Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 19:15
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik weet het niet meer. Kheb al dingen genoeg en als het zo doorgaat heb ik er dadelijk ook nog een eetprobleem bij.

Ik heb altijd gezegd dat ik mezelf goed onder controle kan houden wat lijnen betrefd. Ik ben een aantal weken geleden ontzettend bezorgd geweest over een vriendin, die wilde lijnene en dus niet meer at.
Maar sinds ik er iets meer als een week geleden achtergekomen ben dat ik sinds ik thuis weg was geweest 5 kilo ben afgevallen, dat wel zonder te lijnen etc. maar het was gewoon dat ik in andere gezinnen de neiging niet had mezelf helemaal vol te eten, eet ik nauwelijks meer. Ik weet het niet, ik heb eigenlijk ook niet veel homnger maar als ik dat heb hou ik het zolang mogelijk vol en dan eet ik een sneetje brood. 's Avonds ik ik wel gewoon, maar de rest van de dag nauwelijks. Ik weet zel;f dat dit opzich nog niet heel erg is omdat ik tussendoor wel af en toe iets snoep, maar ik begin te merken dat ik me schuldig voel als ik iets gegeten heb. En daarbij krijg ik gewoon braakneigingen als ik maar aan eten denk op de meeste momenten...

maarja, misschiene een beetje vaag, soory
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 19:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 19:31
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
realiseer me eigenlijk dat de titel anders over komt als ik bedoel. Ik realiseer me dat het niet goed is waar ik mee bezig ben, maar kan er niet mee stoppen...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:48
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
hoi,

lijkt me idd heel erg als je al problemen hebt en ook nog een eetstoornis aan het *opbouwen (hoe zeg je dat?)* bent. Ik denk dat het verstandig is zo snel mogelijk hulp te zoeken, voordat je er echt in verstrikt zit. of is dit niet mogelijk vanwege je andere problemen, dat je daarom niet naar een arts wil/kan? zoja, dan weet ik het ook niet. Sorry...

knuff *lisanne*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 21:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je weet nu zelf dat het fout gaat, dan kun je zelf ingrijpen. Ik zou je aanraden een regelmatig eetpatroon voor jezelf op te stellen. In de morgen twee boterhammen, in de middag twee, rond vier uur een stuk fruit en dan de avondmaaltijd. In de avond nog een tussendoortje. Als je je daaraan houdt kan het toch nauwelijks fout gaan?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 21:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-07-2004 @ 22:27 :
Je weet nu zelf dat het fout gaat, dan kun je zelf ingrijpen. Ik zou je aanraden een regelmatig eetpatroon voor jezelf op te stellen. In de morgen twee boterhammen, in de middag twee, rond vier uur een stuk fruit en dan de avondmaaltijd. In de avond nog een tussendoortje. Als je je daaraan houdt kan het toch nauwelijks fout gaan?
Weet je hoe moeilijk dat is?!

Ik heb dus zelf precies hetzelfde probleem. Ik krijg het voor elkaar, dat als ik heel de dag bezig ben, ik helemaal niks eet.
Ik heb ook wel eens geprobeerd regelmatig te eten, maar soms moest ik dan echt met kokhalsen mijn ene droge crackertje naar binnen krijgen.
Ik heb zelfs een streng dieet gevolgd, maar het ligt gewoon niet aan het punt dat ik wil lijnen, ik moet controle hebben.

Ik weet dat ik dit heb, maar heb het heel lang ontkent. Nu had ik het er laatst over met mijn mw-er en die wilt me ermee gaan helpen, maar ik weet niet eens of ik dat wel wil. Ik vind het zo moeilijk om het toe te geven. Maarja, voor een 10 tonner als ik maakt het niet uit. Niemand die het opvalt en iedereen is trots als je toch wat afgevallen bent.

Hmmja...als iedereen er blij mee is en ik gewoon controle heb, dan zie ik geen reden om er heel moeilijk voor te gaan vechten om er aan te werken. Iedereen eet wel eens een keer wat minder.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-07-2004 @ 22:56 :
Weet je hoe moeilijk dat is?!
Nee, dat weet ik niet maar ik kan me er vaag iets bij voorstellen. Maar beter zoiets met moeite aanleren dan jezelf een eetstoornis aanleren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-07-2004 @ 23:09 :
Nee, dat weet ik niet maar ik kan me er vaag iets bij voorstellen. Maar beter zoiets met moeite aanleren dan jezelf een eetstoornis aanleren.
ja, dat is ook wel weer waar
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:58
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
ik denk ook dat het bij mij voornamelijk om de controle gaat en niet zozeer om het lijnen. Ik heb de afgelopen maanden echt eetbuien gehad, waardoor ik aan ben gekomen en nu was ik opeens afgevallen. Normaal gesproken was ik altijd iemand met een gezonde honger soms iets te hongerig. En nu heb ik dat opeens onder controle, ik kan niet eten en het lukt steeds beter... Maar dan is de vraag weer, tot wanneer heb je het onder controle. Eerst was am een vorm van controle totdat ik het niet meer in de hand had. Nu heb ik een andere manier van controle gevonden. Maar het besef blijft dat dit niet goed is.

@ Kruimel. Het is wel een goede tip, ik kan het in iedergeval wel gaan proberen (Alleen heb ik dan wel weer wat Eend zei ik kom ook al aan het kokhalzen als ik op sommige momenten denk aan eten...)
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-07-2004 @ 22:27 :
Je weet nu zelf dat het fout gaat, dan kun je zelf ingrijpen. Ik zou je aanraden een regelmatig eetpatroon voor jezelf op te stellen. In de morgen twee boterhammen, in de middag twee, rond vier uur een stuk fruit en dan de avondmaaltijd. In de avond nog een tussendoortje. Als je je daaraan houdt kan het toch nauwelijks fout gaan?

Wat Kruimel zegt...

En dat van die controle hebben over je eetpatroon, herken ik ook heel goed..Bij mij is am ook eerst een vorm van controle geweest, en net als bij jou, is dat nu omgeslagen in eten. 't Is in ieder geval goed dat je zelf door hebt dat je niet goed bezig bent...'k heb niet echt een nuttig bericht ofzo..mja

sterkte! *knuff* nijn.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:51
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Weet je, misschien zit je zo te kloten met eten omdat je gewoon niet lekker in je vel zit door anderen omstandigheden. Dat was bij mij wel het geval. Ik wou gewoon al mijn problemen vergeten en door te lijnen hoefde ik niet te denken aan al die anderen dingen. Of beter gezegt: Het moest wel, maar ik had overal op een gegeven moment schijt aan. Ik wou alleen nog maar lijnen, om toch een doel te hebben en tenminste ergens mee bezig te zijn. Echt stom eigenlijk, maar zo ging het wel. Mijn hele leven ging zowat aan me voorbij. Ik voelde me heel zwak, moe en toch ging ik door. Alsof ik op de automatische piloot stond, ik deed wat gedaan moest worden maar was te moe om echt na te denken of emoties te voelen. Kortom: niet goed! Meis, denk na...het leven heeft je veel meer te bieden dan 24 uur na denken over eten en je gewicht.

Kus, Magic_STAR*
(Sterkte)
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 12:17
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.