Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 11:56
Chill_SQ
Avatar van Chill_SQ
Chill_SQ is offline
Ik ga aanstaande donderdag voor het eerst naar een proefstudeerdag bij Inholland.
Ik zit nu nog met de vraag of je daar ook echt iets van opsteekt, en of er iemand is die dit al een keer heeft gedaan en die die opleiding daardoor ook gevolgd heeft of aan het volgen is?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 13:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 15:51
Verwijderd
't Is altijd leuk om te doen, natuurlijk. En als je op basis van zo'n dag denkt dat het wel iets voor jou is, of je twijfelt nog heel erg, kan je vast ook wel een echt een dag meelopen met studenten en dan dus echte colleges volgen. Dan krijg je vaak een beter beeld en kan je direct vragen stellen.

Zelf heb ik ongeveer zoiets gedaan voor ik ging studeren, maar niet bij InHolland. Het proefcollege dat ik kreeg, leek best veel op de colleges die ik nu heb, 't enige verschil is dat het proefcollege heel breed was en vrij basis (natuurlijk) en dat bij de echte college het tempo hoger ligt. Maar dat is alleen maar goed.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 16:02
Verwijderd
Een aantal jaar geleden heb ik een keer meegedaan met proefstuderen bij SPH. De dag was heel gezellig en ik kreeg er wel een vrij aardig beeld van de opleiding door. Die opleiding ben ik uiteindelijk niet gaan doen (ik heb toen voor de PABO gekozen).

Afgelopen jaar heb ik een dagje (één college ) meegelopen met een studente onderwijskunde. Die studie ga ik komend jaar wel doen (maar dat wist ik daarvoor al ).
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 17:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een dagje proefstuderen gedaan bij de opleiding die ik nu ook doe. Het gaf niet echt een beeld van hoe studeren bij die opleiding echt gaat; daarvoor was het teveel promotie-werk. Wel gaf het een beeld van de onderwerpen die behandeld worden in de studie.
Bij ons (Pedagogiek, RU Nijmegen) geldt dat als je echt een beeld wilt hebben van hoe de opleiding werkelijk is en gaat, je beter met een student mee kunt lopen dan gaan proefstuderen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 19:18
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-04-2006 @ 18:16 :
Ik heb een dagje proefstuderen gedaan bij de opleiding die ik nu ook doe. Het gaf niet echt een beeld van hoe studeren bij die opleiding echt gaat; daarvoor was het teveel promotie-werk. Wel gaf het een beeld van de onderwerpen die behandeld worden in de studie.
Bij ons (Pedagogiek, RU Nijmegen) geldt dat als je echt een beeld wilt hebben van hoe de opleiding werkelijk is en gaat, je beter met een student mee kunt lopen dan gaan proefstuderen.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Proefstuderen UVA a.s. Woensdag: HELP!!!
Nixxz
0 04-04-2011 10:30
Studeren Proefstuderen
Mawie
8 11-01-2010 10:46
Studeren 16april proefstuderen nijmegen
Laijun
2 18-04-2005 16:56
Lifestyle wat heb jij vandaag allemaal gedaan wat een reflectie is van jouw lifestyle?
Otis
487 13-04-2004 17:32
Algemene schoolzaken Voorlichtingsdag Universiteit Nijmegen
meismyself
34 14-04-2003 13:09
Algemene schoolzaken Politicologie
Verwijderd
16 06-02-2002 07:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.