Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 17:06
Noddy
Noddy is offline
Aan het begin van het schooljaar had ik een hele leuke lerares Engels. Ze deed heel veel voor ons, de lessen waren altijd heel leuk en ze deed heel aardig. Ik vond het ook helemaal niet erg om naar die lessen te gaan.
Maar ze werd zwanger en ze is sinds januari met zwangerschapsverlof. Nu hebben we dus een nieuwe lerares en ze is echt... niet leuk.
Al vanaf de eerste les zeurt ze dat we ons niet volwassen genoeg gedragen, omdat onze klas weleens veel kan praten. Ondertussen doet ze alsof wij in de eerste zitten, we moeten perse recht zitten, en we mogen geen woord zeggen. Ze doet ook vooral niet haar best om er een leuke les van te maken.
Het is echt vreselijk. We hebben al heel vaak ruzie met haar gehad. Gisteren bijvoorbeeld om het volgende:

Over een paar weken is er een grote toneelvoorstelling op onze school. Voor tekenen helpen we met het decor en dat is enorm veel werk. Woensdag moet het af zijn en twee meisjes vroegen of ze aan dat decor mogen werken i.p.v. naar de engelse les te gaan.
De lerares vond dat goed, maar toen bleven er nog ongeveer 6 mensen over die het ook heel druk hebben voor tekenen. Ik dus ook.
Wij vroegen waarom die meisjes wel mochten en wij niet. Ze wilde daar absoluut geen antwoord op geven en wij mochten dan ook niet weg. Ik hoefde ook niet perse weg, maar ondertussen werden we niet gelijk behandeld, en ze negeerde ons ook gewoon toen wij vroegen waarom.

Het klinkt best kinderachtig eigenlijk, maar op dat moment waren we gewoon pissed. We kunnen er ook niet normaal over praten, en onze afdelingsleider is weer zo'n gast die het altijd opneemt voor leraren.

Ik baal gewoon, wat kan ik doen?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2006, 17:25
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik vind jullie eerlijk gezegd ook een beetje kinderachtig. Waarom zijn jullie dan niet met z'n achten tegelijk naar haar toegegaan als het tekenen voor het decor op dat moment belangrijker was dan de les Engels? En je zegt zelf dat je eigenlijk niet eens echt weg wilde, je vindt alleen dat zij jullie ongelijk behandelt.
Het was toch aardig van haar dat die twee meisjes wel weg mochten? Ik snap dat je niet blij bent met haar, maar niet alle leraren kunnen even leuk en aardig zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:03
Verwijderd
Bespreek het in de mentorles, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem dan moet één iemand van de klas met die docent in gesprek gaan over de gang van zaken.

Ze zal het vast begrijpen maar ze zal ook haar redenenen hebben voor wat ze doet. Als jullie dat begrijpen komen jullie er vast wel uit.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:41
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Niet zo zeuren. En elke leraar vind die een drukke klas heeft gaat lopen zeggen dat je onvolwossen bent, who cares ?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 08:42
fuzzybeer
fuzzybeer is offline
so true
__________________
meer zakgeld nodig? kijk op www.meerzakgeld.nl
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 11:35
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
k wilde net zeggen.. wij waren de ergste klas ( druk, niet opletten, enz) maar bij de toetsen kwamen wij wel als beste eruit.

Maak je niet zo druk je hoeft nog maar een paar maanden. Op iedere school zijn er wel een paar van dat soort docenten
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 13:57
ashwin2
Avatar van ashwin2
ashwin2 is offline
gewoon naar directeur gaan en dan je klacht vertellen, die kan er best iets aan doen, bij ons iig wel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:38
Noddy
Noddy is offline
Hmm na nog een paar meningsverschillen doet ze weer een beetje normaal.

Wat dat decor betreft. Ik hoefde niet perse weg omdat ik, integendeel tot de andere meisjes, een planning had gemaakt zodat ik niet tijdens mijn andere lessen eraan hoefde te werken. Het punt was alleen, als wij er naar vroegen of wij mee mochten, dan deed zij of wij er geen recht op hadden, en de andere meisjes wel. Ze behandelde ons gewoon niet gelijk, en daarom werden wij boos.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 21:33
-_*Marliesss*_-
-_*Marliesss*_- is offline
In elke klas worden er wel leerlingen voorgetrokken enzo en dat zul je later nog vaak nog genoeg tegenkomen. Wie de grootste bek heeft krijgt wat ie wilt mss had jij dat toen dus ook moeten doen. Je moet je er egt nie druk over maken wees blij dat jij een goede planning had, het was pas een issue geweest als jij ook in tijdnood zat. Het gaat jou om het principe maar jou lerares is daar duidelijk niet in geïntresseerd en dat zal ze ook egt niet worden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 22:01
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Noddy schreef op 31-03-2006 @ 21:38 :
H Het punt was alleen, als wij er naar vroegen of wij mee mochten, dan deed zij of wij er geen recht op hadden, en de andere meisjes wel. Ze behandelde ons gewoon niet gelijk, en daarom werden wij boos.
Uhm, ik begrijp dat je het niet nodig had maar wel vind dat je er recht op had. Zij zegt dat je niet mag en dan zeur je daarover? Je moet naar mijn idee gewoon niet zo zeiken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:23
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Project 50 schreef op 02-04-2006 @ 23:01 :
Uhm, ik begrijp dat je het niet nodig had maar wel vind dat je er recht op had. Zij zegt dat je niet mag en dan zeur je daarover? Je moet naar mijn idee gewoon niet zo zeiken.
Ik bedoel gewoon, dat ze ons niet hetzelfde wil behandelen. Want zij wist niet of ik wel of niet in tijdnoot zat. Daarbij weigerde ze antwoord te geven op onze vraag.

Maar ja, nu is het wel klaar denk, dus slotje ofzo?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 10:22
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Tip van flip

stel je niet zo aan er zijn echt wel veel ergere dingen geloof me, maargoed doe je ding leer engels haal je papiertje en klaar.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 23:08
SpookieGirl
SpookieGirl is offline
He Noddy, zit jij toevallig in Ermelo op school? Ik had in de 4e en 5e van de Havo een mega leuke Engels lerares, nu zit ik op de Pabo. Ik weet dat ze nu zwanger is en met zwangerschapsverlof is, én mijn oude middelbare schoolheeft ook elk jaar een grote toneelvoorstelling, dit weekend namelijk! Ben er vanavond heen geweest! Ben benieuwd of het dezelfde leuke Engels lerares is!!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 16:35
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
SpookieGirl schreef op 08-04-2006 @ 00:08 :
He Noddy, zit jij toevallig in Ermelo op school? Ik had in de 4e en 5e van de Havo een mega leuke Engels lerares, nu zit ik op de Pabo. Ik weet dat ze nu zwanger is en met zwangerschapsverlof is, én mijn oude middelbare schoolheeft ook elk jaar een grote toneelvoorstelling, dit weekend namelijk! Ben er vanavond heen geweest! Ben benieuwd of het dezelfde leuke Engels lerares is!!!
Nee is zit in Soest op school. Wel toevallig!!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:20
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Voor twee mensen wilde ze ws wel een uitzondering maken, niet wetende dat vervolgens de halve klas ditzelfde wil. Begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:09
Verwijderd
Probeer haar constant te verbeteren op fouten en maak daar sarcastische opmerkingen over. Als ze geen fouten maakt dan heb je pech en kun je haar niet irriteren. Verder vind ik je reactie 'zwaar pissed' ook echt een typische 'freshman'uitspraak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Taalonderwijs
Simon
13 26-04-2012 20:04
Algemene schoolzaken Nuttigheid van school?
Syn
16 18-09-2009 17:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde....
Angelzz
13 12-03-2009 13:35
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #96
rare kwast
492 15-05-2007 19:59
Algemene schoolzaken M'n lerares is vervelend bezig
SuperSanne
15 08-03-2003 12:56
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.