Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 18:26
Taal
Taal is offline
Heej mensen,

Hoeveel kost een simkaart? En maakt het voor de prijs iets uit of je de simkaart koopt bij een provider waar je al een prepaid pakket bij gekocht hebt?

Telefoon is namelijk kwijt met simkaart. Nu wil ik een losse gsm kopen en een nieuwe simkaart bij mn ouder provider. Teminste, als dat goedkoper is dan een nieuw prepaid pakket te kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 19:07
Verwijderd
Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen. Een los toestel kost al gauw over de € 200,-, plus dan nog de kosten voor de simkaart. Een pakket met dezelfde telefoon heb je dan bijvoorbeeld voor € 160,- (ik noem maar een bedrag).

Enig nadeel van een pakket is dat het toestel gesimlocked is. Dat maakt echter tegenwoordig ook niet veel meer uit, op elke hoek van de straat is wel een handig iemand die hem kan unlocken voor een klein bedrag.

Een simkaart heeft verschillende prijzen. Dit hangt echt helemaal van de provider af. Ik gok dat een simkaartje met € 20,- beltegoed bij Vodafone iets van € 25,- zal kosten.

Als je al eerder een prepaid kaartje had kun je prima bij dezelfde provider weer een simkaartje kopen. Dat maakt niets uit .
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:01
Taal
Taal is offline
Citaat:
henri schreef:
Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen. Een los toestel kost al gauw over de € 200,-, plus dan nog de kosten voor de simkaart. Een pakket met dezelfde telefoon heb je dan bijvoorbeeld voor € 160,- (ik noem maar een bedrag).

Enig nadeel van een pakket is dat het toestel gesimlocked is. Dat maakt echter tegenwoordig ook niet veel meer uit, op elke hoek van de straat is wel een handig iemand die hem kan unlocken voor een klein bedrag.

Een simkaart heeft verschillende prijzen. Dit hangt echt helemaal van de provider af. Ik gok dat een simkaartje met € 20,- beltegoed bij Vodafone iets van € 25,- zal kosten.

Als je al eerder een prepaid kaartje had kun je prima bij dezelfde provider weer een simkaartje kopen. Dat maakt niets uit .
Oja.. Bedankt

Maar ik dacht er over om een tweedehandse gsm te kopen. Zonder SIM en dan er een nieuw simkaartje in te doen.
Dat zou dan wel goedkoper zijn toch?

Maar als ik het goed begrijp kost zo'n simkaartje maar 5 euro?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 07:50
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
henri schreef:
Een nieuwe losse telefoon kopen en vervolgens een losse simkaart? Ik kan je met zekerheid zeggen dat dit in 99% van de gevallen VEEL duurder is dan een pakket kopen.
Tenzij je beide producten op internet koopt. Dan ben je juist vééé'l goedkoper uit
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 07:50
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Taal schreef:
Maar als ik het goed begrijp kost zo'n simkaartje maar 5 euro?
Inderdaad, de simkaart zelf kost niet zoveel, het beltegoed wel
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Taal schreef:
Oja.. Bedankt

Maar ik dacht er over om een tweedehandse gsm te kopen. Zonder SIM en dan er een nieuw simkaartje in te doen.
Dat zou dan wel goedkoper zijn toch?

Maar als ik het goed begrijp kost zo'n simkaartje maar 5 euro?
Dat zou dan wel goedkoper zijn denk ik. Vergelijk het gewoon !

En een simkaartje zou dan € 5,- kosten, maar er zit altijd beltegoed bij. En daar moet je zoals Razzle al zegt ook voor betalen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Vraagje over GSM abonnementen
Muzzle
7 13-06-2007 20:40
Software & Hardware [Infra-rood] vraagje over infrarood "oog"
0oFZo0
3 16-03-2006 18:40
Software & Hardware [gsm] abbo.
*** Sido ***
4 01-10-2004 22:09
Software & Hardware [GSM] vraagje over toepassingen bij nokia6100
Sangria
2 19-09-2004 12:23
Algemene schoolzaken enquête GSM-gebruik
Hannahanneke
57 16-04-2002 20:40
Software & Hardware Vraagjes over GSM-Abo bij Ben :/
Marc S
5 06-03-2002 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.