Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2005, 21:44
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ja, weer een dromentopic!

Een goede vriendin van mij vertelde mij gister dat ze had gedroomd dat ik haar verkracht had. Toen ze zei dat het zeer deed, zei ik (in haar droom) ok, sorry en liep ik weg.
(twas buiten in het gras ofzo)

Iemand enig idee wat dit betekent?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 22:06
Verwijderd
mischien is ze verlieft op je ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 22:16
rohypnol
rohypnol is offline
het kan ook sterk symbolisch zijn...

verkrachten is iemand misbruiken voor je eigen genot. ze geeft aan dat het pijn doet, je excuseert en gaat weg uit de situatie.

ik ken jullie vriendschap natuurlijk helemaal niet, het zou zoveel dingen kunnen betekenen, ik kan daar niet zo veel over zeggen.

de omgeving, je noemde een grasveld o.i.d., kan ook symbolisch iets betekenen.

een symbolische droom uitleggen kan eigenlijk alleen door iemand die er verstand van heeft, zowel van dat soort dromen als van jullie vriendschap enz.

wel netjes dat je sorry zei enzo
__________________
and I watch one cigarette burn away
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 07:15
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 22-09-2005 @ 22:44 :
Ja, weer een dromentopic!

Een goede vriendin van mij vertelde mij gister dat ze had gedroomd dat ik haar verkracht had. Toen ze zei dat het zeer deed, zei ik (in haar droom) ok, sorry en liep ik weg.
(twas buiten in het gras ofzo)

Iemand enig idee wat dit betekent?
Ze heeft eergisteren iets in de krant gelezen over verkrachtingen en dacht toevallig aan iets wat ze nog met jou moest regelen voor ze ging slapen?
Een droom heeft geen Diepe Betekenis, 't is gewoon een samenraapsel van dingen waar je die dag aan gedacht hebt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 09:51
rohypnol
rohypnol is offline
de meeste dromen niet nee dat zijn gewoon onzin hersenspinsels maar er zijn sommige dromen die duidelijk wel een diepere betekenis hebben, die je in diepe slaap droomt, zon droom waarbij je een speciaal gevoel bij hebt, dat is verwerking van de situaties van de afgelopen tijd in je slaap waardoor je alles wat beter op een rijtje krijgt

omdat het heel abstracte ideëen zijn ervaar je dat symbolisch door beelden
__________________
and I watch one cigarette burn away
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:33
The0
The0 is offline
Fantastisch hoe jullie dit allemaal weten terwijl de wetenschap er nog niet over uit is wat dromen nou allemaal betekenen

Ik heb zelf samen met een aantal vrienden een website gebouwd over dromen, neem daar eens een kijkje
http://proto5.thinkquest.nl/~kle0003/
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 16:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Op mystiek heb je een dromentopic, op psychologie niet. Er zijn al meerdere topics voorbij geweest waarin staat beschreven welke droom-verklaringen er zijn.

De spirituele verklaring: de droom bevat een boodschap, een soort diepere betekenins.

De psychologische verklaring: in dromen verwerk je dingen die zijn gebeurd en die overdag (nog niet (helemaal)) hebt verwerkt. De enige die een droom kan 'ontcijferen' ben jijzelf. Jij kunt er alleen zelf achter komen wat de symbolen voor jou betekenen.

De sceptische verklaring: Sceptici doen dromen af als willekeurige signalen van je onderbewuste, die niets te betekenen hebben. Je hersenen zijn, terwijl je slaapt, druk doende de afgelopen dag te categoriseren en te verwerken. Alle informatie die door je hersenen stroomt tijdens dat verwerken wordt tot dromen verweven.

Wetenschappelijk verklaring: Dromen zijn gemaakt van willekeurig afgevuurde neuronen. Dit is de conclusie van Drs. Allen Hobson en Robert McCarley. In je hersenstam bevindt zich een soort droomgenerator, die wanneer je in REM slaap bent actief wordt. Je voorhersenen worden gebombardeerd met min of meer willekeurige impulsen. Je hersenen proberen zin uit deze onzin te maken, en het resultaat is een droom.


Ps Droomsymbolenboekjes zou ik me niet te veel op focussen, die schijnen niet betrouwbaar te zijn.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
The0 schreef op 25-09-2005 @ 16:33 :
Fantastisch hoe jullie dit allemaal weten terwijl de wetenschap er nog niet over uit is wat dromen nou allemaal betekenen
[/url]
Nou, er zijn anders wetenschappers die menen daar wel over uit te zijn, alleen niet iedereen is het erover eens. Over het algemeen droom je over dingen die je bezig houden in een 1 of andere maffe context. Dat merk ik bij mezelf maar al te goed.

Alleen vannacht droomde ik echt heel vreemd en zou ik niet weten waar dat vandaan zou moeten komen. Maar dat iemand uit het hiernamaals mij nu waarschuwt voor iets of dat het echt een diepe betekenis heeft, daar geloof ik niets van. Misschien had ik wel koorts en zat ik te ijlen. Weet jij veel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:55
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dit is het dromen topic? ok, hier komt er één.

Niet heel apart ofzo, maar onthoud nooit dromen dus ben ik blij er eens één te kunnen vertellen.

Ik zat met mijn oom, Stefan Paas, een soort theoloog ofzow, iig iemand die veel van geloof, psychologie en alles afweet enzow, te praten, en toen zag ik dat hij een boekje dat ik ook had, in zn borstzakje had zitten, het boekje ervaar God. En toen zei ik, hé dat boekje heb ik ook! En toen zei ie iets van, ja goed boekje he. En toen vroeg ik iets van ken je het boek overwinning over de duisternis? (dat is een boek dat ik nu aan het lezen ben, wat ik heel goed vind, en wat ik nog een keer gekocht heb om aan een vriendin te geven maar ik weet nog niet zeker of ik dat ook idd ga doen, omdat ze traditioneel opgevoed is, en dat boek nogal 'evangelisch' is) En toen zei ie dat hij dat idd kende en dat hij het een goed boek vond, wat hij precies zei weet ik niet maar zoiets.

En toen ik die ochtend wakker werd was ik wat zekerder over of ik dat boek aan die vriendin zou geven, omdat iemand van traditionele komaf dat boek goed vond. Maar dat had ik alleen maar gedroomd natuurlijk.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dromen verklaren is puur giswerk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:15
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Vannacht gewoon te wazig gedroomd man.

Ik kwam met de feistd naar de veerpont rijden, maar de klep klapte dubbel, toen vloog ik op mijn fiets ineens de Maas over en kwam in Belfeld(een dorp verder) keihard op de grond terecht. Toen vloog ik weer door de lucht en kwam ik in Baarlo(vlak bij de veerpont) terecht. Toen mijn ouders me hadden gevonden kreeg ik te horen dat het kwam door illegale activiteiten in Reuver.

Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ik wakker werd met last van mijn rug.

Misschien dat de droom en de pijn te maken heeft met het feit dat ik gisteren in een mtb-wedstrijd afgestapt ben met kramp in de rug en misschein net een pijn scheut heb gehad
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:37
Verwijderd
Ik kan vaak heel goed afleiden waarom ik iets gedroomd heb. Ik ben er dan mee bezig, bewust of onbewust dus. Sja, en verder kan je over dromen niet heel veel zeggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:55
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Magican schreef op 22-09-2005 @ 22:44 :

Iemand enig idee wat dit betekent?
Het enige wat we hier uit af kunnen leiden is wat JIJ er van vind...

__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 12:23
Dato_16
Dato_16 is offline
droomde vannacht voor de zoveelste keer dat er een tornado over ons huis raazde,
gister droomde ik dat hier oorlog was en dat ik mijn vriendin niet kon vinden... geen voortekens hoop ik
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:37
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
moeje ff op een droomwoordenboek kijken, daar staat de uitleg voor sommige symbolen die in je droom aanwezig waren enz
is heel handig en klopt vaak ook nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Lucide Dromen
Dave2006
23 01-07-2007 23:49
Verhalen & Gedichten Dromen (kort verhaal)
WolterB
10 26-06-2005 17:17
Verhalen & Gedichten Was Het Maar Een Droom
Neliz
3 20-05-2004 10:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De droom waar ik van leef.
Ieke
0 04-04-2004 12:18
Verhalen & Gedichten Verhaal: Droom
Verwijderd
7 12-01-2004 00:15
Verhalen & Gedichten Stille dromen
Caatje
8 12-11-2001 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.