Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 10:33
fashion-facts
fashion-facts is offline
Doe mee aan de Fashion-facts Schrijfwedstrijd

Een dagboek bijhouden is cool, liefdesbrieven oppennen ook, en spiekbriefjes krabbelen... hou ja, da's soms een must. Maar wordt het niet tijd dat je echt iets gaat doen met al dat schrijftalent?

Wij, van fashion-facts, openen de jacht op het nieuwe schrijftalent.

Om je op weg te helpen hebben we de eerste alinea alvast voor je op papier gezet. Maak het verhaal af (maximaal 600 woorden) en post je verhaal jier of stuur het op naar miss_c15@hotmail.com.

Insturen voor 29 september

Het beste verhaal zal gepubliciteerd worden op www.fashion-facts.tk

Wie weet wordt jij wel ontdekt!


Maak dit verhaal af: (600 woorden exclusief dit stuk)


Ze hebben ons altijd gewaarschuwd dat we daar niet heen moesten gaan. Onze ouders, leraren; achteraf gezien probeerde zo'n beetje iedereen uit het dorp ons daar weg te houden, maar niemand heeft uitgelegd waarom. Misschien hadden ze dat moeten doen. Als ze ons de waarheid hadden, hadden we het misschien niet zelf hoeven ontdekken...


Succes

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 21:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 12:52
Orpheus
Orpheus is offline
^600 woorden?

Het kon niet veel spaarzamer
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:54
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Moet daar nou echt een begin aan gegeven worden?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als ze ons de waarheid hadden, hadden we het misschien niet zelf hoeven ontdekken...
hadden wat
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:06
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
600 woorden? Jeetje, dat lukt mij niet, hoor.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:03
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
Ze hebben ons altijd gewaarschuwd dat we daar niet heen moesten gaan. Onze ouders, leraren; achteraf gezien probeerde zo'n beetje iedereen uit het dorp ons daar weg te houden, maar niemand heeft uitgelegd waarom. Misschien hadden ze dat moeten doen. Als ze ons de waarheid hadden verteld, hadden we het misschien niet zelf hoeven ontdekken...

Maar nieuwsgierigheid woekert nu eenmaal in de mens. We waren dan misschien wel nog jong maar de nieuwsgierigheid huisde al heel ons leven onder onze huiden. Misschien net omdat we nog maar zo weinig jaren telden, of omdat we allen meenden dat er meer moest zijn, meer dan dit koude dorp met zijn levensloze gezichten.

Iedereen kende de plaats, prevelde ze zachtjes alsof het een eeuwenoud geheim betrof dat verscholen sluimerde in de gedachten van zij die al lang vergeten waren hoe het zo ver had kunnen komen en niemand nog wist hoe het allemaal begonnen was. Maar het stond vast dat het gebeurd was, dat het een herberg van verleden was, dat niemand het nog wou herinneren. Maar het is een boosaardige eigenschap van het menselijke geheugen, dat we net dat gene onthouden wat we zo standvastig trachten te vergeten en willen uitwissen met het gemak van de hand die neergekrijtte woorden van een schoolbord veegt of de lippen die de kaarsen uitblazen bij het slapen gaan.

Maar er zijn dingen in die wereld waar zelfs geen bezems voor bestaan om ze weg te vegen.
De ouderen, de dorpelingen, vastgeroest in de teloorgang van velden en stenen probeerden het zelfs al lang niet meer. Er zijn kankers in de wereld die niet weggesneden kunnen worden, dus verzwijgt men ze, want wat niet in woorden leeft, houdt misschien wel van zelf op met te bestaan.

Toen we pas gekomen waren, niet wisten dat er een wereld bestond die verder reikte dan de straten waarin we geboren waren , leek het wel of het nooit gebeurd was. Dat de plaats niets meer was dan de laatste resten van een verhaal uit de tijd dat het vuur nog een verscholen schatkist was, en de mensen te blind voor dit alles.

Maar met het ouder worden werden onze kinderschoenen groter en de straten waardoor we liepen, die vroeger nog zo reusachtig hadden geleken, waren nu niet meer dan kleine kasseitjes.
We wouden verder en de ouderen wisten dit. Dus begonnen ze ons beetje bij beetje te waarschuwen, want in hun diepste angsten waren wij nu de antagonisten geworden.

Maar zoals gezegd, kent de nieuwsgierigheid een verlangen dat sterker is dan de strengste verbodtekens, liever verbranden we onze vingers dan we moeten leven met de wetenschap der onwetendheid. Dus besloten we er heen te gaan.

Slechts vergezeld van opa’s roestige zaklamp en de strenge stemmen in onze gedachten die de woorden herhaalden als een eindeloze tantra “Ga daar niet heen- Ga daar niet heen – Ga daar niet heen”, slopen we het verlaten pand in.

Wat er toen gebeurde zal ik nooit vergeten en staat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand als cijfercombinaties op uitgemergelde Joodse armen: …http://www.fashion-facts.tk...www.fa...on-facts.tk...
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:37
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
schrijftalent van nederland.......
ik mag er als belg dus niet aan meedoen
dat ruikt hier evenzeer naar favoritisme als in de taalunie
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:26
fashion-facts
fashion-facts is offline
Excuses homehapero, hier had ik helemaal niet bij stilgestaan. Natuurlijk mag je meedoen. Ik heb het bericht al aangepast.

Disintegration bedankt voor je verhaal. Hopelijk komen er snel meer verhalen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:02
Orpheus
Orpheus is offline
Hey - wat zijn de prijzen eigenlijk?
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 22:02
Verwijderd
Zozo, een publicatie op fashionfacts.tk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 06:19
Verwijderd
Natuurlijk word je ontdekt op een obscure .tk-site nadat je al je schrijverstalent hebt aangesproken om een kantje tekst te typen dat een vervolg is op een alinea die zelf al niet correct is. Het was iets geloofwaardiger als de site een .nl was, je emailadressen eindigden op @fashionfacts.nl en dat er ook nog meer te winnen was naast publicatie. Offtopic: Verder vind ik de start al zo cliché, dat ik er niet aan ga beginnen. Zo'n start is leuk voor twaalfjarige meisjes die Carry Slee boeken uit hun hoofd leren en bruikbare zinnen overnemen en deze op duistere manieren rangschikken zodat ze nog een beetje een kloppend verhaal krijgen, maar ik denk niet dat je echt schrijftalent zal vangen als je ze vastzet aan een start. Bovendien zal de schrijfstijl ook de nodige problemen opleveren, als iemand lekkerder schrijft dan de inleiding, dan ziet het stuk er als geheel er weer zo zo uit, en anders voelt men zich misschien gedwongen om die stijl aan te blijven houden, ook al is hij niet echt geweldig.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 11:06
Verwijderd
Het lukt mij ook niet echt om er een stuk achter te schrijven.
Jammer dat de eerste alinea al geschreven is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Disintegration schreef op 24-09-2006 @ 20:03 :

Wat er toen gebeurde zal ik nooit vergeten en staat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand als cijfercombinaties op uitgemergelde Joodse armen: …
Disintegration, wat bedoel je met deze laatste zin. Heb wel een idee maar wil het toch even zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
zuster schreef op 26-09-2006 @ 23:02 :
Zozo, een publicatie op fashionfacts.tk.
Ja, die gouden griffels etc, daar kom ik mijn nest niet voor uit, maar publicatie op fashionfacts.tk, tja, dan heb je de top bereikt lijkt me zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Problemen
Paulusma P
4 14-09-2008 07:55
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Verhalen & Gedichten Ik moet een verhaaltje afmaken.
Jeuk
10 28-05-2005 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.