Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2006, 13:03
Verwijderd
Lieve mensen,

Ik heb een aantal vragen.

Aangezien ik al ongeveer drie blaasontstekingen heb gehad in vier maanden en ik niet de hele tijd de antibiotica van de dokter wil slikken, denk ik erover om daarvoor naar een homeopatisch arts te gaan.

De blaasontstekingen zijn opzich niet erg, alleen soms een pijnlijk, branderig gevoel bij het plassen maar het is niet ondragelijk.

Nu hoor ik van verschillende kanten dat je erg moet oppassen met blaasontstekingen omdat er een kans bestaat dat het chronisch wordt. De oorzaak van de blaasontstekingen weet ik wel, dat is het vrijen.

Maar om nou voor iedere blaasontsteking een antibiotica kuur te halen bij de dokter staat mij helemaal niet aan, omdat ik vind dat antibiotica niet gezond is. Het is natuurlijk wel zo dat zo'n kuur gewoon alle bacterieën doodt en het dus niet op een laag pitje door kan broeien.

Echter als ik kies om niet het antibioticakuur te nemen, kan ik er ook geen last meer van krijgen door veel te drinken en vitamine-c bruistabletten te nemen. Ik weet dan niet of de blaasontsteking dan helemaal weg is, maar last heb ik er niet meer van. Door dat te doen en geen antibiotica te slikken, is er dan een vergrote kans op een chronische blaasontsteking?

En heeft iemand ervaring met homeopathie en blaasontstekingen? Ik heb wel cantaris in genomen op aanraden van mijn vader, en dat lijkt wel te helpen. Kan een homeopatisch arts het aantal blaasontstekingen verminderen, en ook de kans op een chronische blaasontsteking? Doet hij/zij dat met een constitutiemiddel?

Bedankt voor jullie tijd en begrip.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 14:05
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Hallo Miekepieke,

Ik heb helaas hetzelfde probleem... Ik ben er ook erg gevoelig voor om een blaasontsteking te krijgen.

Elke keer een antibiotica kuur is inderdaad niet ideaal, maar als je echt wilt dat het weg gaat, helpt een antibiotica kuur wel het beste (althans bij mij). Het staat me aan de ene kant echt tegen, maar als ik het niet doe, dan blijft het bij mij 'sluimeren' . Dan is het na een tijdje niet zo erg meer, maar het blijft er wel. En dat is ook niet goed voor je lichaam!

En los van het idee of je wel of geen antibiotica meer wilt; ik zou toch in ieder geval af en toe wel even bij de huisarts laten checken of je niet weer een blaasontsteking hebt als je twijfelt, zodat je ook zeker weet dat er niet iets 'sluimert'.

Ik zit dus ook in de situatie dat ik gewoon te vaak een blaasontsteking heb en daar heb ik het ook met m'n huisarts over gehad.
We hebben uiteindelijk besloten dat ik nu een half jaar antibiotica ga slikken, maar dan in een lagere dosis. Dit houdt dus in: 1 capsule antibiotica per dag.

Verder gebruik ik ook af en toe cranberrie-tabletten. Ik weet niet of het ook echt helpt, maar ze zijn in ieder geval niet schadelijk voor je lichaam. En verder is cranberrie sap ook goed voor je. En sowiewo: veel drinken!

Of een homeopathische arts je kan helpen weet ik niet; heb ik geen ervaring mee.

(Nouja, en als er iemand nog een 'wondermiddel' weet, hoor ik het graag )

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 14:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Is je urine wel eens gekweekt op bacterien?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
handschoen schreef op 02-12-2006 @ 15:05 :
...
Ja, daar heeft de dokter het ook over gehad. Af en toe een kleine dosis antibiotica. Maar dat staat me juist helemaal niet aan, ik geloof dat ik dan liever af en toe een paar pijnlijke steken heb dan dat ik heel lang aan de antibiotica moet. Ik denk dat het op dit moment een beetje sluiert bij mij, gisteren is mijn plas gecontroleerd en daaruit kwam dat ik een blaasontsteking weer had, terwijl ik er toen eigenlijk al geen last meer van had. (diezelfde dag). Mede dat ik liever geen antibiotica slik is dat ik ook last kan krijgen van schimmelinfecties die dan kunnen verergeren.

En Ieke, bij mij is volgensmij nog nooit mijn plas gekweekt op bacteriën, maar wel een urine test. Volgensmij is dat niet hetzelfde maar daar heb ik geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:50
Anika
Ik heb een paar jaar geleden een periode ook heel vaak blaasontsteking gehad en heb er nooit antibiotica voor gebruikt ofzo. Gewoon elke dag een vitamine-C bruistablet en veel veenbes (cranberry). Dat heb je in de vorm van thee, (bruis)tabletten, jam en sap. Volgens mij helpt cranberry erg goed, ook om blaasontsteking te voorkomen. Je kunt het in ieder geval proberen, gewoon elke dag een kopje thee kan geen kwaad.
Bij mij ging het uiteindelijk na een half jaar over en sindsdien heb ik bijna nooit meer last van blaasontsteking.

Het kán dus wel zonder antibiotica, maar dat verschilt vast per persoon. Wat wel belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat je een goede weerstand hebt en sowieso geen vitamine-c tekort hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 18:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
bij mn vriendin helpen cranberrie pilletjes erg goed, en tja er zit misschien niets anders op als minder vrijen dan maar.

ik bedoel; blaasontsteking is ook geen pretje en van antibiotica kan je ook weer schimmel krijgen en andere narigheid.

succes!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 19:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miekepieke schreef op 02-12-2006 @ 17:02 :
En Ieke, bij mij is volgensmij nog nooit mijn plas gekweekt op bacteriën, maar wel een urine test. Volgensmij is dat niet hetzelfde maar daar heb ik geen verstand van.
Kweken heeft zin om te kunnen zeggen of het 100% zeker te stellen of het om bacterien gaat en welke soort dan. Opzich vind ik dat wel een interesante vraag gezien de ferquentie.
Is na de antibioticakuur wel eens je urine gecontroleerd of het echt weg was? Heb je telkens dezelfde soort gehad?
Persoonlijk zou ik eerst wat verder kijken voordat je het in de alternatieve hoek zoekt, maar goed, ik ben sowieso echt geen voorstander van de alternatieve hoek.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 21:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
als het vrijen de oorzaak is (hoe kan dat eigelijk, ben wel benieuwd) zou een condoom dan niet kunnen helpen? dan is het wel hygienischer enzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:36
Anika
Citaat:
Poepkind schreef op 02-12-2006 @ 22:21 :
als het vrijen de oorzaak is (hoe kan dat eigelijk, ben wel benieuwd) zou een condoom dan niet kunnen helpen? dan is het wel hygienischer enzo.
+ altijd even naar de wc gaan achteraf
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 12:51
hmm-hmm
Avatar van hmm-hmm
hmm-hmm is offline
heb 't zelfde probleem gehad, toen ik nog samen was met m'n ex had ik er ook last van, heb álle adviesen opgevolgd van mijn huisarts: gelijk naar de wc, uitplassen, met lauw water erover heen, gelijk douchen en goed uitspoelen daar, 1liter meer water drinken per dag, andere onderbroeken aan, met condoom vrijen, heel voorzichtig vrijen, cranberry tabletten.. etcetera

ik heb alleen van de cranberry tabletten het idee gehad dat het geholpen heeft, maar dat was niet voor lang.
ik krijg nu sinds ongeveer 5 maanden medicijnen van een homeopatische arts, en moet 3x per dag 10druppels van 'n bepaald geneesmiddel. ik heb nu helemaal geen last meer van..
(máár, ik heb dan ook al weer 'n tijdje *4maanden* geen seks gehad)..
maarja, je kunt nooit met zekerheid zeggen of homeopathie helpt, of dat je er ongevoelig voor bent.
__________________
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 02-12-2006 @ 22:21 :
als het vrijen de oorzaak is (hoe kan dat eigelijk, ben wel benieuwd) zou een condoom dan niet kunnen helpen? dan is het wel hygienischer enzo.
De eerste keer dat ik een blaasontsteking had was het mét condoom dus volgensmij maakt dat niet zo gek veel uit..

Ieke, na het antibioticakuur is het niet nog een keer gecontroleerd of het wel helemaal weg was. Na dat kuur heb ik wel twee maanden ofzo geen last gehad. Ik ging er daarom ook vanuit dat het weg was.
Ik heb wel vertrouwen in alternatieve geneeswijzen omdat ik pfeiffer heb gehad waarbij een natuurgeneeskundig therapeut wel een grote steun is geweest in mijn beterworden proces.

Die cranberrypillen ga ik eens proberen, dat lijkt me een goed idee. Sinds donderdag heb ik ook geen last meer van een branderig of onnatuurlijk gevoel. De antibiotica van de dokter heb ik niet ingenomen om het nog maar even aan te kijken. Wel heb ik nog twee cantariskorrels genomen en dát lijkt ook wel goed te helpen. Als ik de volgende keer weer last krijg ga ik naar een homeophaat denk ik.
Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 02-12-2006 @ 22:21 :
als het vrijen de oorzaak is (hoe kan dat eigelijk, ben wel benieuwd) zou een condoom dan niet kunnen helpen? dan is het wel hygienischer enzo.
Naar mijn weten maakt het voor de blaasonsteking niet uit of je wel of geen condoom gebruikt. De blaasonsteking wordt veroorzaakt door bacterien uit het gebied bij de anus, en die komen bij het vrijen dus net op de verkeerde plaats.

TS: ik heb er zelf ook last van. Ik weet wel dat je moet oppassen dat je blaasonsteking niet doortrekt naar je nieren en zo een nierbekkenontsteking oploopt. Chronische blaasonsteking ken ik eerlijk gezegd alleen van oude mensen, maar wellicht dat jonge mensen dit ook kunnen krijgen.

Allereerst is het goed om veel te drinken. Niet alleen als je een blaasonsteking hebt, maar altijd. Daarnaast is het dus goed om te plassen na de seks (en ja ik heb er ook last van dus ik weet dat dat niet relax is). Daarnaast de dag erna goed drinken.
Verder gebruik ik ook altijd cranberry tabletten en cranberry sap, wat overigens niet lekker is (ben niet zo'n fan van anti-biotica) en in combinatie met veel, heel veel drinken krijg ik de blaasonsteking weg.

Opzich is een homeopatisch arts helemaal niet zo'n slecht idee. Zou het zeker proberen als ik jou was, en wanneer je echt iets heb waardoor je nooit meer blaasonsteking krijgt, dan hoor ik het graag van je!! .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je kunt ook gewoon cranberrysap drinken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 11:07
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
of cranberry pillen, dat is minder vies.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 11:56
Casseopeia
Avatar van Casseopeia
Casseopeia is offline
Citaat:
Miekepieke schreef op 02-12-2006 @ 14:03 :
De oorzaak van de blaasontstekingen weet ik wel, dat is het vrijen.
Hoho! Niet alleen het vrijen is de oorzaak van een blaasontsteking. Alles heeft met een goede hygiëne te maken en dat wordt niet alleen verstoord door seks...

Verkomen:
*Veel water drinken (je moet regelmatiger plassen en spoelt zo dus je blaas schoon).
*Plassen na de seks.
*En je billen van voor naar achter af vegen...(Ja, dit klinkt belachelijk, maar het scheelt veel!)

Genezen:
Zoals al genoemd is: de cranberry! Er zijn nog wat andere middeltjes die je hier http://home.tiscali.be/jantje/Ziekte...ntsteking.html maar eens op je gemak moet lezen...
__________________
I found an island in your arms, a country in your eyes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
als je dan toch cranberry's moet bikken, kan je ze heel lekker maken.
je moet cranberry half om half met suiker in de staafmixer pureren, echt tot de stukjes weg zijn. Dan kan je het in een steriel potje erg lang bewaren. Het is heel lekker door thee yohurt vla over ijs en cruesli.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bruine velletjes bruin rode urine
brunettespy
2 22-01-2014 13:00
Liefde & Relatie Zwanger worden #3
Verwijderd
500 15-07-2008 18:51
Lichaam & Gezondheid antibiotica voor de seks
Kwekky
9 11-07-2007 18:42
Flora & Fauna Cavia plast bloed
Stefanie
59 28-10-2006 16:36
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 11:07
Lichaam & Gezondheid Buikpijn maar dan anders...
Verwijderd
27 12-10-2002 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.