Oud 18-06-2007, 10:18
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb het profiel N&G gekozen met vrije deelvakken Duits1,2, Frans1,2 en economie1.

Een tijdje geleden al merkte ik dat er iets raars was, want we moesten een voorlopige cijferlijst ondertekenen maar daar stond Frans1,2 niet op. Ik ben daarmee naar de adminstratie gegaan, maar die zeiden dat het niet uitmaakt en dat ze dat later nog konden corrigeren, dus ik tekende.

Toen kwam ik bij het examen Frans, bleek ik niet ingeschreven te zijn. Dat vond ik ook vaag, maar goed de adjunct-directeur schreef mijn naam erbij en ik heb het examen gemaakt.

Mijn lerares kwam een week later naar me toe dat mijn werk niet naar de tweede corrector is verzonden omdat ik volgens de inspectie geen Frans1,2 heb, omdat mijn school die verkeerde! cijferlijst naar de inspectie heeft gestuurd. Dit zou betekenen dat mijn Frans1,2 cijfer ook niet op mijn diploma komt. Ik vond dit echt niet kunnen, dus ik naar de adjunct-directeur, maar die zegt dat omdat ik heb getekend ik geen poot heb om op te staan.

Mijn vraag is nu, kunnen ze dit maken? Ik weet dat ik dom ben geweest om te tekenen, maar ik heb gewoon 3 jaar lang Frans gevolgd, het examen gemaakt, en ik heb zelfs nog vrij recente cijferlijsten waar ook al mijn cijfers op staan. Ik vind het een beetje makkelijk dat ze zomaar zeggen dat het niet op mijn diploma komt, vooral omdat ik nooit Frans1,2 heb laten vallen, het is hun fout.

Wat zou ik kunnen doen?
Advertentie
Oud 18-06-2007, 10:22
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
God, dit is echt genaaid. Drie jaar lang voor gewerkt en dan wordt dat werken niet eens beloond.

Bij de administratie hebben ze gezegd dat ze het later konden veranderen; ben je nogmaals naar hen toe gegaan? Want zij hebben een fout gemaakt.
Oud 18-06-2007, 10:24
Caps
Caps is offline
Naar het Laks ermee
__________________
Falen = geen optie
Oud 18-06-2007, 11:06
Alan
Alan is offline
Het probleem is dat de administratie waarschijnlijk niet toe zal geven dat de fout bij hen ligt, omdat ze dat nooit zo hadden mogen zeggen en ze dan dus een probleem hebben. Je kunt neem ik aan ook niet bewijzen dat ze dat gezegd hebben? In principe is het wel duidelijk dat je dat vak die hele tijd hebt gevolgd, dus heb je in ieder geval het voordeel dat jouw verhaal zeer logisch is. Maar dan nog is het heel vervelend dat je dat getekend hebt, omdat dat gewoon officieel is.
Oud 18-06-2007, 11:07
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Caps schreef op 18-06-2007 @ 10:24 :
Naar het Laks ermee
Idd
Oud 18-06-2007, 11:16
pino123
pino123 is offline
k vind het heel kut voor je, maar ik denk dat je er niets aan kunt doen. Je hebt immers getekend en school/administratie zal nooit een fout toegeven.
Misschien moet je even met je mentor praten (of een andere conrector) die dichter bij je staat dan de directeur.

Maar wil je echt het vak Fa12 houden?
__________________
Jacob lovesss you
Oud 18-06-2007, 11:41
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
tuurlijk wil ze dat houden. Je gaat niet 3 jaar voor niets werken! Jeetje wat balen voor je zeg! ik zou hier echt werk van maken. Alleen ik weet zo niet hoe
Oud 18-06-2007, 21:45
Sieffie
Sieffie is offline
Wat vaak erg goed werkt: programma's als kassa!, of rechtsbijstand? Misschien dat een van je ouders (of een bekende) ervoor verzekerd is? Ook een mondelinge afspraak is rechtsgeldig.
Oud 18-06-2007, 21:48
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Je kan toch wel via getuigen bewijzen dat je het vak 3 jaar hebt gevolgd?
Oud 18-06-2007, 21:48
Caps
Caps is offline
Ik zou eerst maar eens beginnen met een baksteen door de ruit bij je directeur en een paar 'toevallige krassen' op z'n nieuwe mercedes.
__________________
Falen = geen optie
Oud 20-06-2007, 13:51
Verwijderd
Ik zou in dit geval gewoon dreigen met negatieve publiciteit. Als mijn school me niet juist zou behandelen zou ik altijd een regionale krant opbellen en vragen of ze een stukje over eindexamens wilden doen. En dan in het bijzonder over de fout die mijn school heeft gemaakt. Mijn school is daar heel gevoelig voor, want ze hebben een goede naam. Maar misschien ligt dat bij jou anders...
Oud 22-06-2007, 01:23
nanathenai
nanathenai is offline
Hoe is het nog gegaan trouwens?
__________________
laat maar
Oud 22-06-2007, 18:44
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik was dit topic helemaal vergeten, stom zeg. Maar goed, ik heb dus inderdaad iets getekend wat gewoon rechtsgeldig is. De grap is dus dat ik dit heb getekend op 10 mei, en ik heb nog een cijferlijst van 9! mei waarop mijn al mijn Frans1,2 cijfers staan. Mijn school is gewoon zo laks daarin, en ze willen absoluut niets voor me doen. Ik denk ook niet dat er nog wat aan gedaan kan worden. Mijn moeder wil er wel voor vechten maar ik heb er eigenlijk geen zin in, ik heb zoiets van, ik neem mijn diploma en wegwezen.

Het kutte is alleen, dat ik op de ib-groep site wel heb ingevuld dat ik Frans1,2 heb gevolgd, en dat gaan ze nog verifieren. Maar op mijn diploma staat Frans1,2 niet. Ik krijg wel zo'n lullig papiertje met een schoolstempel dat ik Frans1,2 heb gevolgd, maar geldt dit dan als diploma?

Ik voel me echt zwaar genaaid, maar het is typisch iets voor mijn school om dit te doen. Heb ik een poot om op te staan, als ik het via het LAKS probeer, of kan ik beter blij zijn met mijn 8 voor frans1? Ik wil het vak liever wel houden ja, Frans1,2 en Duits1,2 op mijn diploma staat wel mooi vind ik.

Enne negatieve publiciteit, mijn school heette vroeger het terracollege, dus hehe negatievere publiciteit kunnen ze niet eens meer krijgen denk ik.

Oh ja, en de adjunct-directeur en de administratie weten natuurlijk van niets en hen valt niets te verwijten (hun eigen woorden) en bla bla, ze zijn absoluut niet geboeid door het feit dat ik er drie jaar lang voor heb gewerkt terwijl ik het een schijtvak vond. En tja, het is mijn woord tegen het hunne (ofzo) en ik win dat nevernooit.

Het gaat in principe niet eens om het bewijzen dat ik dat vak heb gevolgd en zelfs dat ik er examen in heb gedaan, mijn docente Frans staat volledig achter mij, maar die weet verder ook niet hoe we dit moeten oplossen. Ik heb genoeg cijferlijsten waar die cijfers opstaan. Het gaat erom dat ik iets heb getekend wat naar de inspectie is gegaan, terwijl zij mij wijsmaakten dat het alleen om een bepaald gedeelte ging, en niet om de cijfers. Ik vind het zo zwaar genaaid, want ik kreeg een cijferlijst en daar stond op, dat als die klopte, je hem goed moest bewaren. Blijkbaar hebben we daarna nog een cijferlijst gekregen (ik niet, maar goed, de school weet alles beter ) die we nogmaals moesten controleren. Jaa vast. Zolang het maar in hun voordeel is.
Ik denk dat ik dit maar eens naar het LAKS ga sturen eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 22-06-2007 om 18:50.
Oud 22-06-2007, 19:29
Verwijderd
Ik zou eventjes contact opnemen met het LAKS, zij kunnen even voor je nazoeken bij CEVO wat hiervoor nog kan. Mail naar marc@laks.nl of bel het LAKS 020-6381792 en leg je situatie voor
Oud 22-06-2007, 19:34
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Oh, ik heb gewoon naar laks@laks.nl gemaild, komt het dan ook aan?
Oud 22-06-2007, 22:58
Verwijderd
Ik zou contact opnemen met de inspectie. Die kunnen meer dan het LAKS.
Oud 22-06-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 22-06-2007 @ 19:34 :
Oh, ik heb gewoon naar laks@laks.nl gemaild, komt het dan ook aan?
ja, laks@laks.nl komt bij dezelfde persoon aan
Je kan inderdaad ook direct contact opnemen met de inspectie, maar die doen vaak moeilijker, het LAKS heeft directe kanalen liggen.
Oud 22-06-2007, 23:40
Lethe
Lethe is offline
Pff wat kut zeg... zo asociaal van jouw school! Ik snap heel goed dat je dat vak op je diploma wilt hebben
Je hebt er niet voor niks al die jaren voor geknokt.
En de school wéét dat je dat vak gevolgd hebt, en het graag op je diploma wilt (logisch) dus als ze ook maar enige vorm van inlevingsvermogen hebben zorgen ze ervoor dat frans 1,2 op je diploma komt.
__________________
Nice
Ads door Google
Oud 23-06-2007, 00:51
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ja, dat hebben ze dus niet. Maar het is gewoon naaiend dat ze mij iets laten ondertekenen onder valse voorwendselen of hoe je dat ook noemt, en dat dan later ineens in mijn gezicht teruggooien. Ik vond eerst dat ik het gewoon maar moet laten, maar nu ik dit zo lees wil ik dat cijfer verdorie gewoon op mijn diploma.

Ik wacht eerst even de reactie van het LAKS af.
Oud 23-06-2007, 13:32
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Alweer een reden waarom ik administratie haat. Hoe is de mensheid zover kunnen komen dat een papiertje met iemands krabbel erop belangrijker is dan die persoon zelfs en de mensen die hem steunen?
Ik vind het enorm onmenselijk van je school. Wat een bende kapitalistischeAls het je niet lukt, zou ik ze het laten voelen: vandalisatie en naar de pers ermee (niet met de vandalisatie, maar met die grove fout van de school)!
Oud 23-06-2007, 16:15
Verwijderd
ze kunnen dit maken gewoon jouw domme fout om te ondertekenen
Oud 23-06-2007, 17:39
Verwijderd
En als ze er echt niets aan willen/kunnen (hoewel ik me dat laatste niet voor kan stellen) doen misschien een certificaat vragen? Dan kan je die misschien nog wel samen met je diploma inwisselen bij de IBG voor één diploma oid...?
Oud 23-06-2007, 18:14
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Lyne schreef op 18-06-2007 @ 10:18 :


Mijn lerares kwam een week later naar me toe dat mijn werk niet naar de tweede corrector is verzonden
Daar zit de fout en dat is niet jouw fout. Dus ze kunnen het niet maken. Verder is het enorm slordig van jouw school dat je niet ingeschreven stond. Je kan altijd naar de rechter stappen.
__________________
gif me candej now!
Oud 24-06-2007, 20:18
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ja hehe ik snap heus wel dat ik het niet had moeten onderteken. Maar ik mag toch verwachten dat als de adjunct-directeur zegt dat het geen gevolgen heeft, dat ik daarop dan kan vertrouwen. Aan dingen zoals 'jouw domme fout' heb ik verder niets.

Ik wacht nog steeds op de reactie van het LAKS, heb het ook in het weekend verstuurd dus zal wel morgen komen, en dan kijk ik wel verder. Misschien dat ik idd een certificaat kan krijgen, maar ik denk het niet, aangezien mijn examen niet op de goede manier is nagekeken (door twee correctoren).
Oud 24-06-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 24-06-2007 @ 20:18 :
Misschien dat ik idd een certificaat kan krijgen, maar ik denk het niet, aangezien mijn examen niet op de goede manier is nagekeken (door twee correctoren).
Informeren bij inspectie naar de mogelijkheid om examen te doen in het derde tijd vak? (Niet dat ik daar zomaar mee akkoord zou gaan, ik zou eerst al het andere proberen...maar mocht dat allemaal niets uithalen...'t is toch zonde van die drie jaar energie als je er uiteindelijk geen papiertje van krijgt. )
Advertentie
Oud 25-06-2007, 10:44
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ze wilden eerst voor me regelen dat ik het opnieuw mocht maken in het tweede tijdvak, maar de school wilde er verder niet achteraangaan dus dit mocht ook niet. Maar dat derde tijdvak is wel een goed idee.

(Als ik dan maar niet lager haal.)

Shit, ik heb nog een probleem. Ik heb bij de IBG en ook bij Erasmus opgegeven dat ik Frans1,2 heb. Als ze mijn diploma gaan verifieren staat er echter dan geen Frans1,2 op. Maakt dit iets uit?

Laatst gewijzigd op 25-06-2007 om 19:04.
Oud 25-06-2007, 19:57
Verwijderd
Je zou de IBG en het Erasmus kunnen bellen om het door te geven/uit te leggen?
Je hebt een diploma en daar gaat het uiteindelijk toch om qua toelating?
Oud 25-06-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 25-06-2007 @ 10:44 :
Shit, ik heb nog een probleem. Ik heb bij de IBG en ook bij Erasmus opgegeven dat ik Frans1,2 heb. Als ze mijn diploma gaan verifieren staat er echter dan geen Frans1,2 op. Maakt dit iets uit?
bel de IB?
Oud 26-06-2007, 21:36
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
je handtekening is bindend omdat je meerderjarig bent..
maar een mondelinge overeenkomst is ook wettelijk bindend..
lastig..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 26-06-2007, 21:42
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 26-06-2007 @ 21:36 :
je handtekening is bindend omdat je meerderjarig bent..
maar een mondelinge overeenkomst is ook wettelijk bindend..
lastig..
Het verschil is dat een handtekening op een papier tastbaarder is dan geluidsgolven die 3 jaar geleden reeds uitgestorven zijn..
Oud 28-06-2007, 23:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
het zijn toch wel klojo's, er zou toch wel iets te regelen moeten zijn?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 29-06-2007, 12:00
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Bestuurlijk beroep aantekenen.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Meisjes kunnen jullie dit verklaren?
henkje123
27 15-05-2012 11:30
Algemene schoolzaken Wat kunnen ze doen?
klaas9
20 04-10-2010 10:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Psychologie Dit kunnen ze echt niet maken...*wanhopig*
~~dolce~~
2 18-03-2004 19:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Werk, Geld & Recht geld mislopen
matrix21
12 14-03-2003 07:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.