Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 17:20
lovehim
lovehim is offline
Heee..
Okee, ik ben echt te hopeloos op 't moment. Ik weet niet meer wat ik nou moet, en word er echt strontziek van!! Kan iemand mij raad geven?
Ik heb al een tijdje een relatie met een hele lieve vriend (1,5 jr ong). Soms is hij gewoon te lief voor me, en dan kan ik zelfs boos worden. Heel irritant, maar hij is zo perfect enzo, en ik voel me nogal snel de loser. Ik ben op 't moment totaal niet blij met mezelf, dus voel me snel kut.. Ook heb ik irritante eigenschappen: ben supernegatief, snel boos en geirriteerd, en snel beledigd. Ik kan soms zomaar boos op hem worden, en ik weet niet eens waarom. En laatste tijd hebben we echt vaak ruzie, 9 van de 10 keer door mij. En dan ga ik hem de schuld van alles geven. Okee, soms heb ik wel gelijk, mr dan gat het om zulke kleine dingetjes die nergens op slaan. Ik weet niet wat dat is! Ik vind hem ZO leuk, en hou zo ontzettend veel van hem, ECHT. Ik ben zo ontzettend bang om hem kwijt te raken.. Het is een keer eerder uitgeweest, veel roddels worden er vaak verspreid (die altijd over mij gaan, dat even btw).. Ik weet echt niet wat hij leuk aan mij vind, dat zoiezo. Dan heb ik verder een probleem dat ik zelf gewoon geen leven heb. Heb een aantal vrienden, die ik af en toe zie. TOCH weet ik dat ik kapot ga als het uit zou gaan. Ik voel me ZO alleen af en toe.. Terwijl wij bijna altijd bij elkaar zijn. Ik weet dat hij die irritante uitbarstingen ook niet lang meer aan kan. Het stomme is, dat ik het allemaal weet maar er niet mee kan kappen! Ik vind het supermoeilijk om te praten over problemen, dat sowieso. Ik weeeet het allemaal niet meer, wie heeft er raad? Ik weet dat ik moet veranderen maar HOE!
Groetjes een nogal negatievelingetje...
__________________
x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2007, 17:22
Verwijderd
Ik zie geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 17:27
Verwijderd
Dus kort samengevat:
- je hebt een vriend
- hij is lief, perfect, leuk en je houdt van hem
- hij doet moeite voor je en heeft veel voor je over
- jij hebt een erg laag zelfbeeld
- jij hebt moeite om jezelf bezig te houden (omdat je jezelf niet interessant vindt?)
- jij hebt moeite met praten over problemen (omdat je het idee hebt dat dat niet mag?)
- je bent bang dat daarom je vriend jou niet meer leuk vindt, ook al heeft hij dat niet gezegd

Conclusie: je hebt geen relatieprobleem, maar een zelfwaardering probleem.
Er zijn verschillende dingen die je daar aan kan doen. Zo kan je aan mensen vragen om iets te noemen wat ze leuk vinden aan jou, die dingen opschrijven en elke keer als je te negatief over jezelf gaat denken dat lezen (of het onthouden en het herhalen in je hoofd). Ook helpt het feit dat je vrienden en een vriend hebt; niet van de ene dag op de andere, maar op de lange termijn heeft dat een positieve invloed op je zelfbeeld. Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar in de puberteit worstelen veel mensen met hun zelfbeeld en vaak groeien ze daar overheen, daarbij is het wel belanrijk om niet in een negatieve spiraal terecht te komen. In een ander topic laatst had iemand erg veel goede tips, maar ik kan zo gauw niet meer vinden wat dat was, hopelijk kan degene die dat daar postte dat hier ook doen.
Het kan ook helpen om met iemand die er verstand van heeft hierover te praten, bijvoorbeeld de vertrouwenspersoon op school.

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 17:28
me... just me
Avatar van me... just me
me... just me is offline
ik heb hetzelfde probleem...
__________________
You know it: brunettes do it better!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:07
lovehim
lovehim is offline
Mephostophilis: Mijn probleem is dat ik fuuucking onaardig en kattig doe tegen mijn superlieve vriend! En ik weet amper waarom..

Sarah: Hmm daar kun je wel gelijk in hebben.. Maar weet je, het schommelt zo ontzettend, de ene keer voel ik me heel goed maar dan kan ik me ineens ontzettend kut voelen.. En zo onzeker ben ik ook weer niet, ik ben alleen afgelopen jaar wat kilootjes aangekomen en DAT haat ik.. Sindsdien ben ik me steeds verrotter gevoeld (terwijl ik juist zo hard me best doe om af te vallen, ook zoiets kuts).. Ik wil niet onaardig doen tegen hem, en toch doe ik het steeds.. Oja ben 17..
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 19:07 :
Mephostophilis: Mijn probleem is dat ik fuuucking onaardig en kattig doe tegen mijn superlieve vriend! En ik weet amper waarom..
Omdat hij het niet de kop indrukt.

Ik had je allang verteld dat je normaal moet doen en dat je anders maar naar huis gaat ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:16
lovehim
lovehim is offline
Precies en ik dus ook!! Daarom snap ik 't niet!
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 19:16 :
Precies en ik dus ook!! Daarom snap ik 't niet!
Soms moet je gewoon een beetje ruzie hebben in een relatie en als hij dan de hele tijd maar lief gaat lopen doen, raak je daar gefrustreerd van.

Je wil immers ook wat rauwe emotie uit hem krijgen.. weten wat hij echt denkt en voelt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:55
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 19:07 :
Mephostophilis: Mijn probleem is dat ik fuuucking onaardig en kattig doe tegen mijn superlieve vriend! En ik weet amper waarom..

Sarah: Hmm daar kun je wel gelijk in hebben.. Maar weet je, het schommelt zo ontzettend, de ene keer voel ik me heel goed maar dan kan ik me ineens ontzettend kut voelen.. En zo onzeker ben ik ook weer niet, ik ben alleen afgelopen jaar wat kilootjes aangekomen en DAT haat ik.. Sindsdien ben ik me steeds verrotter gevoeld (terwijl ik juist zo hard me best doe om af te vallen, ook zoiets kuts).. Ik wil niet onaardig doen tegen hem, en toch doe ik het steeds.. Oja ben 17..
Misschien is het dan juist verstandig om met een vertrouwenspersoon te praten. Al is het het alleen maar om je verhaal kwijt te kunnen. Waarschijnlijk moet je je emoties kwijt en aangezien je je vriend je waarschijnlijk het meest ziet, krijgt hij al die emoties over hem heen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:10
lovehim
lovehim is offline
Serieus, waarom ben ik niet eerder op zo'n forum gekomen?

********: INDERDAAAD, soms wil ik gewoon dat hij boos wordt en weetikveelwat allemaal.. Dus zo lomp is dat niet?

Vice: Ik wil best met iemand praten.. Maar dat durf ik dus niet. Zoals ik al zei, ik ben een slechte problemenprater, tenzij het over iemand anders problemen gaat.. Heb al een aantal keren een psycholoog gehad. Ongeveer vanaf mijn 9e, omdat ik niet wist hoe ik moest omgaan met mijn vaders dood op mijn 5e. Pas rond mijn 11e, na ongeveer 3 andere psychologes, heb ik een goede gevonden. Die heeft mij ook erg goed geholpen, en toen ben ik ook veel van mezelf gaan begrijpen. Op een gegeven moment ging ik daar dus weg, want ik was 'klaar'. Ik stopte eindelijk met al mijn emoties opkroppen waardoor ik altijd zo'n bitch was (ben??) tegen iedereen (nee, toch was..). Na 2 a 3 jaar kwam het emotie opkroppen weer terug, inclusief dat negatieve denken (dat was er ook uitgestampt). Ben ik weer teruggegaan, is het weer een tijd goed gegaan. Nu weer een paar jaar later, krop ik WEER alles op, en ben ik WEER veelste negatief. Alsof ik een debiel ben die 't na 100 x nog niet zelf kan.. TE frustrerend!! Vroeger was mijn familie de dupe, nu is mijn vriend dat. Ik vind het zo moeilijk om met iemand te praten, ik durf het gewoon amper..
En even btw, heb op dit moment niet echt een school meer, m'n examens zijn voorbij .
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 20:10 :
Ik vind het zo moeilijk om met iemand te praten, ik durf het gewoon amper..
En even btw, heb op dit moment niet echt een school meer, m'n examens zijn voorbij .
Je zou er toch ook met je vriend over kunnen praten. En met familie. Terug naar de psychologe is ook een optie. Blijkbaar heb je dat toch ook weer ff nodig.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:03
Alive
Alive is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-05-2007 @ 20:41 :
Je zou er toch ook met je vriend over kunnen praten. En met familie. Terug naar de psychologe is ook een optie. Blijkbaar heb je dat toch ook weer ff nodig.
Ik denk dat de oploosing zit in wat Poepkind zegt; praat erover met je vriend, zeg tegen hem hoe je je voelt en waarom. Dat is de enige oplossing, als hij ervan weet, kan hij er rekening mee houden. Als je het moeilijk hebt om hem erover aan te spreken, kun j bv. hem een link geven naar deze topic.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:16
Verwijderd
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 19:07 :
Mephostophilis: Mijn probleem is dat ik fuuucking onaardig en kattig doe tegen mijn superlieve vriend! En ik weet amper waarom..
Als je dat een probleem vindt moet je daarmee ophouden. Simpel toch?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:22
Alive
Alive is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 21:16 :
Als je dat een probleem vindt moet je daarmee ophouden. Simpel toch?
En als ze bij haar volgende relatie hetzelfde ervaart?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Alive schreef op 30-05-2007 @ 21:22 :
En als ze bij haar volgende relatie hetzelfde ervaart?
Ophouden met het kattig doen dus.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:25
lovehim
lovehim is offline
Ja maar dat lukt dus niet methodinges..

En ik heb al eerder geprobeerd het uit te leggen aan hem, maar hij snapt het niet helemaal. Waarschijnlijk zeg ik ook dingen niet goed genoeg tegen hem enzo.. Dan zou het wel goed zijn om deze link te geven.. Ik denk er even overna..
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:26
Alive
Alive is offline
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 21:25 :
Ja maar dat lukt dus niet methodinges..

En ik heb al eerder geprobeerd het uit te leggen aan hem, maar hij snapt het niet helemaal. Waarschijnlijk zeg ik ook dingen niet goed genoeg tegen hem enzo.. Dan zou het wel goed zijn om deze link te geven.. Ik denk er even overna..
Gewoon doen, niet twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:26
Verwijderd
Waarom niet? Je hebt toch wel een beetje controle over jezelf?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2007, 20:26
lovehim
lovehim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 21:24 :
Ophouden met het kattig doen dus.
Ja, DAT GAAAT DUS NIEIEET!! Pff.. Zie je, zelfs hier komt 't terug Nee mr seireus, ik KAN er niet mee ophouden, net zoiets als roken. Stom voorbeeld mr is 'tzelfde idee.
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:26
lovehim
lovehim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2007 @ 21:26 :
Waarom niet? Je hebt toch wel een beetje controle over jezelf?
Ja tuurlijk maar sommigen dingenl ukken gewoon niet. Ik weet niet waarom.. Echt niet
__________________
x
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:48
Verwijderd
Rook je dan? Kun je daar vast mee stoppen, goede oefening in zelfbeheersing.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 21:26 :
Ja, DAT GAAAT DUS NIEIEET!! Pff.. Zie je, zelfs hier komt 't terug Nee mr seireus, ik KAN er niet mee ophouden, net zoiets als roken. Stom voorbeeld mr is 'tzelfde idee.
En ook daar kan je mee stoppen, als de wilskracht er maar is.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Alive schreef op 30-05-2007 @ 21:03 :
Ik denk dat de oploosing zit in wat Poepkind zegt; praat erover met je vriend, zeg tegen hem hoe je je voelt en waarom. Dat is de enige oplossing, als hij ervan weet, kan hij er rekening mee houden. Als je het moeilijk hebt om hem erover aan te spreken, kun j bv. hem een link geven naar deze topic.
Nou ja, die vriend is ook maar een mens. Op een gegeven moment wordt het voor hem gewoon te moeilijk om rekening mee te houden. Ook al houdt hij heel veel van jou. Ik denk dat het beter is om dit met een buitenstaander te bespreken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 23:57
Raw
Raw is offline
als ik jou was zou ik er snel wat aan doen.. misschien is 't wel zo dat je zo doet omdat je even "macht" wil.. laten zien wie de baas is... of je hebt gewoon even behoefte aan "ruzie".. ik had er ook wel eens last van, of ja eens regelmatig.. en dit is me "duur" komen te staan, de relatie is overgegaan ..

Tel anders gewoon als je zo'n "uitbarsting" krijgt tot 10.. wil wel eens helpen.. niet hard op natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 10:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Wat een watje...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2007, 11:35
Verwijderd
Als je kattig of chagrijnig doet, dan heb je dat vast zelf wel door. Haal dan een keer diep adem, zeg 'sorry, ik zou me niet op jou moeten afrageren' en doe de rest van de dag wel lief. Misschien ga je na een uurtje ongemerkt weer kattig doen, maar zodra je dat doorhebt kun je er opnieuw mee ophouden. Na een tijdje wordt dat makkelijker. (maak wel onderscheid tussen de keren dat jij kattig bent en de keren dat je alle recht hebt om boos te zijn )
Als het meer aanvalsgewijs gaat: probeer om dat aan te voelen komen. Er is vast wel iets wat je van te voren aan jezelf merkt. Als je dat aan voelt komen, zeg dan 'ik ben zo terug' en ga op de wc zitten tot je weer rustig bent.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:35
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 18:20 :
Ik ben op 't moment totaal niet blij met mezelf, dus voel me snel kut.. Ook heb ik irritante eigenschappen: ben supernegatief, snel boos en geirriteerd, en snel beledigd. Ik kan soms zomaar boos op hem worden, en ik weet niet eens waarom. En laatste tijd hebben we echt vaak ruzie, 9 van de 10 keer door mij. En dan ga ik hem de schuld van alles geven.
Waarom heeft die kerel überhaupt iets met je?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Als jij je gedrag niet kunt veranderen, dan betekent dat dat de wilskracht er niet is. Niets is namelijk onveranderbaar. Jij vindt jezelf eigenlijk wel prima zo, anders had je het wel veranderd. Je werkt er gewoon niet actief genoeg aan.
Als je zo doorgaat, gaat je vriend bij je weg. Dat kun je met lede ogen aanzien. Je kunt er ook iets aan doen. Aan jou de keuze.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 16:59
wushuman
wushuman is offline
Ik heb alleen een oplossing voor jouw vriend,
namelijk jou dumpen voor een leuker meisje die
wel blij met zichzelf is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 21:37
Verwijderd
Misschien, met de nadruk op misschien, ben je je vriend aan het uittesten om te kijken hoe ver je kan gaan, hoeveel hij van je pikt omdat je je niet kan voorstellen dat hij bij jou wil blijven. Je vind jezelf al niet zo fantastisch, dus waarom zou hij dat wel vinden zeg maar. Mocht dat het geval zijn: Niet doen. Als je grenzen gaat opzoeken, is er dus een risico dat je die grens op een gegeven moment gaat vinden. Maar 9 van de 10 keer ben je er dan al overheen gegaan en is het te laat.
Heb vertrouwen in hem, in zijn vermogen om iets te beoordelen.

En spreek desnoods iets met hem af. Blijkbaar kan jij jezelf geen halt toe roepen (wat ik opzich best verontrustend vind) Maak hem duidelijk dat je weet dat je af en toe onredelijk bent en vraag van hem of hij je dat op die momenten ook wil vertellen. Maar werk er boven dat ook zelf aan. Je moet leren jezelf in de hand te houden. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat niet kan op werk of op school, denk dat je het wel kan. Nu alleen nog bij hem.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 22:02
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Magican schreef op 31-05-2007 @ 13:35 :
Waarom heeft die kerel überhaupt iets met je?
omdat liefde blind maakt, misschien?

verders wat Nala zegt!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:23
Verwijderd
Leer jezelf beheersen, probeer eerst na te denken voor je reageert op iets!
Er gebeurt iets, wat jij niet leuk vind, inplaats van meteen boos te worden, eerst even tot 10 tellen en nadenken, is dit echt zo erg?/moet ik hier echt een rel voor schoppen? Pas na het nadenken reageren!
Dus:

Situatie--->nadenken---->reageren...

zal niet in 1x lukken, vraag of je vriend je erbij helpt, dus dat hij zegt van even wachten even nadenken ofzo...

suc6, komt wel goed!!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 22:04
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
lovehim schreef op 30-05-2007 @ 18:20 :
Heee..
Okee, ik ben echt te hopeloos op 't moment. Ik weet niet meer wat ik nou moet, en word er echt strontziek van!! Kan iemand mij raad geven?
Ik heb al een tijdje een relatie met een hele lieve vriend (1,5 jr ong). Soms is hij gewoon te lief voor me, en dan kan ik zelfs boos worden. Heel irritant, maar hij is zo perfect enzo, en ik voel me nogal snel de loser. Ik ben op 't moment totaal niet blij met mezelf, dus voel me snel kut.. Ook heb ik irritante eigenschappen: ben supernegatief, snel boos en geirriteerd, en snel beledigd. Ik kan soms zomaar boos op hem worden, en ik weet niet eens waarom. En laatste tijd hebben we echt vaak ruzie, 9 van de 10 keer door mij. En dan ga ik hem de schuld van alles geven. Okee, soms heb ik wel gelijk, mr dan gat het om zulke kleine dingetjes die nergens op slaan. Ik weet niet wat dat is! Ik vind hem ZO leuk, en hou zo ontzettend veel van hem, ECHT. Ik ben zo ontzettend bang om hem kwijt te raken.. Het is een keer eerder uitgeweest, veel roddels worden er vaak verspreid (die altijd over mij gaan, dat even btw).. Ik weet echt niet wat hij leuk aan mij vind, dat zoiezo. Dan heb ik verder een probleem dat ik zelf gewoon geen leven heb. Heb een aantal vrienden, die ik af en toe zie. TOCH weet ik dat ik kapot ga als het uit zou gaan. Ik voel me ZO alleen af en toe.. Terwijl wij bijna altijd bij elkaar zijn. Ik weet dat hij die irritante uitbarstingen ook niet lang meer aan kan. Het stomme is, dat ik het allemaal weet maar er niet mee kan kappen! Ik vind het supermoeilijk om te praten over problemen, dat sowieso. Ik weeeet het allemaal niet meer, wie heeft er raad? Ik weet dat ik moet veranderen maar HOE!
Groetjes een nogal negatievelingetje...
Die kerel moet jou bij de hand nemen, want dat is wat jij nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 16:56
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 31-05-2007 @ 23:02 :
omdat liefde blind maakt, misschien?

verders wat Nala zegt!
O ja
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet het gewoon niet meer, misschien jullie wel?
KirstenR
11 28-10-2009 17:33
Liefde & Relatie relatiecrisis; weet het echt niet meer
groovy
33 06-12-2005 15:13
Psychologie Hey ik weet het echt niet meer
Angeleyes16
17 17-04-2004 13:16
Liefde & Relatie ik weet het even niet meer
groezel538
15 14-10-2003 15:53
Liefde & Relatie Aub geef me advies ik weet het gewoon niet meer
Americanbeach
2 10-03-2002 18:48
Verhalen & Gedichten ik weet het gewoon niet meer..
Darkie
1 01-11-2001 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.