Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2008, 18:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Nu op het journaal. Het gedoogbeleid zou gefaald hebben en dit leidt tot twee keuzemogelijkheden: de markt vrijgeven óf verbieden. Met een verbod zou hij de grensgebieden ook tegemoet komen.


Dat ze überhaupt overdenken de coffeshops te sluiten. Cannabisverhandeling gebeurt dan via het illegale circuit waardoor er geen zicht meer op is. De vraag naar cannabis zal altijd blijven bestaan, en daarmee ook de kweek.

CDA
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2008, 18:47
Verwijderd
Ik begrijp zulke politici écht niet. Kom op, doe eens niet zo kortzichtig, kruip vanonder die steen, denk even logisch na en doe zulke domme uitspraken niet. Alle shops sluiten, haha. Van mij mogen ze (nouja eigenlijk niet natuurlijk maar ik jullie snappen wel wat ik bedoel), adresjes om wiet te regelen zonder naar de shop te gaan heb ik toch al wel en als ze alle shops dicht gooien zullen er echt niet minder 17 jarige negers op scooters met 20 gram wiet in hun buddy rond gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 19:34
wann
Avatar van wann
wann is offline
Ach, sommige mensen hebben nou eenmaal het meest basale niveau van logisch nadenken niet onder de knie. Wat ik zorgwekkender vind, is dat zo'n groot deel van de bevolking dergelijke personen macht geeft.

Aan de andere kant, who cares?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 20:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ach, sommige mensen hebben nou eenmaal het meest basale niveau van logisch nadenken niet onder de knie. Wat ik zorgwekkender vind, is dat zo'n groot deel van de bevolking dergelijke personen macht geeft.

Aan de andere kant, who cares?
Zo lang het CDA de grootste partij is en de VVD de conservatieve (eigenlijk anti liberale) koers die ze hebben ingezet aan blijft houden zullen ze hun uiterste best gaan doen een dergelijk verbod er heel snel doorheen te jagen. Als ze onder het voorwendsel "criminaliteitsbestrijding" de PVV ook in no time overtuigd hebben vrees ik met grote vrezen voor de coffeeshops en word het hoog tijd erom te gaan caren. .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 20:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Voor de geinteresseerde een linkje naar het dossier op de website van het NRC.

De vraag is uiteraard:

Wat te doen met het gedoogbeleid?

Barst los.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 21:40
Verwijderd
weg ermee, legaliseren ftw. Voor het gemak quote ik arpos maar even uit het topic op N&A, ik ben het volledig met hem eens:
Citaat:
ik heb het topic nog niet doorgelezen maar ik zal eerst deze vraag beantwoorden.

Legaliseren [van wietproductie] kost niets het is in de praktijk nauwelijks verboden, ze rollen af en toe een kwekerijtje op.

de voordelen van legaliseren zijn evident:
- kwekerijtjes hoeven niet meer op zolderkamertjes waar een groot brandgevaar is
- het gebruik is ongevaarlijk, alcohol en tabak beide zaken die we gewoon zijn zijn vele male gevaarlijker
- De criminaliteit die erom bestaat bestaat alleen omtrent de kwekerijen, mensen die 'een kilotje' in de kofferbak hebben laten ze regelmatig gaan (in n&a staat nog ergens een persberichtje)
- in de buurt van scholen kan je een verhoogde leeftijdsgrens hanteren
- kwaliteit, THC gehaltes, leeftijd en hoeveelheid is per coffeeshop goed te controleren
- belastings mogelijkheden

het verbieden bied het volgende vooruitzicht
- heeft nagenoeg geen gevolg voor gebruik, de verkoop veranderd alleen.
- meer criminaliteit een hogere prijs en geen belasting mogelijkheden
- je verbied een vrij onschuldig gebruik (wat overigens geen slim gebruik is tijdens werk of school maar ftw recht op eigen domheid) terwijl je schadelijkere zaken toestaat.
- Kwaliteit en aanlevering is moeilijk te controleren

(...)
Overigens ben ik wel voor betere voorlichting op scholen. Ik heb tot nu toe in de tweede klas welgeteld één les (meer zal er niet komen) gehad, bij verzorging, over drugs. Een politieagent kwam in de klas een praatje houden over welke drugs er allemaal bestonden en vertellen dat 'drugs gebruiken heel slecht voor je is' (is het ook, maar een iets uitgebreidere uitleg kan natuurlijk geen kwaad). Als je het legaliseert, lijkt het me slim om direct erbij te bespreken hoe het beste voorlichting gegeven kan worden etc.

Laatst gewijzigd op 08-11-2008 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 21:51
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
De voorlichting over drugs is inderdaad om te huilen. Legalisatie van canabis kan inderdaad leiden tot meer voorlichting over verstandig gebruik in plaats van te "leren" dat het slecht is om het te doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 16:42
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik voel de grootste demonstratie sinds de beroemde anit-kernwapen demonstratie aankomen!..
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
De voorlichting over drugs is inderdaad om te huilen. Legalisatie van canabis kan inderdaad leiden tot meer voorlichting over verstandig gebruik in plaats van te "leren" dat het slecht is om het te doen.
Mwah, er zijn zat officiële bronnen (websites, folders bij coffeeshops?) waar je je info vandaan kunt halen. Meerdere bronnen raadplegen kan ook, zodat je een beter beeld krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 10:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Voor de geinteresseerde een linkje naar het dossier op de website van het NRC.

De vraag is uiteraard:

Wat te doen met het gedoogbeleid?

Barst los.
Leuke link

Ik vind het lastig alle voor- en nadelen te overzien inzake het gedogen/ legaliseren. Op zich is de gang van zaken wel vreemd: buiten 500gram cannabis vervoeren is strafbaar, maar zodra je de poort van de coffeeshop binnenkomt, wordt het toegestaan. Het gedoogbeleid zorgt in dat opzicht wel voor veel onduidelijkheid.

Ik lees alle voor en tegenargumenten wel mee Hoewel de meerderheid waarschijnlijk voor legaliseren is.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 10:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
mrboot/ arpos
Citaat:
- in de buurt van scholen kan je een verhoogde leeftijdsgrens hanteren
Alsof dat zin heeft... Als ik bij mijzelf naga, dan vroeg ik aan een voorbijganger even wat uit de shop te halen.. Dat soort barrières zijn gemakkelijk te omzeilen. Ik vind het wel terecht dat in het regeerakkoord is opgenomen dat coffeeshops niet te dicht in de buurt van scholen mogen vestigen. Uiteraard kunnen scholieren een stukje verder fietsen en dan alsnog hun stuff halen, maar je hoeft gebruik niet in de hand te werken. Terugkijkend vind ik dat ik niet echt de gevolgen overzag van blowen e.d. Und, wellicht worden sommige scholieren op het idee van blowen gebracht, doordat ze dagelijks langs de shop om de hoek van hun school fietsen?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 15:52
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ik voel de grootste demonstratie sinds de beroemde anit-kernwapen demonstratie aankomen!..
Nee, ik niet. Mensen zijn het er misschien niet mee eens, maar om nou zelf de straat op te gaan. Het anti-kernwapen idee was iets nobels. Veel mensen zullen niet mee willen lopen met zo een zelfde mars tegen de afschaffing van het gedoogbeleid, want wie wil nou te boek komen staan als een junk?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik wist dat dit ging gebeuren.

Legaliseren want regulatie & extra belastinginkomsten --> kan dat weer aan allerhande nutteloze subsidies uitgegeven worden, doet het CDA ook graag. Beetje jammer alleen dat op de hippiepartijen na niemand voor legalisatie is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Christenunie: blowverbod onder 21

De Christenunie vindt dat jongeren onder de 21 niet mogen blowen. Er moet een verbod komen voor die groep.

,,Zolang er nog geen verbod op coffeeshops is'' wil de ChristenUnie de verkoop van softdrugs aan jongeren onder de 21 verbieden, net als het blowen op straat in deze leeftijd.
Tweede kamerlid Joël Voordewind gaat dat vandaag bij de behandeling van de begroting van Jeugd en Gezin in het parlement bespreken.

Opleiding

,,Laat jongeren in elk geval eerst hun schoolopleiding afmaken, voordat ze met drugs in aanraking komen'', zegt hij in het Nederlands Dagblad. ,,Hoe later iemand ermee begint , hoe beter.''
Ben ik toch benieuwd of ze ook alchohol bedoelen (haha).

PS: ik concludeer hieruit dat je op straat mag blowen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ben ik toch benieuwd of ze ook alchohol bedoelen (haha).

PS: ik concludeer hieruit dat je op straat mag blowen?
Als je ouder dan 18 bent mag je inderdaad gewoon buiten blowen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 21:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als je ouder dan 18 bent mag je inderdaad gewoon buiten blowen.
dan heeft die smerige kutagent jaren geleden tegen me gelogen. Goffer en ik had al geen vertrouwen in de politie.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 22:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dan heeft die smerige kutagent jaren geleden tegen me gelogen. Goffer en ik had al geen vertrouwen in de politie.
Je hebt wel borden die aangeven dat je op bepaalde plekken niet mag blowen... Die borden zie gemakkelijk over het hoofd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Als je ouder dan 18 bent mag je inderdaad gewoon buiten blowen.
Serieus? Wij hebben ook een keertje bijna een boete te pakken gehad voor 150 euro ofzo, vanwege "openbaar drugsgebruik." Fuckers.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2008, 14:45
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Nee, ik niet. Mensen zijn het er misschien niet mee eens, maar om nou zelf de straat op te gaan. Het anti-kernwapen idee was iets nobels. Veel mensen zullen niet mee willen lopen met zo een zelfde mars tegen de afschaffing van het gedoogbeleid, want wie wil nou te boek komen staan als een junk?
Je hebt gelijk vrees ik. Maar wishful-thinking heb je soms nodig
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 15:36
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Als je ouder dan 18 bent mag je inderdaad gewoon buiten blowen.
Nope, blijft openbaar drugsgebruik, en dat is altijd verboden.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Nope, blijft openbaar drugsgebruik, en dat is altijd verboden.
Ik ben er 1 keer mee weggekomen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 18:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik rook al heel wat jaren joints op straat en ben nog nooit aangehouden en er is geen agent geweest die gezegd heeft dat het niet mag. We zijn wel een paar keer verzocht te verplaatsen omdat we op privéterrein zaten maar over het blowen is nooit wat gezegd.

Feit
Op straat een joint roken
Straf
Dit is in sommige (delen van) gemeentes strafbaar gesteld om overlast aan te pakken. De strafmaat is ook lokaal vastgesteld.

bron
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Leers gaat ons redden, de limburgers moeten het weer doen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:44
Verwijderd
Overigens vindt zo'n 80% van de burgemeesters (die antwoordden op een schriftelijke rondvraag) dat de kweek en aanvoer van cannabis gereguleerd moet worden.

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/drugsb...n_gedoogbeleid
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:50
Verwijderd
Ik ben trouwens ook heel benieuwd wat er uit die wiettop gekomen is, die vandaag is gehouden. Op internet is er nog niets over te vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2008, 22:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd wat er uit die wiettop gekomen is, die vandaag is gehouden. Op internet is er nog niets over te vinden...
Was net bij pauw en witte man, leers en cohen samen, gaat volgens mij wel positief zijn
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 23:05
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd wat er uit die wiettop gekomen is, die vandaag is gehouden. Op internet is er nog niets over te vinden...
Eindhoven wil eigen wietkwekerij opzetten
Uitgegeven: 21 november 2008 18:09
Laatst gewijzigd: 21 november 2008 18:44

ALMERE - De gemeente Eindhoven wil zelf een wietkwekerij beginnen voor de aanlevering van softdrugs aan de coffeeshops in de stad. Dat heeft burgemeester Rob van Gijzel vrijdag gezegd op de wiettop in Almere.
ANP

Eindhoven wil zo betere controle kunnen uitoefenen. Het plan wordt voorgelegd aan het kabinet.

De wiettop, een bestuurlijk overleg over softdrugsbeleid in Nederland, was een initiatief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de gemeente Maastricht.

Experiment

Op de top in Almere waren vrijdag 33 gemeenten vertegenwoordigd. Zij steunen het idee van de zogenoemde stadskwekerijen. Eindhoven is uitgekozen voor het experiment. Doel is meer controle op de 'achterdeur' van de coffeeshops, ofwel de productie en handel van de softdrugs.

Daarnaast denken de gemeenten ook aan een pasjessysteem. Alleen inwoners kunnen dan naar de coffeeshop in hun gemeente. Op die manier moet drugstoerisme worden tegengegaan, zei burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere vrijdag. Ze is momenteel voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Eensgezind

Volgens Jorritsma zijn de 33 gemeenten eensgezind over het softdrugsbeleid voor de toekomst. Geen verbod op softdrugs, maar wel het ontmoedigen van drugsgebruik. Daarnaast reguleren en controleren van verkoop en een stevige aanpak van drugsgerelateerde criminaliteit.

De gemeenten willen dat het kabinet met een softdrugsbeleid komt dat ook buiten Nederland draagvlak heeft. Voor de kerst willen de gemeenten in overleg met het kabinet over een drugsbeleid met Europese afstemming.

Harde aanpak

Harde aanpak van de drugsgerelateerde criminaliteit in samenwerking met politie en Openbaar Ministerie (OM) is volgens de gemeenten bittere noodzaak. Op de wiettop is ook de wens uitgesproken dat het OM onderzoek gaat doen naar de aard en omvang van de criminaliteit die samenhangt met handel, productie en verkoop van wiet.

http://www.nu.nl/news/1851694/12/Ein..._opzetten.html
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 09:09
Verwijderd
CDA en PvdA verdeeld over experiment wietteelt
Uitgegeven: 22 november 2008 09:08
Laatst gewijzigd: 22 november 2008 09:09

DEN HAAG - Regeringspartijen CDA en PvdA zijn verdeeld over het experiment van gemeenten met een eigen wietkwekerij in Eindhoven.

Volgens het CDA zijn nieuwe experimenten in strijd met het regeerakkoord, maar de PvdA staat er wel voor open en wil een debat in de Tweede Kamer over het voorstel.

PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester erkent dat in het coalitieakkoord met CDA en ChristenUnie is afgesproken om geen nieuwe experimenten rondom het gedoogbeleid van softdrugs te beginnen.

Maar volgens haar kan Den Haag niet een signaal van dertig burgemeesters van verschillende komaf zomaar naast zich neerleggen.

http://www.nu.nl/news/1852002/11/CDA...wietteelt.html

Mooizo, hopen dat het wat wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 12:38
Arjan Dokelaar
Arjan Dokelaar is offline
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 12:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Lieve Arjan,

sterk argument.

Groetjes,

De Veroorzaker.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 17:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hebben jullie nog wat meegekregen rondom die 'wiettop'' () die gisteren plaatsvond? Heb ik nu goed begrepen dat shops die 250meter van scholen zijn gelegen, allemaal dicht moeten? Ik meen nl eerder een keer te horen dat dit in amsterdam alleen al zo'n 40 shops betreffen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 18:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hebben jullie nog wat meegekregen rondom die 'wiettop'' () die gisteren plaatsvond? Heb ik nu goed begrepen dat shops die 250meter van scholen zijn gelegen, allemaal dicht moeten? Ik meen nl eerder een keer te horen dat dit in amsterdam alleen al zo'n 40 shops betreffen
Volgens mij heeft de regering 500 meter bepaald maar dan zouden ze in Amsterdam allemaal dicht moeten dus daar is het 250 (Cohen vond het maar kudt). Nu 43 dacht ik.

Wat belachelijk is want juist in shops is een goede leeftijdscontrole.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 14:04
Verwijderd
ja en alsof 250 meter lopen nou uitmaakt voor die kinderen....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 14:15
Verwijderd
en anders is er altijd nog wel een of andere wierie-wierie bezorgturk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 20:32
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Hebben jullie nog wat meegekregen rondom die 'wiettop'' () die gisteren plaatsvond? Heb ik nu goed begrepen dat shops die 250meter van scholen zijn gelegen, allemaal dicht moeten? Ik meen nl eerder een keer te horen dat dit in amsterdam alleen al zo'n 40 shops betreffen
Ja ik heb het een en ander meegekregen.

Het is inderdaad zo dat er in Amsterdam 43 shops gesloten worden omdat het moet omdat deze te dicht bij een school liggen. In Amsterdam geld inderdaad de regel 250 meter omdat anders alle shops dicht zouden moeten en dat is iig momenteel een onwenselijke situatie.

Verder is er in het regeerakkoord afgesproken dat er aan het gedoogbeleid niets gaat gebeuren maar dit kan natuurlijk altijd worden opengebroken. Voor de rest heerst er naar mijn idee vooral heel veel onduidelijkheid over wat er nou gaat gebeuren. Dit zal de komende tijd nog wel zo blijven. Er zal nog een hoop discussie plaats vinden over wat er nou precies moet gaan gebeuren. Het houd de gemoederen in ieder geval flink bezig.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 10:57
Verwijderd
Ik heb hier niets aan toe te voegen. Alles is al gezegd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-11-2008, 13:50
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Voor openbaar blowen kunnen ze je een boete geven van 140 euro.

Was de Pvda niet voor legalizatie?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 16:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Voor openbaar blowen kunnen ze je een boete geven van 140 euro.

Was de Pvda niet voor legalizatie?
Het PVDA standpunt.

In principe zijn ze dus voor legalisatie maar ze zijn nu gebonden aan het coalitieakkoord. De vraag die naar mijn idee het komende jaar waarschijnlijk wel zal opdoemen is of de PVDA het kabinet wil laten vallen op dit punt. Dit is uiteraard speculatie en wishfull thinking maar ik zou er niet gek van op kijken als dit gaat gebeuren.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 16:47
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Hebben jullie nog wat meegekregen rondom die 'wiettop'' () die gisteren plaatsvond? Heb ik nu goed begrepen dat shops die 250meter van scholen zijn gelegen, allemaal dicht moeten? Ik meen nl eerder een keer te horen dat dit in amsterdam alleen al zo'n 40 shops betreffen
het betreft ook elke school. Ook hbo en dergelijken.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 18:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het PVDA standpunt.

In principe zijn ze dus voor legalisatie maar ze zijn nu gebonden aan het coalitieakkoord. De vraag die naar mijn idee het komende jaar waarschijnlijk wel zal opdoemen is of de PVDA het kabinet wil laten vallen op dit punt. Dit is uiteraard speculatie en wishfull thinking maar ik zou er niet gek van op kijken als dit gaat gebeuren.
De PvdA heeft geen standpunten, die stemmen met de rest mee als ze maar in de regering komen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 23:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
De PvdA heeft geen standpunten, die stemmen met de rest mee als ze maar in de regering komen
Laten we hopen dat ze op in ieder geval 1 punt standvastig blijven en dat mijn wishfull thinking dus bewaarheid gaat worden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 09:22
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
De PVDA en het CDA hebben voor deze periode afgesproken niets te veranderen aan het softdrugsbeleid omdat ze er samen toch niet uitkomen. Ik weet niet hoe die regel over coffeeshops in de buurt van scholen hierin past.

Het CDA heeft wel stoere praat, maar verbieden gaat dus niet tot na de volgende verkiezingen mits ze dan weer een kabinet kunnen vormen en genoeg medestanders vinden op dit punt.

Wat je dus ook doet volgende verkiezingen, stem niet Gristelijk!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 13:47
Verwijderd
ik snap niet waarom de overheid koffieshops niet in eigen handen neemt, valt er nog wat aan te verdienen (voor de overheid) ook, zelf kwekerijen oprichten en goed in de gaten houden, koffieshops zelf voorzien, gewone prijzen blijven hanteren (geen heffingen o.i.d.)
>>>>>>
minder criminaliteit lijkt mij? beetje lastig om van het ouwe op het nieuwe systeem over te stappen, maar dit lijkt me beter dan alles helemaal verbieden?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 12:01
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
ik snap niet waarom de overheid koffieshops niet in eigen handen neemt, valt er nog wat aan te verdienen (voor de overheid) ook, zelf kwekerijen oprichten en goed in de gaten houden, koffieshops zelf voorzien, gewone prijzen blijven hanteren (geen heffingen o.i.d.)
>>>>>>
minder criminaliteit lijkt mij? beetje lastig om van het ouwe op het nieuwe systeem over te stappen, maar dit lijkt me beter dan alles helemaal verbieden?
Meen je dit serieus? De overheid als "drugsdealer"? Hoe denk je dat daar internationaal op wordt gereageerd?

Kijk, legaliseren en toezicht houden dat kan ik nog wel begrijpen. Maar de overheid die zelf kweker en uitbater wordt, dat lijkt me toch een wonderlijk plan.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.