Oud 04-02-2008, 15:52
Verwijderd
In mijn contract staat het volgende:

"Indien de werkgever of werknemer deze overeenkomst wil beëindigen, dan wordt daarbij in elk geval een opzegtermijn in acht genomen van een kalendermaand."

Dat houdt toch in dat ik, als ik vandaag ontslag zou nemen, nog tot eind maart zou moeten werken? Of tot 4-3? Ongetwijfeld een stomme vraag, maar ik wil het graag weten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2008, 15:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk tot 4-3.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 16:27
Verwijderd
Ok, dank je, ik hoop het, maar is er ook iemand die het zeker weet?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 16:56
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik denk tot eind maart, je zegt nu wel op, maar dan gaat pas 1 maart de maand opzegtermijn in. Zo was het tenminste bij mijn oude werk. Hoewel dat ook wel weer te omzeilen was met de juiste leidinggevende.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 17:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik bedenk me net dat het bij mij gewoon precies een maand was, dus 4-3 in jouw voorbeeld. Maar ik had dan ook een werkgever die niet echt moeilijk deed.

Maar werk spreek je toch niet per maand af? Kijk, bij een huurcontract kan ik me voorstellen dat je dan heel de maand maart nog moet betalen, omdat de datum van het betalen er nog binnen valt. Maar een werkcontract kan op welke willekeurige dag aangegaan en ontbonden worden, toch?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 17:42
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Gewoon vragen wanneer je kan stoppen als je nu wil stoppen, die opzegtermijnen zeggen niet zo veel.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik bedenk me net dat het bij mij gewoon precies een maand was, dus 4-3 in jouw voorbeeld. Maar ik had dan ook een werkgever die niet echt moeilijk deed.

Maar werk spreek je toch niet per maand af? Kijk, bij een huurcontract kan ik me voorstellen dat je dan heel de maand maart nog moet betalen, omdat de datum van het betalen er nog binnen valt. Maar een werkcontract kan op welke willekeurige dag aangegaan en ontbonden worden, toch?

True. Maar vragen wanneer ik weg kan zorgt er ws voor dat het de laatste dag van maart wordt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 12:40
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Kijk, bij een huurcontract kan ik me voorstellen dat je dan heel de maand maart nog moet betalen, omdat de datum van het betalen er nog binnen valt.
En dat verschilt dus ook
Ik kan bij de woningbouw nu opzeggen en dan moet ik dus voor 5-3 mijn huisje uit zijn. De verrekende huur wordt dan gewoon teruggestort.

Dus, het kan allebei. Vraag het aan je werkgever! En zo te zien zal zij het dus op eind van de maand gooien, dan kun je daar rekening mee houden
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
Verwijderd
2 12-09-2013 09:43
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
KingKong
8 28-06-2010 16:38
Werk, Geld & Recht Vragen over loon/ontslag nemen
Ramble On
11 03-11-2006 12:20
Werk, Geld & Recht wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn
Verwijderd
9 08-12-2005 13:56
Werk, Geld & Recht ontslag nemen? hoe?
mariskaatje
9 25-03-2003 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.