Oud 17-06-2008, 11:55
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hoe wordt bij jullie de diploma-uitreiking gedaan?
Advertentie
Oud 17-06-2008, 19:14
MW
Avatar van MW
MW is offline
De diploma-uitreiking is op 26 juni. Er wordt volgens mij wel een beetje van je verwacht dat je nette kleren draagt.. dus pak/mantelpak of iets dergelijks. Alle leraren die les gaven aan de 6e klas zitten aan een lange tafel. De geslaagden moeten een voor een naar voren komen. Er worden dan twee foto's van de geslaagde op een scherm geprojecteerd.. één gemaakt in de 1e en één gemaakt in de 6e. De leraren hebben gedichtjes gemaakt over de examenkandidaten en per geslaagde wordt dus een gedichtje voorgedragen. Daarna krijgt de geslaagde nog een Griekse of Latijnse spreuk mee (ligt eraan in welk vak je examen hebt gedaan), die betrekking heeft op hem/haar. Daarna krijg je je diploma van schoolhoofd of examencoördinator en moet je wat handjes schudden.. dan is het de bedoeling dat iedereen gaat klappen enzo.. en dat was het wel. Tenminste.. zo ging het vorig jaar
Oud 17-06-2008, 20:10
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ik heb geen flauw idee. ook niet van of ik me netjes moet kleden. echt stom.
Oud 17-06-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ik heb geen flauw idee. ook niet van of ik me netjes moet kleden. echt stom.
Hetzelfde hier, ik weet niks. Behalve dat we een jaarboek krijgen waarin mijn ouders regels konden kopen om hun ''persoonlijke bericht'' aan mij te schrijven. Ik denk niet dat ze dat gedaan hebben. Verder denk ik ook niet dat onze docenten zo creatief en aardig zijn dat ze over elke leerling wat gaan zeggen Meer een algemeen praatje door de afdelingsleider, die nog niet weet wie wie is.
Oud 17-06-2008, 21:09
Verwijderd
Bij ons verteld de mentor geloof ik een verhaaltje over je, voordat je je diploma krijkt, daarnaast worden je foto's getoond. Natuurlijk wordt er weer gespeech door de coordinator of rector. en er is een speech namens de examenkandidaten, gedaan door een examenleerling.
Oud 17-06-2008, 23:44
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ik ben met nog 5 examenkandidaten naar praag geweest, en de leraressen die mee waren hadden het steeds over de prachtige verhalen die ze gingen vertellen. maar die zijn mentor en lerares van een vwo klas en mijn leraren hebben helemaal niks over me te zeggen. alleen iets als, 'ik heb haar ongeveer vijf keer in de les gezien, maar haar examencijfers zijn prachtig'
Oud 18-06-2008, 11:32
tonio
tonio is offline
Had hem gister, bij ons was het in de aula, waar een hele rij stoelen stonden. Wij kwamen dan vanachter op en moesten op de voorste stoelen zitten. Dan praatje van de rector en afdelingsleider etc. Toen nog een fotocollage met muziek op het scherm (was wel erg leuk gedaan). Toen moest je met 3 mensen tegelijk op het podium zitten, kreeg je dus ook een foto van de 1ste en een foto van de 6de te zien. Dan vertelt de mentor wat over je, moet je een krabbeltje zetten, handjes schudden etc. En tussendoor was volgens mij nog een keer een praatje van de rector en ook eentje van de ''jaarboek-redactie''. Als laatst de borrel
Oud 18-06-2008, 12:23
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Wij hebben de 26e juni de diploma-uitreiking, ze maken daar bij ons op school een heel gebeuren van We hangen van te voren in de hal alle CPE-werken op om ze aan alle familie te kunnen laten zien
Iedereen moet in nette kleding komen en dan krijg je een algemeen praatje van de rector, blabla. Alle docenten (van de laatste twee jaar geloof ik) zitten op het podium en er worden dan steeds 3 leerlingen naar voren geroepen. Eén docent gaat dan over die drie leerlingen (per persoon) een praatje houden en ondertussen zijn dan op een scherm foto's te zien van die persoon (mocht je zelf insturen) en dan krijg je je diploma van de rector Tussendoor spelen geloof ik nog bandjes e.d. en als het goed is, mogen wel ook zo'n geweldig petje-met-kwastje op! Daarna is dan nog een borrel voor iedereen.. ik heb er zin in!!!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-06-2008, 19:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Die van mij is de 27e geloof ik, op vrijdag in elk geval. En ik heb geen flaaaaaaauw idee hoe het allemaal gaat, ik doe mijn nieuwe kleren aan die ik van mijn papamama heb gekregen en verder weet ik het niet, ik weet niet eens hoe laat ze beginnen. Wth. En ik verdenk de tutjes van mijn school ervan dat ze allemaal ingewikkelde galajurken aandoen, maar ik niet en mijn vriendinnetjes ook niet. Ik kom wel aanzetten in m'n spijkerbroek. (a) Oh en mijn leerlingbegeleider gaat vertellen dat ik cum laude geslaagd ben, omdattie dat zo graag wilde. Maar we hebben echt max 35 geslaagden ofzo, van de 50, dus ze kunnen er best een beetje een happening van maken.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 18-06-2008, 20:29
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Wij hebben vrijdag de uitreiking, havo 6 dagen later, erg raar...

Wat er precies gaat gebeuren weet ik niet, verwacht een algemeen praatje enzo. Of er een dresscode is weet ik niet, ik trek gewoon mijn pak aan ben ik nooit te karig gekleed
Oud 19-06-2008, 11:59
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wij hebben het ook de zesentwintigste, maar mijn mentor is voetbalfanaat dus ik denk dat het een korte uitreiking gaat worden (halve finale die dag).
Eerst is er een champagne-inloop.
We krijgen eindeloos gezeur van de rector (waar we nooit wat mee te maken hebben) en andere officiele mensen.
Daarna gaan in groepjes van 2 tot 5 leerlingen naar voren geroepen worden, en dan heeft een leraar wat voorbereid voor ze. Je krijgt een cadeautje van diegene en mag daarna je diploma tekenen.
En dan mogen alle mensen naar voren komen die ooit aan de musicals hebben meegedaan en die worden vijf keer gezoend door vieze mannetjes die dat organiseerden echt te ranzig ik hoop dat ze vergeten zijn dat ik aan Grease heb meegedaan. Denk het eigenlijk niet.
Hopelijk duurt het deze keer niet zo eindeloos, daar is niets aan.
En achteraf is er nog weer champagne.

Maar ik vind het wel leuk hoor!! Ik houd gewoon van zeuren.
Oud 19-06-2008, 14:02
Maxic
Avatar van Maxic
Maxic is offline
Bij ons was het casual in de kantine, waar het echt bloedheet was. Met eerst een hele lange diavoorstelling van met paint bewerkte foto's van de coördinator en verschrikkelijk commentaar. En daarna elk van de leerlingen nog een praatje, maar de mentoren waren allemaal niet echt fantastische sprekers, + veel inside-jokes etc. Dus het was behoorlijk saai, tot je zelf aan de beurt was. En ik was natuurlijk als laatste...

/care, heb m'n diploma binnen
__________________
Do You Prefer Love, Or Monkeys?
Oud 23-06-2008, 17:57
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Ik heb 't vrijdag. ik weet de datum, de tijd en waar 't is, en meer hoef ik toch eigenlijk ook niet te weten >_>
Ik zie 't wel. Ik trek waarschijnlijk wel mn gewone kleding aan want ik houd niet van pakken.
Oud 24-06-2008, 18:42
Verwijderd
Volgende week dinsdag pas. Mijn broer heeft 'm morgen, dan kom ik ook wel denk ik.
Oud 03-07-2008, 09:41
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik had het gisteravond. Eerst hadden ze een praatje door de directeur, daarna diploma tekenen, persoonlijke speech door de mentor, uitreiking van de diploma, krijgen van fotojaarboek, felicitatie door de aanwezigen en hapje drankje om het af te sluiten.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Diploma Uitreiking
MsBobeska
2 25-06-2012 16:43
Algemene schoolzaken Diploma uitreiking
leuk idee
4 24-11-2009 12:28
Algemene schoolzaken diploma uitreiking
Babs123
19 13-03-2004 15:59
Eindexamens 2003 Wat wordt er bij jullie diploma-uitreiking gedaan?
MarLin!
27 02-07-2003 20:10
Eindexamens 2003 diploma uitreiking
lief mutsje
27 26-05-2003 16:27
Lifestyle Diploma-uitreiking-tenue
niels18
80 09-07-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.