Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2008, 14:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
De topictitel zegt het al! Hebben jullie al plannen voor studies? Jaartje naar het buitenland? Highschool in Amerika? Werken? Een jaar lang in het park liggen? Of naar de universiteit/hogeschool bij je om de hoek?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 30-03-2008, 14:13
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik hoop ingeloot te worden voor geneeskunde in Leiden. Dat betekent dat ik het eerste jaar nog thuis zou kunnen blijven wonen, maar ik denk dat ik halverwege komend studie jaar dan op kamers zou gaan. Maar over de loting horen we pas wat op 13 juli, dus dat is nog een eind weg.
Oud 30-03-2008, 14:51
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hopelijk geneeskunde!
Anders biologie denk ik
Oud 30-03-2008, 15:03
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dit lijkt me een prima topic voor het algemene deel, dan kan iedereen met VMBO, HAVO of VWO vertellen wat diegen gaat doen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 30-03-2008, 15:34
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik ga fulltime werken op de marketing afdeling bij een bouw bedrijf & daarnaast een avondopleiding als commercieel medewerker binnendienst doen in Zwolle.
Oud 30-03-2008, 15:52
Appeltje
Avatar van Appeltje
Appeltje is offline
Ik ga biomedische wetenschappen studeren aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Oud 30-03-2008, 15:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Dit lijkt me een prima topic voor het algemene deel, dan kan iedereen met VMBO, HAVO of VWO vertellen wat diegen gaat doen.
Oh haha, ik had helemaal niet door dat ik op het vwo-stuk zat. :con: Maar dankje dan!

Ik hoop dat ik toegelaten word aan de Academische PABO in Utrecht en anders ga ik gewoon naar de pabo. En ik vind het leuk. (L) Ik ben gisteren naar de open dag geweest en dat heeft m'n keus weer helemaal bevestigd, het lijkt me echt geweldig. <3 Niet alleen om juf te zijn maar ook de hele studie vind ik leuk. (:

@ Appeltje: mag ik vragen waarom? Ik heb er nl ook een hele tijd over nagedacht maar er uiteindelijk toch van afgezien. (: En nu ben ik nieuwsgierig!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-03-2008, 16:04
Appeltje
Avatar van Appeltje
Appeltje is offline
Citaat:
@ Appeltje: mag ik vragen waarom? Ik heb er nl ook een hele tijd over nagedacht maar er uiteindelijk toch van afgezien. (: En nu ben ik nieuwsgierig!
Dat mag!

Ik heb een hele tijd gedacht aan geneeskunde maar na een meeloopdag bleek het toch niets voor mij te zijn omdat je te veel met mensen omgaat. Daar ben ik namelijk niet héél sterk in.
dus toen ben ik verder gaan kijken en toen had ik als mogelijkheden moleculaire levenswetenschappen, biologie en biomedische wetenschappen. En qua interesses past biomedische wetenschappen dan het beste bij me.
Oud 30-03-2008, 16:04
Morri
Morri is offline
Klassieke Talen aan de Universiteit Leiden.
Oud 30-03-2008, 16:10
Verwijderd
Geschiedenis HBO, lerarenopleiding
maar dan geen stage,(ik wil geen lerares worden) maar proberen mijn p te halen en vervolgens naar de uni te gaan om GS te studeren.
Oud 30-03-2008, 16:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hopelijk iets in de gezondheid(swetenschappen), dus geneeskunde of biomedische wetenschappen.
Oud 30-03-2008, 16:43
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Als ik het haal, hoogstwaarschijnlijk Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 30-03-2008, 16:54
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Dat mag!

Ik heb een hele tijd gedacht aan geneeskunde maar na een meeloopdag bleek het toch niets voor mij te zijn omdat je te veel met mensen omgaat. Daar ben ik namelijk niet héél sterk in.
dus toen ben ik verder gaan kijken en toen had ik als mogelijkheden moleculaire levenswetenschappen, biologie en biomedische wetenschappen. En qua interesses past biomedische wetenschappen dan het beste bij me.
Hmmm oké, leuk. Ik heb geneeskunde inderdaad ook overwogen maar ik zag de zeurende patiënten niet zitten. En bmw is leuk ja, nja, dat denk ik. Zou je er later ook onderzoeker mee willen worden? Dat was voor mij het belangrijkste punt waarom ik het niet wilde nl... maar goed!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-03-2008, 17:54
joram
joram is offline
Ik ga in september naar Roosevelt Academy in Middelburg om politics en anthropology te studeren
Oud 30-03-2008, 19:17
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Toegepaste psychologie in Groningen!
Oud 30-03-2008, 19:30
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
en ik hoop ingeloot te worden bij tandheelkunde ook op de Radboud Uni Nijmegen. 2e keus is waarschijnlijk tandheelkunde in Gent (geen loting, maar een toelatingsexamen; iemand ervaring mee toevallig ?) En als dat allemaal niet lukt ga ik waarschijnlijk moleculaire levenwetenschappen doen (ja leg dat je opa maar eens uit, die snapte daar niks van ) Ik ga volgende week zaterdag naar de opendag daar, ben vorig jaar ook al eens geweest alleen toen naar bmw, maar dat kwam bij niet erg leuk over... dus die viel gelijk af! dusse appeltje succes
Oud 31-03-2008, 12:59
Verwijderd
ik hoop op een paar maanden vrijwilligerswerk in nationale parken in afrika... dus eerst nog even sparen en daarna zie ik wel
Oud 31-03-2008, 17:46
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik hoop op een toelating in 4 havo met natuur en gezondheid + eco1.
Ads door Google
Oud 31-03-2008, 18:59
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Kunstacademie in Arnhem ArtEZ

Wil er zo graag heen!
Oud 31-03-2008, 19:39
Verwijderd
Europese Studies in Amsterdam (UvA) .
Oud 31-03-2008, 22:07
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik heb gesolliciteerd voor inservice opleiding Operatie-assistent bij een aantal ziekenhuizen, als ik hiervoor niet wordt gekozen ga ik een jaartje HBO-verpleegkunde doen en daarna nog eens proberen.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 01-04-2008, 09:31
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Geschiedenis HBO, lerarenopleiding
maar dan geen stage,(ik wil geen lerares worden) maar proberen mijn p te halen en vervolgens naar de uni te gaan om GS te studeren.
Er zitten verplichte stagepunten in de opleiding, dus dan zou je wel stage moeten lopen, 2 blokken. Verder zou ik een lerarenopleiding niet aanraden als je niet docent wil worden, de opleiding richt zich toch erg op het docent zijn. Vergeet niet, dat het programma voor 40% praktijkgestuurd is. Daarnaast krijg je ook vakken als drama en ICT.

Deze info heb ik uit de studiegids van de Hogeschool Rotterdam, maar ik verwacht dat andere lerarenopleidingen soortgelijke studieprogramma's aanbieden.

Verder succes met je keuze!
Oud 01-04-2008, 10:50
Verwijderd
Ik ga Media, Informatie en Communicatie doen aan de Hogeschool van Amsterdam. Mocht ik dit helemaal niks vinden, wil ik mijn propedeuse in één jaar halen en dan naar de uni. Welke opleiding weet ik nog niet precies, ik vind er teveel leuk. Van HBO-opleidingen vind ik juist te weinig leuk, van universitaire opleidingen teveel.

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 11:54.
Oud 01-04-2008, 13:33
Verwijderd
Taal en Cultuurstudies aan UU.

Eerst 2 jaar HBO gedaan, SPH, mee gestopt. 2 jaar werken en buitenland erop zitten, dus nu iets waarmee ik dicht bij dat buitenland blijf, en waar mee ik internationaal bezig kan gaan. En op deze studie kan ik bijna het hele pakket zelf samenstellen, én een (deel van het) jaar aan een buitenlandse universiteit volgen. Heeeeeeeelemaal leuk, want sinds ik op reis geweest ben is in Nederland blijven echt een straf voor me.
Oud 01-04-2008, 16:05
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik ga waarschijnlijk Geneeskunde studeren in Leiden.. nu maar hopen dat ik word ingeloot.
Als ik word uitgeloot ga ik overigens Lucht- & Ruimtevaarttechniek studeren in Delft.
Advertentie
Oud 01-04-2008, 17:31
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Ik ga waarschijnlijk Geneeskunde studeren in Leiden.. nu maar hopen dat ik word ingeloot.
Hej! Ik wil dat ook.
Oud 01-04-2008, 18:13
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Om even op mijn reactie van vorig jaar terug te komen (want HA!, IK HOEF NIET MEER, IK BEN AL KLAAR EN HOEF NOOIT MEER MIDDELBARE EXAMENS TE DOEN, MIJN GYMNASIUM IS BINNEN), ik werk nu, want mijn studie heb ik moeten laten stoppen door ziekte. Ik werk nu, en op zich bevalt het me wel.

Volgend jaar maar weer opnieuw beginnen. Nog mensen die hier mensen zijn of kennen die Organisatie- en Bestuurswetenschappen doen (in Amsterdam)?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 01-04-2008, 20:02
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Om even op mijn reactie van vorig jaar terug te komen (want HA!, IK HOEF NIET MEER, IK BEN AL KLAAR EN HOEF NOOIT MEER MIDDELBARE EXAMENS TE DOEN, MIJN GYMNASIUM IS BINNEN), ik werk nu, want mijn studie heb ik moeten laten stoppen door ziekte. Ik werk nu, en op zich bevalt het me wel.

Volgend jaar maar weer opnieuw beginnen. Nog mensen die hier mensen zijn of kennen die Organisatie- en Bestuurswetenschappen doen (in Amsterdam)?
Wat heb/had je, als ik vragen mag ?
Oud 01-04-2008, 20:04
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Weet iemand overigens of de opleiding biomedische wetenschappen toegankelijk is met een HBO-p van de opleiding Biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Gekeken op verschillende websites maar wordt er niet veel wijzer van.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 01-04-2008, 20:33
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Wat heb/had je, als ik vragen mag ?
Knalgroot absces in mn keel, ontstoken amandelen --> amandelen eruit. Drie maanden mee bezig geweest.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 02-04-2008, 09:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Weet iemand overigens of de opleiding biomedische wetenschappen toegankelijk is met een HBO-p van de opleiding Biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Gekeken op verschillende websites maar wordt er niet veel wijzer van.
Zou best goed kunnen. Ik weet wel dat HBOV-p (leuke afkorting ) wel kan. Ik zou op een open dag eens vragen of een mailadres zoeken.
Oud 02-04-2008, 10:25
polichinelle
Avatar van polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Taal en Cultuurstudies aan UU.

Eerst 2 jaar HBO gedaan, SPH, mee gestopt. 2 jaar werken en buitenland erop zitten, dus nu iets waarmee ik dicht bij dat buitenland blijf, en waar mee ik internationaal bezig kan gaan. En op deze studie kan ik bijna het hele pakket zelf samenstellen, én een (deel van het) jaar aan een buitenlandse universiteit volgen. Heeeeeeeelemaal leuk, want sinds ik op reis geweest ben is in Nederland blijven echt een straf voor me.
Yay een TCS'er (ik ben nu eerstejaars)
__________________
i was everything you wanted until i quit
Oud 02-04-2008, 11:43
Verwijderd
TCS rocks sowieso. Alleen snapt je omgeving nooit wat je nu precies doet maar ik maak ze altijd maar wijs dat ik studeer voor de sociale contacten.
Oud 02-04-2008, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Yay een TCS'er (ik ben nu eerstejaars)
En? geen spijt? alle vakken kunnen doen die je wilde? En welke kant wil je op?

@ White trash: heerlijk, een studie waarvan niet duidelijk is wat je ermee gaat worden. helemaal leuk
Oud 02-04-2008, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Er zitten verplichte stagepunten in de opleiding, dus dan zou je wel stage moeten lopen, 2 blokken. Verder zou ik een lerarenopleiding niet aanraden als je niet docent wil worden, de opleiding richt zich toch erg op het docent zijn. Vergeet niet, dat het programma voor 40% praktijkgestuurd is. Daarnaast krijg je ook vakken als drama en ICT.

Deze info heb ik uit de studiegids van de Hogeschool Rotterdam, maar ik verwacht dat andere lerarenopleidingen soortgelijke studieprogramma's aanbieden.

Verder succes met je keuze!
hey,

ik heb een topic aangemaakt bij studiekeuze, en daar vertelde iemand dat in utrecht je niet per se stage hoeft te lopen, maar ingedeeld wordt in een groep die naar de uni willen en hun p willen halen.
Oud 02-04-2008, 13:39
Verwijderd
Elektrotechniek aan de HvA
Ads door Google
Oud 02-04-2008, 15:35
Verwijderd
Citaat:
En? geen spijt? alle vakken kunnen doen die je wilde? En welke kant wil je op?

@ White trash: heerlijk, een studie waarvan niet duidelijk is wat je ermee gaat worden. helemaal leuk
Ja heerlijk! Maar gelukkig is de keuzevrijheid ook wel enigszins beperkt aangezien je ook een hoofdrichting moet kiezen, dat vind/vond ik wel fijn. Nog steeds 'plenty to choose from' maar uiteindelijk werk je wel naar een bepaald doel. Ik heb eerst een jaar HBO gedaan en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik voor TCS heb gekozen. Weet je al welke taal je wilt kiezen?
Oud 02-04-2008, 16:14
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nu doe ik mavo, hierna havo-n&g (als m'n gemiddelde voor elk vak hoger dan een 7.5 ligt, 8 vakken ). Daarna kijk ik of ik wel sterk genoeg ben om vwo aan te kunnen en dan misschien geneeskunde óf biomedische wetenschappen (de kans is eigenlijk nihil maar goed ). Anders ga ik na m'n havo naar hbo Biologie en medisch laboratorium onderzoek. En als ik havo niet haal middelbaar laboratorium onderwijs.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 02-04-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Ja heerlijk! Maar gelukkig is de keuzevrijheid ook wel enigszins beperkt aangezien je ook een hoofdrichting moet kiezen, dat vind/vond ik wel fijn. Nog steeds 'plenty to choose from' maar uiteindelijk werk je wel naar een bepaald doel. Ik heb eerst een jaar HBO gedaan en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik voor TCS heb gekozen. Weet je al welke taal je wilt kiezen?
Ik spreek al Spaans, en wil dit gaan onderhouden of Portugees erbij gaan doen. (aangezien ik wil eindigen in de hoek Latijns-Amerika). Ik kom ook van het HBO overigens. Maar dat had ik na twee jaar wel gezien. Toen twee jaar ertussenuit geweest. En dus straks in september weer beginnen. Hoe heb jij je ingedeeld? al enig idee waar je eindigen wil?
(of mag dat allemaal niet in dit topic?)
Oud 02-04-2008, 19:07
MW
Avatar van MW
MW is offline
Citaat:
Hej! Ik wil dat ook.
Heeee wat grappig! Nu maar hopen dat we ingeloot worden..
Oud 03-04-2008, 08:46
Verwijderd
jaar buitenland...werken in hotel..maar waar weet ik nog niet
Oud 03-04-2008, 18:43
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Culturele antropologie aan de UU.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-04-2008, 21:25
Verwijderd
Technische geneeskunde @ UTwente
Oud 05-04-2008, 20:28
Isnogood
Isnogood is offline
Geneeskunde, weet nog niet waar.
Oud 05-04-2008, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Geneeskunde, weet nog niet waar zeker.
Roosje weet jij het al?
Edit: sorry zie het staan in je tweede berichtje.
Oud 07-04-2008, 04:18
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Hmmm, jaartje helemaal niets doen en daarna wil ik Geneeskunde gaan studeren.
Oud 07-04-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Nu doe ik mavo, hierna havo-n&g (als m'n gemiddelde voor elk vak hoger dan een 7.5 ligt, 8 vakken ). Daarna kijk ik of ik wel sterk genoeg ben om vwo aan te kunnen en dan misschien geneeskunde óf biomedische wetenschappen (de kans is eigenlijk nihil maar goed ). Anders ga ik na m'n havo naar hbo Biologie en medisch laboratorium onderzoek. En als ik havo niet haal middelbaar laboratorium onderwijs.
ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt ook volwassenonderwijs gaan volgen. als je 17 bent, kan dat ook, dan word je via jouw oude school ingeschreven. daar is geen minimum cijfer dat je moet staan om toegelaten te worden.
Oud 07-04-2008, 22:39
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt ook volwassenonderwijs gaan volgen. als je 17 bent, kan dat ook, dan word je via jouw oude school ingeschreven. daar is geen minimum cijfer dat je moet staan om toegelaten te worden.
Wordt het in Juni. Weet je wat 't is. Als ik naar 't vavo ga dan ben ik bang dat de manier van onderwijs daar anders is. Bijvoorbeeld voor bepaalde vakken als natuurkunde + scheikunde + biologie moet je soms een practicum doen waar je ook wat kennis opdoet. En ik weet niet of dat ook bij 't vavo zo is. En mijn vorige school zei al vorig jaar tegen andere leerlingen dat ze GEEN uitbestedingsformulieren (het formulier dat je nodig hebt van je vorige middelbare school om het vavo te doen) verstrekken (dat mag niet van het schoolbestuur) en dus is deze kans zowat uitgesloten .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 08-04-2008, 14:37
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Communication studies major en een minor in Spaans aan de University of Portland in Amerika! Als het goed is voor de volle 4 jaar, maar dat zie ik over een jaartje wel weer.
__________________
droeftoeter
Oud 08-04-2008, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Wordt het in Juni. Weet je wat 't is. Als ik naar 't vavo ga dan ben ik bang dat de manier van onderwijs daar anders is. Bijvoorbeeld voor bepaalde vakken als natuurkunde + scheikunde + biologie moet je soms een practicum doen waar je ook wat kennis opdoet. En ik weet niet of dat ook bij 't vavo zo is. En mijn vorige school zei al vorig jaar tegen andere leerlingen dat ze GEEN uitbestedingsformulieren (het formulier dat je nodig hebt van je vorige middelbare school om het vavo te doen) verstrekken (dat mag niet van het schoolbestuur) en dus is deze kans zowat uitgesloten .
lekker debiel van je school, (alsnog kan je er heen) en ze doen daar gewoon practicum hoor ik vind het juist beter dan zo'n kinderachtige middelbare school.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zoenmoment
Partygirlx
9 23-05-2016 13:48
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
ARTistiek Grafisch Lyceum Utrecht - grafisch vormgever enzo
deshi16
64 28-11-2005 17:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK][BI] Profielwerkstuk
James15
15 04-06-2005 12:33
Studeren Wie doet er pabo, of gaat het volgend jaar doen?
Sterretje86
30 18-02-2005 13:09
Lifestyle weer naar de stembussen
a new noise
90 05-11-2002 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.