Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 17:30
ikke16
ikke16 is offline
ik zou graag van zo veel mogelijk hun mening willen hebben over het schenken van alcohol aan jongeren!
vind jij het goed dat er een wet is om geen alcohol te schenken aan jongeren onder de 16 jaar? argumenten graag!!

tnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2001, 17:59
dopehead
dopehead is offline
moeten ze veranderen in geen alcohol shenken onder 12jaar
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 14:56
PV
PV is offline
ik vind t wel goed zo, vanaf je 16e legaal drinken. het heeft wel weinig nut als er niet op gecontroleerd wordt. dus -> meer controle.

en geen alcohol onder de 12 is een belachelijke regel, kinderen van 12/13 denken niet aan de gevaren die er kunnen ontstaan. die doen nog tikkertje en zo op het schoolplein, zie jij ze al wijn drinken?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:06
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
PV schreef:
ik vind t wel goed zo, vanaf je 16e legaal drinken. het heeft wel weinig nut als er niet op gecontroleerd wordt. dus -> meer controle.

en geen alcohol onder de 12 is een belachelijke regel, kinderen van 12/13 denken niet aan de gevaren die er kunnen ontstaan. die doen nog tikkertje en zo op het schoolplein, zie jij ze al wijn drinken?
Ik ben van mening dat de meeste personen van 16 ook niet echt aan de gevaren denken, maar meer drinken voor de lol en om 't drinken...dat is ook niet echt verantwoordelijk...nog liever zou ik dan een beleid als in Scandinavie zien...de prijzen belachelijk hoog maken, dat je eerder wat anders wilt drinken. Misschien minder lol, maar wel effectief...'t heeft natuurlijk wel haken en ogen, want ik wil m'n drankje wel voor een prikkie kunnen hebben Maar ik hoop dat 't idee duidelijk is: Beter helemaal geen alcohol dan iedereen aan de alcohol!
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Gewoon verbieden!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 15:18
dopehead
dopehead is offline
laatste gewoon verbieden?was dat nou voor mafkees?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 19:38
poecilotheria
poecilotheria is offline
verbieden zekerzzzz niet ik heb er veel te veel lol mee in het weekend
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 20:27
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Ik vind het wel ok zoals het nu is, ook al kun je op je 16e al echt wel aan sterke drank komen en op je 14e aan bier ofzo. Maar ik vind niet dat ze het moeten verbieden het kan de avond echt wel leuker maken ofzo
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:32
Verwijderd
Op zich is die wet goed alleen hij is nauwelijks te sanctioneren bij een overtreding. Je kunt namelijk niet in elk café iedereen vragen om legitimatie en een agent achter de bar zetten om te kijken of het wel goed gebeurd. Bovendien kun je het altijd nog door iemand die ouder is laten halen. Het is eigenlijk niet tegen te houden (drankgebruik onder jonge kinderen bedoel ik). Dus kun je maar het beste een beetje indirect werken, met campagnes, voorlichting aan kinderen/ouders/scholen enz.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 10:58
witchpower
witchpower is offline
Ik ben nog maar 13 jaar, en ik vindt de wet goed genoeg. Ik drink wel eens af en toe een beetje, maar niet iedereen van mij leeftijd is slim genoeg om te weten wat de gevolgens zijn van alcohol. Denk hier zo nu ook alleen maar over dankzij mijn zus, die is 2 keer heel erg zat geweest dat ze bijna gestikt was in der eigen kots. En dat wil ik liever niet zelf meemaken. Dus de wet vindt ik wel goed. En er wordt idd niet echt goed opgelet, maar ja ze kunnen moeilijk in een discotheek aan iedereen vargen of ze hun legimitatie bewijs willen laten zien.
__________________
[url="http://www.darksites.com/souls/goth/faerie/bondage/evidence-cambria.jpg"]http://www.darksites.com/souls/goth/faerie/bondage/evidence-cambria.jpg
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 11:46
toetje_6396
toetje_6396 is offline
ik vind dat de wed zo mag blijven anders is er niks meer aan als je in het geniep niet meer kunt drinken dan is er niks meer spannends aan he
En trouwens ge krijgt toch overal alcohol ook al zijt ge geen 16 dus wat is het probleem?
__________________
waarom zijn mannen als dolfijnen?omdat men zegt da ze slim zijn maar dat is nog nooit bewezen geweest
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 11:48
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
gerwin schreef:
Gewoon verbieden!
gij zijt zot als ge zo denkt!!! verbieden ...
die ket of da meiske is zot
__________________
waarom zijn mannen als dolfijnen?omdat men zegt da ze slim zijn maar dat is nog nooit bewezen geweest
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:51
Kuala Lumpur
Kuala Lumpur is offline
Voor mij zou het nietzo'n probleem zijn als ze als ze alcohol zouden verbieden, ik drink toch niets, wortik niet gezelliger door ofzo, maar sommige mensen zijn met drank op zoveel gezelliger!!
Dus helaas....verbieden heeft weinig zin...
En die regel vanaf 16 heb ik dus nietzo veel problemen mee, ook al wordt die al door iedereen vanaf 13/14 overtreden
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:31
zeehond87
zeehond87 is offline
ze zeggen altijd wel dat ze geen alcohol schenken onder de 16 en hebben meest ook van die posters enzo maar ze houden zich er toch niet aan als je uitgaat en je ziet ook de jeugd van een jaar of 12/13 die daar staan die proberen stoer te doen dat ze een biertje drinken en een sigaretje roken nou dat is nou gewoon de jeugd van tegenwoordig.Zo gaat het in de wereld de jeugd begint steeds eerder met alcohol drinken en roken en drugsgebruik.
__________________
sherrentje
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:36
madoekie1988
madoekie1988 is offline
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt zeehond ofzoiets haha ze beginnen steeds eerder met roken en drugs gebruiken en alcohol. Als ik uit ga dan word aan mij gewoon alcohol geschonken en ik ben pas 13 jaar oud dus en ze staan daar gewoon drugs te dealen geld afrekenen en als ze dat nie doen ga ze vechten dus dat is gewoon de jeudg van tegenwoordig ik ben het met zeehond eens
__________________
madieke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin ´Op een stapavond geen alcohol drinken? Hoe zeg je dat tegen je vrienden?´
df
118 31-01-2016 12:23
Drugs & Alcohol ūKorte vragenlijst over alcohol
studentcrimi
1 29-05-2014 14:05
Algemene schoolzaken enquête over alcoholgebruik onder jongeren
MrsMojoRisin
2 01-04-2009 19:19
Drugs & Alcohol enquete drankgebruik bij jongeren in Oost-Vlaanderen
ttcheikant3
2 26-03-2009 17:51
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.