Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 17:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Rellen in Parijse voorsteden houden aan

PARIJS - De politie en de brandweer zijn woensdagnacht beschoten tijdens de rellen die enkele voorsteden van Parijs al een week in hun greep houden. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt. ER zou zeker vier maal op de politie en brandweer zijn geschoten, maar niemand raakte door de kogels gewond.

De schietpartijen vonden in verschillende delen van de stad plaats. Twee keer was de politie doelwit en twee keer brandweerlieden die een van de vele branden wilden blussen.

De Parijse politie vreest een escalatie van de relllen die al een week duren. ‘Het is een dramatische situatie. Het is heel ernstig en we vrezen dat het de komende nacht nog erger wordt’, aldus de voorzitter van de politievakbond UNSA.


De politie, die duizend man op de been bracht, schoot op de betogers met rubberkogels. Bij de ongeregeldheden in zeker negen buitenwijken raakten in totaal zeker negen mensen gewond. De relschoppers staken ruim 170 auto's in brand, aldus de politie. Een cameraploeg van de Franse televisie werd door gemaskerde relschoppers gedwongen uit zijn auto te stappen, waarna die in brand werd gestoken.

De politie slaagde er woensdagavond opnieuw niet in de rellen te sussen. Bij politieacties in verscheidene voorsteden werden woensdag 23 relschoppers gearresteerd. In totaal zitten nu zo'n honderd man vast die verdacht worden van betrokkenheid bij het geweld.

Binnen de Franse regering is onenigheid ontstaan over de vraag hoe het geweld tot stoppen moet worden gebracht. Minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy pleit voor keihard ingrijpen en een zero-tolerancebeleid, terwijl de meer gematigde minister Jean-Louis Borloo benadrukt dat de regering moet erkennen dat de afgelopen decennia onvoldoende is gedaan om de onvrede in de verpauperde voorsteden te bestrijden.

De rellen begonnen vorige week donderdag in de noordoostelijke buitenwijk van Parijs, Clichy-sous-Bois, nadat twee jongeren die op de vlucht waren voor de politie in een elektriciteitshuisje waren geëlektrocuteerd.
de Volkskrant
==

Rellen voorsteden Parijs gaan zevende nacht in

De 8-jarige Farah, een fanatieke turnster, huilde toen ze haar gymnastieklokaal in vlammen zag opgaan. Zij, haar vader en honderden andere bewoners stroomden woensdagnacht de straat op in Le Blanc Mesnil, terwijl politie en brandweer probeerden de orde te bewaren. Het was de zevende opeenvolgende nacht van rellen ten noordoosten van Parijs.

"Het is jammer", zei Farahs vader, Mohammed Fawzi Kaci (47), terwijl hij trots een foto van zijn verlegen dochter in actie tevoorschijn toverde op zijn mobiele telefoon "Waar moet ze nu trainen?"

Een kleuterschool, een sportschool, overheidsgebouwen en honderden auto's zijn de afgelopen week in brand gestoken door jongeren in armoedige immigrantenwijken. De rellen begonnen nadat twee tieners waren geëlektrocuteerd toen ze op de vlucht voor de politie schuilden in een transformatorhuisje. De politie zegt geen jacht op hen te hebben gemaakt.

Toen het geweld woensdagavond weer oplaaide stonden gezinnen op balkons of gluurden ze tussen de gordijnen door om foto's te maken van busjes waaruit oproeragenten stroomden. Veel bewoners zeiden de woede te kunnen begrijpen die de jonge Fransen, merendeels van Afrikaanse komaf, in zijn greep heeft. Maar waarom leven ze zich uit op auto's en gebouwen in hun eigen verarmde wijken?

"Ze zijn dom. Ze vernielen alles", zei de 18-jarige Miriam, die alleen haar voornaam wilde geven. "Ze moeten het in het zuidwesten van Parijs doen of bij het parlementsgebouw. Niet hier. De mensen hier lijden toch al."

Veel inwoners beschuldigden minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy ervan olie op het vuur te gooien, door de jongeren 'tuig' te noemen. Sarkozy moet beter op zijn woorden passen, zei Kaci uit Algerije. "Ik ben er trots op dat ik in Frankrijk woon, maar dit Frankrijk stelt me teleur."

Frankrijk heeft de problemen in de voorsteden te lang verbloemd, meent Christophe Berthossi van het Franse Instituut voor Internationale Betrekkingen. De werkloosheid in de voorsteden ten noordoosten van Parijs ligt veel hoger dan het nationale gemiddelde. De jongeren worden niet beschouwd als Fransen, terwijl ze dat volgens hem wel zijn. "Ze willen integreren, maar ze krijgen niet dezelfde kansen", aldus Berthossi.
Trouw
==

Vreemd. Normaal heeft de franse politie to-taal geen moeite de orde te handhaven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 17:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het gaat om te grote groepen om met conventionele middelen in bedwang te houden.

de gewone tactiek van de Parijse politie van eerst de overtreder met z'n 3-5'en volledig in elkaar trappen en daarna arresteren werkt dus niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een avondklok lijkt me hier een prima middel. Dit gaat alle perken te buiten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het gaat om een heleboel zeer mobiele groepjes relschoppers. Het zal niet stoppen totdat de jongeren besluiten te stoppen met rellen of men het leger inzet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:25
Go
Avatar van Go
Go is offline
Tweede Franse Revolutie . Nu nog wachten tot de ontknoping
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:27
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik snap dat die 2 jongens in dat elektrohuisje de druppel waren die de emmer deed overlopen, maar waarom zijn mensen daar dan boos om geworden. Als er 2 jongens op de vlucht zijn voor de politie, dan is het toch de taak van de politie om op ze te jagen, als de jongens hierbij duidelijk door eigen schuld wat overkomt is dat toch niet de verantwoordlijkheid van de politie??? Echt onbegrijpelijk...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Er was in Amsterdam 2003 toch ook bijna een rel over die Marrokaan die probeerde in een pizzaria een agent te vermoorden en vervolgens werd neergeschoten?

Het gaat (die) relschoppers helemaal niet om wat eerlijk, normaal of rechtvaardig is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nou, T_ID, dat was kinderspel vergeleken met dit. Niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:33
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
MB schreef op 03-11-2005 @ 19:27 :
Ik snap dat die 2 jongens in dat elektrohuisje de druppel waren die de emmer deed overlopen, maar waarom zijn mensen daar dan boos om geworden. Als er 2 jongens op de vlucht zijn voor de politie, dan is het toch de taak van de politie om op ze te jagen, als de jongens hierbij duidelijk door eigen schuld wat overkomt is dat toch niet de verantwoordlijkheid van de politie??? Echt onbegrijpelijk...
Zoals je zelf al zegt omdat het de druppel was. Voor die mensen doet het er niet toe of het rationeel is om de politie de schuld te geven, ze hadden enkel een directe aanleiding nodig. Maar waarschijnlijk had je dit zelf ook al door.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-11-2005 @ 19:31 :
Nou, T_ID, dat was kinderspel vergeleken met dit. Niet te vergelijken.
De intenties en motivatie van de (potentiële) relschoppers zijn echter wel hetzelfde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:36
Verwijderd
Die lui hebben gewoon een excuus nodig om te rellen. Ook al werden die jongens echt opgejaagd door de politie (wat niet zo gek is als ze verdacht werden van een strafbaar feit) dan nog ben je wel een geweldige mongool als je je in een transformatorhuisje verstopt. Dan verdien je ook zonder meer een Darwin Award.

Dus eigenlijk vind ik gewoon dat dat tuig hard de kop in moet worden geramd, maar dat is ook weer zo inhumaan he?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-11-2005 @ 19:34 :
De intenties en motivatie van de (potentiële) relschoppers zijn echter wel hetzelfde.
Volgens mij wilde die gast het aardappelmesje niet laten vallen? Waardoor hij HS kreeg van de agent, die m ook in zn been had kunnen schieten. Dat is wel wat anders dan 2 gastjes die door eigen toedoen overlijden in een transformatorhuisje
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:39
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 19:36 :

Dus eigenlijk vind ik gewoon dat dat tuig hard de kop in moet worden geramd, maar dat is ook weer zo inhumaan he?
Ja, dat zei Sarkozy ook, het werd hem niet in dank afgenomen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hij noemde ze inderdaad "vuilnis". En das niet lief.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:42
Verwijderd
Nee, begrijpelijk. De frustratie in zulke wijken zit diep, maar is toch voor een belangrijk deel aan die figuren zelf te wijten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 03-11-2005 @ 20:27 :
Volgens mij wilde die gast het aardappelmesje niet laten vallen? Waardoor hij HS kreeg van de agent, die m ook in zn been had kunnen schieten. Dat is wel wat anders dan 2 gastjes die door eigen toedoen overlijden in een transformatorhuisje
Nonsens. We praten hier (offtopic) over een mes van afmetingen die dodelijk genoeg zijn, in een benauwde ruimte met geen tijd om die kafkees te sommeren zijn wapen te laten vallen.

Dat is ook het oordeel van de rechter geweest over die zaak. Ga als er zó duidelijk is dat die man dat deed daarna geen feiten verdraaien vanwege duistere gronden (iemand die je totaal niet kent en die geweldadig deed tegen anderen is dood, wat voor sympathie heeft dat?)

Los daarvan:
-je gebruikt geen wapens tegen andere mensen
-je valt geen agenten aan

Iedereen die te debiel of antisociaal is om zich niet aan die twee dingen te houden verdient alles dat er daarna met hem gebeurd.


En nu einde offtopic aub.




Spoedberaad in Parijs over rellen

PARIJS De Franse premier De Villepin houdt spoedberaad over de aanhoudende onrust in de noordelijke voorsteden van Parijs. Hij overlegt met de betrokken ministers en met vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties.

In een toespraak tot de Franse Senaat zei De Villepin, dat herstel van de orde de absolute prioriteit heeft en dat het recht het laatste woord zal hebben.

Voor de zevende achtereenvolgende dag waren er gisteravond hevige rellen in de voorsteden ten noorden van Parijs. Er gingen opnieuw auto's in vlammen op en de politie meldde dat er met scherp op haar en de brandweer is geschoten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0700605C9.html


Er komen nu dus al wapens aan te pas. Tijd om er idd het leger bij te halen dunkt me, want zo'n situatie mag simpelweg niet bestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:47
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 19:36 :
Dus eigenlijk vind ik gewoon dat dat tuig hard de kop in moet worden geramd, maar dat is ook weer zo inhumaan he?
Je veronderstelt hierbij wel dat dat tuig menselijk is

Maar deze redenering zal wel weer tot allerlei ongewenste precedenten leiden als je hem doorvoert
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 00:56
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-11-2005 @ 20:42 :
Hij noemde ze inderdaad "vuilnis". En das niet lief.
Oh who cares
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 04-11-2005 @ 01:56 :
Oh who cares
Nouja, die relschoppers blijkbaar wel. En als ze logisch hadden nagedacht hadden ze geweten dat het niet zo'n groot probleem moest zijn, maar ja, dat deden ze niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-11-2005 @ 01:56 :
Oh who cares
Ik bedoelde eigenlijk meer dat het niet echt hielp als het gaat om het zoeken naar een vreedzame oplossing.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:35
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
Nu kan je ook goed het verschil zien tussen een land als Frankrijk en Nederland.
In Frankrijk heerst al een week totale anarchie in de voorsteden en nog steeds wordt er vrij rustig op gereageerd.
En hier in NEderland wordt 1 iemand vermoord door een Allochtoon en het volk is helemaal van slag.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:39
Supreme Dutch
Welkom in de multiculturele samenleving jongens..
Die gasten hebben geen enkel respect voor gezag en zijn er alleen maar op uit om de boel te saboteren.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:54
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
Citaat:
Welkom in de multiculturele samenleving jongens..
Ik weet niet of jij weet hoe die allochtonen daar in De voorsteden van Parijs wonen, maar ik kan je vertellen dat dat niet best is.
De Franse Politie staat erom bekend dat ze mensen met een donkere huidskleur discrimineren en de leef situatie in de voorsteden is ook slecht. Allemaal grauwe flats, met kleine woningen, Veel criminaliteit.
Ga maar eens 1 keer een weekje daar wonen en dan praat je wel anders.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Met scherp schieten net als in Rusland laatst, kijken of het dan nog zo'n flinke kerels zijn.
Citaat:
Ja ik ben zo boos op de politie omdat ze met traangas schieten en dat kan dodelijk zijn voor bejaarde en kinderen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:02
Supreme Dutch
Citaat:
G-force schreef op 04-11-2005 @ 14:54 :
Ik weet niet of jij weet hoe die allochtonen daar in De voorsteden van Parijs wonen, maar ik kan je vertellen dat dat niet best is.
De Franse Politie staat erom bekend dat ze mensen met een donkere huidskleur discrimineren en de leef situatie in de voorsteden is ook slecht. Allemaal grauwe flats, met kleine woningen, Veel criminaliteit.
Ga maar eens 1 keer een weekje daar wonen en dan praat je wel anders.
Dan vind ik de multiculturele samenleving ineens geweldig wou je bedoelen? Dan krijg ik er alleen maar grotere weerzin tegen denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 14:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dit heeft de franse overheid echt helemaal aan zichzelf te wijten. Dat de situatie in de voorsteden een kruitvat was waar alleen nog maar een vonkje bij hoefde te komen was al jaren duidelijk.

De politie is daar niet je beste vriend, als je een donkere huidskleur hebt. Die rellen zijn een uitbarsting van alle haat en onvrede en frustratie die daar al jaren opgekropt zit en waarvoor geen uitweg mogelijk was.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-11-2005 @ 15:02 :
Dan vind ik de multiculturele samenleving ineens geweldig wou je bedoelen? Dan krijg ik er alleen maar grotere weerzin tegen denk ik..
Wat verrassend.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-11-2005 @ 15:04 :
Dit heeft de franse overheid echt helemaal aan zichzelf te wijten. Dat de situatie in de voorsteden een kruitvat was waar alleen nog maar een vonkje bij hoefde te komen was al jaren duidelijk.

De politie is daar niet je beste vriend, als je een donkere huidskleur hebt. Die rellen zijn een uitbarsting van alle haat en onvrede en frustratie die daar al jaren opgekropt zit en waarvoor geen uitweg mogelijk was.
En waarom moet de politie zo optreden? Echt niet omdat de gemiddelde bewoner van zo'n voorstad zo keurig, behulpzaam en vriendelijk is tegen agenten. Nee, dat soort tuig ziet de politie en 'de instanties' als hun natuurlijke vijand en in zekere zin is dat ook zo. Een beetje vergelijkbaar met de wijken die aan bod kwamen in Probleemwijken: mensen die teruggetrokken in hun eigen habitat leven, nooit contact hebben met hogere treden van de maatschappelijke ladder en in een soort stadse jungle een weerzin hebben ontwikkeld tegen alles van buiten.

Het is nu al op het punt dat er met scherp wordt geschoten op hulpverleners en brandweer. Ik zeg aanpakken dat tuig, Plein van de Hemelse Vrede-stijl.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:21
juno
Avatar van juno
juno is offline
dat probleem was er niet van de ene dag op de andere in zo ernstige mate. ze zagen het gebeuren en hebben te weinig gedan om het tij te keren. Logisch dat outcasts van een samenleving zelf ook die samenleving gaan afwijzen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:31
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Relschoppers Parijs steken vrouw in brand
Bij de jongste rellen rond Parijs is een gehandicapte vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken.

Molotovcocktail
Dat heeft de Franse justitie meegedeeld. In de Parijse wijk Sevran werd de bus waarin de vrouw zat, aangevallen met een molotovcocktail. De vrouw kon de bus niet uit. Een betoger overgoot haar met benzine en anderen gooiden een brandende lap naar haar.

Ernst
De buschauffeur bracht haar naar het ziekenhuis. Ze is ernstig verbrand. In wijken in het noorden van Parijs zijn al voor de achtste nacht op rij ongeregeldheden.

RTLNieuws
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:31
Verwijderd
Da's misschien goed verklaarbaar vanuit sociologisch perspectief, maar dat geeft ze natuurlijk nog niet het recht een soort eigen landje op te richten en daar alleen hun eigen regels in na te leven- laat staan op anderen te schieten.

Dat de regering(en) misschien ook verwijt treft is niet zo van belang. Als je continu blijft hangen in wiens schuld het is, dan komt er nooit meer beleid tot stand. Waar het om gaat is de oplossing. En ik ben in dit soort gevallen voor de 'Gerd Leers'-aanpak: dat tuig moet voelen wie er de baas is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:44
Verwijderd
Toevallig verbleef ik twee weken terug in een Parijse voorstad bij locals. Jammer dat ik dit nou mis

Het toeval wil dat ik ook nog gevraagd had of er wijken waren waar je echt niet moet komen. Als antwoord kreeg ik dat dat wel meeviel, een enkele straat hier en daar kon je beter vermijden, zei hij.

vreemd dat het zo uit de klauwen loopt, echt arm is niemand in Frankrijk. Aan de andere kant: sociale voorzieningen creeren juist uitzichtloosheid.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:48
Supreme Dutch
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2005 @ 15:44 :
sociale voorzieningen creeren juist uitzichtloosheid.
Dat vind ik een mooie quote ouwe respect
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2005 @ 15:44 :
(...)
vreemd dat het zo uit de klauwen loopt, echt arm is niemand in Frankrijk. Aan de andere kant: sociale voorzieningen creeren juist uitzichtloosheid.
Heb je iets meegekregen van de branden in die flats in diezelfde wijken in die voorsteden van Parijs?

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-11-2005 @ 16:22 :
Heb je iets meegekregen van de branden in die flats in diezelfde wijken in die voorsteden van Parijs?

ja en? de brand onstond doordat ze aan het koken waren, dus ze hebben en een huis en eten. Dan ben je in mijn ogen niet meer arm.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2005 @ 16:39 :
ja en? de brand onstond doordat ze aan het koken waren, dus ze hebben en een huis en eten. Dan ben je in mijn ogen niet meer arm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2005, 15:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-11-2005 @ 15:48 :
Dat vind ik een mooie quote ouwe respect
Jezelf complimenten geven staat.. afwijkend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:46
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dit soort dingen moet je gewoon met de ijzeren vuist de kop indrukken. Helaas.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2005 @ 15:44 :
vreemd dat het zo uit de klauwen loopt, echt arm is niemand in Frankrijk. Aan de andere kant: sociale voorzieningen creeren juist uitzichtloosheid.
Als die waardeloze uitkeringen er niet waren geweest hadden de voorsteden zich waarschijnlijk inderdaad ontpopt tot bloeiende centra van ondernemerslust en economische groei.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:51
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Odin schreef op 04-11-2005 @ 15:31 :
Relschoppers Parijs steken vrouw in brand
Bij de jongste rellen rond Parijs is een gehandicapte vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken.
Stuur het leger erop af, stel een avondklok in en een zero-tolerance beleid. Na een waarschuwing schieten.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2005 @ 16:50 :
Als die waardeloze uitkeringen er niet waren geweest hadden de voorsteden zich waarschijnlijk inderdaad ontpopt tot bloeiende centra van ondernemerslust en economische groei.
Ik bezweer je, als ik de reply waar je op reageerde eens nalees, er moet een soort drug zijn waardoor je gaat halucineren, maar dan puur op economisch denken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:13
Supreme Dutch
Citaat:
T_ID schreef op 04-11-2005 @ 16:45 :
Jezelf complimenten geven staat.. afwijkend.
Owjah.. nu ben ik ineens Benfato
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:17
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-11-2005 @ 16:39 :
ja en? de brand onstond doordat ze aan het koken waren, dus ze hebben en een huis en eten. Dan ben je in mijn ogen niet meer arm.
gelukkig doet het er erg toe wat jij arm vindt en wat niet
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:27
paco
Avatar van paco
paco is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 19:36 :
Die lui hebben gewoon een excuus nodig om te rellen. Ook al werden die jongens echt opgejaagd door de politie (wat niet zo gek is als ze verdacht werden van een strafbaar feit) dan nog ben je wel een geweldige mongool als je je in een transformatorhuisje verstopt. Dan verdien je ook zonder meer een Darwin Award.

Dus eigenlijk vind ik gewoon dat dat tuig hard de kop in moet worden geramd, maar dat is ook weer zo inhumaan he?
Wat ben jij simpel en dom dat je dit durft te zeggen.
Er spelen grote economische en sociale problemen in die wijken daardoor knalt de deksel er af en toe af. Het is een structureel probleem waar weinig aan wordt gedaan.

En die jongen dom dat ze in een transformator huisje zich verstoppen. Kijken hoe dom jij bent als je voor de zoveelste keer politie achter je aan hebt die je in elkaar wilt trappen.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
paco schreef op 04-11-2005 @ 17:27 :
Kijken hoe dom jij bent als je voor de zoveelste keer politie achter je aan hebt die je in elkaar wilt trappen.
Criminelen worden bestraft. Dat is in elke samenleving zo. Deal with it.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:57
paco
Avatar van paco
paco is offline
Als ze nog gearresteerd moeten worden en hun schuld nog niet is bewezen dan zijn het nog geen criminelen.

Blijf maar lekker makkelijk zo denken totdat jij niet meer in een veilig dorpje woont in een fijn land waar politie je niet opjaagd. Om je huidskleur of andere redenen.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Aha, en dat is uiteraard een excuus om de zaak in puin te leggen, op brandweerlieden te schieten en gehandicapten te verbranden?

Enig idee hoe je nu over zal komen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:10
Verwijderd
Zag net op het nieuws een interview met een van de bendeleiders. Die gasten zijn blijkbaar boos omdat ze geen werk kunnen vinden met alleen een middelbare school diploma. Wat een idioten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 04-11-2005 @ 17:57 :
(...)

Blijf maar lekker makkelijk zo denken totdat jij niet meer in een veilig dorpje woont in een fijn land waar politie je niet opjaagd. Om je huidskleur of andere redenen.
doen we
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:47
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Die sarkozy lijkt me ook een klootzak he. Is er een groep die zo boos is op de overheid, dat ze gaan vechten met de politie enzo, gooit hij nog eens benzine op hun woede door ze uit te schelden, kleineren. Waarschijnlijk om de rijkere kiezer voor zich te winnen.

Ik hoop en verwacht niet dat dit soort acties naar Nederland zullen overspringen. Hier is er niet zo heel veel verschil tussen allochtoon en autochtoon. Maar als de discriminatie op de arbeidsmarkt zich doorzet kan dat in de toekomst veranderen.

Overigens las ik vandaag in de metro 2 opmerkelijke nieuwsberichten. Het eerste was dat het aantal ondernemers in Nederland sterk groeiende is, wat vooral te danken is aan de vrouwen en allochtonen die een onderneming starten.
Het 2e nieuwsbericht ging over de woningen van allochtonen. Het verschil met autochtonen zou steeds kleiner aan het worden zijn. Opvallend was wel dat van de allochtonen de Marokkanen slechts 8% een eigen woning heeft, terwijl andere allochtone groepen tussen de 15 en 27% zitten. Ik vraag me af hoe dat komt. Met winkeltjes zie ik in me omgeving de zelfde verhouding tussen allochtone groepen in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.