Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 20:11
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ik haal steeds slechtere cijfers, ik snij steeds meer, ik zie het allemaal niet meer zitten. Het enige waar ik me aan vast klamp (klinkt stom: ) is dat ik dit jaar eindelijk naar Lowlands ga. Verder kan de hele wereld me gestolen worden. Ik ben onwijs depressief , al drie maanden. Ik haat school momenteel, ga alleen nog maar heen omdat ik mn school moet afmaken van mezelf en omdat ik veel praat met een leraar over mn shit. Het liefste zou ik nu gewoon eindelijk eens rust hebben, echt rust, geen werk helemaal nix. al was het maar een weekje.. Zelfs in de vakantie die er aan komt moet ik werken... ben ik nu gewoon verwend? Ik heb echt het gevoel dat ik zwaar ga instorten...
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2002, 21:00
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Ik heb examens binnenkort en steek geen bal uit
Het is net uit met m'n vriend
en mijn ouders geven geen zier om me

Ik voel me ook best kut
maar toch blijft er een zekere hoop in me. Echt je moet praten met je vrienden en je ouders, dat lucht werkelijk op, of hier op dit forum.
Of kan je niet enkele dagen gewoon niet naar school gaan? dan kan je jezelf en de nodige rust een beetje terug vinden...

Veel sterkte!!!!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Het liefste zou ik nu gewoon eindelijk eens rust hebben, echt rust, geen werk helemaal nix. al was het maar een weekje..
Misschien helpt het om een weekje thuis te blijven?

Ik ken het gevoel wel; pakweg 3 jaar geleden was het erg druk op mijn werk; ik zat gemiddeld 60 uur per week op kantoor en deed daarnaast mijn studie. Nu ben ik een redelijke workaholic die uren achter elkaar door kan gaan, maar na 6 maanden werd dat patroon me ook teveel. Ik werd elke dag gefrustreerder en kropte steeds meer op..

Enorm rotgevoel was dat, maar heb het wel doorgehouden en de toenmalige projecten afgemaakt. Mijn studie lijdde er trouwens wel onder *deed 2 en half jaar over zijn propedeuse* :/

Maar ja, bij mij uitte zich dat niet in snijden enzo .. wel trainde ik 's avonds elke dag een uur; bleef maar opdrukken en sit-ups doen, totdat alles pijn deed was mijn manier om die frustratie van me af te werken ofzo..

Na ja, hier heb je ook weinig aan. Sterkte iig..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:00
Verwijderd
Ja, probeer rust te creeren voor jezelf..

Door dan maar even school te laten voor wat het is (probeer het uit te leggen, bij mij op school was daar begrip voor). En probeer anders binnen de tijd die je hebt rust te creeren, probeer bijvoorbeeld eens te mediteren. Ga voor je gaat slapen ademhalingsoefeningen doen, dat soort dingen.. Probeer op die manier je geest in tussenposen rust te geven..

En over Lowlands, het is niet goed al je hoop en energie op dat ene ding te focussen. Het is veel beter die energie nu te gebruiken om rust te creeren voor jezelf op dit moment. Focus je niet zo op al die slechte dingen, op al die dingen die niet goed gaan. maar richt je op de kleine dingen die wel goed gaan, die zijn er echt wel, als je je energie daar maar naartoe verplaatst.

Als jij voortdurend na gaat zitten denken over de dingen die niet goed gaan, ben je daar zo mee bezig, dat alles wat wel goed gaat volledig langs je heen gaat, probeer die energie dus te verplaatsen naar de kleine dingen. Dat lachje dat kwam toen je iemand zag struikelen, dat fijne gevoel bij een mooi liedje of mooi moment op tv.. dit soort kleine dingen. En probeer die gevoelens vast te houden, energie om de dingen die niet goed gaan te verbeteren zal dan vanzelf weer komen. Nu steek je die energie alleen maar in het feit dat het niet lukt, hiermee kom je niet verder..

Als je het nodig hebt kan ik wel wat ademhalingsoefeningen voor je opzoeken, of meditatie oefeningen enzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan?
jansepansekever
43 01-04-2006 23:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Een dagje van een afdeling
Eend
15 09-12-2002 13:11
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.