Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2014, 12:48
celineBS
celineBS is offline
Rook jij dagelijks en wist jij dat een sigaret meer dan 4000 ingredienten bevat, waaronder ook suiker? Er zijn nog meer dingen die we niet weten over sigaretten en roken, help ons om meer over roken te weten te komen. Hoe?

Doe dan mee aan een interessant onderzoek naar de ervaringen van rokers! In het onderzoek zullen we je vragen stellen over jou manier van leven en je relatie met de mensen om je heen, en je vragen om je een aantal situaties voor te stellen. Vier weken later willen we je graag nog benaderen voor een kort vervolg deel van het onderzoek. We verloten drie VVV-bonnen van € 100,00 en zes VVV-bonnen van € 50,00 onder de deelnemers. We zijn erg benieuwd naar jouw mening!

Dus doe mee, help ons en maak kans op een mooie beloning. Ga naar onderstaande link voor deelname:
http://goo.gl/En5jsT

Heel erg bedankt alvast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2014, 12:54
Verwijderd
Dat wist ik allemaal al ja. Verder is de informatie die je geeft niet compleet. Een sigaret bevat niet per definitie al die toevoegingen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 17:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Roken hoort wat mij betreft op Drugs en alcohol. Daar zul je waarschijnlijk ook meer rokers aantreffen.
Al is dit natuurlijk een scholierenforum en horen jongeren onder de 18 niet te roken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Al is dit natuurlijk een scholierenforum en horen jongeren onder de 18 niet te roken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me wel vinden in die uitspraak eigenlijk Niemand hoort te roken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me wel vinden in die uitspraak eigenlijk Niemand hoort te roken.
Ik vind dat een heleboel dingen niet horen, maar een beetje middelbaar belerend lopen doen op dat Scholierenforum, kom zeg, daar hebben ze al ouders voor.

En drinken mag ook niet meer <18 en blowen heeft nooit gemogen en de rest al helemaal niet. Afschaffen dit forum dus, de doelgroep hoort er niet mee bezig te zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Afschaffen dit forum dus, de doelgroep hoort er niet mee bezig te zijn!
Maar ze zíjn er wel mee bezig dus is voorlichting belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2014, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Maar ze zíjn er wel mee bezig dus is voorlichting belangrijk.
God... :')

Overigens, waarschijnlijk rookte veel jongeren al toen het nog 'legaal' voor ze was. En het is überhaupt een klote regeling geworden. Maargoed, zelf nog maar 9 maanden wachten (en tot die tijd lukt het wel).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Maar ze zíjn er wel mee bezig dus is voorlichting belangrijk.
Dat is dan ook mijn punt. Wanneer hebben scholieren zich ooit gehouden aan wat hoort of wat een stel ouwe zakken voorschrijft. Hoe waren we zelf (nu ja, ik weet hoe ik was en anderen in mijn omgeving, ik ben hier dan ook fb geweest, ik kan natuurlijk niet spreken voor personen die ik niet heb gekend)?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 11:16
Verwijderd
Citaat:
God... :')

Overigens, waarschijnlijk rookte veel jongeren al toen het nog 'legaal' voor ze was. En het is überhaupt een klote regeling geworden. Maargoed, zelf nog maar 9 maanden wachten (en tot die tijd lukt het wel).
Roken is niet strafbaar op wat voor leeftijd dan ook. De verkoop van tabak aan 18- is alleen verboden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 12:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dat is dan ook mijn punt. Wanneer hebben scholieren zich ooit gehouden aan wat hoort of wat een stel ouwe zakken voorschrijft. Hoe waren we zelf (nu ja, ik weet hoe ik was en anderen in mijn omgeving, ik ben hier dan ook fb geweest, ik kan natuurlijk niet spreken voor personen die ik niet heb gekend)?
Er zijn toch genoeg mensen die hier komen vragen om advies/informatie/raad? Natuurlijk zullen scholieren/jongeren altijd dingen doen die niet mogen of goed voor ze zijn, maar als ze hier dan komen met een vraag, dan kun je daar als meer ervaren gebruiker toch alleen maar eerlijk antwoord opgeven. Ik vind het een beetje raar om te zeggen, ik carede vroeger niet dus we moeten hier vooral niet de nadelen/regels/wetten vermelden als mensen hier komen met een vraag. Zoals ik eerder al tegen je gezegd heb, alleen met vingertjes zwaaien is niet de bedoeling, maar waarom zou er iets mis zijn met jongeren goed informeren?
Overigens had ik als scholier echt veel sneller iets aangenomen van een wat oudere met ervaring, dan van mijn ouders die praktisch geheelonthouders zijn.

Ik vind dit overigens best een interessante discussie en omdat dit wel heel erg offtopic gaat, ga ik straks als ik heb uitgevogeld hoe, de laatste posts even afsplitsen in een nieuw topic. Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe de jongeren/scholieren hier hierover denken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Wanneer hebben scholieren zich ooit gehouden aan wat hoort of wat een stel ouwe zakken voorschrijft.
Ik ken er genoeg die zich daar inderdaad aan hebben gehouden/aan aan het houden zijn

@koningcarl; wat is er? ''God..:')'' Vind je het een rare posting?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Er zijn toch genoeg mensen die hier komen vragen om advies/informatie/raad? Natuurlijk zullen scholieren/jongeren altijd dingen doen die niet mogen of goed voor ze zijn, maar als ze hier dan komen met een vraag, dan kun je daar als meer ervaren gebruiker toch alleen maar eerlijk antwoord opgeven. Ik vind het een beetje raar om te zeggen, ik carede vroeger niet dus we moeten hier vooral niet de nadelen/regels/wetten vermelden als mensen hier komen met een vraag. Zoals ik eerder al tegen je gezegd heb, alleen met vingertjes zwaaien is niet de bedoeling, maar waarom zou er iets mis zijn met jongeren goed informeren?
Overigens had ik als scholier echt veel sneller iets aangenomen van een wat oudere met ervaring, dan van mijn ouders die praktisch geheelonthouders zijn.
Dat was dan ook niet mijn probleem. Regels, wetten en alles, dikke prima, is altijd bespreekbaar geweest. De negatieve kanten (onderbouwd en daarmee bedoel ik dus geen 'drugs are bad mkay'toestanden) bespreken, ook dikke prima. Eigen ervaringen en op basis daarvan dingen af- of aanraden
Maar de toon 'het hoort niet' en dat afschuiven op de doelgroep vind ik gewoon een ouwewijvenreactie. 'Het hoort niet' horen ze genoeg op school en thuis al dan niet over dingen die stukken minder zijn dan roken, als we hier ook nog een zeurtoontje gaan gebruiken, dan blijft er niemand meer over.
En dat is misschien iets met mierenmisbruik, maar ik vind dat daar best bij stilgestaan mag worden. Daarom heb ik hem ook gerapporteerd, in de hoop dat Pluis zelf ook iets te zeggen zou hebben, want ik had daar al gezegd dat ik het een vervelend belerend toontje vond.


Citaat:
Ik ken er genoeg die zich daar inderdaad aan hebben gehouden/aan aan het houden zijn
Ja, goed, ik overdreef, maar dan nog, zeuren moet je aan de ouders en leraren overlaten, niet aan forumbazen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 15:21
Verwijderd
Citaat:
zeuren moet je aan de ouders en leraren overlaten, niet aan forumbazen.
Had je dat nou maar 10 jaar geleden bedacht.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Had je dat nou maar 10 jaar geleden bedacht.
Ach ach.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 17:41
Dr. Pokerface
Avatar van Dr. Pokerface
Dr. Pokerface is offline
Ik rook 'byna' elke dag, maar van die 4000 ingrediënten dit zit niet enkel in sigaretten maar ook in bepaalde voedsel dusja...
Ik heb alvast (momenteel toch) geen spijt dat ik begonnen ben met roken...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Ik rook 'byna' elke dag, maar van die 4000 ingrediënten dit zit niet enkel in sigaretten maar ook in bepaalde voedsel dusja...
Dat is echt totaal geen argument. Slangengif bijvoorbeeld is totaal onschadelijk als je het doorslikt. Zelfs dat van de meest giftige slang. De manier waarop het binnenkomt is gigantisch belangrijk voor wat voor effect het heeft en of iets carcinogeen is of niet. Suiker (zit in sigaretten) verbranden en de rook daarvan inhaleren is NIET gezond terwijl het niet zo'n probleem is als je het eet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol ouders en roken, hoe vertel je het hen, hoe pakken jullie het aan?
Laiva
14 05-01-2015 18:38
Studeren Gezocht: studenten die dagelijks roken en van muziek houden
Zharakeh
0 14-04-2009 13:36
Lichaam & Gezondheid Leefstijltest
Lyne
88 02-03-2006 17:31
Drugs & Alcohol Stoppen met blowen.
Verwijderd
26 03-09-2005 15:35
Levensbeschouwing & Filosofie Jezelf zijn
Sappie
76 15-06-2005 15:48
Lichaam & Gezondheid Roken
Cyra
22 16-03-2004 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.