Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 13:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 04:32 :
Ik vind het gezeik over spelfouten simpelweg belachelijk. Wat kan jou het nou rotten als iemand iets fout neer zet, ben je zo in je kruis getast dat je er wat van MOET zeggen ? vind het gewoon zielig.

Ik ben zelf dyslecties en krijg heel vaak in het begin ook altijd het zelfde gezeur over fouten denk je dat dat leuk is ? denk je dat het stimulerend is als je afgezeken word omdat je een fout maakt ?

Ik heb al moeite om mensen dingen te vertellen. Ik durf gewoon soms niet eens dingen te zeggen omdat er altijd wel een een of ander persoon is die z'n klep niet kan houden. Als je jezelf zo verplicht voelt om wat te zeggen zoek dan een forum waar ze alleen perfectionisten toe laten en lazer op van dit forum

So what als iemand zonder interpunctie typt is het zo erg om wat meer moeite te doen om het te lezen? of ben je zo verwend dat je ALLES op een presenteer blaadje wil hebben
Ik lees over het algemeen geen posts die niet fatsoenlijk zijn geschreven, waarom zou ik ook? De kans is vrij groot dat ze weinig toevoegen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 13:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 04:32 :
Ik vind het gezeik over spelfouten simpelweg belachelijk. Wat kan jou het nou rotten als iemand iets fout neer zet, ben je zo in je kruis getast dat je er wat van MOET zeggen ? vind het gewoon zielig.

Ik ben zelf dyslecties en krijg heel vaak in het begin ook altijd het zelfde gezeur over fouten denk je dat dat leuk is ? denk je dat het stimulerend is als je afgezeken word omdat je een fout maakt ?

Ik heb al moeite om mensen dingen te vertellen. Ik durf gewoon soms niet eens dingen te zeggen omdat er altijd wel een een of ander persoon is die z'n klep niet kan houden. Als je jezelf zo verplicht voelt om wat te zeggen zoek dan een forum waar ze alleen perfectionisten toe laten en lazer op van dit forum

So what als iemand zonder interpunctie typt is het zo erg om wat meer moeite te doen om het te lezen? of ben je zo verwend dat je ALLES op een presenteer blaadje wil hebben
Toen ik je eerste zin las, dacht ik al dat jij er eentje zou zijn die zelf regelmatig fouten maakt

Dyslectisch zijn is natuurlijk heel iets anders dan een puber die in een breezertaal praat. En waarom geen interpunctie neerzetten? WTF, waarom zou je dat NIET doen?? Waarom wel? Misschien omdat dat zo hóórt? Je gaat toch ook geen droog brood eten, puur omdat je lui bent?

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:33
Verwijderd
Dus je vind mensen met dyslectie die moeite hebben met punten en komma's lui ? bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 14:33 :
Dus je vind mensen met dyslectie die moeite hebben met punten en komma's lui ? bedankt
Nee, léés. Dyslectie is een verhaal apart. Dat snap ik natuurlijk. Jij snapt toch ook wel dat de meeste mensen die het niet doen, níet dyslectisch zijn??

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 14:33 :
Dus je vind mensen met dyslectie die moeite hebben met punten en komma's lui ? bedankt
Dat zegt ze niet. Ik ben het wel met haar eens, je moet in ieder geval wel moeite doen bij het schrijven, anders neem ik de moeite niet om het te lezen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:45
Verwijderd
hmm ja

Ok ,Ik probeer we lrekening te houden met interpuntie al gaat me dat sosm moeilijk af. Ik zie vaak niet waar de ene zin eindigt en de ander begint.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 14:45 :
hmm ja

Ok ,Ik probeer we lrekening te houden met interpuntie al gaat me dat sosm moeilijk af. Ik zie vaak niet waar de ene zin eindigt en de ander begint.
Ik snap je, ik snap dat het lastig is. Maar soms is het gewoon niet te herkennen dat iemand dyslectie heeft. En dan denk je dus dat die gene gewoon lui is of zichzelf een eigen taal heeft aangewend.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:03
Verwijderd
heb het wel in me sig. neer gezet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 15:03 :
heb het wel in me sig. neer gezet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 14:45 :
hmm ja

Ok ,Ik probeer we lrekening te houden met interpuntie al gaat me dat sosm moeilijk af. Ik zie vaak niet waar de ene zin eindigt en de ander begint.
Dat valt best mee, je tekst is makkelijk te lezen. Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die dyslectisch zijn en spelfouten maken, want erg veel dyslectici zijn er niet. Het grootste gedeelte van de mensen die spelfouten maken en geen interpunctie hanteren of zelfs een heel eigen taaltje typen is namelijk helemaal niet dyslectisch, het komt in de meeste gevallen voort uit luiheid en de puberale behoefte zich te onderscheiden van de massa of zich te gedragen zoals de rest van de vriendengroep.

Daarom begrijp ik je woede ook niet, want volgens mij gaat het de hele tijd over mensen die geen moeite doen om hun posts leesbaar te maken, niet over dyslectici, dyslectici doen juist over het algemeen veel meer moeite om netjes te schrijven, maar dat terzijde. Waar het om gaat is dat die mensen die geen moeite doen om hun posts leesbaar te maken, soms ook nog eens ten onrechte beweren dat ze dyslectisch zijn. Dat vind ik erg vervelend, ik denk dat het voor dyslectici nog wel een stuk vervelender is. Bovendien zijn hun posts gewoon moeilijk te lezen, wat nog veel meer irritatie opwekt.

Het zou dus een stuk logischer zijn als jij, iemand die zijn best doet om netjes te formuleren en dyslectisch is, boos zou worden op die mensen i.p.v. op mensen die iets aan te merken hebben op nauwelijks leesbare posts.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 13-04-2005 @ 16:00 :
Dat valt best mee, je tekst is makkelijk te lezen. Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die dyslectisch zijn en spelfouten maken, want erg veel dyslectici zijn er niet. Het grootste gedeelte van de mensen die spelfouten maken en geen interpunctie hanteren of zelfs een heel eigen taaltje typen is namelijk helemaal niet dyslectisch, het komt in de meeste gevallen voort uit luiheid en de puberale behoefte zich te onderscheiden van de massa of zich te gedragen zoals de rest van de vriendengroep.

Daarom begrijp ik je woede ook niet, want volgens mij gaat het de hele tijd over mensen die geen moeite doen om hun posts leesbaar te maken, niet over dyslectici, dyslectici doen juist over het algemeen veel meer moeite om netjes te schrijven, maar dat terzijde. Waar het om gaat is dat die mensen die geen moeite doen om hun posts leesbaar te maken, soms ook nog eens ten onrechte beweren dat ze dyslectisch zijn. Dat vind ik erg vervelend, ik denk dat het voor dyslectici nog wel een stuk vervelender is. Bovendien zijn hun posts gewoon moeilijk te lezen, wat nog veel meer irritatie opwekt.

Het zou dus een stuk logischer zijn als jij, iemand die zijn best doet om netjes te formuleren en dyslectisch is, boos zou worden op die mensen i.p.v. op mensen die iets aan te merken hebben op nauwelijks leesbare posts.
Maak je niet druk wat betreft het zeggen dat men dyslect is maar het niet is. Ik ben werkelijk waar dyslecties alleen is dat niet het enige waar ik mee zit. De dyslectie is lastige bij komstig heid ik zit daarnaast met een borderline persoonlijkheids stoornis , 1 van de kenmerken daarvan is je heel snel aagevallen voelt en mensen niet vertrouwd zonder dat er eigenlijk aanlijding toe is, maar dat is slechts 1 kenmerk. Als je wat meer informatie zou willen hebben kun je op Borderline.pagina.nl heel wat info vinden het heeft mij een stuk bewuster gemaakt over mijn aandoening.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:05
Verwijderd
Ah, okay, dat maakt het wat begrijpelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:00
Chronocide
Chronocide is offline
Als iemand een klein foutje maakt, maakt het toch niks uit? Maar als een post echt vol fouten zit zoals":'Ik vint egt een t3h pwngzor domme topik!!' gaat het echt te ver.

Maar het is pas echt triest als iemands argument als bullshit beschouwd word omdat de spelling niet klopt.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 12:11
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06
Verhalen & Gedichten De merkwaardige man die de dood bereikte
Tisch
36 28-07-2003 19:12
Verhalen & Gedichten Beautifull depression
vrolijkevlinder
19 20-12-2002 17:34
Verhalen & Gedichten The Collector (of moet ik het anders noemen?)
SounD
6 17-07-2002 02:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.