Oud 14-01-2011, 21:48
Drieszz
Avatar van Drieszz
Drieszz is offline
Af en toe rook ik eens een sigaretje, maar ik durft het nooit in de zaal van een fuif te doen omdat er kinderen van mijn school heel kinderachtig doen en dan zeggen ze weer van "ooh, rook jij, bah". Hebben jullie misschien tips of ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 01:22
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Tip: niet roken. Voor je het weet rook je 1½ pak per dag weg.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 02:15
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline


Moeilijke vraag. Ik zou luisteren naar Henk en lekker een bakje thee drinken, hij batst tenslotte met michael zijn moeder. Wil je toch roken bij de kinderen van je school dan kan je misschien michael zijn uitleg gebruiken:

"uh nou gewoon effe peuke roken. hey man gewoon even lekker peukie roken.
even lekker in de ato zitte effe lekker stoned worden want je hebt toch airco weetje?
moet je toch even lekker stoned worden. En dan natuurlijk als de baas er nie bij is enne. ohoh"
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 02:38
Verwijderd
Totale care hebben. Succes gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 02:51
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Naar buiten gaan?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 13:48
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Als jij graag een sigaretje wilt roken op een feestje dan moet je dat vooral doen. Wat kan jou het schelen wat een ander er van vindt, het is toch jouw leven? Ik zou tegen ze zeggen dat het mijn keuze is om dit te doen en als ze het er niet mee eens zijn dan hebben ze pech.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 14:42
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Dat van "jouw leven" werkt niet, omdat het zijn leven is wil hij dus dat deze mensen hem niet zien rook. Zn rep.
Dat van Reverend werkt een stuk beter, met heel veel dingen zelfs. Als de mening van een ander je geen ruk scheelt heb je zo veel minder stress.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 14:45
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat van "jouw leven" werkt niet, omdat het zijn leven is wil hij dus dat deze mensen hem niet zien rook. Zn rep.
Dat van Reverend werkt een stuk beter, met heel veel dingen zelfs. Als de mening van een ander je geen ruk scheelt heb je zo veel minder stress.
Zeker wel, het is zijn leven dus hij zou zich niks aan moeten trekken van wat de rest van de mensen van hem denken. Zij bepalen zijn leven niet.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 15:38
pluk-pluk-473
pluk-pluk-473 is offline
ik vind het ook moeilijk om op feestjes te roken je hebt altijd van die vrienden die er over zeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 16:55
Verwijderd
Citaat:
ik vind het ook moeilijk om op feestjes te roken je hebt altijd van die vrienden die er over zeuren.
zulke dingen zouden jou niet moeten aanzetten tot roken; probeer het juist als een slechte eigenschap van hen te zien: ze proberen jou over halen slechte dingen te doen. Laat jezelf geen failer zijn door mee te lopen, maar probeer sterk te zijn door er niet in mee te gaan.
Jij bent niet stom omdat je niet rookt, maar zij zijn stom omdat ze vinden dat je moet roken!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 16:58
Verwijderd
In zalen van fuiven màg je tegenwoordig niet eens meer roken, vet stoer om het dan toch te doen.
Als jij echt niet zonder je kankerstokje kan, ga dan maar buiten staan.
Je moet anderen er niet mee lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:13
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Ik heb dat ook in het begin gehad maar ik had gewoon schijt.
Zijn toch mijn longen, ja? Niet zeiken dan was altijd mijn reactie en dan hielden ze altijd wel op.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:19
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
zulke dingen zouden jou niet moeten aanzetten tot roken; probeer het juist als een slechte eigenschap van hen te zien: ze proberen jou over halen slechte dingen te doen. Laat jezelf geen failer zijn door mee te lopen, maar probeer sterk te zijn door er niet in mee te gaan.
Jij bent niet stom omdat je niet rookt, maar zij zijn stom omdat ze vinden dat je moet roken!
Ik denk dat je de post verkeerd leest .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat kan jou het schelen wat een ander er van vindt
Ja, waarom zou je sociaal gedrag vertonen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, waarom zou je sociaal gedrag vertonen?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je de post verkeerd leest .

is anyhow wel mijn mening
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, waarom zou je sociaal gedrag vertonen?
Genoeg redenen om dat te doen, en ik mag hopen dat jij er nog meer weet dan ik. Vind jij dat iemand geen enkel sociaal gedrag vertoont als diegene het alleen en slechts alleen niet kan schelen wat iemand anders vindt van roken?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat ook in het begin gehad maar ik had gewoon schijt.
Zijn toch mijn longen, ja? Niet zeiken dan was altijd mijn reactie en dan hielden ze altijd wel op.
Wat jij met jouw longen doet is inderdaad jouw probleem.
Gelieve je longen dan wel buiten te gaan verklooien, waar je niemand anders stoort.
Ik heb geen zin in longkanker en stinkende kleren.
Mij maakt het niets uit wat je doet, maar val mij er niet mee lastig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2011, 23:44
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Ja, waarom zou je sociaal gedrag vertonen?
Dus jij conformeert jouw gedrag naar de mening van anderen? Lastig leven lijkt me dat.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 09:30
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Wat jij met jouw longen doet is inderdaad jouw probleem.
Gelieve je longen dan wel buiten te gaan verklooien, waar je niemand anders stoort.
Ik heb geen zin in longkanker en stinkende kleren.
Mij maakt het niets uit wat je doet, maar val mij er niet mee lastig.
Ja achja..
Ik zit altijd in een rokerige omgeving als ik met mijn vrienden ben wordt er binnen gewoon gerookt omdat hun ouders meestal ook roken dusja ik ruik die rooklucht amper nog in men kleren xD
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 13:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je moet gewoon een snappy comeback hebben. En een grote /care, haters gonna hate
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 23:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus jij conformeert jouw gedrag naar de mening van anderen? Lastig leven lijkt me dat.
Anderen niet lastig vallen met jouw verslaving is geen conformisme, maar het meest basale sociale gedrag.

Er zijn mensen die door roken een spontane astma aanval krijgen. Door je verslaving ten koste van je medemens te botvieren maak je jezelf verantwoordelijk voor dat soort dingen.


Dat is pak em beet hetzelfde als een astmaticus die jou een gebroken glas over je gezicht haalt om je te dwingen te stoppen met roken. Geen geweld gebruiken is ten slotte zulk verschrikkelijk conformisme....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 23:42
Verwijderd
Ja, dat is precies hetzelfde :')
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 03:33
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Dikke fucking care wat anderen denken, als je wil roken steek je een peukkie op, wil je het niet doe je het niet.
Als het in de zaal mag en iemand gaat zeiken als een bitch zoals the chosen one hier doet, lekker in z'n gezicht uitblazen Mag het in de zaal niet, ga lekker even buiten chillen met je peukje.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 08:26
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Dikke fucking care wat anderen denken, als je wil roken steek je een peukkie op, wil je het niet doe je het niet.
Als het in de zaal mag en iemand gaat zeiken als een bitch zoals the chosen one hier doet, lekker in z'n gezicht uitblazen Mag het in de zaal niet, ga lekker even buiten chillen met je peukje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2011, 10:36
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Dikke fucking care wat anderen denken, als je wil roken steek je een peukkie op, wil je het niet doe je het niet.
Als het in de zaal mag en iemand gaat zeiken als een bitch zoals the chosen one hier doet, lekker in z'n gezicht uitblazen Mag het in de zaal niet, ga lekker even buiten chillen met je peukje.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:23
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Anderen niet lastig vallen met jouw verslaving is geen conformisme, maar het meest basale sociale gedrag.

Er zijn mensen die door roken een spontane astma aanval krijgen. Door je verslaving ten koste van je medemens te botvieren maak je jezelf verantwoordelijk voor dat soort dingen.


Dat is pak em beet hetzelfde als een astmaticus die jou een gebroken glas over je gezicht haalt om je te dwingen te stoppen met roken. Geen geweld gebruiken is ten slotte zulk verschrikkelijk conformisme....
In de zaal waar die jongen staat mag je gewoon roken. Als jij een spontane astma aanval kan krijgen van rook dan moet je daar niet komen.

Ik heb zelf astma en ik vermijd plaatsen waar ik moeilijk van ga ademen. Hoe moeilijk is het nou om een paar stappen opzij te doen als iemand een peuk staat te roken. Dat is socialer gedrag dan een ander lastig te vallen met jouw problemen.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is socialer gedrag dan een ander lastig te vallen met jouw problemen.
Nu zeg je dus zelf al dat het asociaal is om te roken, en andere mensen met jouw probleem, de verslaving, lastig te vallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 15:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dikke fucking care wat anderen denken, als je wil roken steek je een peukkie op, wil je het niet doe je het niet.
Als het in de zaal mag en iemand gaat zeiken als een bitch zoals the chosen one hier doet, lekker in z'n gezicht uitblazen Mag het in de zaal niet, ga lekker even buiten chillen met je peukje.


En @T_ID: Mijn beste vriendin heeft astma en die heeft zelf als een ketter gerookt, dus zo hard zal het niet lopen met alle astma aanvallen van 1 sigaretje in een grote zaal.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Nu zeg je dus zelf al dat het asociaal is om te roken, en andere mensen met jouw probleem, de verslaving, lastig te vallen.
nee dude je snapt het niet
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 18:40
Verwijderd
die dude leest altijd heel andere dingen dan dat er staat
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 21:26
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Nu zeg je dus zelf al dat het asociaal is om te roken, en andere mensen met jouw probleem, de verslaving, lastig te vallen.
Nee het gaat hier om degene die het probleem heeft. Zo lang jij je aan de wet houdt maar een ander heeft toch problemen met jouw gedrag dan is dat jammer voor die persoon.

Mocht die persoon tegen jouw gaan klagen, bijvoorbeeld omdat je een sigaret rookt, dan is dat mijns inziens asociaal gedrag. Sociaal gedrag is een paar meter verderop gaan staan en je met je eigen zaken bemoeien.

Of jij verslaafd bent aan roken of niet is daarbij irrelevant.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 21:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nu zeg je dus zelf al dat het asociaal is om te roken, en andere mensen met jouw probleem, de verslaving, lastig te vallen.
Nee, jij begrijpt het niet

Het punt is dat als mensen weten dat ze een spontane astma aanval kunnen krijgen van roken heel goed weten dat het slecht voor ze is om in een rokerige ruimte te gaan staan. Als ze er dan vervolgens toch voor kiezen om dat te doen dan zijn zij daar uiteraard zelf verantwoordelijk voor en moeten ze niet zeuren als er iemand staat te roken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 14:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mocht die persoon tegen jouw gaan klagen, bijvoorbeeld omdat je een sigaret rookt, dan is dat mijns inziens asociaal gedrag. Sociaal gedrag is een paar meter verderop gaan staan en je met je eigen zaken bemoeien.
Dus als een buurman jou de dag voor tentamen 's nachts wakker maakt het keiharde muziek, is jouw reactie "Oh, domme ik, had ik maar moeten verhuizen"?
Citaat:
Als ze er dan vervolgens toch voor kiezen om dat te doen dan zijn zij daar uiteraard zelf verantwoordelijk voor
Nee, de roker veroorzaakt de situatie, hij is degene met een probleem, omdat hij niet kan stoppen met roken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 15:09
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Dus als een buurman jou de dag voor tentamen 's nachts wakker maakt het keiharde muziek, is jouw reactie "Oh, domme ik, had ik maar moeten verhuizen"?
Lawaai maken tussen 22:00 en 07:00 is verboden, dus daar zal de politie iets aan doen. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ze iemand van mijn toenmalige vereniging meenamen omdat hij weigerde zijn muziek zachter te zetten.

Citaat:
Nee, de roker veroorzaakt de situatie, hij is degene met een probleem, omdat hij niet kan stoppen met roken.
Nee, de klager heeft een probleem want roken is gewoon toegestaan. Als jij het daar niet mee eens bent dan ga je maar ergens anders staan.

Ik begrijp nog steeds niet wat verslaving te maken heeft met een probleem veroorzaken. Een rijk persoon met een alcoholverslaving kan misschien zijn hele leven drinken zonder iemand lastig te vallen. Vervelende jongeren die maar 1 keer per maand drinken maar daarbij wel random mensen in elkaar slaan veroorzaken overduidelijk wel problemen.

Of iemand wel of niet verslaafd is staat los van eventueel veroorzaakte problemen.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 19:40
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Dus als een buurman jou de dag voor tentamen 's nachts wakker maakt het keiharde muziek, is jouw reactie "Oh, domme ik, had ik maar moeten verhuizen"?
Nee, de roker veroorzaakt de situatie, hij is degene met een probleem, omdat hij niet kan stoppen met roken.
Het gaat dus om een plek waar je mag roken, dus de rokers gaan daarheen. Als je met astma naar die plek gaat en je het dan maar vervelend vindt dat mensen roken, dan is dat vreemd (toch?).
Als je bewust naar een plek verhuist waar het legaal is om de hele nacht muziek keihard te zetten en daar dan over gaat klagen, dan is dat vreemd (toch?). Van de andere kant, in jouw voorbeeld: de man gaat woont bewust in een buurt waar mensen niet 's nachts keihard muziek mogen luisteren, als hij het dan toch doet is dat vreemd (toch?).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2011, 14:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lawaai maken tussen 22:00 en 07:00 is verboden, dus daar zal de politie iets aan doen. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ze iemand van mijn toenmalige vereniging meenamen omdat hij weigerde zijn muziek zachter te zetten.
Mooi toch? Dus waarom zouden andere vormen van overlast, bijvoorbeeld een verschrikkelijk stinkende en irriterende rook, anders behandeld worden?
Citaat:
Nee, de klager heeft een probleem want roken is gewoon toegestaan. Als jij het daar niet mee eens bent dan ga je maar ergens anders staan.

Ik begrijp nog steeds niet wat verslaving te maken heeft met een probleem veroorzaken.
Als een roker niet verslaafd zou zijn, zouden velen onder hen het niet als normaal beschouwen om overlast en schade te veroorzaken tenzij het zowel verboden als gehandhaafd zou worden.

Jij redeneert ook andersom, terwijl jouw verslaving en jouw weigering om zelfs maar in te zien dat die jouw probleem is, de oorzaak van de hele discussie zijn.
Citaat:
Het gaat dus om een plek waar je mag roken, dus de rokers gaan daarheen.
Mag dat omdat het er expliciet staat? Nee, dat is nooit het geval. Voila.
Citaat:
Als je met astma naar die plek gaat en je het dan maar vervelend vindt dat mensen roken, dan is dat vreemd (toch?).
Als jij met een rookverslaving naar een plek gaat waar mensen zijn die daar last van hebben (correctie: waar mensen zijn) dan is dat vreemd, toch?

Degene die rookt heeft het probleem. Niemand heeft je ooit een pistool op je hoofd gezet en je gedwongen te roken, dat is een keuze. Een keuze waar gevolgen aan zitten, waardoor je het soms moet laten, bijvoorbeeld wanneer andere mensen er hinder van ondervinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je moet gewoon een snappy comeback hebben. En een grote /care, haters gonna hate
Probeer "Rot op godverdomme kankerjong, moet je een peut?!" zoals iemand bij de uitgang van het UMC, pal onder een rookverbodsbord, deed in een wel heel typische manier.

Je had hem moeten horen schelden toen ik hem toen maar fysiek verwijderde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 14:37
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
ik snap niet waarom jij het scenario dat HTID verteld maar niet snapt.

hij zegt toch duidelijk dat er gerookt mag worden dus dat is of verteld of staat ergens aangegeven dat er gerookt mag worden. dus degene die hinder ondervinden door rokers moeten daar maar niet komen of gewoon niet zeiken.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 14:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik snap niet waarom jij het scenario dat HTID verteld maar niet snapt.

hij zegt toch duidelijk dat er gerookt mag worden dus dat is of verteld of staat ergens aangegeven dat er gerookt mag worden. dus degene die hinder ondervinden door rokers moeten daar maar niet komen of gewoon niet zeiken.
Dat is nog steeds omgekeerd redeneren. Roken is een overlast en schade veroorzakende verslaving, en geen grondrecht.

De constructie is niet "Tenzij het streng verboden is mag het wel", de constructie is "Als ik niemand hinder en het niet verboden is mag het"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:38
Verwijderd
je hebt wel een punt hoor T_ID. Een astmapatient kan op een "fuif" (vet woord) last krijgen van rook, niet omdat er gerookt mag worden, maar omdat er gerookt wordt.

en inderdaad, in beginsel is overlast door roken net zoveel overlast als overlast door geluid. Enige verschil is dat geluidsoverlast niet toegestaan is en roken was dat wel. Bij geluidoverlast wordt iemand onacceptabel veel gehinderd in zijn bezigheden (slapeloze nachten, concentratieproblemen en alles bla), bij roken kan een astmapatient onacceptabel veel gehinderd worden in zijn aanwezigheid daar (moeilijkheden met ademhalen, benauwdheid...).

de hamvraag: is een roker, die doet wat hij mag doen, asociaal? en waarom dan wel of niet?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:25
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Als je last hebt van iemand anders rook, kan je zelf ook 5 stappen de andere kant op doen.
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:30
Verwijderd
rationeel gezien niet asociaal, gevoelsmatig wel...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 09:29
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Ik vind roken niet asociaal. Als je T_ID zijn logica volgt is alles wat ook maar enigsinds mensen kan hinderen asociaal.

Een stinkende zwerver, een meisje dat hard praat in de bus, iemand die staat de bellen naast een bushalte, skatende jongeren op een pleintje en ga zo maar door. Moeten al deze mensen dan aangepakt worden? Misschien kan je iets toleranter zijn...

Verder vind ik het ook wel typisch dat alle voorbeelden waar T_ID mee kan komen over waarom roken asociaal is met overtredingen van regels/de wet te maken hebben. In die situatie is roken inderdaad asociaal. Als men geen regels overtreed en je vind het alsnog asociaal ben je wat mij betreft aan het zoeken naar problemen. Overlast is namelijk een subjectief begrip.

Op de meeste plaatsen in Nederland mag je al niet meer roken, dus je hoeft dus geen schade meer te ondervinden van het rookgedrag van anderen. Als je dan toch doorgaat met klagen: cry me a river.

Oh, en ik rook niet overigens.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind roken niet asociaal. Als je T_ID zijn logica volgt is alles wat ook maar enigsinds mensen kan hinderen asociaal.
En als we jouw redenatie volgen mag je rokers die je irriteren gewoon in elkaar slaan, want schade aanrichten bij anderen is goed, en alles moet maar getolereerd worden
Citaat:
Een stinkende zwerver, een meisje dat hard praat in de bus, iemand die staat de bellen naast een bushalte, skatende jongeren op een pleintje en ga zo maar door.
Het is geen verrassing dat mensen zich ook enorm daar aan irriteren. Verreweg de meeste mensen praten daarom niet te hard in de bus. Wat is er mis met ook niet roken?

Waarom kan zelfs een verslaafde zwerver de moeite opbrengen om met veel moeite een badkamer of toilet te vinden, en is even ergens anders heengaan voor een peuk al teveel moeite?
Citaat:
Verder vind ik het ook wel typisch dat alle voorbeelden waar T_ID mee kan komen over waarom roken asociaal is met overtredingen van regels/de wet te maken hebben.
Overlast en gezondheidsschade bij andere mensen is anders gewoon een ethische overweging. Of je bent normaal en je doet het een ander niet aan, of je bent asociaal, en het maakt je niet uit. Een simpele overweging, komt geen wetgeving aan te pas.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 17:09
Verwijderd
Of je bent normaal en je stoort je er niet aan, of je bent asociaal en je maakt van alles een punt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 17:41
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
En als we jouw redenatie volgen mag je rokers die je irriteren gewoon in elkaar slaan, want schade aanrichten bij anderen is goed, en alles moet maar getolereerd worden
Het is geen verrassing dat mensen zich ook enorm daar aan irriteren. Verreweg de meeste mensen praten daarom niet te hard in de bus. Wat is er mis met ook niet roken?

Waarom kan zelfs een verslaafde zwerver de moeite opbrengen om met veel moeite een badkamer of toilet te vinden, en is even ergens anders heengaan voor een peuk al teveel moeite?
Overlast en gezondheidsschade bij andere mensen is anders gewoon een ethische overweging. Of je bent normaal en je doet het een ander niet aan, of je bent asociaal, en het maakt je niet uit. Een simpele overweging, komt geen wetgeving aan te pas.
Nu begin je alweer over misdrijven. Ik zeg dat je tolerant zou kunnen zijn tegenover mensen die je irriteren, niet tegenover misdadigers.

Jij blijft maar bezig over dat de schade die je anderen zou aanrichten ethisch onverantwoord is. Je hoeft in Nederland geen schade meer te ondervinden van andermans rookgedrag. In openbare ruimtes is roken verboden. Alleen op straat en in bepaalde cafe's mag je nog roken. Als jij als niet-roker per se naar zo'n cafe wil, of je gaat op straat naast een roker staan dan ben je gewoon problemen aan het zoeken en problemen zoeken classificeer ik als asociaal gedrag.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 21:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nu begin je alweer over misdrijven. Ik zeg dat je tolerant zou kunnen zijn tegenover mensen die je irriteren, niet tegenover misdadigers.
Een misdrijf? Wat is er nu misdadig aan overlastgevend en een beetje schadelijk gedrag? Als mensen niet tegen een paar meppen kunnen moeten ze maar thuisblijven. Nergens heb ik ooit een bord gezien 'verboden mensen te slaan', dus is het duidelijk toegestaan.
Citaat:
Jij blijft maar bezig over dat de schade die je anderen zou aanrichten ethisch onverantwoord is. Je hoeft in Nederland geen schade meer te ondervinden van andermans rookgedrag.
Wel als mensen zomaar gaan roken op feesten terwijl niemand daar om gevraagd heeft. Ook een openbare ruimte ten slotte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 09:07
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Een misdrijf? Wat is er nu misdadig aan overlastgevend en een beetje schadelijk gedrag? Als mensen niet tegen een paar meppen kunnen moeten ze maar thuisblijven. Nergens heb ik ooit een bord gezien 'verboden mensen te slaan', dus is het duidelijk toegestaan.
Werkte de wereld maar zo, dat had mij een rechtszaak gescheeld. Nee neger, geweld is een misdrijf en roken op een plaats waar het niet mag is een overtreding.

http://www.judex.nl/rechtsgebied/str...re-feiten-.htm

Als jij er een misdrijf van wil maken kan je je misschien aansluiten bij Stivoro.

Citaat:
Wel als mensen zomaar gaan roken op feesten terwijl niemand daar om gevraagd heeft. Ook een openbare ruimte ten slotte.
Nee dat is geen openbare ruimte, dat is privéterrein. Degene die het feest geeft is eigenaar van de locatie, zeker als er geen kaartjes verkocht worden zoals bij een fuif.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 23:42
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb een hele lading reacties weggehaald omdat een flamewar niet is toegestaan op het forum. Iedereen heeft een waarschuwing gehad en ik hoop dat jullie je voortaan weten te gedragen. Zo niet dan zullen er vrij snel hardere maatregelen volgen want hier zit niemand op te wachten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik heb nog steeds gevoelens voor haar
Mizzard407
2 14-12-2013 09:13
Drugs & Alcohol eindwerk: zouden jullie deze korte enquete willen invullen?
Emeliiiee
29 30-05-2011 23:19
De Kantine Roken>>?
mary13
253 08-04-2005 17:52
Liefde & Relatie waar kennen jullie je geliefde van en hoe ging het bij jullie?
Verwijderd
61 01-06-2004 09:58
De Kantine [GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V?
Tandpasta
487 02-08-2003 12:02
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.