Oud 14-06-2006, 10:52
miss pinky
miss pinky is offline
Hey,

Misschien een beetje een apparte vraag, maar ik vroeg me af hoeveel leerlingen dit jaar eindexamen gymnasium deden.
Het is bekend dat dit jaar ca 196.000 leerlingen eindexamen deden, waarvan 113.000 vmbo, 49.000 havo en 34.000 vwo, maar van vwo heb ik geen aparte gym-cijfers kunnen vinden...

Weet iemand dit wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 11:37
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
En waarom is die informatie zo belangrijk voor je?
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:39
miss pinky
miss pinky is offline
nouja, eehm, belangrijk.... ik was gewoon nieuwsgierig of die info bekend is, omdat ik ergens de rest las....

vandaar
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:12
Verwijderd
Zoek op hoeveel mensen er examen doen in Latijn en Grieks, staat volgns mij in datzelfde document. Dan kan je er een redelijke schattig van maken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:52
Verwijderd
Ik heb ooit gelezen dat 40% gymnasium doet en 60% atheneum. Dus dat zouden ongeveer 13600 gymnasiumkandidaten zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:55
Vitamintje
Vitamintje is offline
40%? ik denk veel minder
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:08
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
40% .. Bij ons doen er 5 mensen gymnasium, van de in totaal (hou je vast) 35 VWO-leerlingen..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:29
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
bij ons niemand.. want er is geen grieks.. er zijn slechts 2 mensen die eindexamen latijn doen (van de 50)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:46
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Hier 22 van de 75
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:56
Athena22
Athena22 is offline
Bij ons 19 van de ± 90 VWO-kandidaten.

Ik heb ooit eens gehoord dat ongeveer 3% van de Nederlanders gymnasium doet. Geen idee of dit werkelijk waar is, maar 40% van het VWO lijkt me veel te hoog...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:58
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 14-06-2006 @ 18:29 :
bij ons niemand.. want er is geen grieks.. er zijn slechts 2 mensen die eindexamen latijn doen (van de 50)
Alleen Latijn is ook gymnasium .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:04
vlader
vlader is offline
wat moet je met latijn of grieks ?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:27
Morri
Morri is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 14-06-2006 @ 19:58 :
Alleen Latijn is ook gymnasium .
Nee, je moet minstens één jaar Grieks en Latijn gehad hebben om een gymnasium diploma te halen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:42
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Morri schreef op 14-06-2006 @ 20:27 :
Nee, je moet minstens één jaar Grieks en Latijn gehad hebben om een gymnasium diploma te halen.
Is dat op alle scholen zo?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:16
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 14-06-2006 @ 20:42 :
Is dat op alle scholen zo?
Ja, dit is verplicht. Leerlingen die eindexamen Latijn doen, maar nooit Grieks gehad hebben, behalen een atheneum- en geen gymnasiumdiploma.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ja beste, maar dit staat niet op je diploma vermeld neem ik aan. Daar staat gewoon je cijfer voor je klassieke taal(toch, ikzelf doe geen gym maar bijna al mn vrienden wel). Dus geen hond weet of je inde 2e wel een jaartje grieks hebt gedaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:12
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
vlader schreef op 14-06-2006 @ 20:04 :
wat moet je met latijn of grieks ?
Niets..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 01:55
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
wij hebben geen grieks, dus bij ons 0 gymnasium van de zes 6vwo eindexamenklassen.. (dus totaal dik 150 leerlingen denk ik)
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2006, 07:37
planckton
planckton is offline
Op je diploma staat : 'vwo + grieks' of 'vwo + latijn'
Wat ik ontzettend dom vind, zet dan gewoon gymnasium, het is toch verschillend genoeg van het atheneum (op onze school in ieder geval wel).
Edit: op onze school doen er 98 mensen gymnasium, maar atheneum weet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 08:37
__
Avatar van __
__ is offline
nou bij ons de hele school iig zelfstandig gymnasium he, dan krijg je dat. dat zijn er iig 71 geloof ik. DUS TEL MAAR ALLEMAAL EVENTJES BIJ MEKAAR OP!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 08:38
Nyawa
Bij ons doen 20 van de 73 gymnasium.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:38
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Morri schreef op 14-06-2006 @ 20:27 :
Nee, je moet minstens één jaar Grieks en Latijn gehad hebben om een gymnasium diploma te halen.
Ik ging ervan uit dat je alleen Latijn in de bovenbouw gedaan hebt. Uiteraard moet je ook een paar jaar Grieks gedaan hebben voor gym.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:44
beunaldinho
beunaldinho is offline
Citaat:
planckton schreef op 15-06-2006 @ 08:37 :
Op je diploma staat : 'vwo + grieks' of 'vwo + latijn'
Wat ik ontzettend dom vind, zet dan gewoon gymnasium, het is toch verschillend genoeg van het atheneum (op onze school in ieder geval wel).
Edit: op onze school doen er 98 mensen gymnasium, maar atheneum weet ik eigenlijk niet.
Er zit geen verschil tussen, behalve die éne simpele taal. Hemel jezelf niet op.
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:12
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Ik heb drie jaar latijn gedaan en toen ben ik er gelukkig mee gestopt..

Ik geloof dat er in totaal nu 6 leerlingen van de ong 90 examen hebben gedaan in een klassieke taal, waarvan 1 leerling beide talen heeft gedaan.
__________________
I am..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:31
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
beunaldinho schreef op 15-06-2006 @ 10:44 :
Er zit geen verschil tussen, behalve die éne simpele taal. Hemel jezelf niet op.
Ik kan geen groter verschil bedenken tussen twee richtingen die verwant zouden moeten zijn . Al uit zich dat vaak veel meer in het karakter van leerlingen. Maar ook als je puur naar lesinhoud kijkt, zie je verschil. Bij ons worden zelfs aparte toetsen gym-atheneum gemaakt, en de normering van toetsen verschilt ook. Bovendien is zowel Grieks als Latijn zeker geen "simpele" taal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Bloompje schreef op 15-06-2006 @ 11:12 :
Ik heb drie jaar latijn gedaan en toen ben ik er gelukkig mee gestopt..

Ik geloof dat er in totaal nu 6 leerlingen van de ong 90 examen hebben gedaan in een klassieke taal, waarvan 1 leerling beide talen heeft gedaan.
Op een school met zo weinig aandacht aan de classics zou ik ook geen klassieke taal nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 15-06-2006 @ 11:31 :
Ik kan geen groter verschil bedenken tussen twee richtingen die verwant zouden moeten zijn . Al uit zich dat vaak veel meer in het karakter van leerlingen. Maar ook als je puur naar lesinhoud kijkt, zie je verschil. Bovendien is zowel Grieks als Latijn zeker geen "simpele" taal.
Uhhhm beste athena, als ik goed begrijp wat je zegt(dat gym en atheneum anders is), en verbeter me alsjeblieft als ik het verkeerd heb, heb je ongelijk, de lesinhoud voor atheneum en gymnasium is exact maar dan ook exact hetzelfde. Ik ging even kijken op www.eindexamen.nl, en verrek de CSE waren voor elk vak gelijk, en de normeringen ook! En woow dat was elk jaar zo, ik heb nergens aparte stofomschrijvingen en examens kunnen vinden voor gym Hmm het lijkt me dan behoorlijk uit de lucht gegrepen om te zeggen dat je omdat je gewoon een bepaald bijvak doet een "beter" diploma verdient. Want bijvakken hebben we allemaal en ik kan wel pittiger dingen bedenken dan Latijn of Grieks.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:51
Athena22
Athena22 is offline
Best Poepkind, ik heb het niet over examens maar over toetsen . Op je eigen school dus.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Verandert dat ook maar iets aan de stofomschrijving?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:32
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-06-2006 @ 22:57 :
Ja beste, maar dit staat niet op je diploma vermeld neem ik aan. Daar staat gewoon je cijfer voor je klassieke taal(toch, ikzelf doe geen gym maar bijna al mn vrienden wel). Dus geen hond weet of je inde 2e wel een jaartje grieks hebt gedaan.
Op mijn cijferlijst staat niet vermeld dat ik gymnasium gedaan heb, maar op mijn diploma wel degelijk.

Citaat:
planckton schreef op 15-06-2006 @ 08:37 :
Op je diploma staat : 'vwo + grieks' of 'vwo + latijn'
Wat ik ontzettend dom vind, zet dan gewoon gymnasium, het is toch verschillend genoeg van het atheneum (op onze school in ieder geval wel).
Op mijn diploma staat de zinsnede "... met gunstig gevolg heeft deelgenomen aan het eindexamen gymnasium".
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:05
Verwijderd
Wat een gezeik dat gymnasium slechts atheneum met een bijvak is. Die mensen die daarover zijn zeiken zijn gewoon jaloers.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:18
Verwijderd
Gymnasium is op sommige scholen wel meer dan atheneum met een bijvak, maar de goddelijke status die mensen het gymnasium toekennen is ook niet terecht. De centraal examens zijn immers gelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:32
Aesar
Aesar is offline
tel mij maar erbij, enkel grieks though:


5.4 voor schoolexamen
3.6 voor examen

MWUAHAHAHAHAHA



__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:59
beunaldinho
beunaldinho is offline
Citaat:
Van Tango schreef op 15-06-2006 @ 16:05 :
Wat een gezeik dat gymnasium slechts atheneum met een bijvak is. Die mensen die daarover zijn zeiken zijn gewoon jaloers.
Ik doe Gymnasium en vind het niets meer dan Atheneum met een bijvak. Bovendien krijg je uiteindelijk, zoals hierboven aangegeven wordt, exact hetzelfde examen met uitzondering van één simpel taaltje. Want ja, Grieks en Latijn in het bijzonder stellen verdomd weinig voor.

En wie zojuist zei dat het verschil in niveau zich vooral uit in verschillende karakters, moet zichzelf helemaal na laten kijken. Het is alsof je de Gymnasiast als een soort übermensch beschouwt. Bij deze zet ik je met beide benen op de grond: waarschijnlijk zijn enorm veel mensen die 'slechts' Atheneum doen een stuk slimmer dan jij.
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:19
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
beunaldinho schreef op 15-06-2006 @ 17:59 :
En wie zojuist zei dat het verschil in niveau zich vooral uit in verschillende karakters, moet zichzelf helemaal na laten kijken. Het is alsof je de Gymnasiast als een soort übermensch beschouwt. Bij deze zet ik je met beide benen op de grond: waarschijnlijk zijn enorm veel mensen die 'slechts' Atheneum doen een stuk slimmer dan jij.
Ten eerste hoef je dat niet zo bot te zeggen - persoonlijke aanval blijft nog altijd een van de zwakste stijlmiddelen. Ten tweede was ik niet van plan Hitlerbegrippen op mensen los te laten, maar baseer ik sommige conclusies op waarneming van een heel grote groep mensen. Je ziet heel vaak dat het karakter van gymnasiasten anders is in het opzicht van studie: meer doorzettingsvermogen en/of motivatie. Dat uit zich in het kiezen van een bijvak dat je niet voor de zomaar even erbij neemt. Gymnasium is anders, niet beter.

Ik vind atheneumers dus net zoveel waard - alleen op het gebied van studie zitten op het gymnasium vaak mensen die een wat gemotiveerder karakter hebben. Niks geen übermensen - verschillende mensen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:40
Morri
Morri is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 15-06-2006 @ 18:19 :
Ten eerste hoef je dat niet zo bot te zeggen - persoonlijke aanval blijft nog altijd een van de zwakste stijlmiddelen. Ten tweede was ik niet van plan Hitlerbegrippen op mensen los te laten, maar baseer ik sommige conclusies op waarneming van een heel grote groep mensen. Je ziet heel vaak dat het karakter van gymnasiasten anders is in het opzicht van studie: meer doorzettingsvermogen en/of motivatie. Dat uit zich in het kiezen van een bijvak dat je niet voor de zomaar even erbij neemt. Gymnasium is anders, niet beter.

Ik vind atheneumers dus net zoveel waard - alleen op het gebied van studie zitten op het gymnasium vaak mensen die een wat gemotiveerder karakter hebben. Niks geen übermensen - verschillende mensen.
Ik ben het opzich wel met je eens, alleen dan iets minder generaliserend. Ik zit nu in een C&M/E&M klas gymnasium en atheneum, en je merkt gewoon dat gymnasiasten OVER HET ALGEMEEN slimmer, maar ook gemotiveerder en serieuzer zijn. Atheneumklasgenootjes zeggen het verschil echt te merken met hun atheneumklas van vorig jaar. Bovendien zie je bij ons dat de klassen waar gymnasiasten in zitten significant beter presteren. Alleen niet alle gymnasiasten zijn even gemotiveerd, ik ken ook veel mensen die net atheneum aankunnen en veeeeeel harder werken dan de gemiddelde gymnasiast.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2006, 18:02
planckton
planckton is offline
Goh ik heb wel wat aangesneden zeg
Ik heb in mijn eerste post bewust erbij gezet op mijn school Het beste gym van nederland (ja, we hebben t echt té vaak gehoord) zorgt er namelijk wel voor dat het anders is dan atheneum. Ik kan me heel goed voorstellen dat t op sommige scholen geen f*ck uitmaakt, maar bij ons wel. En de term übermensch heb ik nooit in de mond genomen, atheneumers zijn vaak beter in dingen organiseren enzo, dus dat zijn gewoon weer andere kwaliteiten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:29
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
planckton schreef op 15-06-2006 @ 19:02 :
[B]En de term übermensch heb ik nooit in de mond genomen, atheneumers zijn vaak beter in dingen organiseren enzoB]
Sorry, maar dat is dus ook weer een stom vooroordeel..

Ik zit ook op een gymnasium en ik weet van andere mensen op het VWO dat de stof bij hun er langzamer door heen gaat. Plus daarbij hebben wij minder uren voor dezelfde stof, omdat we ook nog Grieks en Latijn hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:52
patrik594
patrik594 is offline
Wij hebben 6 vwo klassen. Daarvan doen er 68 mensen Latijn, 13 mensen Grieks en 5 mensen beide vakken ( dus 76 gymnasiasten van +- 160 leerlingen ).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:42
reno
reno is offline
Citaat:
planckton schreef op 15-06-2006 @ 19:02 :
Goh ik heb wel wat aangesneden zeg
Ik heb in mijn eerste post bewust erbij gezet op mijn school Het beste gym van nederland (ja, we hebben t echt té vaak gehoord) zorgt er namelijk wel voor dat het anders is dan atheneum. Ik kan me heel goed voorstellen dat t op sommige scholen geen f*ck uitmaakt, maar bij ons wel. En de term übermensch heb ik nooit in de mond genomen, atheneumers zijn vaak beter in dingen organiseren enzo, dus dat zijn gewoon weer andere kwaliteiten.
Het beste gymnasium van Nederland? Waar haal je dat vandaan?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 18:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Crimson schreef op 16-06-2006 @ 12:29 :
Plus daarbij hebben wij minder uren voor dezelfde stof, omdat we ook nog Grieks en Latijn hebben.
In de onderbouw heb je idd minder tijd, want je hebt een extra vak. Maar alleen onderbouw is niet genoeg voor gym diploma(en onderbouw is sowieso nie boeiend), en in de bovenbouw is het gewoon niets meer dan een vak in de vrije ruimte. Want zeg nu zelf wat boeit het nou of je NG+Latijn doet of NG+Frans(of duits of WIb2 of Ak of Gs of Na2 of...)

Bij ons doen trouwens ong 25 mensen examen in een klassieke taal(waarvan 1tje Grieks, rest Latijn) En serieus veel van mn vrienden hebben die taal en die zijn echt niet slimmer of gemotiveerder of wat dan ook anders dan een andere vwo scholier.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:56
pure ignorance
pure ignorance is offline
Ik denk dat er op de meeste scholengemeenschappen inderdaad weinig verschil is tussen VWO met of zonder klassieke taal. Volgens mij is dat op zelfstandige gymnasia echter een ander verhaal. Daar staan dingen als excursies, activiteiten & de algehele sfeer veel meer in het teken van klassieke talen & culturen. Ook ligt het niveau van de scholen naar mijn idee vaak hoger.Ook het tempo ligt vooral in de eerste drie klassen vanwege de extra vakken een stuk hoger dan op de meeste 'normale' VWO's. Als je daar goed doorheen komt is het inderdaad niet raar je meer doorzettingsvermogen en een betere motivatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 14:12
Lindekh
Lindekh is offline
Wij hebben op school (de beste school voor vwo en havo in NL , dat schijnt hier van belang te zijn) atheneum+latijn. Daar is geen verschil tussen of je het met latijn doet of zonder qua niveau van de andere vakken. Ik denk wel dat aparte gymnasia zeker in de eerste paar jaar harder hameren op goeie cijfers. Op een scholengemeenschap zetten ze die mensen gewoon een niveau lager. Verder is het niveau Schoolexamens misschien anders, maar dat kan bij 2 vwo-scholen net zoveel verschillen als een vwo-school met een gymnasium...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Lindekh schreef op 17-06-2006 @ 15:12 :
Ik denk wel dat aparte gymnasia zeker in de eerste paar jaar harder hameren op goeie cijfers.
Inderdaad, er valt vrij veel uit (10% per jaar, zeker in de onderbouw).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:41
Verwijderd
Bij mij deden er geloof ik 16 of 18 mensen eindexamen gymnasium, met in totaal zo'n 50 à 60 mensen VWO. En 't was grotendeels vwo met een bijvak, in de 4e-6e dan; in de 2e en 3e was 't wel anders.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:48
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
in 6vwo deed nog een klein klasje (ong 15-20) mensen latijn en ik geloof 4 mensen grieks. van de 97
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:48
Fides
Fides is offline
Wij hebben 190 gymnasiasten die geslaagd zijn dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:55
Fides
Fides is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-06-2006 @ 22:57 :
Ja beste, maar dit staat niet op je diploma vermeld neem ik aan. Daar staat gewoon je cijfer voor je klassieke taal(toch, ikzelf doe geen gym maar bijna al mn vrienden wel). Dus geen hond weet of je inde 2e wel een jaartje grieks hebt gedaan.
Ik krijg weldegelijk een Gymnasiumdiploma. Geen VWO-diploma.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 13:31
Athena22
Athena22 is offline
Bij mij staat gymnasium en daarboven "Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs". Combi dus..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:01
Fides
Fides is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 16-06-2006 @ 19:22 :
In de onderbouw heb je idd minder tijd, want je hebt een extra vak. Maar alleen onderbouw is niet genoeg voor gym diploma(en onderbouw is sowieso nie boeiend), en in de bovenbouw is het gewoon niets meer dan een vak in de vrije ruimte. Want zeg nu zelf wat boeit het nou of je NG+Latijn doet of NG+Frans(of duits of WIb2 of Ak of Gs of Na2 of...)
Op een gymnasium moet je een profiel + bijvak + latijn/grieks doen. Dus je heb minder uur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gemiddelde school
Verwijderd
13 02-10-2012 07:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 19:40
Eindexamens 2003 aantal VWO examenkandidaten per school
Keyser Saus
43 18-06-2003 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.