Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2007, 11:08
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoi! Ik heb nu voor de derde keer binnen vijf maanden een blaasontsteking en ik begin het een beetje zat te worden. -_-' Ik ga wel naar de dokter om te checken of het niet toevallig een resistente bacterie is, maar zijn er dingen die je kunt doen om een blaasontsteking te voorkomen? Veel drinken + plassen na het vrijen doe ik al, maar zijn er nog meer dingen?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:15
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
cranberriesap drinken
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
inderdaad: zure drankjes zoals cranberrysap of veel vitamine c innemen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:43
Verwijderd
Ik drink dan altijd veel cranberrysap, water en ik slik cranberrycapsules. Na een dag of twee is het dan vaak wel ver over.

Verder heb ik geen tips om het te voorkomen; ik krijg 't ook telkens weer, ook al ga ik na 't vrijen direct plassen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 12:44
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Cranberrysap
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:31
Verwijderd
Dagelijks minimaal een liter puur cranberrysap (of dus 2 liter ocean spray sap, of cranberrycapsules en dan de dosis die ze op de verpakking zeggen) en/of minimaal 0,2 gram vitamine C (dat is heel veel fruit of 4 kauwtabletjes of gewoon fruit plus 2 à 3 kauwtabletjes) kan helpen om het te voorkomen. Moet je niet doen als je ooit een niersteen hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:07
Verwijderd
Ik drink ook veel als ik het aan voel komen, en ik heb het ook regelmatig achter elkaar. Wat bij mij dan helpt na de 1e keer is die cranberry pillen slikken.

En erg stom; sinds ik bij de dokter een kuur 'op reserve' heb gehaald, heb ik het niet meer gehad! En als je het zo dicht op elkaar hebt, misschien eens vragen om een zwaardere kuur? Dat hielp bij mij in het begin ook nog wel eens.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 18:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
cranberrysap zonder suiker! het gaat er namelijk om dat het zuur is. Kun je beter cranberrycapsules kopen, is veel makkelijker. iets hogere dosis nemen dan op het pakje staat (eentje meer ofzo) en later langzaam afbouwen. Blijf ook als het over is nog even slikken en langzaam afbouwen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 19:41
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
een vriendin van me had het continu, totdat ze de tip kreeg te stoppen met thee drinken. Ook Ice tea enzo, en nu heeft ze nergens last meer van
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 17-04-2007 @ 19:43 :
cranberrysap zonder suiker! het gaat er namelijk om dat het zuur is. Kun je beter cranberrycapsules kopen, is veel makkelijker. iets hogere dosis nemen dan op het pakje staat (eentje meer ofzo) en later langzaam afbouwen. Blijf ook als het over is nog even slikken en langzaam afbouwen.
Suiker maakt dat 't minder zuur smaakt, maar er zit nog steeds veel vit C in, en dus werkt 't wel gewoon tegen een blaasontsteking.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:46
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hmmm super, dank jullie. Ik ga morgen direct even naar die cranberrycapsules kijken. ^^
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:49
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oja, een klasgenoot van me zei dat het hielp als je altijd vrijt met een condoom?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 20:56
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 17-04-2007 @ 21:49 :
Oja, een klasgenoot van me zei dat het hielp als je altijd vrijt met een condoom?
Lijkt me niet. Een blaasontsteking wordt in principe altijd veroorzaakt door bacteriën die rond je anus leven en tijdens de seks kunnen die door wrijving richting je urinebuis gedreven worden. Seks met of zonder condoom zou daarin dus geen verschil moeten maken.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 16:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 17-04-2007 @ 21:56 :
Lijkt me niet. Een blaasontsteking wordt in principe altijd veroorzaakt door bacteriën die rond je anus leven en tijdens de seks kunnen die door wrijving richting je urinebuis gedreven worden. Seks met of zonder condoom zou daarin dus geen verschil moeten maken.
Lijkt me ook niet echt uitmaken. Misschien hechten er minder bacterien aan een condoom dan aan een 'blote' penis, maar dat lijkt me niet echt wetenschappelijk onderbouwd
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:06
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-04-2007 @ 17:53 :
Lijkt me ook niet echt uitmaken. Misschien hechten er minder bacterien aan een condoom dan aan een 'blote' penis, maar dat lijkt me niet echt wetenschappelijk onderbouwd
Niet denk je?

Weet eigenlijk niet of daar al eens onderzoek naar gedaan is, wie weet doe je er wel een baanbrekende ontdekking mee
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:24
Verwijderd
vriendin van mij had dat ook en bij haar kwam het vooral door seks. iedere dag een cranberry capsule en na de seks nog 1 hielp bij haar heel erg. de andere optie was geen seks meer, maar ik denk niet dat jij (en pim) daar erg blij mee zullen zijn
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:56
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-04-2007 @ 20:24 :
vriendin van mij had dat ook en bij haar kwam het vooral door seks. iedere dag een cranberry capsule en na de seks nog 1 hielp bij haar heel erg. de andere optie was geen seks meer, maar ik denk niet dat jij (en pim) daar erg blij mee zullen zijn
Ik heb zelf ook 2 keer een periode gehad dat ik heel vaak (eigenlijk constant) een blaasontsteking had en naar mijn idee werd dat ook vooral door de seks veroorzaakt. Veel verschillende antibioticakuurtjes gehad en de standaardregels nageleefd als veel drinken en vitamine C en cranberrie en plassen na de seks etc. Of dit veel effect had weet ik eigenlijk niet, maar op gegeven moment was het weer over en heb ik er echt een jaar geen last meer van gehad ofzo.

Daarna kreeg ik een nieuwe vaste bedpartner en verrassend genoeg kwam het toen weer helemaal terug. Ook weer een lange tijd vaak blaasontsteking gehad en na een half jaar ofzo, was het spontaan ook weer weg en is het weggebleven. Naar mijn idee heeft het dus ook met gewenning te maken gehad ofzo bij mij, al lijkt dat eigenlijk wel vreemd

Maar goed, ik heb dus de ervaring dat die periodes van vaak blaasontsteking spontaan op kunnen komen en ook spontaan weer weg gaan, want na 4 antibioticakuurtjes wilde ik er écht niet nog 1 en kwam ik er ook zonder antibiotica vanaf.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 20:15
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 17-04-2007 @ 21:56 :
Een blaasontsteking wordt in principe altijd veroorzaakt door bacteriën die rond je anus leven en tijdens de seks kunnen die door wrijving richting je urinebuis gedreven worden. .
Dat klinkt echt heel erg vies .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 20:22
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ow ja, he bah vrijen, anus ,vagina ,bah!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 21:13
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-04-2007 @ 21:42 :
Suiker maakt dat 't minder zuur smaakt, maar er zit nog steeds veel vit C in, en dus werkt 't wel gewoon tegen een blaasontsteking.
Hmm, volgens degene die mij destijds inlichtte gedijen bacteriën daar beter als je meer suiker eet/drinkt en zei hij dus dat je dan maar beter zo weinig mogelijk suiker kunt eten. Omdat het zo zuur mogelijk moet zijn.

Maar als ik nadenk: er moet toch helemaal geen suiker in je blaas zijn? Want dan is er toch iets niet goed (suikerziekte?).

Verder zou ik idd maar de capsules doen, is veel makkelijker en dan heb je die discussie ook niet .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 21:22
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 18-04-2007 @ 22:13 :
Hmm, volgens degene die mij destijds inlichtte gedijen bacteriën daar beter als je meer suiker eet/drinkt en zei hij dus dat je dan maar beter zo weinig mogelijk suiker kunt eten. Omdat het zo zuur mogelijk moet zijn.

Maar als ik nadenk: er moet toch helemaal geen suiker in je blaas zijn? Want dan is er toch iets niet goed (suikerziekte?).

Verder zou ik idd maar de capsules doen, is veel makkelijker en dan heb je die discussie ook niet .
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar volgens mijn moeder - die er ook geen verstand van heeft - maakt 't niet uit of er suiker in zit of niet.

Maar inderdaad, capsules zijn in ieder geval goed, lekkere hoge dosis vit.C
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 22:28
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-04-2007 @ 22:22 :
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar volgens mijn moeder - die er ook geen verstand van heeft - maakt 't niet uit of er suiker in zit of niet.
Maakt ook inderdaad niet uit. Vroeger werd gedacht dat mensen met suikerziekte een hogere kans hadden voor het ontwikkelingen van een urineweginfectie omdat ze glucose in hun urine hadden (tenminste bij nog niet ontdekte en slecht ingestelde diabeten). Tegenwoordig is de hypothese dat de oorzaak toch meer ligt in de afweer zelf. Er is ook een periode geweest waarbij mensen dachten dat glucose in de urine juist goed zou zijn tegen het ontwikkelen van een blaasontsteking. Suiker wordt namelijk ook als conserveringsmiddel gebruikt en moet dus anti-bacterieel zijn. Het principe berust op het feit dat het externe watermilieu van de bacterie verstoord wordt (minder water voor de bacterie, want waar glucose in een oplossing zit kan geen watermolecuul zitten). Maar in je blaas heb je water in overvloed dus deze theorie is ook verlaten. Conclusie: Het maakt dus niets uit.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 20:43
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-04-2007 @ 21:22 :
ow ja, he bah vrijen, anus ,vagina ,bah!
nou vooral dat stukje van "bacteriën die rond je anus leven".
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 07:42
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, dat is nou eenmaal zo hoor.
haha als je daar al zo op reageert...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 18-04-2007 @ 20:24 :
vriendin van mij had dat ook en bij haar kwam het vooral door seks. iedere dag een cranberry capsule en na de seks nog 1 hielp bij haar heel erg. de andere optie was geen seks meer, maar ik denk niet dat jij (en pim) daar erg blij mee zullen zijn
Daar ben ik iig zwaar op tegen en Roos ongetwijfeld ook
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Zao schreef op 20-04-2007 @ 09:05 :
Daar ben ik iig zwaar op tegen en Roos ongetwijfeld ook
RoosJE!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 20-04-2007 @ 09:06 :
RoosJE!
Er staat Roosje in mijn sig dus het zou opzich duidelijk moeten zijn (A)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ja maar ik heet Roos dus het zou opzich ook onduidelijk kunnen zijn

Thanks
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 20-04-2007 @ 09:10 :
Ja maar ik heet Roos dus het zou opzich ook onduidelijk kunnen zijn

Thanks
Zullen we maar ontopic blijven? Anyway, Roos heeft de cranberrycapsules gehaald dus we hopen dat ze werken Want die blaasontsteking is echt te vervelend
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 15:38
Verwijderd
Ik had ook vaak last van een blaasontsteking, niet prettig idd. Mijn moeder had er vroeger ook vaak last van en die is naar een homeopatisch arts gegaan en die heeft een homeopatisch geneesmiddel voorgeschreven, dat heet cantharis vesicatoria C30. Altijd als ik het begin voel van een blaasontsteking neem ik een korrel in (half uur ervoor en erna niet eten of drinken) en dan was het de dag daarop altijd weer bijna weg. Het is misschien een idee, bij mij helpt het heel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 10:03
xxciinxx
xxciinxx is offline
-Veel cranbarrysap drinken
-iedere dag minsten 1,5 liter water drinken
-Na het vrijen naar de wc gaan
-niet te lang je urine inhouden (maakt kans op bacterie vorming groter)
-je blaas goed leeg plassen
__________________
:bloos:
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:10
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 17-04-2007 @ 20:41 :
een vriendin van me had het continu, totdat ze de tip kreeg te stoppen met thee drinken. Ook Ice tea enzo, en nu heeft ze nergens last meer van
hmmm ik heb juist de tip gekregen om meer thee te drinken en dan vooral citroenthee.

En misschien kun je erop letten hoe je afveegt op de wc? Het is maar een ideetje hoor. Maar ik heb het nog niet horen zeggen in dit topic, en daar kan het ook door komen volgens mij.
__________________
ben je boos pluk een roos zet um op je hoed dan ben je morgen weer goed:-):-)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 22:05
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Juiste zithouding bij het plassen kan ook helpen. Rechtop, benen ontspannen bij elkaar en rustig uitplassen.

Sperma heeft een andere zuurgraad dan je vagijn dus vrijen met condoom kan ook helpen. het zuur werkt nl tegen de bacteriën. Ook je pil zou invloed kunnen hebben op je zuurgraad.

Trouwens, cranberrysap zonder suiker werkt beter omdat het de urine zuurder maakt, hierdoor hechten bacterien zich minder makkelijk aan de urineblaaswand en plas je ze dus beter uit.

en verder wat de rest al zei.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 07:45
Verwijderd
Citaat:
botervleug schreef op 02-05-2007 @ 23:05 :

Trouwens, cranberrysap zonder suiker werkt beter omdat het de urine zuurder maakt, hierdoor hechten bacterien zich minder makkelijk aan de urineblaaswand en plas je ze dus beter uit.
.
Ja, dat doet cranberrysap mét suiker dus ook. De suiker kan niet je urine in, behalve als je diabetes hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 14:06
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Alles wat al gezegd is (veel water drinken, veel vitamine c/cranberrysap etc) en zorg er vooral voor dat je weerstand goed is. Het is net als met een verkoudheid, als je weerstand laag is, pak je het virus op.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 05-05-2007 @ 15:06 :
Alles wat al gezegd is (veel water drinken, veel vitamine c/cranberrysap etc) en zorg er vooral voor dat je weerstand goed is. Het is net als met een verkoudheid, als je weerstand laag is, pak je het virus op.
Blaasontsteking wordt bijna nooit door een virus veroorzaakt maar door een bacterie.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Incontinent dankzij seroxat!...?
Yab-Yum
7 27-11-2003 21:05
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking...
FrantiC
3 16-09-2003 17:03
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Lichaam & Gezondheid Tip tegen blaasontsteking
martine17
10 26-05-2003 15:56
Seksualiteit na de sex?
machine_gun
56 27-02-2003 11:27
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking en ongesteld?
I_am_anouk
59 13-01-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.