Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2011, 12:22
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb gelezen Tikkop - Adriaan van Dis en eindelijk! Twilight (in het Engels). Van die laatste wist ik helemaal niet dat het zo'n "romantisch" verhaal was, heb al die tijd gedacht dat het meer over vampieren e.d. ging dan over de liefde.
Nu lees ik - maar het gaat echt langzaam, hoewel het wel heel leuk is - Nachttrein naar Lissabon van Pascal Mercier.
Advertentie
Oud 03-08-2011, 13:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In het geheim - David Baldacci
Oud 03-08-2011, 14:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nu lees ik - maar het gaat echt langzaam, hoewel het wel heel leuk is - Nachttrein naar Lissabon van Pascal Mercier.
Dat ging bij mij ook heel langzaam, ik vond het dan ook behoorlijk saai Ik vond het alleen leuk als ze in het Portugees praatten, geloof ik.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-08-2011, 18:29
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Artemis Fowl en Het Atlantiscomplex
Oud 03-08-2011, 21:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Anne Frank - Het achterhuis
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-08-2011, 23:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Dat ging bij mij ook heel langzaam, ik vond het dan ook behoorlijk saai Ik vond het alleen leuk als ze in het Portugees praatten, geloof ik.
Ik vond het een slap aftreksel van De schaduw van de wind van Zafon en dat vond ik nog erger toen ik die weer had gelezen. Maar los daarvan was het wel leuk.

Nu lees ik Leviathan van Paul Auster want hij is tof.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-08-2011, 14:02
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell.

Geweldig! <3
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 05-08-2011, 17:18
martinesardine
Avatar van martinesardine
martinesardine is offline
monsters of men- patrick ness. Van de Chaos Walking trilogie. Erg goede en leuke boeken
en Artichoke Hearts-Sita Brahmachari
Oud 07-08-2011, 19:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Nu lees ik Leviathan van Paul Auster want hij is tof.
Die heb ik net uit. Daarna heb ik wikipedia doorgestruind op zoek naar achtergrondinformatie en hoe meer ik lees, hoe meer fan ik word van Auster. Hij is echt.. goed.

@ Aurora: waar gaat dat over? Ik hoor er altijd superveel over, maar ik weet er verder niets van..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 08-08-2011, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Artur Japin - De eerste liefde van Kazanova
Deze is eindelijk uit. Maar ik heb intussen ook nog heel veel boeken gelezen. Voornamelijk detectives waarvan ik nu al ben vergeten wat de clou was.

Nu lees ik Het huis met de geesten van Isabel Allende. Likelike <3
Oud 08-08-2011, 18:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Suzanne Vermeer - All inclusive
Om nog even in de vakantiestemming te blijven
Oud 09-08-2011, 21:25
Verwijderd
Amin Maalouf - Origines
Oud 11-08-2011, 16:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Danielle Hermans - Het tulpenvirus
Tot nu toe: erg leuk boek!
Oud 12-08-2011, 21:22
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
karin slaughter-gevallen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 12-08-2011, 21:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Laura Esquivel - Rode rozen en tortilla's
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-08-2011, 23:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Simon Scarrow - The Eagle's Conquest.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 13-08-2011, 07:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Danielle Hermans - de watermeesters
Oud 14-08-2011, 15:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Amin Maalouf - Origines
Oh dat is leuk <3

Ik lees Hyperion van Paul Simmons. Mijn vriendje smeerde het me voor de vijftiende keer aan en nu ben ik erin begonnen. Het valt me met vlagen zwaar, maar met vlagen is het ook echt heel gaaf.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 14-08-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Nu lees ik Het huis met de geesten van Isabel Allende. Likelike <3
Uit. <333333333333333333333333

Citaat:
Amin Maalouf - Origines
Je leest wel vaker van hem toch? Hij is best een held <3

Nu lees ik 'Rebecca' van Daphne du Maurier.
Oud 15-08-2011, 09:57
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Geert Mak - De eeuw van mijn vader

en omdat dat boek te dik is voor in de trein: Berthold Gunster - Ja maar wat als alles lukt?
Oud 15-08-2011, 11:37
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik lees een dun C-boekje,het is toch vakantie, en het heet 'Een-nul voor de autisten' van Karlijn Stoffels. Ik vind het geweldig De dorpskapper van Amour vond ik trouwens ook een fijn boek.
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 15-08-2011, 14:28
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ga beginnen in Jonathan Coe - De regen voor hij valt.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 15-08-2011, 16:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Karin Slaughter - Trouweloos
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-08-2011, 12:38
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
lauren weisberger-de duivel draagt prada
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 20-08-2011, 22:25
Verwijderd
Ik heb net 'De filmvertelster' van Hernán Rivera Letelier uit. <3 Wat ontzettend mooi.
Oud 21-08-2011, 00:06
Verwijderd
Ik was van plan mijn boek 'mediapsychologie' van de bibliotheek te lezen. Da's alleen een maand geleden....moet dat boek maar snel terug brengen want die boete van die bibliotheek loopt nogal snel hoog op vergeleken met die dorpsbibliotheek die ik gewend ben.
Oud 21-08-2011, 12:22
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
karin slaughter-genesis
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-08-2011, 17:39
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Ik ga beginnen in Jonathan Coe - De regen voor hij valt.
Onboeiend boek, dus nu ben ik begonnen in Nachtlicht van Albert Sánchez Piñol. Tot nu toe leuk.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 22-08-2011, 06:55
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik heb net 'De filmvertelster' van Hernán Rivera Letelier uit. <3 Wat ontzettend mooi.
Het klinkt alleen al als een mooie titel.

Ik lees The other hand van Chris Cleave en het is echt heel gaaf. Maar wel ook heel heftig.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 23-08-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Het klinkt alleen al als een mooie titel.

Ik lees The other hand van Chris Cleave en het is echt heel gaaf. Maar wel ook heel heftig.
Mijn beste vriendinnetje en ik hebben die allebei gekocht alleen om de mooie kaft Maar het was idd een gaaf boek! Ik zit alleen erg met het gevoel dat de schrijver wil dat ik nu iets doe, maar wát, dat weet ik niet goed...
Oud 23-08-2011, 16:01
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Haantjes van Kluun.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Oud 25-08-2011, 10:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mijn beste vriendinnetje en ik hebben die allebei gekocht alleen om de mooie kaft Maar het was idd een gaaf boek! Ik zit alleen erg met het gevoel dat de schrijver wil dat ik nu iets doe, maar wát, dat weet ik niet goed...
Ik denk dat hij wil dat het boek verspreid wordt. En dat denk ik alleen maar door wat er op de achterkant staat: als je het boek aan je vrienden aanraadt, mag je óók niet vertellen waar het over gaat. Maar verder beschouw ik het meer als een prachtig boek dan als een politiek pamflet want ik kan moeilijk iets gaan doen met alle boeken die ik lees. Misschien geeft dat ook wel aan dat ik minder idealistisch ben dan toen ik vijftien was.

Ik lees nu Cloud atlas van David Mitchell, gejat uit de bibliotheek van mijn vereniging. Het is grappig want er staat nog een opdracht aan iemand anders voorin
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-08-2011, 10:42
Verwijderd
Ik raad 'm ook wel aan aan mijn vrienden, dus dan heeft hij geluk
Oud 26-08-2011, 17:01
Verwijderd
'Het parfum' net uit en vanavond begin ik aan 'De dochter van Insfahah'. Maar Het parfum haalt het bij lange na niet bij de vaagheid van 'Tirza'. Naar mijn mening: Niet beginnen aan dat boek! Je zou het miss goed geschreven kunnen noemen. Maar ik liet me zo inleven in de verknipte geest van de hoofdpersoon dat ik langzaam doordraaide en me nog 2weken daarna raar heb gevoeld... ! Zou wel weer een raar kwaaltje van me zijn
Oud 27-08-2011, 18:24
Verwijderd
Citaat:
'Het parfum' net uit en vanavond begin ik aan 'De dochter van Insfahah'. Maar Het parfum haalt het bij lange na niet bij de vaagheid van 'Tirza'. Naar mijn mening: Niet beginnen aan dat boek! Je zou het miss goed geschreven kunnen noemen. Maar ik liet me zo inleven in de verknipte geest van de hoofdpersoon dat ik langzaam doordraaide en me nog 2weken daarna raar heb gevoeld... ! Zou wel weer een raar kwaaltje van me zijn
...het Parfum is juist een geweldig boek.
Oud 28-08-2011, 11:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
karin slaughter-triptiek
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 28-08-2011, 14:08
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
'Het parfum' net uit en vanavond begin ik aan 'De dochter van Insfahah'. Maar Het parfum haalt het bij lange na niet bij de vaagheid van 'Tirza'. Naar mijn mening: Niet beginnen aan dat boek! Je zou het miss goed geschreven kunnen noemen. Maar ik liet me zo inleven in de verknipte geest van de hoofdpersoon dat ik langzaam doordraaide en me nog 2weken daarna raar heb gevoeld... ! Zou wel weer een raar kwaaltje van me zijn
Ik vind Das Parfum juist heel mooi! Zeker in het Duits.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Oud 28-08-2011, 18:56
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Philibert Schogt - Beste Reiziger

Best een leuk boek, verhaal stelt niet zoveel voor maar het is wel leuk om te lezen. Is trouwens een vriend van m'n vader (die ook schrijver is).
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 29-08-2011, 15:17
Verwijderd
HEt Parfum is juist echt supergoed! De manier waarom alles omschreven word, die totale verkniptheid waar ik me op een gegeven moment zelfs in kon vinden, ik begreep wat de hoofdpersoon bedoelde en wat zijn doel was, het hele woelige schrijven - ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, bombastisch misschien - staat mij juist heel erg aan!

Ik ben Les MIserables van Victor Hugo aan het lezen en ik vraag me af waarom ik elke keer weer lijk te vergeten waarom ik het zo gewelidg vind. Wat een boek, het is echt wel mijn bijbel geworden geloof ik
Oud 29-08-2011, 15:20
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Oud 29-08-2011, 16:38
ashgirl
ashgirl is offline
Ik lees nu alleen maar nette mensen van Robert Vujisje
Oud 30-08-2011, 08:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eeeeh, Matmat zegt toch alleen dat ze Tirza een vreselijk vaag & verknipt boek vindt en dat ze Het Parfum gelezen heeft? Ik vond Het Parfum ook gaaf, trouwens Tirza heb ik niet gelezen, maar alles van Arnon Grunberg staat me vreselijk tegen en het boek dat ik van hem gelezen heb, vond ik erg slecht, waardoor ik niet zo'n zin heb om een ander boek van hem te proberen. Maar waarschijnlijk heb ik precies het slechtste boek van hem geprobeerd, dus misschien moet ik toch nog een keer een boek van hem proberen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-09-2011, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Eeeeh, Matmat zegt toch alleen dat ze Tirza een vreselijk vaag & verknipt boek vindt en dat ze Het Parfum gelezen heeft? Ik vond Het Parfum ook gaaf, trouwens Tirza heb ik niet gelezen, maar alles van Arnon Grunberg staat me vreselijk tegen en het boek dat ik van hem gelezen heb, vond ik erg slecht, waardoor ik niet zo'n zin heb om een ander boek van hem te proberen. Maar waarschijnlijk heb ik precies het slechtste boek van hem geprobeerd, dus misschien moet ik toch nog een keer een boek van hem proberen.
Ik dacht zo van, Het Parfum haalt het niet bij Tirza, en dit is waarom.

Ik kan Grunberg ook echt niet lezen, heb De Joodse Messias gelezen en dat was afschuwelijk, en 100 pagina's van een ander boek van hem wat ik eigenlijk ook niet kon verdragen (wat wel zielig was want die had ik van mijn vriendje kado gekregen ). Maar ik vind zijn korte stukjes op de Volkskrant vaak wél heel scherp.
Oud 02-09-2011, 07:15
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Ik dacht zo van, Het Parfum haalt het niet bij Tirza, en dit is waarom.

Ik kan Grunberg ook echt niet lezen, heb De Joodse Messias gelezen en dat was afschuwelijk, en 100 pagina's van een ander boek van hem wat ik eigenlijk ook niet kon verdragen (wat wel zielig was want die had ik van mijn vriendje kado gekregen ). Maar ik vind zijn korte stukjes op de Volkskrant vaak wél heel scherp.
Ik vind hem als de mensendokter in Vrij Nederland ook wel leuk (ook al verzint hij volgens mij de helft van de brieven zelf ).
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 02-09-2011, 09:57
aarbei
Avatar van aarbei
aarbei is offline
Ik lees nu Middlesex van Jeffrey Eugenides en ik denk dat het echt 1 van mijn favorieten gaat worden, want het is tot nu toe eeerrrg fijn.

Arnon Grunberg is juist 1 van mijn favorietste schrijvers, maar hij heeft wel echt zijn betere en zijn slechtere boeken. Tirza, Fantoompijn en Geschiedenis van mijn Kaalheid (als Marek van der Jagt) staan heel hoog tussen mijn favorieten, maar Onze Oom en een aantal andere van zijn boeken zou ik niet aanraden. Maar duizend liefde voor Arnon!
__________________
And I don't believe in anything and I don't wanna be someone to believe you should not believe in me
Oud 04-09-2011, 11:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
nicci french-het veilige huis
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 06-09-2011, 17:57
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Poppy Z. Brite - Drawing blood
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 06-09-2011, 18:11
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Mijn Nederlands boek
Oud 09-09-2011, 14:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tot nu toe alleen lesboeken. School is weer begonnen dus verder dan lesboeken en encyclopediën kom ik helaas niet de komende weken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-09-2011, 19:59
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
karin slaughter-zoen offer
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.