Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 15:52
Caps
Caps is offline
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om een bedrag, dat ik overgeboekt heb (via Ideal), ook terug te halen is. Over verdere details kan ik niet in gaan, maar het gaat hier niet om bedragen van 2 a 3 euro. Alvast bedankt

De Baas
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2008, 15:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg te horen van de Postbank dat ze een overboeking niet ongedaan kunnen maken als je die zelf bevestigd hebt met een tan-code.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 18:11
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Volgens mij kan dat idd niet zomaar, ze vragen niet voor niks om het rekeningnummer goed te controleren. Een automatische overschrijving/incasso kun je wel terug laten boeken.
Maar als je iets via Ideal hebt overgeboekt, dan heb je wrsl iets bij een webwinkel besteld? Dan heb je altijd nog 7 dagen bedenktijd. Moet je het bedrijf even bellen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 19:58
D16
D16 is offline
Kan niet, ik heb best veel gekocht via ideal. En wou ook een keer alles ongedaan maken, want ik wou die dvd eigenlijk toch maar niet. Maar idd, het is niet voor niks helemaal met codes via je mobieltje en alles. Dus voortaan beter nadenken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 20:45
Caps
Caps is offline
Citaat:
Kan niet, ik heb best veel gekocht via ideal. En wou ook een keer alles ongedaan maken, want ik wou die dvd eigenlijk toch maar niet. Maar idd, het is niet voor niks helemaal met codes via je mobieltje en alles. Dus voortaan beter nadenken.
Probleem is dat het hier niet om een DVD'tje meer of minder gaat, maar meer om een bedrag met 3 a 4 nullen. Maar bedankt...
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:31
D16
D16 is offline
3 4 nullen ja, en jij maakt dat even over met ideal. En nu heb je spijt. Dan ben je hier op scholierenforum niet op het juiste adres.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:34
D16
D16 is offline
Dat je er niet op in kan gaan zegt ook veel. Als je bijvoorbeeld een grote plasma tv of suround system heb gekocht voor 3000 euro of meer kan je dat gewoon zeggen. Hoe dom het ook is dat je dan ongedaan wil maken. Maar je wil er niet op in gaan dus zijn dit meer duistere zaken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je uitsluitsel wil kan je het beste contact opnemen met de Postbank. Via Mijn Postbank kan je een mail sturen naar de klantenservice en ik had de volgende dag (een zaterdag!) al antwoord
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 07:28
Caps
Caps is offline
Citaat:
Als je uitsluitsel wil kan je het beste contact opnemen met de Postbank. Via Mijn Postbank kan je een mail sturen naar de klantenservice en ik had de volgende dag (een zaterdag!) al antwoord
Bedankt voor je antwoord. (en nee ik zit niet elke seconde hier op t forum) Maar modjes deze mag dicht
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 07:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Nee. Heb vergelijkbare situatie gehad en kon niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 08:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij koop op afstand heb je toch altijd soort van bedenktijd of zit ik er enorm naast?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Bij koop op afstand heb je toch altijd soort van bedenktijd of zit ik er enorm naast?
Dat klopt, bij koop op afstand heb je 7 dagen bedenktijd. Er zijn een aantal uitzonderingen, zoals dingen met een houdbaarheidsdatum en maatwerk. Het komt er eigenlijk op neer dat als het een massaproduct is, dat de verkoper gewoon nogmaals kan verkopen je 7 dagen bedenktijd hebt. Binnen deze 7 dagen kan je de koop zonder opgaaf van reden ongedaan maken. De verkoper mag je verder geen kosten rekenen, wel moet jezelf de spullen op eigen kosten terugsturen.
Onder bepaalde omstandigheden heb je zelfs 3 maanden bedenktijd, dit is als de verkoper je bepaalde gegevens niet heeft gegeven, zoals zijn adres.
De koop op afstand kan niet worden uitgesloten in de algemene voorwaarden, hoewel sommige bedrijven dit wel proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 09:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je beltegoed via internet opwaardeert, geld die bedenktijd dan ook? Ik deed dat vorige week maar de eerste keer ging er iets mis met m'n iDeal betaling waardoor het geld twee keer afgeschreven was van m'n rekening maar maar een keer bij m'n beltegoed was bijgeschreven. Gelukkig was het allemaal opgelost met een telefoontje naar Vodafone maar vraag me toch af of dat hier ook voor had gegolden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 11:42
Caps
Caps is offline
Bij mij ging het niet over een aankoop ofzo, maar een betaling naar een persoon die betaald werd voor zijn diensten.
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
En nu heeft hij die diensten niet geleverd ofzo...? Via de postbank kun je het niet regelen, ga eens langs een rechtswinkel ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:25
Verwijderd
Citaat:
En nu heeft hij die diensten niet geleverd ofzo...? Via de postbank kun je het niet regelen, ga eens langs een rechtswinkel ofzo.
Ja, of misschien zelfs aangifte doen bij de politie?
Ik weet niet waar het precies om gaat in dit geval, maar misschien valt het onder de noemer 'diefstal'?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ja, of misschien zelfs aangifte doen bij de politie?
Ik weet niet waar het precies om gaat in dit geval, maar misschien valt het onder de noemer 'diefstal'?
Oplichting, lijkt me dan. Iig kun je via de Postbank dan niks regelen, inderdaad naar het politiebureau.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bij mij ging het niet over een aankoop ofzo, maar een betaling naar een persoon die betaald werd voor zijn diensten.
Als je nu eens niet zo geheimzinnig loopt te doen maar gewoon verteld wat er gebeurd is?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2008, 16:47
Caps
Caps is offline
Modjes deze mag dicht, ik heb het al (via het officieuze circuit) opgelost.
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 20:36
D16
D16 is offline
officieuze circuit ? je komt aandacht tekort
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Dat klopt, bij koop op afstand heb je 7 dagen bedenktijd. Er zijn een aantal uitzonderingen, zoals dingen met een houdbaarheidsdatum en maatwerk. Het komt er eigenlijk op neer dat als het een massaproduct is, dat de verkoper gewoon nogmaals kan verkopen je 7 dagen bedenktijd hebt. Binnen deze 7 dagen kan je de koop zonder opgaaf van reden ongedaan maken. De verkoper mag je verder geen kosten rekenen, wel moet jezelf de spullen op eigen kosten terugsturen.
Onder bepaalde omstandigheden heb je zelfs 3 maanden bedenktijd, dit is als de verkoper je bepaalde gegevens niet heeft gegeven, zoals zijn adres.
De koop op afstand kan niet worden uitgesloten in de algemene voorwaarden, hoewel sommige bedrijven dit wel proberen.
Leuk dat je zo met je kennis pronkt, maar hier gaat de vraag toch helemaal niet over?

Ik lees de vraag zo: TS heeft geld overgeboekt, en wil dat middels handelen van de bank ongedaan maken. En dat kan niet. Heel simpel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Leuk dat je zo met je kennis pronkt, maar hier gaat de vraag toch helemaal niet over?

Ik lees de vraag zo: TS heeft geld overgeboekt, en wil dat middels handelen van de bank ongedaan maken. En dat kan niet. Heel simpel.
En toevallig biedt LL er wél een goede oplossing voor. En een veel correctere.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Als je je beltegoed via internet opwaardeert, geld die bedenktijd dan ook? Ik deed dat vorige week maar de eerste keer ging er iets mis met m'n iDeal betaling waardoor het geld twee keer afgeschreven was van m'n rekening maar maar een keer bij m'n beltegoed was bijgeschreven. Gelukkig was het allemaal opgelost met een telefoontje naar Vodafone maar vraag me toch af of dat hier ook voor had gegolden.
nee dat is een onverschuldigde betaling
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 08:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
omg TS is echt te interessant aan het doen
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 09:38
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
En toevallig biedt LL er wél een goede oplossing voor. En een veel correctere.
Onzin. Hij doelt op regels omtrent koop of afstand. Dat zal allemaal wel, maar de vraag gaat om de mogelijke plicht van de bank om de overboeking terug te boeken. Dat kan niet, ookal heb je onverschuldigd betaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2008, 10:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Onzin. Hij doelt op regels omtrent koop of afstand. Dat zal allemaal wel, maar de vraag gaat om de mogelijke plicht van de bank om de overboeking terug te boeken. Dat kan niet, ookal heb je onverschuldigd betaald.
Het hangt ervanaf waarom je dat geld terug wil en dat stond nu niet bepaald duidelijk in de eerste post.
Ik heb overgens ooit een brief gehad van de postbank of ik geld van iemand anders wilde terugboeken omdat die gene aangegeven had dat het fout was overgemaakt, meteen met dreiging van incassobureaus etc.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:10
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Onzin. Hij doelt op regels omtrent koop of afstand. Dat zal allemaal wel, maar de vraag gaat om de mogelijke plicht van de bank om de overboeking terug te boeken. Dat kan niet, ookal heb je onverschuldigd betaald.
Ook als de naam niet correspondeert met het bankrekeningnummer?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:10
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Het hangt ervanaf waarom je dat geld terug wil en dat stond nu niet bepaald duidelijk in de eerste post.
Ik heb overgens ooit een brief gehad van de postbank of ik geld van iemand anders wilde terugboeken omdat die gene aangegeven had dat het fout was overgemaakt, meteen met dreiging van incassobureaus etc.
Het incassobureau was in de brief van de Postbank genoemd?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 13:50
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Ook als de naam niet correspondeert met het bankrekeningnummer?
Dan wordt de transactie mogelijk geweigerd, maar als het al is overgemaakt (dus de transactie heeft plaatsgevonden), kun je alleen nog een beroep doen op de begunstigde (dus niet op de bank). Zo werd door een fout van internetbankieren twee keer de huur bij mij afgeschreven, maar moest ik een beroep doen op mijn huisbaas om de tweede overboeking terug te krijgen (geen problemen trouwens).
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 14:08
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dan wordt de transactie mogelijk geweigerd, maar als het al is overgemaakt (dus de transactie heeft plaatsgevonden), kun je alleen nog een beroep doen op de begunstigde (dus niet op de bank). Zo werd door een fout van internetbankieren twee keer de huur bij mij afgeschreven, maar moest ik een beroep doen op mijn huisbaas om de tweede overboeking terug te krijgen (geen problemen trouwens).
Exact hetzelfde meegemaakt bij de postbank, en moest inderdaad ook via mijn huisbaas één keer huur terugvragen. Postbank medewerker vertelde me dat je alleen automatische incasso's ongedaan kan maken. (stoneren? Of hoe heet dat?)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 14:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Het incassobureau was in de brief van de Postbank genoemd?
Ja, zo van als u het niet terugboekt zijn wij genoodzaakt een incassobureau op te zetten. Eerste brief (en het was zo dat ik het geld had moeten hebben, maar het wel afgeschreven was van die gene zijn rekening, maar het niet op de mijne stond en toen heeft hij de postbank gebeld voor een terugboeking en kreeg ik die brief en op onverklaarbare wijze stond toen ineens het geld wel op mijn rekening van de ABN)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Het hangt ervanaf waarom je dat geld terug wil en dat stond nu niet bepaald duidelijk in de eerste post.
Ik heb overgens ooit een brief gehad van de postbank of ik geld van iemand anders wilde terugboeken omdat die gene aangegeven had dat het fout was overgemaakt, meteen met dreiging van incassobureaus etc.
Opmerkelijk dat de postbank dat doet. Zij kunnen namelijk helemaal niet dreigen met een incassobureau, aangezien je hun geen geld verschuldigd bent, nouja dreigen kan wel en inhuren ook. Maar dan houdt het toch op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.