Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 12:34
Love my boy!
Love my boy! is offline
Ik heb dus nu net 12 lessen ofzo gehad, en het zijn er 20!
Maja, dat is niet genoeg om te studeren in Italie..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2006, 11:54
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik zit nu voor 4 maanden in IJsland. Als je dat wat lijkt, PM me even, kan ik je vertellen hoe het is!!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:21
Love my boy!
Love my boy! is offline
oh das ook vet Bevalt het je daar??
Ik wil juist graag naar Italie omdat mn vriend daar woont
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 22:29
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
bevalt prima!!
De lessen die ik krijg zijn meer toeristisch georienteerd, zodat de leraren ons het land laten zien zeg maar. ik doe de pabo, en ze verweven er dan een beetje ervaringen van kinderen doorheen.
Ik had nooit verwacht dat ik me zo goed zou redden met mn engels! Ik ben er twee keer voor gezakt op de havo, maar hier verstaat iedereen me!
Er zitten ook italianen hier, grappig
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 13:00
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ben op het moment bezig met een 'round the world trip'. Heb ondertussen San Francisco, LA, Fiji en Nieuw Zeeland al achter de rug en zit sinds 2 maanden in Australie, waar ik waarschijnlijk nog minstens een half jaar blijf.

Ik kan alleen maar zeggen tegen iedereen die een jaar weg wil; als je de mogelijkheid hebt om te gaan, doe het dan. De enige negatieve kant (van wat ik tot nu toe meegemaakt heb) is dat ik eigenlijk helemaal niet meer nar huis wil....
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:03
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Breg schreef op 19-01-2006 @ 14:00 :
ik ben op het moment bezig met een 'round the world trip'. Heb ondertussen San Francisco, LA, Fiji en Nieuw Zeeland al achter de rug en zit sinds 2 maanden in Australie, waar ik waarschijnlijk nog minstens een half jaar blijf.

Ik kan alleen maar zeggen tegen iedereen die een jaar weg wil; als je de mogelijkheid hebt om te gaan, doe het dan. De enige negatieve kant (van wat ik tot nu toe meegemaakt heb) is dat ik eigenlijk helemaal niet meer nar huis wil....
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik ben 17 als ik klaar ben en dan kan dat nog niet, toch?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:06
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 19-01-2006 @ 17:03 :
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik ben 17 als ik klaar ben en dan kan dat nog niet, toch?
Voor een Work & Travel visum in Australië moet je 18 zijn inderdaad.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:36
Verwijderd
@jet; jammer! kan je je niet laten overplaatsen naar een andere school/andere plaats? zou wel zonde zijn zeg! maar ik heb wel vaker gehoord dat amerikanen het niet zo hebben op uitwisselingsstudenten, een amerikaans meisje vertelde me dat ze die een beetje als 'freaks' zien

weet iemand ook misschien hoe het zit met de mogelijkheden om een jaar van je HBO studie in het buitenland te doen?
ik heb vorig jaar een half jaar in denemarken gezeten met YFU, en dat was echt super, en nu ben ik net met de lerarenopleiding engels begonnen, die heel goed bevalt, maar ik zou graag weer weggaan in het 3e jaar kan ik wel via school 3 maanden naar het buitenland, maar dat duurt me nog te lang enzo maar zou er bijv een mogelijkheid zijn om het 2e jaar in een ander land te doen, en dan gewoon bij terugkomst hier weer verder gaan met het 3e? iemand ervaring mee toevallig?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:38
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
Urm schreef op 19-01-2006 @ 21:36 :
@jet; jammer! kan je je niet laten overplaatsen naar een andere school/andere plaats? zou wel zonde zijn zeg! maar ik heb wel vaker gehoord dat amerikanen het niet zo hebben op uitwisselingsstudenten, een amerikaans meisje vertelde me dat ze die een beetje als 'freaks' zien

weet iemand ook misschien hoe het zit met de mogelijkheden om een jaar van je HBO studie in het buitenland te doen?
ik heb vorig jaar een half jaar in denemarken gezeten met YFU, en dat was echt super, en nu ben ik net met de lerarenopleiding engels begonnen, die heel goed bevalt, maar ik zou graag weer weggaan in het 3e jaar kan ik wel via school 3 maanden naar het buitenland, maar dat duurt me nog te lang enzo maar zou er bijv een mogelijkheid zijn om het 2e jaar in een ander land te doen, en dan gewoon bij terugkomst hier weer verder gaan met het 3e? iemand ervaring mee toevallig?

Daar zit ik ook steeds over na te denken, maar ik kan verder helemaal niet echt informatie vinden! Zou mij ook heel leuk lijken! En ik zit nu ook nog in het 1e jaar van mijn HBO studie, en tot het 3e jaar wachten vind ik ook nog veelste lang duren!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 23:02
kaal
kaal is offline
Om der nog maar even een andere duit in het zakje te doen: ik ben me nu aan het orienteren op vrijwilligerswerk in het buitenland. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een spaanssprekend land, dus Spanje en/of Zuid/Midden-amerika. Ik denk dat ik ongeveer 6 maanden weg wil.

Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan, of willen gaan doen? Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er tips of dingen die ik absoluut over het hoofd ga zien?

Er zijn tig organisaties die van alles aanbieden en beloven. kleine selectie: Travel Active, Activity international, AFS, SIW, EVS, Noborders enz enz. Hoe kies ik de beste? Of is het beter om gewoon op de bonnefooi te gaan? Wat zijn jullie ervaringen met een van deze organisaties? Of zijn er nog andere organisaties?

Een boel vragen, ook een boel twijfel! Maar alvast bedankt!
__________________
ja zeg, ik ben je moeder niet!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 23:35
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Neiu schreef op 12-01-2006 @ 14:21 :
Hoezo is dat logisch? Het is zo dat Nederlanders meestal na hun middelbare school weggaan, mede door de tweede fase, terwijl bijvoorbeeld Duitsers na hun 9e klas (3e hier ongeveer) weggaan, omdat dat voor hen een breekpunt is. Iedereen zit daar bij elkaar tot dat moment. Als ze weer terug zijn gaan ze verder met de 10e (bovenbouw als het ware). Hetzelfde geldt voor Finnen, Esten en nog veel meer andere Europeanen.
Mede daarom is het ook moeilijk voor uitwisselingsorganisaties om Nederlanders (vaak ook Belgen) te plaatsen, omdat ze vaak geen examenklas mogen doen, maar al wel ouder zijn dan hun klasgenoten daar, laat staan een jaar eerder en al een eindexamen hebben afgerond. Ook daarom de redelijk strikte leeftijdsgrens.
Oh nouja zoveel had ik me er niet in verdiept, maar ik nam aan dat iedereen het na de 'middelbare' school deed. Maar dan is het toch wel logisch dat je als Nederlander ouder bent
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 02:08
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 19-01-2006 @ 17:03 :
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik ben 17 als ik klaar ben en dan kan dat nog niet, toch?
Ik was ook 17 toen ik klaar was met school, heb vervolgens ruim 3 maanden moeten wachten tot ik 18 werd, maar heb die tijd in Nederland doorgebracht met werken en zo extra geld te sparen. Heb daarna op de dag dat ik 18 werd mn visum voor Australie aangevraagd en ben 2 weken later vertrokken.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:18
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Breg schreef op 25-01-2006 @ 03:08 :
Ik was ook 17 toen ik klaar was met school, heb vervolgens ruim 3 maanden moeten wachten tot ik 18 werd, maar heb die tijd in Nederland doorgebracht met werken en zo extra geld te sparen. Heb daarna op de dag dat ik 18 werd mn visum voor Australie aangevraagd en ben 2 weken later vertrokken.
Bij mij duurt het na mn slagen nog 9 maanden ...
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 25-01-2006 @ 20:18 :
Bij mij duurt het na mn slagen nog 9 maanden ...
is wel minder, maar ik heb ook een half jaar gewacht en gewerkt voor ik naar denemarken kon (dat was trouwens omdat ik te laat was met inschrijven en dus pas in januari weg kon) en opzich is het wel fijn dat je dan ook wat extra geld hebt. wel minder, even zoveel werken, maar later ben je jezelf er wel dankbaar voor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:56
Eizer
Eizer is offline
Hoi,
ik wil volgend jaar een jaar naar Rome, ik wil graag italiaans leren en daar werken. Ik wil niet via een of andere organisatie of een gastgezin, ik wil eigenlijk het liefst helemaal op mezelf. Nou vroeg ik me af of iemand dat ook heeft gedaan en misschien tips heeft over dingen die je beslist moet doen of juist niet. Het hoeft niet per se iemand te zijn die ook naar italie is geweest, maar vooral iemand die zonder enige organisatie het toch voor mekaar heeft gekregen om een jaar naar het buitenland te gaan.
CIAO
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 19:25
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Ik wil ook graag high school doen maar mijn vader vindt het onder mijn niveau qua moeilijkheidsgraad. En college is dan wel weer wat moeilijker, maar ook prijziger. Daarom heb ik besloten om tijdens mijn universitaire studie maar naar het buitenland te gaan. Bijv stage ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 23:00
Meisje88
Meisje88 is offline
Citaat:
mind_on_hiatus schreef op 11-01-2006 @ 11:14 :
Jeetje! Dat is inderdaad even een groot bedrag. Ik heb geloof ik 1/3 hiervan betaald voor 1 land. Maar ja, het ligt aan jezelf of je het waard vindt. Kijk, je kan ook kijken of je zelf het een en ander kunt regelen. Je kan namelijk voor veel minder geld zelf een visa regelen voor Australie, maar dan zou je ook zelf je school en onderdak moeten regelen. Het ligt er maar aan hoeveel moeite/tijd je er in wilt steken. Een organisatie is natuurlijk handig omdat ze zelf veel dingen voor je regelen. Anyways, het lijkt me wel heel gaaf om naar al die verschillende landen te gaan en een beetje cultuur te proeven. Als je het geld ervoor hebt, zou ik het doen. Ik wil zelf ook nog heel veel reizen en naar school in verschillende landen. Als ik er nu het geld voor had, zou ik het zo doen.

Is Multi-languageyear idd zoo duur ? Want het lijkt me zo supergaaf he. Maja,, Met welke organisatie ben jij geweest als je voor 1/3 van t geld naar 1 land bent geweest? Ook met Ef of..?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 15:16
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ik heb me een tijdje geleden aangemeld bij de STS, echt een hele fijne organisatie.
Ik hoop (als ik mijn examen heb gehaald dit jaar) dat ik in de zomervakantie een jaar naar Amerika kan gaan. Het is nu nog spannend waar ik terecht kom, omdat ik geen voorkeur heb aangegeven. Voor de mensen die al zijn geweest of anderen kennen die gaan/zijn gegaan, wanneer kregen jullie te horen waar je terecht kwam en wat vertelden ze allemaal daarover? Klopte het een beetje met wat je later meemaakte met dat gastgezin?
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 20:17
Morture
Morture is offline
Nou laat ik mijn verhaal vertellen, Ik zit nu in VWO4 en na mijn VWO Diploma zou ik graag naar een universiteit gaan in Amerika, ik heb al wat voor ogen nu vroeg ik me af, Hoe doe je zoiets het best hoe pak je dit aan wanneer moet je beginnen met voorbereidingen te maken voor wat ik na mijn diploma ga doen?. Het lijkt me echt te gek om mijn studie in amerika te doen gewoon een volledige studie op een universiteit daar, hoeveel geld heb ik daar voor nodig? Ik heb nog zoveel vragen, en als je als uitwisselingsstudent gaat dan komt er ook iemand hier wonen in mijn plaats en dat is maar voor een jaar? of moet ik gewoon op een campus daar gaan wonen tegen de tijd dat ik mijn diploma heb? Ik weet er nog niet erg veel van af maar ik dacht dat het goed zou zijn om alvast mijzelf te orienteren op de toekomst. Dus als jullie informatie voor mij hebben of iets kunnen uitleggen voor mij dat zou mooi zijn ik zelf heb ook al beetje op internet rondgesurft maar ik heb dus nog steeds vragen alvast bedankt


[EDIT] Is het ook mogelijk om in een gast gezin daar te komen ofzo dat je vanaf daar naar de universiteit gaat of wordt je dan weer uitwisselings student want mijn ouders willen geen amerikanen hier over de vloer niet omdat ze ze niet mogen maar de taal etc. wordt een groot probleem hier [EDIT]

Laatst gewijzigd op 06-02-2006 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 23:19
Barry K
Barry K is offline
Als je zelfstandig na je VWO-diploma naar een amerikaanse universiteit wilt vertrekken kun je het beste op zoek gaan naar universiteiten die je aanspreken (qua plek/ goede uni etc.) en dan uitzoeken wat het kost.

Ik heb 120 scholarship aangeboden gekregen voor een redelijke uni daar, dat kwam neer op 33 000 dollar per jaar (dat is incl. alles), er zijn universiteiten die goedkoper zijn, en ook die een stuk duurder zijn. Kortom, dat verschilt enorm. Kijk dus zelf op de site van verschillende universiteiten die je interessant lijken wat het kost en vergelijk dit.

Uitwisseling met je Nederlandse universiteit is meestal een semester of een heel schooljaar naar een universiteit in het buitenland waar de desbetreffende universiteit contacten mee heeft (heb je dus wel minder mogelijkheden). Belangrijkste voordeel is dat je hier collegegeld betaald (en dus in veel gevallen stukken minder kwijt bent) In zo'n geval is een gastgezin misschien mogelijk, maar ik denk niet dat dat in amerika goed te vinden is, de meeste mensen die studeren zitten op campus, en meestal moet je daarvandaan zelfs nog 20 minuten reizen naar school, als je al een gastgezin vind is het nog enorm lastig om die in de buurt van school te vinden.

Via organisaties weet ik weinig van, maar anderen zo te lezen wel.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust in dit topic, (of via pm)
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 09:13
spookaapje
spookaapje is offline
Als je graag naar een goede Amerikaanse universiteit wilt moet je ergens in uitblinken of heel veel hebben gedaan voor je school. Zorg dus dat je van allemaal "verenigingen" op school lid wordt zoals de schoolkrant, leerlingenraad etc. Je kan wel nog zulke goede cijfers hebben maar als je niet ergens qua sport ofzo echt in uitblinkt of als je niet echt heel veel voor je school hebt gedaan maak je bij de echt goede universiteiten geen kans.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:28
Barry K
Barry K is offline
Ik zit nu te kijken naar een tijdelijk verblijf in Belgie.
Niet via een uitwisseling ofzo; gewoon zelf regelen.

Ik was van plan om hier econometrie te gaan studeren, dus een economische studie waarbij ook nog wat wiskunde gevolgd kan worden is wel handig. Volgens mij is er namelijk niet echt een studie 'econometrie' in Belgie.

Weet iemand bijvoorbeeld welke universiteiten goed staan aangeschreven op de vakgebieden economie / wiskunde?

Iemand verder nog informatie over (tijdelijk) in Belgie studeren?

Ik neem aan dat ik geen 'beurs' krijg aangezien ik volgens mij gewoon studiefinanciering hier kan krijgen; en het collegegeld is daar volgens mij een stuk lager, toch? of zijn er wel mogelijkheden om nog een extra beurs te krijgen?

Alle info is welkom...

Ook graag tips met betrekking tot het zoeken van een kamer / appartementje
__________________
No nonsense

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 00:08.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 16:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Barry K schreef op 17-02-2006 @ 00:28 :
Ik zit nu te kijken naar een tijdelijk verblijf in Belgie.
Niet via een uitwisseling ofzo; gewoon zelf regelen.

Ik was van plan om hier econometrie te gaan studeren, dus een economische studie waarbij ook nog wat wiskunde gevolgd kan worden is wel handig. Volgens mij is er namelijk niet echt een studie 'econometrie' in Belgie.

Weet iemand bijvoorbeeld welke universiteiten goed staan aangeschreven op de vakgebieden economie / wiskunde?

Iemand verder nog informatie over (tijdelijk) in Belgie studeren?

Ik neem aan dat ik geen 'beurs' krijg aangezien ik volgens mij gewoon studiefinanciering hier kan krijgen; en het collegegeld is daar volgens mij een stuk lager, toch? of zijn er wel mogelijkheden om nog een extra beurs te krijgen?

Alle info is welkom...

Ook graag tips met betrekking tot het zoeken van een kamer / appartementje
Ik heb niet tijdelijk gestudeerd in Belgie. Dat was althans niet de bedoeling. Het was de bedoeling dat ik mijn hele vijfjarige studie daar zou volgen maar uiteindelijk ben ik na een jaar weggegaan.

Ik weet niet echt goed welke universiteiten goed zijn op het gebied van economie/wiskunde. Ik studeerde zelf biomedische wetenschappen dus echt wel iets heel anders dus ik heb me meer verdiept in die hoek. Zelf studeerde ik in Leuven en dat is echt een hele leuke stad en de uni staat ook goed aangeschreven maar er wordt ook echt heel veel van je verwacht. Ik vond het heel erg zwaar, zeker de wiskunde omdat de voorkennis uit Nederland heel anders is dan de voorkennis die ze daar vereisen.

Ik Belgie krijg je geen beurs nee. Als je je daar inschrijft moet je een verklaring ondertekenen waarin je verklaart dat je geen aanspraak zult maken op de Belgische sociale voorzieningen. Je kunt in de meeste gevallen gewoon je studiefinanciering uit Nederland meenemen. Als je je OV-kaart niet wilt hebben kan je deze inwisselen voor een OV-vergoeding. Voor het collegegeld betaal je het bedrag voor niet-beursstudenten en dat is zo'n 500 euro.

Kamer of appartementje zoeken tsja, in Leuven heb je bezoekdagen voor de universitaire residenties. Die zullen ergens in de komende maanden wel zijn. Daar krijg je echter wel een contract voor een heel academiejaar, ik weet niet of dat te lang is (september - juli). Anders kan je ook particulieren proberen oa via www.kotwijs.be maar ik weet niet of ze daar contracten hebben voor minder dan een jaar. De meeste contracten in Belgie zijn voor tien maanden (de zomermaanden niet).

Ik kan je niet direct meer tips geven, maar als je vragen hebt mag je ze altijd stellen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 19:05
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Dit lijkt me ook zoooo mooi. Zou echt een droom voor me zijn om naar Amerika te gaan. Ik zou zo bereid zijn om mijn familie en vrienden voor een jaar achter te laten. Ik zit nog te twijfelen tussen studies, dus zou perfect zijn

Helaas kan ik het gewoon niet betalen evenals mijn ouders die 5000/6000 euro.

Zou het echt enorm graag willen, maar helaas kan 't niet

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 12:41
Elii
Elii is offline
hoihoi,

ik heb me ook aangemeld bij sts, ik ga een semester naar Italië in een gastgezin. Nog meer mensen die met sts naar het buitenland zijn geweest?
__________________
I've got the brains, you've got the looks, let's make lots of money
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 07-01-2006 @ 23:10 :
Klopt, ik heb het geld er wel voor over denk ik. Ik weet nog niet welke organisatie, ik zit nog heel erg rond te kijken, maar Travel Active spreekt me tot nu toe het meeste aan. Ik weet ook nog niet zeker of ik naar Amerika wil, ik zit ook te denken aan Argentinië, Italië en Australië/Nieuw Zeeland (die laatste twee zijn alleen aanzienlijk duurder ).

Ik had nog wel een vraagje: ik zou in 2007 gaan en ik zou dan een paar maanden 18 zijn (ik kan nog net) en dus een jaar ouder zijn dan klasgenoten. Ik vraag me af of de leerlingen daar over het algemeen volwassen zijn of heel kinderachtig? Misschien een moeilijke vraag, maar ik ben benieuwd of dat een groot verschil met mijzelf zou zijn (misschien zijn ze daar zwaar breezah en kinderlijk?).
Ik ben net als Subject van plan om in 2007 te gaan, na m'n atheneum, dan ben ik dus ook 18.
M'n ouders steunen me helemaal in m'n plannen dus zij willen ook betalen, zolang ik maar laat zien dat ik het écht wil, dus geld is niet een heel groot probleem (ook al kunnen zij ook niet zomaar 8000 euro ophoesten).

Ik heb wel ook een vraag, ik heb gehoord dat als je 18 bent, dat je dan niet meer aan alles mee mag doen. Is dat zo? Want als ik niet zou mee mogen doen aan sport, wordt het al een stuk minder aantrekkelijk..
Anyone?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:18
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Een update voor de geïnteresseerden: ik ben vorige week naar een bijeenkomst geweest van Travel Active en het was echt zo te gek! Het staat nu wel redelijk vast dat ik het ga doen en dan waarschijnlijk naar Argentinië. Ik wil graag in een totaal andere cultuur zitten en je hebt ook nog voordeel van het Spaans dat je leert spreken. Bovendien kan ik in Argentinië het tweede half jaar naar een universiteit voor hetzelfde geld, wat het allemaal nog aantrekkelijker maakt. Ik kan echt niet wachten tot 2007!
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 20:38
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Subject schreef op 19-02-2006 @ 19:18 :
Een update voor de geïnteresseerden: ik ben vorige week naar een bijeenkomst geweest van Travel Active en het was echt zo te gek! Het staat nu wel redelijk vast dat ik het ga doen en dan waarschijnlijk naar Argentinië. Ik wil graag in een totaal andere cultuur zitten en je hebt ook nog voordeel van het Spaans dat je leert spreken. Bovendien kan ik in Argentinië het tweede half jaar naar een universiteit voor hetzelfde geld, wat het allemaal nog aantrekkelijker maakt. Ik kan echt niet wachten tot 2007!
Woh, ik was daar ook. Zat jij een beetje achteraan, linkerstoelenrij aan het gangpad?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 21:40
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 26-02-2006 @ 21:38 :
Woh, ik was daar ook. Zat jij een beetje achteraan, linkerstoelenrij aan het gangpad?
Haha wat cool. Ik zat vooraan, de enige die vrijwillig ergens antwoord op wilde geven (over waar je bang voor was m.b.t. het gastgezin).

Wat wil jij gaan doen?
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 11:03
Myrtille
Avatar van Myrtille
Myrtille is offline
Vorig jaar heb ik met mijn school meegedaan aan een uitwisseling naar Tsjechïë. Ik vond het echt geweldig, het was heel gezellig en een heel mooi land! Het is echt leuk om in hun leventje terecht te komen, ze waren heel gastvrij en je ziet zoveel meer van een land dan als normale toerist! Het enige nadeeltje vond ik dat Katká en haar familie, mijn gastgezin dus, bijna geen Engels spraken.. Je leert dus wel snel met handen en voeten praten Ook vond ik het véél te kort: zij waren één werkweek in NL, wij één werkweek in Tsjechië. Daarom trekt een jaar naar het buitenland me wel

EF klinkt super!! Maar zijn er nog een paar nadelen bij EF die je bij andere uitwisselingsorganisaties niet tegenkomt? Of juist voordelen?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 11:07
Myrtille
Avatar van Myrtille
Myrtille is offline
Citaat:
Lex-o schreef op 17-02-2006 @ 20:05 :
Dit lijkt me ook zoooo mooi. Zou echt een droom voor me zijn om naar Amerika te gaan. Ik zou zo bereid zijn om mijn familie en vrienden voor een jaar achter te laten. Ik zit nog te twijfelen tussen studies, dus zou perfect zijn

Helaas kan ik het gewoon niet betalen evenals mijn ouders die 5000/6000 euro.

Zou het echt enorm graag willen, maar helaas kan 't niet
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar misschien kun je met je probleem naar EF of een andere organisatie stappen. Wie weet hebben zij een idee wat je kan doen, zoals niet in een gastgezin verblijven maar op eigen gelegenheid een accomodatie zoeken, als dat goedkoper uitkomt! Als je zo graag wilt, zou ik vooral proberen wat te regelen!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 14:33
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lex-o schreef op 17-02-2006 @ 20:05 :
Dit lijkt me ook zoooo mooi. Zou echt een droom voor me zijn om naar Amerika te gaan. Ik zou zo bereid zijn om mijn familie en vrienden voor een jaar achter te laten. Ik zit nog te twijfelen tussen studies, dus zou perfect zijn

Helaas kan ik het gewoon niet betalen evenals mijn ouders die 5000/6000 euro.

Zou het echt enorm graag willen, maar helaas kan 't niet
Je moet even zoeken op t evs project.. daarmee kan je 6-12 maanden vrijwilligerswerk in europa doen op kosten van de EU
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 14:52
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Het lijkt mij wel gaaf, alleen zit ik nog minimaal 2,5 jaar vast aan de middelbare school.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:12
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Subject schreef op 26-02-2006 @ 22:40 :
Haha wat cool. Ik zat vooraan, de enige die vrijwillig ergens antwoord op wilde geven (over waar je bang voor was m.b.t. het gastgezin).

Wat wil jij gaan doen?
Een jaar naar Canada
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 15:13
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Myrtille schreef op 02-03-2006 @ 12:07 :
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar misschien kun je met je probleem naar EF of een andere organisatie stappen. Wie weet hebben zij een idee wat je kan doen, zoals niet in een gastgezin verblijven maar op eigen gelegenheid een accomodatie zoeken, als dat goedkoper uitkomt! Als je zo graag wilt, zou ik vooral proberen wat te regelen!
De gastgezinnen krijgen al geen vergoeding ...
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 16:38
axgimpa
Avatar van axgimpa
axgimpa is offline
Ik ben 16(-en-een-half) en zit in 4VWO (ben in de derde blijven zitten). Kan ik vanaf volgend schooljaar 5VWO/6VWO doen in de VS? Hoe zit het dan met het VWO-diploma, krijg ik dan een internationaal VWO-diploma? En omdat ik dus ben blijven zitten, zal ik dan minder kans hebben op een plaatsje in high school, ondanks dat het niveau over het algemeen lager is dan VWO?

En de topicstarter heeft dus high school gedaan? Kun je een voorbeeld geven van de vakken, een normale dag op school daar?


Mijn ouders en ik zijn al een tijdje bezig met dit soort ideeën, we hadden eigenlijk bedacht dat ik na mijn middelbare school naar een universiteit in de VS zou gaan, heeft iemand daar al ervaring mee?

Kosten zijn over het algemeen geen probleem (het moet niet té duur worden natuurlijk) en verblijf ook niet, 'k heb familie in Cleveland, Ohio (tante, oom, neefje, nichtje, dus misschien kan ik als een soort au-pair daar verblijven en voor de kinderen zorgen - pa en ma hebben allebei een belangrijke carriere)
__________________
ramo d'oro
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:07
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Nee dat telt niet als 5/6VWO. Mensen die een jaartje high school gaan doen doen dit dus ook meestal nadat ze hun examen hebben gehaald en meer voor de ervaring.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:14
the Duke
the Duke is offline
wie heeft er ervaring met 2 landen in 1 jaar doen?
ik heb namelijk intresse in een jaartje buitenland, maar er is zoveel leuks, mss is het handig om 2 landen in een jaar te doen, maar ik heb nog geen idee hoe dat werkt, en of dat lang genoeg is, iemand daar ervaring mee?
__________________
Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:34
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
the Duke schreef op 26-03-2006 @ 21:14 :
wie heeft er ervaring met 2 landen in 1 jaar doen?
ik heb namelijk intresse in een jaartje buitenland, maar er is zoveel leuks, mss is het handig om 2 landen in een jaar te doen, maar ik heb nog geen idee hoe dat werkt, en of dat lang genoeg is, iemand daar ervaring mee?
ik weet dat je met EF iets daarmee kan doen

duitsland
frankrijk
engeland
(1 van die 3)

en dan
amerika
australie
....

stond in ieder geval in de EF folder


goed, ik ben nu alweer 2 maanden thuis na mijn vervroege vertrek, en weggaan daar is de beste beslissing die ik ooit gemaakt hebt. toch vind ik het nog steeds een aanrader! ik heb gewoon zo'n ongeluk gehad met mn school daar..
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:07
tlp
tlp is offline
Ik lees nu al een paar keer over een internationaal vwo diploma. Weet iemand misschien waar dit allemaal beschikbaar is, en hoe je op zo`n school terecht komt?

Ik wil ook (nu) wel een jaartje naar het buitenland, alleen waar ik vooral tegen op kijk is dat ik daarna weer opnieuw moet beginnen, en zo dus eigenlijk een klas blijf zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Verhalen & Gedichten Verhaal van een vriend - nog geen titel
Caelis
35 29-07-2003 15:09
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Vrije tijd relschoppers
RoelRietenstoel
82 20-04-2003 14:01
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.