Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2011, 19:51
-iChasin*
-iChasin* is offline
Problem solved

Laatst gewijzigd op 25-02-2011 om 17:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2011, 20:01
Verwijderd
Hmm, wel niet erg slim om je boek er op zo'n stiekeme manier - op je schoot - bij te pakken... Maar goed, heb je de situatie in z'n geheel duidelijk uitgelegd aan degene bij wie je je moest melden? Ik denk verder dat je weinig gaat hebben aan officiele regels, want die zullen nooit iets vermelden over 'als de surveillant een boek toestaat terwijl het proefwerk nog op tafel ligt, dat valt dit niet onder spieken' oid. Dus je zult ze moeten overtuigen van het feit dat dit een vreemde situatie is, maar dat jij echt geen kwaad in je zin had en je proefwerk al omgekeerd op tafel had liggen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 20:38
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik zou het als leraar ook verdacht vinden als een leerling met een boek van desbetreffende vak onder tafel naar juist dat hoofdstuk zat te kijken, het is bijna uitlokken. Bij ons op school zeiden ze dan ook vaak: Ga dan maar werken aan een ander vak.

Eigenlijk duurt de toets de volle 50 minuten en dan ben je dus in overtreding. Maar wat zijn nou precies de consequenties?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 09:58
Verwijderd
Ik zou het verhaal nog een keer doen tegenover die docent en je mentor of conrector oid. Leg de situatie goed uit (dus blaadje omgedraaid, schrijfspullen al weg etc) en benadruk dat jij nog nooit eerder hebt gespiekt oid. Mja, meer kan je denk ik niet doen; ik kan me niet voorstellen dat er voor zoiets specifieks echt officiele regels zijn, sowieso zullen er ook mensen zijn die het wel proberen op die manier, even nonchalant boek erbij, antwoord opzoeken, boek weer weg en nonchalant het blaadje weer omdraaien... Maar leg dus uit dat jij dat echt niet van plan was. Als ze van olan zijn je hier een 1 voor te geven, kun je ook nog proberen dat ze je het voordeel van de twijfel geven en dat je dat proefwerk mag herkansen; dan weet iedereen zeker dat je geen fraude hebt gepleegd.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 17:09
-iChasin*
-iChasin* is offline
Eyy, allebei bedankt voor jullie reactie.
De directie is tot de conclusie gekomen dat er een gebrek was aan bewijs en dat ik niet heb "gespiekt" om er zelf beter van te worden, m.a.w. doordat ik geen aanpassingen heb gemaakt aan het proefwerk konden ze me op geen enkele grond straffen.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Eyy, allebei bedankt voor jullie reactie.
De directie is tot de conclusie gekomen dat er een gebrek was aan bewijs en dat ik niet heb "gespiekt" om er zelf beter van te worden, m.a.w. doordat ik geen aanpassingen heb gemaakt aan het proefwerk konden ze me op geen enkele grond straffen.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.
Super
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.