Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 18:39
daphne1995
daphne1995 is offline
hoi iedereen,
ik wil graag broeken maken zonder te naaien is dat mogelijk??
ik dacht gewoon emt naald en draad maar kan je broek dan ineens scheuren??

liefs Me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2012, 18:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Eh, met naald en draad ís toch naaien?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 13:49
daphne1995
daphne1995 is offline
eey em ,
ik bedoelde meer zonder naaimachinee
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 14:11
Verwijderd
Nou ja, als je geen naaimachine wil gebruiken dan zul je het met naald en draad moeten doen. Dat deden ze vroeger ook gewoon.

Of het dan eerder kapot gaat hangt er maar helemaal vanaf hoe goed je precies bent met naald en draad. Als je heel geduldig bent en heel goed kan naaien, dan zal je broek niet zo snel kapot gaan. Als je dat niet kan, ja, dan zal hij wel sneller kapot gaan. Het punt is namelijk dat naaimachines bepaalde soorten steken kan maken waardoor het steviger is, en die steken kun je met gewone naald en draad ook wel maken, maar als je dat nog nooit gedaan hebt dan is dat best wel moeilijk lijkt me. Misschien dat je hier iets aan hebt. Ik weet niet hoe je het precies wil maken, maar dan heb je een idee.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 18:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het ligt ook een beetje aan de stof. Wil je bijvoorbeeld een linnen broek maken, dan is het niet zo moeilijk om die met de hand te doen. Wil je echter een spijkerbroek maken, wens ik je veel succes.

Waarom wil je eigenlijk geen naaimachine gebruiken? Heb je die simpelweg niet, of heb je een andere reden?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 20:12
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Het ligt ook een beetje aan de stof. Wil je bijvoorbeeld een linnen broek maken, dan is het niet zo moeilijk om die met de hand te doen. Wil je echter een spijkerbroek maken, wens ik je veel succes.

Waarom wil je eigenlijk geen naaimachine gebruiken? Heb je die simpelweg niet, of heb je een andere reden?
hooi miekje,
ik heb het niet nee en heb ook geen geld en ik kan het niet denk ik en waar moet ik het leren enzo dusja is ook best duur
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 20:15
daphne1995
daphne1995 is offline
Citaat:
Nou ja, als je geen naaimachine wil gebruiken dan zul je het met naald en draad moeten doen. Dat deden ze vroeger ook gewoon.

Of het dan eerder kapot gaat hangt er maar helemaal vanaf hoe goed je precies bent met naald en draad. Als je heel geduldig bent en heel goed kan naaien, dan zal je broek niet zo snel kapot gaan. Als je dat niet kan, ja, dan zal hij wel sneller kapot gaan. Het punt is namelijk dat naaimachines bepaalde soorten steken kan maken waardoor het steviger is, en die steken kun je met gewone naald en draad ook wel maken, maar als je dat nog nooit gedaan hebt dan is dat best wel moeilijk lijkt me. Misschien dat je hier iets aan hebt. Ik weet niet hoe je het precies wil maken, maar dan heb je een idee.
heey apate
daarom waaorm moet alles met machines? ja toch ook al ben ik 16 wil niet alles met machines doen
nee ik kan het niet goed maar wil wel leren om met naald end raad te doen ty voor de tips
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 20:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou dan leuke boeken opsnorren en eerst heel goed gaan oefenen wat steken betreft. Beginnen bij de basis, dat geldt voor alles. Als je (nog) niet zo handig bent met naald en draad, kun je niet opeens zomaar een broek tevoorschijn toveren. Met de hand naaien is moeilijker dan je zelf denkt, en het neemt ook veel tijd in beslag.
Als je er een beetje handig in wordt, kun je beginnen met simpele dingen maken, zoals kussenslopen en knuffels. Etuis kun je ook makkelijk zelf maken, en dan kun je meten oefenen met het inzetten van een rits.
Als je het eenmaal een beetje kunt, is het heerlijk werken. Ik naai persoonlijk ook liever met hand dan met de machine, omdat ik dan meer gevoel in mijn werk kan leggen (en het is heerlijk ontspannend!) Maar als ik een spijkerbroek zou willen maken, zou ik lekker de machine erbij pakken, hoor . Die stof is me te stug.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nederlandse Hiphop
kalinho
265 20-05-2008 00:37
De Kantine Haten jullie mij?
sexylexy
24 16-03-2006 21:18
Muziek Meest geniale lyrics?
Nevertheless
122 18-12-2005 13:34
Verhalen & Gedichten [klein verhaal] Pappa.
Soapsie
46 23-02-2005 17:01
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 18:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 06:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.