Oud 07-10-2008, 18:29
epidemic
epidemic is offline
ik zit met een probleem, ik had toevallig wat wiet bij tijdens een drugscontrole op school ( met honden ) nu heb ik een contractje moeten tekenen.

er staat in dat ik niets meer mag gebruiken op school en niets meer mag bijhebben.
ook staat er in dat overleg met mijn ouders de adjunct directeur op willekeurige tijdstippen mijn urine mag laten controleren. ( wettelijk mag dit niet, daarom in "overleg" met mijn ouders)


Nu heb ik tegen de directeur gezegt dat ik niet van plan ben om te stoppen, en ik graag in het weekend eens rook ( schaad ik toch niemand mee? ).

Nu weet ik dat cannabisgebruik tot maximaal 2 maanden aantoonbaar is in urine(of bloed?). dat heb ik de directeur ook laten weten, waarop hij antwoorde, er gaat dan gekeken worden naar de "hoeveelheid" dat in mijn urine aanwezig is.... testen ze in een labo daadwerkelijk naar de hoeveelheid, of alleen naar de aanwezigheid...? ik ben heel onzeker, ben geen "misbruiker" maar een gebruiker... sommige mensen gaan uit en drinken zich zat, ik rook liever een joint... en dit wil ik blijven doen!

hoe pak ik dit nu aan?.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2008, 18:53
Verwijderd
wtf, drugscontroles met honden op school het wordt steeds gekker

Maar als ik even logisch redeneer lijkt het me dat ze toch ook wel op hoeveelheid moeten testen. Stel dat jij over 3 weken een urinetest moet doen is het wel van belang om te weten hoeveel thc er nog in zit. Het kan zo zijn dat er nog steeds thc in zit van de laatste joint die jij gerookt hebt voordat je het contract tekende. Als ze alleen op aanwezigheid testen is het niet aan te tonen dat jij niet meer geblowd hebt na het tekenen van het contract. Als ze ook de hoeveelheid testen kunnen ze zien dat jij je ook aan je contract gehouden hebt.

Wel een fucked up situatie zeg :/ Wat was er gebeurd als je het contract niet getekend had?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 18:59
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Wel een fucked up situatie zeg :/ Wat was er gebeurd als je het contract niet getekend had?
moest ik waarschijnlijk van school...
ook moet ik binnen de twee weken verplicht contact opnemen met CAD(centrum voor alcohol en drugs).


Van jellinek
Citaat:
Bij incidenteel gebruik zijn hasj en wiet één tot drie dagen aantoonbaar. Bij chronisch gebruik 2 tot 3 weken. Er wordt getest op het afbraakproduct: 11-nor-D-THC-COOH.

THC wordt na opname voor een deel in lichaamsvet opgeslagen en 'lekt' daar heel geleidelijk weer uit. Het is bij testen daarom moeilijk om te bepalen of iemand een keertje cannabis heeft gebruikt of dat de uitslag het gevolg is van het langzame uitscheidingsproces van een chronische gebruiker die al enige tijd is gestopt.
hier wordt ik echter niet veel wijzer van
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:20
Verwijderd
tja dan zit er niet veel anders op dan stoppen met blowen denk ik...of je moet het erop gokken dat ze je nooit zullen controleren. maar als je zo'n contract getekend hebt lijkt dat me ook weer sterk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:45
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
tja dan zit er niet veel anders op dan stoppen met blowen denk ik...of je moet het erop gokken dat ze je nooit zullen controleren. maar als je zo'n contract getekend hebt lijkt dat me ook weer sterk.
ik vind het wel bullshit wat ze me hebben laten tekenen! oke drugs op school mag niet en dat staat ook vermeld in het schoolreglement, ook onder invloed zijn op school vind ik niet kunnen MAAR wat ik in mijn leven na de schooluren hebben zij mij toch niet meer op te leggen wat ik mag en niet mag doen?

wat een kloterij
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:58
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hoe dit alles juridisch in elkaar zit durf ik echt niet te zeggen. Het zou me niets verbazen als er ergens in de wet geregeld is dat dit wel mogelijk is maar ik twijfel hier wel sterk over. Mocht het zo zijn vind ook ik het te idioot voor woorden dat een school kan bepalen wat hun leerlingen in hun vrije tijd doen. Dit is een taak voor de ouders en daar dient naar mijn mening een school zich verre van te houden. Maar goed daar heb je allemaal vrij weinig aan.

Wat ik me af vraag is hoe ze hard gaan maken dat als er bij controle wat gevonden wordt dat jij dit ook daadwerkelijk op school gebruikt hebt. Dit wordt al een stuk moeilijker voor de school en daarom zou ik persoonlijk me er niet te druk om maken. Maarja het risico bestaat dat er wel controle plaats vind en mochten ze uiteindelijk voet bij stuk houden wordt het wel verdomd moeilijk om je gelijk nog te gaan krijgen.

Verder kan ik je er helaas weinig zinnigs over vertellen. Ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik hier zoiets voorbij zie komen en ik had ook nog nooit van dergelijke praktijken gehoord.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Wat ik me af vraag is hoe ze hard gaan maken dat als er bij controle wat gevonden wordt dat jij dit ook daadwerkelijk op school gebruikt hebt. Dit wordt al een stuk moeilijker voor de school en daarom zou ik persoonlijk me er niet te druk om maken.
Ze kunnen dan inderdaad nooit bewijzen dat hij het op school gebruikt heeft. Maar zijn ouders kunnen er dan wel achter komen en die zullen er vast ook het een en ander over gezegd hebben, met bijbehorende straffen en preken als gevolg van een positieve urinetest...

En verder is het best een klotesituatie ja.. Maargoed je hebt dat contract getekend dus er is niet zoveel meer aan te veranderen denk ik, je zegt zelf al dat het wettelijk eigenlijk niet mag maar wél in overleg met je ouders. Je kan je dus ook niet beroepen op de wet...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 22:34
Verwijderd
Wijze les 1: Onderteken nooit iets wat in jouw nadeel is.

OT: Maak bezwaar als ze je urine willen testen. Het lijkt me sterk dat een school dat bij een 17-jarige tegen zijn wil mag doen, zelfs met toestemming van ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 23:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik zit met een probleem, ik had toevallig wat wiet bij tijdens een drugscontrole op school ( met honden ) nu heb ik een contractje moeten tekenen.
dom he, drugs mee naar school nemen

Citaat:
Nu weet ik dat cannabisgebruik tot maximaal 2 maanden aantoonbaar is in urine(of bloed?). dat heb ik de directeur ook laten weten, waarop hij antwoorde, er gaat dan gekeken worden naar de "hoeveelheid" dat in mijn urine aanwezig is.... testen ze in een labo daadwerkelijk naar de hoeveelheid, of alleen naar de aanwezigheid...?
Voor zover ik weet (en ik werk in een lab, geen drugsonderzoeken helaas) werkt het gewoon volgens het u vraagt wij draaien principe, dus wat die directeur zegt kan best kloppen en als je geen zwaarwegende reden hebt om de beste man niet te geloven hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 23:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wijze les 1: Onderteken nooit iets wat in jouw nadeel is.

OT: Maak bezwaar als ze je urine willen testen. Het lijkt me sterk dat een school dat bij een 17-jarige tegen zijn wil mag doen, zelfs met toestemming van ouders.
en dan kan hij zonder steun van papa en mama een andere school gaan zoeken, of hardcore drugsgebruiker worden. Volgens mij schat je de voor- en nadelen te veel naar je eigen leeftijd in.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 23:38
Verwijderd
Citaat:
dom he, drugs mee naar school nemen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 01:53
Verwijderd
Citaat:
en dan kan hij zonder steun van papa en mama een andere school gaan zoeken, of hardcore drugsgebruiker worden. Volgens mij schat je de voor- en nadelen te veel naar je eigen leeftijd in.
Alles is beter dan buigen voor het systeem, maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 11:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Alles is beter dan buigen voor het systeem, maar dat is mijn mening.
maar wel braaf interpunctie gebruiken, nepperT
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 19:19
epidemic
epidemic is offline
nu heb ik eindelijk goed vernomen hoe het zit. ik word dus niet gecontroleerd op school, maar de directeur gaat dus op een bepaald tijdstip bellen naar mijn moeder... ik moet dan met haar naar de dokter om een urinestaal af te staan. de resultaten worden doorgezonden naar school.

écht belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 19:24
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vraag me echt af wat ze ermee willen aantonen op het moment dat er wat gevonden is. Zoals gezegd valt simpelweg niet aan te tonen dat als je al wat gebruikt hebt dit ook daadwerkelijk op school gedaan is. Het is een beetje kut dat je er al voor getekend hebt maar ik zou nog een keer een poging wagen er vanaf te komen. Ik geef je weinig kans maar je kunt het allicht proberen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 22:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
nu heb ik eindelijk goed vernomen hoe het zit. ik word dus niet gecontroleerd op school, maar de directeur gaat dus op een bepaald tijdstip bellen naar mijn moeder... ik moet dan met haar naar de dokter om een urinestaal af te staan. de resultaten worden doorgezonden naar school.

écht belachelijk.
potjes wisselen met een vriendje
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 22:38
Verwijderd
Als het alleen mag in overleg met jouw ouders, zou ik even goed met je ouders gaan praten als ik jou was? Sowieso had je dit beter niet kunnen tekenen. Nu dat je het wel getekent hebt, kun je je er beter aan houden totdat je van het contract af bent.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 12:04
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Kun je het anders niet met je ouders overleggen? Het lijkt me niet echt een probleem als je het buiten school om doet, bijvoorbeeld in het weekend.
Wat voor school zit je trouwens, moet je daar nog lang zitten? Anders kun je het volhouden tot dat je van die school af bent of gewoon weer doorgaan nadat je de test hebt gedaan.
Wat een rare school btw...
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Als het alleen mag in overleg met jouw ouders, zou ik even goed met je ouders gaan praten als ik jou was? Sowieso had je dit beter niet kunnen tekenen. Nu dat je het wel getekent hebt, kun je je er beter aan houden totdat je van het contract af bent.
Een contract is niet zonder meer geldig, . Als ik de topicstarter was, zou ik wat juridisch advies inwinnen. De school heeft vrij weinig te zoeken in je privéleven, zeker buiten schooltijd. En iets onschuldigs als een joint roken hebben ze zich al helemaal niet mee te bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 14:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
maar zijn ouders wel

en als je 17 bent mag je de cofffeeshop nog niet in, dus onschuldig is het niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Een contract is niet zonder meer geldig, . Als ik de topicstarter was, zou ik wat juridisch advies inwinnen. De school heeft vrij weinig te zoeken in je privéleven, zeker buiten schooltijd. En iets onschuldigs als een joint roken hebben ze zich al helemaal niet mee te bemoeien.
Sowieso is de persoon pas 17 en de handtekening van jw ouders geldend boven die van je zelf? Dus kunnen zij het contract (relatief makkelijk??) laten verbreken?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 14:35
Verwijderd
Het is maar raar, de school kan en mag je dit niet verplichten. praat er met je ouders over.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
maar zijn ouders wel

en als je 17 bent mag je de cofffeeshop nog niet in, dus onschuldig is het niet
Je begrijpt best dat ik het hier niet over het wel of niet strafbaar zijn van het roken van een joint, maar over de lichamelijke en/of geestelijke gevolgen daarvan.

En als zijn ouders strikter willen toezien op het gebruik van hun zoon, dan is dat hun recht. Ik vind het alleen onzinnig om dat via de school te spelen. Wat het misschien nog wel erger maakt is dat dit initiatief vanuit de school komt. Ze bemoeien zich dus actief met een deel van de opvoeding waar ze eigenlijk geen zak mee te maken hebben.

Laatst gewijzigd op 09-10-2008 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 17:12
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
De school speelt het via de ouders en mag dit zeker, ze willen geen drugs op school, hij wordt betrapt:

1) hij gaat van school

2) hij doet wat ze willen

meer opties zijn er denk ik niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 20:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ik zit met een probleem, ik had toevallig wat wiet bij tijdens een drugscontrole op school ( met honden ) nu heb ik een contractje moeten tekenen.

er staat in dat ik niets meer mag gebruiken op school en niets meer mag bijhebben.
ook staat er in dat overleg met mijn ouders de adjunct directeur op willekeurige tijdstippen mijn urine mag laten controleren. ( wettelijk mag dit niet, daarom in "overleg" met mijn ouders)


Nu heb ik tegen de directeur gezegt dat ik niet van plan ben om te stoppen, en ik graag in het weekend eens rook ( schaad ik toch niemand mee? ).

Nu weet ik dat cannabisgebruik tot maximaal 2 maanden aantoonbaar is in urine(of bloed?). dat heb ik de directeur ook laten weten, waarop hij antwoorde, er gaat dan gekeken worden naar de "hoeveelheid" dat in mijn urine aanwezig is.... testen ze in een labo daadwerkelijk naar de hoeveelheid, of alleen naar de aanwezigheid...? ik ben heel onzeker, ben geen "misbruiker" maar een gebruiker... sommige mensen gaan uit en drinken zich zat, ik rook liever een joint... en dit wil ik blijven doen!

hoe pak ik dit nu aan?.
Ik heb de onderstaande reacties niet gelezen, maar ik kan wel uit eigen ervaring vertellen hoe lab-testen er aan toegaan. Ik werk in een kliniek waar mensen om de dag een UC (urine controle) moeten ondergaan. Deze urine wordt naar het lab gestuurd. Het lab bekijkt óf er thc in de urine zit, en zo ja of deze waarde is toegenomen of verminderd ten opzichte van de vorige keer.
Er wordt dus wel degelijk vergeleken in een lab... Als je je urine verdunt met water, komt dit overigens ook uit de test naar voren.

Als je er onderuit wil komen.... Urine van broer/ zus/ iemand inleveren...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2008, 20:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
moest ik waarschijnlijk van school...
ook moet ik binnen de twee weken verplicht contact opnemen met CAD(centrum voor alcohol en drugs).


Van jellinek

hier wordt ik echter niet veel wijzer van
Ze bedoelen dat wanneer je bijv gewicht afvalt, er opnieuw thc in je lichaam 'vrijkomt' waardoor er in je urine (opnieuw) een geringe hoeveelheid thc aantoonbaar zou zijn..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
De school speelt het via de ouders en mag dit zeker, ze willen geen drugs op school, hij wordt betrapt:

1) hij gaat van school

2) hij doet wat ze willen

meer opties zijn er denk ik niet
Juist, ze willen geen drugs op school en dat is hun goed recht. Wat hij buiten school doet is zijn eigen zaak en daar hebben ze verder niets mee te maken, zo lang het de school zelf niet benadeelt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 17:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Juist, ze willen geen drugs op school en dat is hun goed recht. Wat hij buiten school doet is zijn eigen zaak en daar hebben ze verder niets mee te maken, zo lang het de school zelf niet benadeelt.
en waar precies gebeurt dat wel?

zoals al gezegd is de test om te zien of hij onder invloed op school zit

dus wat is nu het probleem?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 02:24
Verwijderd
Een urinetest is niet op de uur exact, hoor. Wanneer hij buiten school drugs gebruikt heeft, zal de test ook positief zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 15:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nu heb ik tegen de directeur gezegt dat ik niet van plan ben om te stoppen, en ik graag in het weekend eens rook ( schaad ik toch niemand mee? ).

Nu weet ik dat cannabisgebruik tot maximaal 2 maanden aantoonbaar is in urine(of bloed?). dat heb ik de directeur ook laten weten, waarop hij antwoorde, er gaat dan gekeken worden naar de "hoeveelheid" dat in mijn urine aanwezig is....
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 15:16
epidemic
epidemic is offline
nu ik weet niet wat de andere optie was.. Tekenen of.... Ik had het dan wel kunnen weigeren maar mijn ouders doen dat dus niet, zij doen gewoon mee met de school om mij van mijn "drugsprobleem" af te helpen, hoewel er eigenlijk NOG geen probleem is. niet dat er perse een probleem hoeft te komen!

heb al 10 dagen geen wiet meer gerookt nu, merk wel dat ik wat meer energie heb
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 12:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
pertinent weigeren mee te werken aan zulke gestappo controles
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 15:54
Verwijderd
Het punt is?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 16:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het punt is?
Kwalitatieve vs kwantitatieve bepalingen, positief zijn is niet alles.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 19:58
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik kan me slecht voorstellen dat een school graag (tenzij het om een 'probleemschool' onder inspectie gaat) de bureaucratsiche papierwinkel op de hals wil halen die erbij komt kijken als een leerling van school wordt geplaatst.

Afgezien van het feit dat scholen verplicht zijn openlijk en aantoonbaar drugsproblematiek tegen te gaan moeten daarvoor dus wel zwaarwegende argumenten zijn, en het incidenteel in bezit zijn van- of positief testen op cannabis zijn dat m.i. niet.

Drugscontroles en contracten zou ik als ik jou was zeker niet te licht opvatten,maar zolang jij netjes je best doet, niet spijbelt, geen herrie schopt en (idd) geen drugs mee naar school neemt kun je het beschouwen voor wat het is, een pressiemiddel, en niet wakker liggen van eventuele plaspauzes.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 20:16
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
De school speelt het via de ouders en mag dit zeker, ze willen geen drugs op school, hij wordt betrapt:

1) hij gaat van school

2) hij doet wat ze willen

meer opties zijn er denk ik niet
Dat klopt, maar dan ligt het er dus aan wat de school wil. Het lijkt me heel redelijk als een school geen drugsbezit tolereert, geen gebruik van drugs in of rond het schoolgebouw accepteert en geen drugsgebruik tijdens schooltijd (bijvoorbeeld in een vrij uur) accepteert. Ook lijkt het me fair als ze niet pikken dat je tijdens schooltijd onder invloed van drugs bent, dus bijvoorbeeld dat je voor aanvang van een schooldag een jointje rookt.
Het lijkt me echter volstrekt van de zotten als een school zich bemoeit met wat jij in je weekends, buiten schooltijd doet. Een heel bizarre situatie, dit. Ik zou me er in ieder geval niet echt iets van aantrekken, als ze je binnen twee maanden testen kun je gewoon stug volhouden dat dat nog restanten THC waren die in je lichaam zaten, als ze niet binnen twee maanden testen verwacht ik überhaupt niet dat ze het nog zullen gaan doen.

@Ir. de Narie: goed punt wat betreft een probleemschool onder inspectie, maar ook de inspectie zal niet gaan eisen dat een school zich bemoeit met wat leerlingen buiten schooltijd doen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2008, 20:27
Verwijderd
Wat zeggen je ouders er eigenlijk over? Ik kan me ook wel voorstellen dat het idee om urinetesten af te nemen meer vanuit je ouders kwam, als soort van straf ofzo, en dat de directeur daarmee instemde. Niet zozeer om te kijken of je op school geblowd had (want dat kan hij natuurlijk helemaal niet bewijzen met zo'n test) maar gewoon als in overleg met je ouders bedachte straf.

Oh en trouwens, ik vind dat er door je school wel behoorlijk hard gereageerd wordt op softdrugsbezit. Ik ben op school ook eens gepakt met een joint maar daar volgde niet meer op dan de rest van de dag (vanaf 11 uur 's ochtends) lekker thuis chillen (toen de teamleider mijn moeder belde wist ze zij niet eens wat een joint was, dus die had zoiets van wtf is dit wat moet ik hiermee) omdat ik geschorst was. Ik geloof ook niet dat ik daar verdere gevolgen van ondervind als ik op school niets meer flik tot ik er af ben.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 00:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het lijkt me echter volstrekt van de zotten als een school zich bemoeit met wat jij in je weekends, buiten schooltijd doet.
En waar staat dat ze dat doen?

epidemic, zit je in nederland op school?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 01:31
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
En waar staat dat ze dat doen?

epidemic, zit je in nederland op school?
Ik vroeg me ook al zoiets af. Eigenlijk meer op wat voor school (bijvoorbeeld een openbare, christelijke of vrije school)?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 17:06
epidemic
epidemic is offline
katholieke school in belgie, Limburg -.-
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:07
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
katholieke school in belgie, Limburg -.-
België, daar is het probleem.
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
België, daar is het probleem.
Jah dat kwartje viel pas heel laat bij me

Daar zijn ze sowieso al een stuk strenger en is wiet ook nog een stukje illegaler dan hier.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:31
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
België, daar is het probleem.
Ik denk dat het katholieke gedeelte hierin ook niet bepaald een positieve bijdrage heeft hoewel ze dat zelf ongetwijfeld anders zien.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:35
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Belgische christen- drugshonden
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 19:44
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
katholieke school in belgie, Limburg -.-
Ik vind het toch maar raar dat je school zelf urine wil laten testen en dit kan laten opvragen. (Zoals er in dat contractje staat. )

Normaalgezien nemen ze contact op met een organisatie voor jongeren die zich bezighoudt met drugs. En dan moet je je daar op een bepaald tijdstip laten controleren.
(Toen er op mijn middelbare school mensen waren betrapt met drugs werden ze bovendien onmiddelijk voor een aantal dagen geschorst. )

Tja in België mag je als minderjarige geen drugs bij je hebben en geen drugs gebruiken. (Als 18+ mag je een kleine hoeveelheid wiet bij je hebben. ) Vandaar dat ze je ook kunnen controleren op het gebruik van drugs in je vrije tijd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 23:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
(Als 18+ mag je een kleine hoeveelheid wiet bij je hebben. )
nee het mag niet maar het wordt gedoogd, dus ze kunnen het altijd afnemen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 15:34
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ik weet niet hoe de Belgische wetgeving in elkaar zit. Maar als minderjarige is jouw handtekening niks waard. Als 17-jarige mag je dat soort overeenkomsten niet aangaan en kan de school hier in principe niet naar terug te verwijzen. Natuurlijk kunnen er altijd gewoon afspraken gemaakt worden tussen jouw en de school en dien jij je wel altijd aan de huisregels van school te houden.

Als jij drugs wil gebruiken in je vrije tijd, gaat de school dat niks aan. Dat is iets voor justitie etc. Wel kunnen ze eisen dat je niet onder invloed bent tijdens je verblijf op school.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 03:03
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
maar zijn ouders wel

en als je 17 bent mag je de cofffeeshop nog niet in, dus onschuldig is het niet
dank je, dat wou ik zeggen!
Citaat:
Ik kan me slecht voorstellen dat een school graag (tenzij het om een 'probleemschool' onder inspectie gaat) de bureaucratsiche papierwinkel op de hals wil halen die erbij komt kijken als een leerling van school wordt geplaatst.

Afgezien van het feit dat scholen verplicht zijn openlijk en aantoonbaar drugsproblematiek tegen te gaan moeten daarvoor dus wel zwaarwegende argumenten zijn, en het incidenteel in bezit zijn van- of positief testen op cannabis zijn dat m.i. niet.

Drugscontroles en contracten zou ik als ik jou was zeker niet te licht opvatten,maar zolang jij netjes je best doet, niet spijbelt, geen herrie schopt en (idd) geen drugs mee naar school neemt kun je het beschouwen voor wat het is, een pressiemiddel, en niet wakker liggen van eventuele plaspauzes.
Dank je, zowiets wou ik ook zeggen!!
Citaat:
België, daar is het probleem.
hmmmm... indeed..

En volgens mij heb je in Belgie een stuk minder poot om op te staan wat betreft "ik moet toch zelf weten wat ik in het weekend doe".. Zeker als je nog minderjarig bent.. Ik zou me gewoon ff gedeisd houden.. dan maar ff zuipen in het weekend voor een maandje.. en afwachten of je ouders je echt plastesten willen laten doen. Sowieso zijn je ouders de trigger, dus die moet je te vriend houden!! Gewoon ff een engeltje in huis zijn dus en de eerst komende paar maanden geen shit meer meenemen naar school, dan komt het wel weer goed.. Al heb je op een school dan wel heel snel het label van "probleemkind" en dat gaat kut zijn voor de rest van je schooltijd (ervaring )
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 17:50
epidemic
epidemic is offline
kan me gestolen worden wat de lieverdjes van me denken, heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad om van de wiet af te blijven, zelfs al zitten ze naast me te roken .

met dit incident kan ik wel mooi bewijzen dat mijn verslaving zo goed als Nihil is. wat misschien later goed uitpakt, misschien mag ik dan wat roken van me ouders zonder scheef bekeken te worden, net als een pilsje drinken zeg maar

Grtz
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 20:37
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Cannabis gaat vrij langzaam uit het lichaam, daar staat het om bekend. De halfwaardetijd varieert van 14 tot 38 uur. Deze tijdsmarge is zo groot omdat het afhankelijk is van bepaalde factoren van de gebruiker. Factoren als: gewicht, activiteiten, vocht inname, verbranding, etc.

Het is niet eenvoudig om met een urine-uitslag te interpreteren wat het gebruikspatroon van iemand is.
Iemand kan bijvoorbeeld frequent cannabis gebruiken, maar wanneer hij meer energie vraagt dan normaal (sporten, koorts, diarree, vermagering, etc.), dan zal het lichaam deze energie uit het vetweefsel halen. Gevolg is dat er meer afbraakproducten van cannabis in de urine komen, wat suggereert dat er cannabis gebruikt is, terwijl dat niet het geval is.
Mensen die bij het CAD werken houden hier rekening mee en weten dat ze pas na een aantal controles meer duidelijkheid over een individu kunnen verkrijgen.

Je hele verhaal over dat 'contract' met je school komt op mij slechts over als 'bangmakerij'.
Als je 1 à 2 keer per week gebruikt, zullen de waarden in je urine blijvend dalen. Uiteindelijk zal het er helemaal uit zijn en kunnen ze je alleen pakken wanneer ze je binnen 3 dagen na het roken van een joint urine laten afleggen. Maar als je bijvoorbeeld veel traint, zullen ze er sneller bij moeten zijn, omdat de THC er dan veel sneller uit gaat. Door in de sauna te gaan, zweet je het ook sneller uit!

Dan is er nog de mogelijkheid tot fraude. Als ze je ergens alleen in een potje laten plassen, kun je er wat water bij mengen of een stukje van een vitamine-bruistablet of bleekmiddel (of ook: andermans urine). Houdt er wel rekening mee dat je dit pas doet, zodra zij ervan uitgaan dat je schoon bent!
Je kunt je ook schoon drinken met behulp van reinigende thee of simpelweg jezelf met liters water laten vollopen. Alleen de ochtend-urine is sterk geconcentreerd. Als ik een liter water drink en daarna moet plassen, dan is het nog maar de vraag of het wel 'urine' genoemd kan worden wat ik dan uitplas ^^.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Urine test omzeilen
Verwijderd
35 22-06-2011 18:55
Drugs & Alcohol THC opslaan in vet.
Pyro Power
4 22-02-2011 12:41
Drugs & Alcohol Drug test
m!ke
5 29-11-2008 13:38
Drugs & Alcohol wie kan me helpen
666
27 26-04-2005 16:01
Drugs & Alcohol Urine neutraliseren
Rah Digga
27 07-12-2003 00:00
Drugs & Alcohol Hoelang blijft speed in je bloed zitten?
Bjorn008
7 15-05-2003 01:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.