Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 20:20
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Een paar weken geleden noemde ik een paar meisjes die bij mij op school zitten 'hoer'. Dit zei ik natuurlijk niet zomaar, ik heb het nooit echt kunnen vinden met die mensen; ik ben alleen maar hun huiswerkslaafje ofzo en ze kijken me altijd aan met een blik van 'dat is een stuk vuil'. 'Hoer' lijkt me niet het meest erge scheldwoord, zeker als je hoort wat zij allemaal zeggen, dus, al had ik misschien beter mn mond kunnen houden, dacht ik dat ze er niet zo een big deal van zouden maken.
Wel dus. Het is nu dus al weer een paar weken/maanden geleden en nog steeds schelden ze me voor vanalles en nog wat uit. Op zich zit ik daar niet zo mee, maar vorige week gingen we op excursie en ze begonnen opeens te spugen en peuken tegooien. Inmiddels waren er ook al een paar jongens bij betrokken enzo en ik dacht 'ik ga nog niet naar een leraar ofzo, ik wacht het nog even af, maar ze moeten we van me afblijven'. Er wist al wel een leraar van, want een van die meisjes had het aan hem verteld, en ik moest dus met die leraar praten. Volgens mij snapte die wel waarom ik hun hoer had genoemd, hij kent ze ook langer dan vandaag. Hij zei ook dattie bang was, omdat ze nog wel eens agressief kunnen worden. Maar ik ben niet zo snel bang te krijgen ofzo, dus ik werd er niet ongerust om ofzo. Hij zei wel dat ik ze beter kan negeren enzo, dus dat probeer ik nu te doen... Dat lukt redelijk (maar blijft moeilijk).
Vandaag kwam ik uit gym, stond bij mn kluisje en opeens stonden al die mensen om me heen zeg maar. Drie meisjes en weet ik veel hoeveel jongens. Gelukkig stond ik ook met een paar mensen die het voor me op zouden nemen, dus ik ging toch maar met ze in disscussie (kon hetniet laten). Eerst duwde ze me (hoe triest) en ze zeiden dat ik niet over ze moest praten. 'want dat hadden ze nou toch wel heel vaak gezegd'. Ik 'scheen' dus bij gym over hun gepraat te hebben ofzo, maar ik weet dus van niks. Ik verwachtte dat ze me elk moment konden slaan, maar dat deden ze niet Waarschijnlijk om dat ze niet geschorst willen worden ofzo. Die discussie ging door, tot ik zei dat ik naar de ortho (was trouwens wel echt waar) moest en gewoon weg liep.
Vriendinnen willen morgen met mn mentor gaan praten, maar dat vind ik zo zwak .
Maar wat ik aan jullie wil vragen: wie vinden jullie dat de schuld heeft? En wat vinden jullie dat ik moet doen ? Naar mn mentor gaan? En is het terecht wat die meisjes (en jongens inmiddels) doen?

Alvast bedankt voor het lezen iig
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 20:28
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Jij hebt hier niet de schuld. Ookal worden ze een keertje uitgescholden (wat ze verdienden) dan geeft dat hen niet het recht je zo lastig te vallen.
Ik zou hulp zoeken en ze zoveel mogelijk negeren. Je staat met een paar niet sterk genoeg om een hele groep aan te kunnen. Desnoods bel je je mentor op om erover te praten en doet dat niet op school voor het geval ze erachter komen en je nog erger lastig gaan vallen. Of je schakelt anderen in om hulp te zoeken zoals je vrienden.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:34
Verwijderd
Tja, het is altijd gevaarlijk (sterke) groepen mensen namen te geven. Dat weet ik uit eigen ervaring.

Niet dat ik suggereer dat jij hier schuld aan hebt. Natuurlijk niet. Wie zijn zij wel? Ga even met je mentor praten of iets anders. Hij is daarvoor en ik weet zeker dat hij vast wel een oplossing kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:38
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Pffft, dat soort gedrochten zit dus echt overal. Jou treft zo goed als geen blaam vind ik.

Ga nou maar met bijvoorbeeld je mentor praten, dat is niet zwak, het is juist sterk, sterk dat je er dan iets aan doet, het door laten gaan zou zwak zijn. Want zie jij het vanzelf ophouden?

edit: congruentiefout

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 06-04-2004 @ 21:38 :
Pffft, dat soort gedrochten zitten dus echt overal. Jou treft zo goed als geen blaam vind ik.
Inderdaad, gedrochten. De enige correcte naam voor dit soort zielige figuren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:08
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Tuurlijk is het niet terecht wat die meisjes doen, dat noem je gewoon uitschot. En je moet hier wel mee naar je mentor gaan, laat die er maar wat tegen doen zodat jij geen last meer van ze hebt.
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Naar de mentor dus.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Moet je eens vragen of ze ook eens allemaal apart langs willen komen. Zelfs bij het lezen van dit stukje denk ik: Wat zijn dat voor hoeren?!

Niks van aantrekken, negeren en heel veel klikken bij je mentor of rector. Dat helpt het beste. Als er mensen zijn die er nog meer last van hebben, die ook raad geven om dat te gaan doen.

jongeren kunnen zo enorm zielig zijn, maar zodra ze beseffen dat jij een hele kolonie aan 'hogere machten' achter je hebt staan, zullen ze 9 van de 10 keer ophouden. Als ze het echt als pesten zien heb je een groter probleem. Dan kunnen ze verder gaan, dan alleen maar om je heen gaan staan.
Je mag dan wel een sterke persoonlijkheid hebben, maar tegen zoveel ziekelijke overgefokte mensen van het verkeerde ras kun je niet op. Hun ouders waren wss broodfokkers Dan krijg je al snel mislukkelingen.

Maargoed, zeg desnoods elk kleine dingetje tegen je mentor. Dat zal je echt helpen! Je mentro maakt zich niet voor niks zorgen om de situatie.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap jouw logica niet dat jij hen een 'hoer' noemt. Als jij je een huiswerkslaafje voelt van hen (of hen om andere redenen niet mag), ga dan niks uitlokken door hen uit te schelden. Sowieso vind ik 'hoer' totaal niet van toepassing, maar dat ter zijde.
Ik vind dus dat jij in ieder geval betrokken bent bij het veroorzaken van dit alles.
Dat zij er op in gaan is natuurlijk net zo stom van hen. Zij hadden ook wijs kunnen zijn en hun mond kunnen houden. Maar als nou blijkt dat zij dat niet zijn, dan snap ik niet waarom je later alsnog de confrontatie aangaat.. Waarom moet je meegaan in hun discussie bij gym? Gewoon negeren die lui, dat is nog altijd het beste. Fysiek contact zoals die duw (of wanneer hun woorden té erg worden) kun je melden bij een leraar of mentor, maar doe zelf niks. Ik denk dat je je recht van spreken verliest zodra je zelf mee gaat in de discussie.
En als jij (of anderen) hen toch al inschat als types die nog wel eens fysiek geweld kunnen gaan gebruiken zou ik sowieso al niet te veel uitdagen. Niet uit angst, maar zelfrespect. Ik ben vandaag naar een rechtszaak geweest over een jongen van 18 die een andere jongen lichamelijk letsel had aangedaan, na een kleine woordenwisseling. Hier bleek maar weer hoe snel zoiets kan escaleren en als ik jou was zou ik het hier gewoon niet toe laten komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 03:11
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik vind dat je hier net zo goed schuld treft als die meiden. Het is begonnen doordat jij hen 'hoer' noemde, omdat je je misbruikt voelde of geminacht voelde.
De reden van uitschelden begrijp ik maar al te goed en je hebt ook recht op boos te zijn op zo'n mensen. Maar de manier waarop je dit gedaan hebt vind ik nogal zwak, eigenlijk.
Het zou beter geweest zijn moest je toen al het probleem aangekaart hebben bij je mentor. Blijkbaar is dit een deuk in je imago, want daar ben je geen voorstander van, jammergenoeg.
Die meiden hebben net de grootste lol van hun leven als jij op hun uitlokkingen ingaat. Als je dit zou negeren, zou het misschien wel wegebben. Natuurlijk is dit al ver gevorderd en moeilijk te negeren.

Men zegt wel eens dat je met een verstandig persoon geen ruzie kan maken en eerlijk gezegd geloof ik daar nogal in.

Ik zeg niet dat je dom bent of zo, verre van, want je bekijkt het probleem en zoekt naar de beste oplossing. Ik vind het gewoon wat jammer dat je dit niet eerder gedaan hebt. Soms is het nodig je kwetsbaar op te stellen en te gaan 'klikken'. Dit klinkt wel negatief (klikken), maar het is wel eens nodig.

Je mentor ziet dit alles van op een afstand en heeft er dan misschien ook een betere kijk op. Dus zou ik het vooral de beste oplossing vinden eens met hem te gaan spreken. Misschien kan hij wel nog bemiddelen voor het nog verder escaleert.

Ik keur dus niet goed wat die mensen doen en vind het heel belachelijk en kinderachtig, maar toch heb ik mijn twijfels met jouw aanpak totnogtoe.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 07:03
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
L&r.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:52
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik ben vandaag naar mn mentor geweest en die zou met de mentor van die meisjes gaan praten. Waarschijnlijk heeft die mentor ook al met zijn leerlingen gepraat, dus ik ben benieuwd naar morgen.

Bedankt voor alle reacties, het is wel goed om te lezen dat ik niet helemaal schuldig ben Natuurlijk is het wel een beetje mijn schuld, het is gewoon niet zo slim om zo iets tegen zulk 'soort' mensen te zeggen, maar sommige dingen floepen er opeens uit .

We'll see..
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:51
Pixxa
Pixxa is offline
Hmmm, andere kant vink et wel knap dat je iig iets durft te zeggen ... er zijn genoeg groepen op scholen waar niemand dan ook maar iets tegen durft te zeggen ... zoals je zei was die leraar zelf bang voor ze. En ja met vandaag de dag weet je et niet meer .. je hebt zo een mes van een 14jarige tusse je ribben =) hoe ziek.

Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 21:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
met je mentor praten zwak? sinds wanneer is hulp zoeken als je dat nodig hebt (en geloof me: dat heb je in zo'n situatie) zwak? Het is juist zwak als je het niet doet. Het is trouwens ook niet erg slim om het "af te wachten". Als je nu niets doet, weet die mini-maffia die bij jou rondloopt meteen dat ze jou alles kunnen flikken omdat jij dat soort "kleine dingetjes" toch niet verder verteld aan de juiste personen. Daarom proberen ze je nu ook te intimideren. Ze weten dat "jij" (waarschijnlijk heeft iemand het gezien en gepraat) het niet hebt gepikt en naar een leraar bent gestapt, en ze willen ervoor zorgen dat jij dat geintje de volgende keer wel uit je hoofd laat (betrapt worden is "slecht voor de zaken"). Je kan twee dingen doen: of je blijft koppig naar je mentor gaan of een andere leraar zodat ze (die boksbrigade, niet je leraren) weten dat jij niet onder de indruk bent van hun gedreig, wat ze ook proberen. Of je zegt niets en "wacht het nog even af". In het laatste geval kun je net zo goed een t-shirt aantrekken met "ik ben mother Earth, schop mij! niemand zal het weten! kom op, ik weet dat je het wilt......"
Doe in iedergeval NU iets aan die pestkoppen, anders word het veel erger ("hé kijk daar eens mensen! een klaar-terwijl-u-wacht boksbal die ongestraft inelkaar gemept kan worden omdat toch niemand erachter komt! Wie er het eerste is!")

*heeft zichzelf helemaal op zitten fokken *
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:49
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik ben dus gister naar mn mentor & afdelingsleider geweest en die hebben met hun mentor (van die meisjes) gepraat. Vandaag deden ze gelijk niks meer
Zo gaat het altijd, want het is niet de eerste keer dat er problemen met ze zijn Over een paar maanden zullen ze wel weer een nieuw "slachtoffer" hebben...
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik naar mn mentor ben gegaan, want ik ben er nu wel van af, maar toch... Op de korte termijn zal het wel helpen, maar op lange termijn niet...
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:09
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tjah je had beter moeten weten
MAAR ik snap wel dat je op een gegeven moment gefrustreerd raakt en ook eens van je af wilt bijten (ik heb t gevoel dat er op dat moment dat jij hoer zei iets voorviel ->roddelen of rare blikken naar jou toe ofzo)
en dat je dan net hoer zegt ok.. zal je wel een reden voor hebben
en daarbij vinden die meiden waarschijnlijk adt ze jou wel voor alles uit mogen maken maar andersom niet..
hoop dat t nu stopt!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat heb ik toch gruwelijk de schurft aan groepen pubermeisjes...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-04-2004 @ 18:35 :
Wat heb ik toch gruwelijk de schurft aan groepen pubermeisjes...
psies

(k ben ook wel pubermeisje, maar zit niet in n groepje pubermeisjes)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2004, 19:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 08-04-2004 @ 17:49 :
Ik ben dus gister naar mn mentor & afdelingsleider geweest en die hebben met hun mentor (van die meisjes) gepraat. Vandaag deden ze gelijk niks meer
Zo gaat het altijd, want het is niet de eerste keer dat er problemen met ze zijn Over een paar maanden zullen ze wel weer een nieuw "slachtoffer" hebben...
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik naar mn mentor ben gegaan, want ik ben er nu wel van af, maar toch... Op de korte termijn zal het wel helpen, maar op lange termijn niet...


(maak je niet druk op de langere termijn... Voorlopig laten ze je met rust en met een beetje mazzel blijft dat zo, en anders ga je gewoon terug naar je mentor, dan leren ze het vanzelf wel af )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:24
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
en daarom ben ik dus voor een wapenwet die je instaat stelt te verdedigen tegen gespuis.

Zal niet de eerste zijn die een mes tussen zn ribben krijgt.

Niet om je bang te maken of het een of ander maar het is zo vermoeiend als je alles maar weer uit moet praten terwijl het in 9 van de 10 gevallen toch niet helpt. Nee, ze willen eerst echte slachtoffers hebben voordat ze er wat aan gaan doen.. en dan wijst iedereen ineens naar elkaar dat het hun verantwoordelijkheid was

maarja beetje offtopic...

Ik zou toch maar (met vriendinnen enzo) naar je rector/mentor gaan en het melden dat je er last van hebt. Gewoon blijven zeiken; of ze worden overgeplaatst naar een andere klas of er gebeurt "niks"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wanneer is gewapend militair ingrijpen gerechtvaardigd?
dirk-janusIV
10 09-09-2015 18:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Oudkerk de nieuwe Fortuyn?
.boris
74 07-02-2004 14:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap rob oudkerk: terecht afgetreden?
CinzY
2 06-02-2004 12:28
Flora & Fauna "Bedje" van de kat--> is de geur van groot belang?
murwari
10 16-03-2003 18:33
Verhalen & Gedichten [Betoog] Alles is klote.
Verwijderd
19 18-10-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.