Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 16:14
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik had een vraagje. Mijn leraar geschiedenis is nooit zo heel goed geweest in goed en eerlijk nakijken. Vaak maakt hij fouten in de puntentelling en naar mijn mening in het geven van punten. Bijvoorbeeld 2 punten als je 5 punten zou moeten krijgen als je het goed hebt. Nou matst hij mensen ook wel, voor mijn een na laatste toetsweek had ik een 9.7 voor mijn school examen, en op geen enkele manier kwam ik hier op uit. Nou heb ik een 5,9 voor mijn schoolexamen terwijl ik eerst een 5.6 had.
Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat hij het niet goed heeft nagekeken, en ik wil graag (samen met anderen) een second opinion over mijn punt. Kan dit..?? Want het zou wel wat meer verduidelijking geven.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 16:34
Estar
Estar is offline
Je mag ter alle tijdens je proefwerken en examens inzien.

En ja, als je denkt dat je dingen goed hebt en ze zijn fout moet de leraar ze gewoon verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:35
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Oke.. maar mag ik het door andere leraren laten nakijken? Overigens, mijn leraar reageert daar altijd nogal kinderachtig op als mensen een fout van hem zien.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:35
Verwijderd
Uhm, correct me if I'm wrong, maar 5.9 is toch hoger dan 5.6
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:21
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Jups.. . Ik had in eerste instantie van hem een 5.6 gekregen. Maar omdat ik bij de 1e vraag al de helft van de punten had gekregen, heb ik daarop door gevraagd en uiteindelijk 3 tienden erbij gekregen.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:25
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Wat is het probleem dan?

Of geeft hij ook te lage cijfers?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:30
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik heb het gevoel dat hij niet na kijkt als dat de andere leraren na kijken. Eigenlijk heeft de hele klas zoiets. En er worden bij elke toets punten afgetrokken of onnodig opgeteld. Optellen is natuurlijk geen probleem, het aftrekken wél. Ik heb het gevoel dat mijn (inmiddels) 5.9 niet terecht is, omdat ik zelf vind dat er meer punten bij hadden gemogen bij sommige vragen.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:37
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Misschien dat je je proefwerk door een andere leraar kunt laten nakijken?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:42
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Dat was dus mijn vraag. Kan dat? En mag hij er een ander punt voor geven (en dat dat dan ook meetelt?)
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:44
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Nee natuurlijk kan dat niet. Als andere leraren dat zouden doen zouden ze en hun collega minachten en zichzelf onnodig werk bezorgen. Tenzij je ze een blowjob geeft gaat dat dus niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 12-04-2006 @ 20:44 :
Nee natuurlijk kan dat niet. Als andere leraren dat zouden doen zouden ze en hun collega minachten en zichzelf onnodig werk bezorgen. Tenzij je ze een blowjob geeft gaat dat dus niet gebeuren.
Wat een onzin. Bij mij op school gebeurde dat wel eens, als leerlingen niet tevreden waren over het nakijken van docenten. Ze zijn namelijk niet onfeilbaar. Dat sommige docenten daar slecht tegenkunnen, is hun probleem.

@ Antubis: ik zou het gewoon doen, maar wel aan de docent in kwestie melden. Zo van: ik wil gewoon zeker weten dat het cijfer correct is. Mocht hij er een groot probleem van maken dan zou ik gewoon naar de afdelingsleider oid stappen. Maar dan weet hij er in ieder geval van.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:12
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Oke.. Nou in ieder geval bedankt. Ik zal het mijn leraar/mentor melden. Hopen dat hij niet al te opvliegend reageert, wat hij nogal vaak en snel doet. En de coördinator is tevens de geschiedenisleraar van de parallelklas, dus ik zal het met hem erover hebben. Hij krijg alleen nogal vaak van dit soort klachten mbt deze leraar.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 12-04-2006 @ 23:12 :
Oke.. Nou in ieder geval bedankt. Ik zal het mijn leraar/mentor melden. Hopen dat hij niet al te opvliegend reageert, wat hij nogal vaak en snel doet. En de coördinator is tevens de geschiedenisleraar van de parallelklas, dus ik zal het met hem erover hebben. Hij krijg alleen nogal vaak van dit soort klachten mbt deze leraar.
Dat is des te meer een reden om erop aan te dringen dat er wat aan gedaan wordt.

Incompetente leraren, die mogen ze er wat mij betreft uitschoppen. Ik vind het echt jammer dat er een lerarentekort is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:22
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Jammer dat er een tekort is aan het aantal echt goede leraren inderdaad. Ik zit nu bij geschiedenis omdat ik anders word verluld door mn klasgenoten.. verderest niets. Het zijn 3 verspilde uren..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 03:11
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Antubis schreef op 12-04-2006 @ 17:14 :
Ik had een vraagje. Mijn leraar geschiedenis is nooit zo heel goed geweest in goed en eerlijk nakijken. Vaak maakt hij fouten in de puntentelling en naar mijn mening in het geven van punten. Bijvoorbeeld 2 punten als je 5 punten zou moeten krijgen als je het goed hebt. Nou matst hij mensen ook wel, voor mijn een na laatste toetsweek had ik een 9.7 voor mijn school examen, en op geen enkele manier kwam ik hier op uit. Nou heb ik een 5,9 voor mijn schoolexamen terwijl ik eerst een 5.6 had.
Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat hij het niet goed heeft nagekeken, en ik wil graag (samen met anderen) een second opinion over mijn punt. Kan dit..?? Want het zou wel wat meer verduidelijking geven.
ja tuurlijk je kunt het gewoon zelf na tellen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 08:41
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Neem je dan ook een second opinion op die 9,7?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mcflem schreef op 13-04-2006 @ 09:41 :
Neem je dan ook een second opinion op die 9,7?
Wat een onzin. Er is niet voor niets een regel dat je cijfer niet naar beneden bijgesteld mag worden. Op het moment dat een leraar iets goedrekent wat eigenlijk niet goed is, mag dat niet achteraf ongedaan worden gemaakt. Zo is het nou eenmaal. Daar hoef je niet zo kinderachtig over te doen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:17
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Dat heeft totaal geen zin. Collega's steunen elkaar doorgaans. En zowiezo: fouten maken is menselijk, en meestal is dat nakijken toch zo subjectief als de pest. Tel het gewoon na, en wees blij dat er een tweede corrector op het examen zit.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2006, 12:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 13-04-2006 @ 13:17 :
Dat heeft totaal geen zin. Collega's steunen elkaar doorgaans. En zowiezo: fouten maken is menselijk, en meestal is dat nakijken toch zo subjectief als de pest. Tel het gewoon na, en wees blij dat er een tweede corrector op het examen zit.
Dat valt echt wel mee hoor. Tenminste, als wij klaagden over leraren namen ze ons echt wel serieus. Maar dat is natuurlijk per persoon en school verschillend.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:51
pino123
pino123 is offline
tuurlijk mag je het door een andere docent laten re-checken zeg maar. Maar het punt is, jammer genoeg, docenten gaan elkaar steunen, behalve als het echt bagger is nagekeken.
Docenten laten elkaar echt niet zomaar in diskrediet brengen (maar dit hangt ook af van het 'soort' docent)
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:50
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Nou mijn 2 leraren kunnen niet als de beste met elkaar opschieten.. dus die zullen het niet al te snel voor elkaar opnemen.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2006 @ 13:16 :
Wat een onzin. Er is niet voor niets een regel dat je cijfer niet naar beneden bijgesteld mag worden. Op het moment dat een leraar iets goedrekent wat eigenlijk niet goed is, mag dat niet achteraf ongedaan worden gemaakt. Zo is het nou eenmaal. Daar hoef je niet zo kinderachtig over te doen.
Ik ben zo'n regel nog nooit tegengekomen. De meeste leraren zijn gelukkig niet zulke conjo's dat ze naderhand cijfers naar beneden doortrekken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:08
Verwijderd
Sommige scholen doen dat, sommige niet. Maar een second opinion kan naar mijn mening altijd wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2006 @ 13:16 :
Wat een onzin. Er is niet voor niets een regel dat je cijfer niet naar beneden bijgesteld mag worden. Op het moment dat een leraar iets goedrekent wat eigenlijk niet goed is, mag dat niet achteraf ongedaan worden gemaakt. Zo is het nou eenmaal. Daar hoef je niet zo kinderachtig over te doen.
Dat is helemaal geen regel.

OT: je mag je werk inzien en evt laten nakijken door een tweede leraar. Dit kan je informeel meestal wel regelen. Formeel gezien moet je eerst een verzoek indienen bij een commissie (naam kwijt, maar staat wel ergens in de schoolreglementen) en die gaan het dan bekijken (lees: laten bekijken door een andere leraar).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-04-2006 @ 18:14 :
Dat is helemaal geen regel.
Bij de scholen die ik ken, wel.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2006, 20:18
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik geloof dat het bij ons op school ook een regel is. Niet officieel, maar in feite mogen/willen ze het punt niet meer naar beneden halen. Zelfs niet als ze er later achterkomen dat er gewerkt is met spiekbriefjes e.d.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 13-04-2006 @ 21:18 :
Ik geloof dat het bij ons op school ook een regel is. Niet officieel, maar in feite mogen/willen ze het punt niet meer naar beneden halen. Zelfs niet als ze er later achterkomen dat er gewerkt is met spiekbriefjes e.d.
Dat is wel heel raar, want dat is gewoon examenfraude
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:40
Verwijderd
Natuurlijk mogen ze punten wel naar beneden halen wanneer er sprake is geweest van spieken! Op de meeste scholen wordt het dan gewoon een 1 ofzo. Cijfer omlaaghalen omdat er wordt ontdekt dat een puntje teveel gerekend is ofzo, dat zal wel niet gebeuren.

Maar OT: Je mag in ieder geval je eigen werk inzien en dus ook de punten per vraag natellen én uitleg vragen over waarom die persoon daar wel drie punten heeft gehaald, en jij er maar twee, terwijl er feitelijk hetzelfde staat. Als je op basis daarvan nog steeds de docent niet vertrouwd, zou je eens met je mentor of conrector kunnen praten over zijn manieren van nakijken. Probeer ook eens bij andere klassen die les van hem hebben te peilen of mensen het soms ook verdacht vinden. Mogelijk kan een andere docent dan eens iets nakijken, dat lijkt me geen slechte optie. Maar 't begint natuurlijk met een gesprek met je mentor/tutor/conrector.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:20
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Meerdere klassen hebben dit probleem. Ik geloof dat ik nog niet een goed woord heb gehoord over hoe hij is in de klas. Het enige voordeel van hem is, is dat hij nooit doorheeft als je er niet bent. Meer niet. En ja er zijn meerdere mensen bij de coördinator wezen klagen over zijn manier van lesgeven en nakijken.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 22:37
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2006 @ 13:16 :
Wat een onzin. Er is niet voor niets een regel dat je cijfer niet naar beneden bijgesteld mag worden. Op het moment dat een leraar iets goedrekent wat eigenlijk niet goed is, mag dat niet achteraf ongedaan worden gemaakt. Zo is het nou eenmaal. Daar hoef je niet zo kinderachtig over te doen.
Ik doe er helemaal niet kinderachtig over, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Het is gewoon een vraag omdat ik het bij mij op school ook weleens heb gehad dat een leraar zeer geliefd was toen hij goede cijfers uitdeelde (met een beetje positief gesjoemel van hem) en een andere keer sjoemelde hij negatief en was het ineens verkeerd wat hij deed.
Maar dat jij nou ineens zo negatief op mij reageert vind ik raar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 08:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mcflem schreef op 15-04-2006 @ 23:37 :
Ik doe er helemaal niet kinderachtig over, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Het is gewoon een vraag omdat ik het bij mij op school ook weleens heb gehad dat een leraar zeer geliefd was toen hij goede cijfers uitdeelde (met een beetje positief gesjoemel van hem) en een andere keer sjoemelde hij negatief en was het ineens verkeerd wat hij deed.
Maar dat jij nou ineens zo negatief op mij reageert vind ik raar.
Dus je bent van mening dat ze ook haar hoge cijfer naar beneden zou moeten bijstellen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-04-2006 @ 09:22 :
Dus je bent van mening dat ze ook haar hoge cijfer naar beneden zou moeten bijstellen?
Indien er dingen goed gerekend zijn, die eigenlijk fout zijn, vind ik dat inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 09:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-04-2006 @ 09:27 :
Indien er dingen goed gerekend zijn, die eigenlijk fout zijn, vind ik dat inderdaad.
Ik vroeg het niet aan jou.

Nou ja goed, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik support het subjectief nakijken niet (wat eigenlijk altijd wel gebeurt), maar dat betekent niet dat je cijfer naar beneden bijgesteld moet worden indien er verkeerd is nagekeken. Zo'n leraar moet gewoon aangepakt worden, maar daar moeten de leerlingen niet onder lijden. Stel dat je super blij bent met een 9 en een andere leraar gaat zich er mee bemoeien en je hebt opeens een 6, dat vind ik gewoon niet kunnen. Zo dachten overigens alle leraren die ik tot nu toe gehad heb erover. Zelfs nu op 't hbo worden cijfers niet verlaagd als de leraar een fout heeft gemaakt met nakijken.
Zo kan ik nog veel meer voorbeelden bedenken waardoor leerlingen 'gedupeerd' worden door slechte leraren.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 10:39
Verwijderd
Als een leraar slecht nakijkt, is dat idd zijn fout, maar een leerling hoort toch een cijfer te krijgen dat hij/zij verdient? Als dat geen 9 is, maar een 6, lijkt me dat het naar beneden moet worden bijgesteld. Hoewel het verschil wel érg groot is en dus niet realistisch.

Bij ons (RU Nijmegen) worden cijfers wel naar beneden bijgesteld wanneer er voor een vraag teveel punten zijn geteld, lijkt me niet meer dan logisch; als ze bij een medestudent vraag 1 wel goedrekenen en bij mij niet, en ik zak voor het tentamen. Dan wil ik er ook een punt bij. Of dan moet die medestudent die fout verdiende punt ook inleveren.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 16:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij mij op school mocht je het altijd na laten kijken door een tweede leraar.

Er was bijv. een leraar die heel onredelijke toetsen kon maken. Nadat leerlingen daarover geklaagd hadden, werd hij ook steeds gecontroleerd. Dat is heel normaal volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:49
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Tja, dat klagen van ons werkt niet zo.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.