. Je mag je lievelingsonderbroek toch ook aan als je denkt dat je daar beter van gaat presteren?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 19:59
Eindexamens 2007 Wat ga je eten tijdens je examen?
Verwijderd
51 16-05-2007 17:44
Eindexamens 2006 Tips
Verwijderd
58 01-06-2006 12:22
Eindexamens 2006 Eten/drinken mee tijdens examens
Nyawa
192 25-05-2006 19:58
Software & Hardware Herrie
QT
6 27-05-2002 13:48
Software & Hardware Herrie
QT
2 26-05-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.