Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2009, 11:37
bartieboy
bartieboy is offline
hey wie speelt er hier allemaal Team Fortress 2? want ik had wat vragen over die wapens en alles
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2009, 17:53
Verwijderd
Ik speel het. Redelijk veel op een publieke server van Tweakers en ook in match-verband in de ETF2L (laagste divisie, maar goed). Kom maar op met je vragen dus.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 18:16
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Speel het redelijk vaak, maar niet echt dat ik er goed in ben tbh
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 15:48
bartieboy
bartieboy is offline
haha wat zijn jullie favoriete klasses?

bij mij toch zeker heavy en pyro
heavy, pyro en spy voor attack
heavy en engineer voor defence

maar mijn vraag! wat is dat degauss bij pyro (die secundairy skill van vlammenwerper) wat is dat nu en hoe werkt het?
wat is het verschil met dat 2de wapen van pyro (die vlammenwerper met kop voorop)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 16:05
Verwijderd
Mijn favoriete class was eerst demoman, maar nu speel ik vooral scout. Demoman is de class die de meeste damage kan doen en die ook redelijk moeilijk te beheersen is. In het begin had ik altijd al mijn 'nades en sticky's weggeschoten op het moment dat de vijand in beeld kwam, waardoor ik stond te herladen en raketten op mijn hoofd kreeg.

Later kreeg ik demo steeds meer door. Gebieden afzetten met sticky's voor area control, of ze juist spammen om tegenstanders terug te drijven (ze zijn er bang voor!) en ondertussen 'nades gebruiken voor alle etters die het wagen te dichtbij te komen. Het geeft een enorme voldoening als je een langsrennende scout kan mid-air kan raken met een 'nade.

Scout speel ik omdat ik de eerste scout van het team waarin ik speel ben, dus die moet ik goed bijhouden. Nieuwe unlocks maken het wel lastig. Speelstijl en rol van de class zijn compleet aan het veranderen en ik vermoed dat Valve de Sandman nog wel gaan bijstellen. Hij is nu te sterk.

Spy en heavy waren heel lang mijn minst gespeelde classes. Heavy is nu nog steeds geen favoriet, omdat je zo langzaam bent... een halve minuut naar het front lopen, een mes in je rug krijgen, twintig seconden naar de respawntimer kijken en vervolgens weer een halve minuut hobbelen is niet echt leuk. Zeker niet als je scout gewend bent, die lekker snel is. Toch is het erg leuk om, als je een medic hebt en je in niet al te grote maps speelt, erg leuk om te maaien.

Spy speel ik de laatste tijd steeds meer, vooral omdat dat de enige class was waar ik echt geen kont van kan. Het ging nu wat beter, maar sinds de recente update waarin je ook de disguised wapen kan aanpassen, ben ik meer aan het prutsen dan aan het verstoppen en stabben. Nog even wennen dus. Toch zijn zijn taunts en teksten het tofste van allemaal, denk ik.

Oh, en als je nog niet zo lang speelt is soldier een prima class. Makkelijk om te spelen, maar moeilijk om meester te worden. Een goede soldier wint het altijd van een slechte soldier, maar ook als slechte/beginnende soldier kun je kills maken en ben je nuttig voor je team. Daarnaast houdt iedereen van medics.

Wat betreft je pyro vraag: de standaardvlammenwerper heeft een compressionblast. Daarmee kun je mensen en projectielen wegblazen. Je loopt naar iemand toe, je klikt het rechts en je blaast ze een stuk de lucht in. Erg leuk om mensen die een Über hebben van een brug af te blazen. Maar, hij kost je 25 ammo en je kan daarna een halve seconde ofzo niet meer airblasten of vlammen werpen.
Je kan er ook demoman 'nades meer terugblazen. Ze veranderen dan van kleur en doen jou en je teammates geen pijn meer. Zelfde geld voor rockets en vooral met critical rockets heeft dat hele leuke effecten.

De Backburner, die met die drakenkop, heeft geen airblast, maar doet als je iemand van achtere verbrand altijd critical hits (en in andere situaties nooit). Houdt in de praktijk in dat, als je iemand van achteren kan besluipen, je hem binnen anderhalve seconde dood hebt. Toch kiezen de meeste goeie pyro's voor de normale backburnen, aangezien ze het blasten niet willen missen. Maar goed.

Als je opzoek bent naar goede, Nederlandse servers waarop (vooral 's avonds) mensen van een redelijk goed niveau spelen en veel microfoon gebruikt wordt, kun je kijken naar de servers van Gathering of Tweakers:

http://gottf.hlstatsx.com/hlstats.php?game=tf
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 16:34
Q
Avatar van Q
Q is offline
All time favorite: Engineer.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 16:39
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Ik speel 't vrij vaak. Als in, zowat elke dag.

Eerst vooral Engineer en Pyro, nu voornamelijk Spy en Pyro, en als 't team 't nodig heeft ook wel Heavy of Medic.

Spy is echt onwijs leuk om te doen, vooral nu die toch wel redelijk goed gepatched is. Niets geeft meer voldoening dan te zien dat de heavies van 't andere team van spawn tot aan de frontlinies om de haverklap omdraaien En ze dan uiteraard backstabben zodra ze weer afgeleid zijn.

Ik onthoud helaas nooit op welke servers ik zit (ik heb er wel een paar als favs, maar ik durf niet zo gauw andere servers meer in sinds ik een server die niet in mijn favs inging en die heeft mijn scores zwaar verneukt ).
Ik speel wel alleen in vanilla servers. Instant respawn of geen crits onzin vind ik niks.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 20:36
Verwijderd
Ja!
Ik heb hem.
Ik speel niet vaak op de pc. Als ik game, is het meestal wel TF2 of Portal.

Goede spellen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 13:27
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Ik speel het zo'n beetje dagelijks

mijn favoriete klassen zijn pyro, demo en speel de laatste tijd wel veel sniper en scout(die laatste voor de unlocks.

en als dat kut gaat speel ik vaak medic,lekker assists meepikken en engineer, sentries aimen beter dan ik!

Ik denk dat soldier toch wel m'n minst favoriete klasse is, te langzaam en op de een of andere manier weet 't andere team mijn raketten altijd te ontwijken...
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 13:29
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
ik ben overigens regelmatig op de servers van gaming masters en multiplay.co.uk te vinden.
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 14:37
Verwijderd
Bump.

Wat vinden jullie van de nieuwe scout wapens? Veel mensen hebben het erover dat de Sandman overpowered is. Niet alleen in publieke games, maar vooral in 6vs6 matches, waarin Übers heel belangrijk zijn. De European Team Fortress 2 League heeft de Sandman min of meer verboden, tenzij beide teams het er mee eens zijn; dan mag er één scout mee rondlopen.

Zelf vind ik het een bijzonder grappig wapen. Niets is leuker dan iemand stunnen en hem daarna neerschieten, of iemand stunnen net als hij om de hoek kijkt om een sticky onder een sentry te leggen en hij dus voor die sentry komt stil te staan. Maar ik snap ook wel dat mensen hem overpowered vinden. Als je een Über krijgt en je bent onkwetsbaar voor vlammen, kogels en explosies, hoor je niet geraakt te kunnen worden door een baseball. Het lijkt mij het beste als ze het effect van de bal op de Übers weghalen en de stun alleen laten werken als je een headshot scoort met de bal. Dat maakt het leven voor veel heavy's weer dragelijk. Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:21
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Ik vind 't zelf een bar en bar irritant wapen. Ik ben dan wel meestal Spy, maar ik vind Heavy zijn ook leuk.Maar nu kunnen scouts je solo vermoorden als ze je stunnen en dan met die FAN overhoop schieten. Als ik pyro ben heb ik er iets minder last van maar 't blijft tering irritant als je een uber krijgt/geeft en je word gestund
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:00
bartieboy
bartieboy is offline
ik ben graag heavy wat gelijk staat aan dat ik die sandman ongeloofelijk haat! ik vind het dom dat je bv mensen die ubercharged zijn kan verdoven.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:00
bartieboy
bartieboy is offline
en natascha is echt slecht
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 10:55
Verwijderd
De damage aan verdoofde mensen is gereduceerd. Een heavy die redelijk vol met de health zit, kan een boink van een scout nog wel overleven. Zoveel damage doet een scattergun ook niet, tenzij je dichtbij bent, maar sandman-balls vandichtbij geven een kortere stuntijd. Je hebt alleen een probleem als je gestunned wordt met een paar soldiers en demo's van het andere team in de buurt, maar goed... op dat moment heb je sowieso een probleem, gestunned of niet.

Ik had gisteren een erg mooie actie met de sandman. Een sniper uit mijn team werd lastig gevallen door een pyro. Pyro vlamde druk, sniper was met zijn kukri aan het hakken. Ik sloeg een boel en stunde precies de pyro, waarna we hem konden afmaken. Wel een mooie redding... alleen jammer dat de sniper daarna alsnog doodbrandde.

Oh, en ik heb een keer een demo die stiekem telkens om de hoek liep om een sticky onder een sentry te plakken gestunned op het moment dat hij voor de sentry stond en hij dus kapotgeschoten werd. Je kan er wel leuke dingen mee doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 23:36
bartieboy
bartieboy is offline
die scouts snappen het gewoon niet he! blijf weg van de pyro XD
elke keer weer heb je zo'n noob scouts die dicht bij me durven te komen en daar maak ik dan weer braadworst van
nouja alle scouts die mij stunnen met sandman gaan dan meteen met die bat op me afrennen, tegen die tijd ben ik weer normaal en schiet ik ze helemaal kapot.

mijn utopia: ik heavy+ healer
vijand: scouts scouts medics medics
locatie: een smalle tunnel
XD

P.S kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn microfoon moet gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 15:31
Verwijderd
Als het goed is kun je gewoon een microfoon inpluggen en dan in Steam testen of hij werkt. Ik heb een goedkoop Hema-ding van 3,95 en het werkt prima. Groen in groen, roze in roze en gaan met de banaan.

Microfoon is trouwens een enorme meerwaarde. Waarschuwen voor sentry's, vijandelijke ubers, stickytraps, zeggen wanneer ubers aanmoeten, hoe je gaat lopen, een push organiseren... op de server waar ik speel heeft vrijwel iedereen een microfoon en het speelt echt heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 20:53
Verwijderd
Microfoon inpluggen en F indrukken. En anders was het V.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Team Fortress 2
Wackto
0 02-07-2015 17:14
Games Team Fortress 2
Macrador
14 23-06-2010 18:06
Games Team Fortress 2
Koning
69 24-01-2008 21:23
Games Fortress Forever!
Verwijderd
0 19-06-2007 13:30
Games Half-Life 2 alleen nog in een oranje doos
Verwijderd
9 22-05-2007 12:03
Games Team Fortress 2 aangekondigd
Verwijderd
28 05-05-2003 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.