Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 10:22
Loony
Avatar van Loony
Loony is offline
ik heb een probleem ik was eerst best wel mollig en toen werd ik opeens heel dun ik ben toenook dun gebleven de laatste tijd weeg ik nog maar52 kg en ik ben 1,80m lang ik ben dus ondergewicht, ik vindt mijzelf ook heel slap en ik wil wel een sport doen maar ik wee tniet welke ook wil ik wat zwaarder worden zonder weer dik/mollig te worden want ik ben eindelijk weer een beetje blij met mijn lichaam als ik er zo uitzag en iets gespierder ofzo was was ik toch veel blijer iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:25
Verwijderd
Ga idd sporten. Kies een aantal sporten die je leuk lijken en vraag of je een aantal keer mee mag doen om te kijken of het je wat lijkt, vaak mag dat wel (kun je 4 'proeftrainingen' doen ofzo).

Verder...tja, veel koolhydraten eten (spaghetti enzo). Niet teveel vette dingen, maar gewoon gezond en veel ofzo. Eventueel kun je ook naar een dietiste gaan, die heeft er meer verstand van.

Ik denk dat je in de komende jaren ook nog wel wat aan zult komen, je bent pas vijftien, de groeispurt in de lengte heb je nu (of pas gehad), in de breedte komt vaak later.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:28
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
dat zal waarschijnlijk komen doordat je bent gaan groeien, maar 52 kilo is bij 1,80 idd wel erg weinig. En ook omdat je zegt dat je je slap voelt is het miss wel handig om wat kilo's aan te komen. Wil je dit verantwoord doen ga dan naar de huisarts en vraag of die je door kan verwijzen naar een dietiste. Die zal je dan allemaal goede tips kunnen geven over hoe je wel aan kan komen.
Veel succes
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:55
Verwijderd
Tja, moeilijk is dat soms, een sport kiezen . Denk eens na, wat voor sport vind je het leukste? Een balsport, of juist niet? Een teamsport, iets dat 1-tegen-1 is, iets waarbij je de snelste moet zijn of gewoon iets zonder competitie? Op die manier zou je tot een keuze moeten kunnen komen, gewoon een lijstje maken voor jezelf . Als je ondergewicht hebt helpt sporten vaak wel.

Verder raad ik je aan om elke drie of vier uur een maaltijd te eten, en dan dooreten tot je geen trek meer hebt, en tussen elke maaltijd in iets kleins zoals 1 of 2 boterhammen of wat fruit of iets lekkers. Niet als een gek aan het fulltime snoepen slaan, dat is nooit gezond, ook niet als je te dun bent.

Als het jou zelf na een maand of drie nog niet lukt om aan te komen (hoeft niet snel te gaan, een kilo per maand is genoeg), lijkt het me een goed idee om er eens met je huisarts over te praten. Die kan je advies geven en je eventueel doorverwijzen naar een dietiste.

Als je op je 20ste nog steeds 1.80 meter bent, moet je dan minstens zo'n 65 kilo wegen; je hebt dus nog vijf jaar voor 13 kilo, dat moet lukken

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 11:19
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
5 jaar voor 13 kilo? Dat is wel erg langzaam, ik deed 6 er maanden over om 15 kilo erbij te krijgen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 04-10-2003 @ 12:19:
5 jaar voor 13 kilo? Dat is wel erg langzaam, ik deed 6 er maanden over om 15 kilo erbij te krijgen
Sommige mensen kunnen alles eten en komen nog niet aan, dat kun je dus niet met elkaar vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:48
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
zwemmen is goed voor je.. maar je zou ook elke middag een klein eindje kunnen gaan rennen, 5 km ofzo.. en als dat niet lukt bouw je t langzaam op.. ben ik ook een tijd terug gaan doen, mijn ideaalgewicht komt in zicht en ik voel me iig een stuk beter, sterker en fitter

t is alleen weer een beetje aan t inzakken, nu nog maar 3 keer per week 10 km, en 1 keer sporten
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:11
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Jampot schreef op 04-10-2003 @ 14:48:
zwemmen is goed voor je.. maar je zou ook elke middag een klein eindje kunnen gaan rennen, 5 km ofzo.. en als dat niet lukt bouw je t langzaam op.. ben ik ook een tijd terug gaan doen, mijn ideaalgewicht komt in zicht en ik voel me iig een stuk beter, sterker en fitter

t is alleen weer een beetje aan t inzakken, nu nog maar 3 keer per week 10 km, en 1 keer sporten
zwemmen is idd goed voor je, maar niet om spiermassa op te bouwen. zwemmen is een conditie sport
als je spieren wil krijgen zoals die zwemmers, dan zul je minstens elke dag intensief moetn trainen. of er nog een andere sport bij doen.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:09
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik fitness , zit verder gewoon goed op gewicht (1m 74/54 kg..) maar in een sportschool kunnen ze meestal een heel aangepast programma voor je maken, die mensen weten er meestal redelijkl veel vanaf (op mijn sportschool dan...).

Misschien is dat een aanrader, als je van fitness houdt natuurlijk, anders moet je et niet doen
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
bartje1112 schreef op 04-10-2003 @ 15:11:
zwemmen is idd goed voor je, maar niet om spiermassa op te bouwen. zwemmen is een conditie sport
als je spieren wil krijgen zoals die zwemmers, dan zul je minstens elke dag intensief moetn trainen. of er nog een andere sport bij doen.
Euhm...zwemmen is echt niet alleen een conditiesport... Goed, met twee banen in de week in een uur zul je geen spiermassa kweken, maar als jij gewoon elke week één of twee keer een uur flink zwemt, krijg je echt wel meer spieren.

Ik heb jarenlang 2 tot 6 keer per week getraind (en echt niet op top niveau) en echt dat ik een flinke spiermassa had/heb.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:58
Loony
Avatar van Loony
Loony is offline
fitnes d8 ik ook al aan maar mijn ouders vinden dta geen sport zxe vinden dta iets wat je bij een sport doet dus moet ik eerst een sport vinden en ik ben dus ook best wle verlegen dus ik durf niet naar een sportschool te gaan en te vragen of ik een xtje mee mag doen enzo ik heb laatst ook een test gedaan die ging over eetproblemen en er waren 20 vragen waarbij je ja of nee moest antwoorden en ik had 10 x ja en 10 x nee dus ik wee tniet misschien heb ik ook een eet probleem ik word ookaltijd jaloers op anderen die dunner of lichter dan mij zijn okal weet ik dat het ongezond is het geeft gewoon een goed gevoel om t eweten dat je lichte rbent dan iemand anders en dit is niet goed en dat zeg ik dna tegen mezelf maar ik kan er niks aan doen laats wer hoorde ik een jongetje die een stuk kleiner dna mij was zeggend at hij 55 kilo woog en ik d8 echt zo van he he ik ben lichter en dat gaf een goed gevoel later voeldeik me er juist heel slecht over.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:09
Verwijderd
Over dat eetprobleem: keertje langs de dokter event.
Over dat verlegen zijn: toch gewoon doen als het belangrijk voor je is. En als je het echt niet kunt (wat overigens vaak niet zo is, mensen denken het vaak 'alleen maar'), een cursus ofzo er voor volgen en er iig met iemand over praten.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Enquete Hogeschool Utrecht - Ondergewicht
Chimeara
2 03-03-2015 12:33
Lichaam & Gezondheid Operatie/ondergewicht..
da leentjuh
27 24-08-2007 21:58
Lichaam & Gezondheid Ondergewicht
Femme-Fatale
5 12-10-2005 09:38
Lichaam & Gezondheid Ondergewicht
JointSnuiver
16 15-10-2003 11:35
Lichaam & Gezondheid Wanneer ondergewicht?
kleinedraak
18 25-11-2002 16:32
Lichaam & Gezondheid Hoe snel?
Me_Myself_and_I
13 15-12-2001 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.