Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 15:11
Jessica K.
Jessica K. is offline
Hai allemaal, Ik heb een goeie vriendin die gaat lijnen. Ze is vrij klein en vind zichzelf dus veel te dik. Ik kan dat niet zien van de buitenkant en vind dus eigenlijk dat ze niet moet afvallen. Haar moeder heeft ook gelijnt en is er nu nog steeds wel mee bezig en is echt dun geworden. Voor een moeder vind ik dit ech te dun! Maar ja haar moeder is er gelukkig mee. Haar moeder is afgevallen met Herbalife, dat is een afvalvereniging of hoe je zoiets noemd. Mijn vriendin gata daar nu ook lijnen, maar ik en mijn moeder hebben gehoord dat het slecht is als je gaat lijnen in je pubertijd. Weten jullie hier misschien meer van???? Ik vind t soms best wel moeilijk, als ze met me erover aan het praten is...........ik denk dus dat ze beter niet kan gaan lijnen, omdat ze de ene keer snoept en de andere keer weer heel streng lijnt. Dat is toch niet verstandig lijnen?? Ze wil trouwens 10 kilo afvallen ongeveer...ik heb geen idee hoeveel ze nu weegt, maar niet ech te veel voor haar lengte en leeftijd. Ze zei wel dat ze een vetgehalte had van iemand tussen de 20 en 30 jaar en dat is te veel. Ze doet wel aan sport, nou en dat is wel goed! Maar hoe ga zou jij hiermee omgaan, misschien ben ik ook wel een zeikerd, mara ik vind dit gewoon moeilijk! Dikke kus! Veel liefs -XXX- Jessica
__________________
Liefs en dikke kus-XXX- Jessica
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:40
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
mja, tis idd niet echt gezond om te gaan lijnen als je nog groeit, (in de pubertijd dus). (uitzonderingen daargelaten)
tis wel moeilijk, ik zou wel een beetje opletten dat ze niet al te actief gaat lijnen (dat ze dus geen anorexia krijgt ofzo), maar verder kan je er weinig aan doen denk ik.

kijk, laten we even eerlijk zijn, als je eigenlijk denkt: 'ze is idd een beetje dik, ze zou wel wat af kunnen vallen' jah, waarom zou ze dan niet mogen lijnen...
maar als ze gewoon een mooi figuur heeft, niet de dik en niet te dun, dan is het gewoon niet goed voor haar om af te vallen.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 16:54
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Het is idd niet goed te lijnen als je in de puberteit zit. Als je vriendin nou te dik zou zijn zou ik zeggen ok. Maar je zegt zelf dat je niks aan haar ziet.

Ik zou zelf vragen waarom ze wil afvallen als 't mijn vriendin was, dan kan ze wel een vetgehalte hebben van iemand tussen de 20 en de 30 maar als je niks ziet lijkt me dat toch ook sterk (kan aan mij liggen)

Wat je zegt over Herbalife, ik heb er wel eens van gehoord maar ik weet niet precies wat het inhoud. Maar op een afvalvereniging weten ze toch ook wel of het nodig is of iemand afvalt of niet.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:06
Verwijderd
Is ze veertien? Dan zou ik eerst maar es wachten of ze uitgegroeid is voor ze gaat lijnen, want je kan best eerst een poosje in de breedte groeien en dan pas in de lengte. Tis helemaal niet gezond als ze nu gaat afvallen. Herbalife was volgens mij trouwens van die pillen die je moet slikken zodat je geen honger hebt? Die zijn iig ook niet gezond.

Hmjah, maar als ze al niet dik is, praat haar er dan gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Iedere dietist zou in een scheur liggen nu. In de puberteit treden zoveel veranderingen in je lichaam op. Je kunt inderdaad eerst dikker worden en dan de lucht inschieten. Vet percentage zou ik nu ook niet over inzitten.

Ze kan beter gaan letten op wat ze eet in plaats van dat ze gaat afvallen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:54
miep
Avatar van miep
miep is offline
ik begon ook met lijnen toen ik net 14 was.
ik was toen al wel uitgegroeid enzo...
maar het is goed als ze er met iemand proffesioneel over gaat praten voordat het uit de hand loopt.
ik ben nu ook al 2 jaar bezig en denk maar niet dat het ooit "stabiel" zal zijn.
het lijkt mij dus een goed idee als ze met iemand gaat praten die er verstand van heeft.... en niet d'r moeder die d'r dochter ook mager wil hebben. (SLECHTE INVLOED!!)
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:43
Blue_Eyes
Blue_Eyes is offline
Het is hartstikke slecht om te gaan lijnen nu ze nog aan het groeien is! Maar ja als ze niet blij is met zichzelf en toch wil lijnen raad ik haar aan om es met een dietiste te gaan praten die kunnen haar helpen om op een zo goed mogelijke manier af- tevallen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:50
jelles
jelles is offline
probeer haar aan de olijvendieet te krijgen, gewoon geen olijven meer eten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Psychologie vriendin met boulimia
kita
19 01-06-2005 21:16
Psychologie ben op het moment aan het kloten met m'n eten terwijl ik weet dat het niet goed is
metallica
9 12-07-2004 12:51
Verhalen & Gedichten verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient
littlegurl
17 01-07-2004 23:43
Algemene schoolzaken Als er ineens een afstudeerrichting geschrapt wordt..
Verwijderd
37 03-06-2004 10:53
Liefde & Relatie Onzeker door een vriendin...:(
Gup
9 21-05-2004 00:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.