Oud 18-10-2010, 21:18
Kaka8
Kaka8 is offline
Hallo,
sinds vandaag ben ik lid van het forum. Ik heb namelijk een crisis/probleem voor dit schooljaar en ik wilde jullie een aantal dingetjes vragen.
Ik ben 18 jaar, ik deed vorig jaar Havo en ik ben gezakt. Vervolgens probeerde ik om opnieuw Havo 5 te doen, maar kort gezegd, zij wilden niet verder met mij gaan.
Nou ik had allereerst 2 opties, MBO of werken. Geen van beide sprak mij aan, totdat ik meer las over Staatsexamen.
Nu komt het, ik ben dus van plan om dit jaar Staatsexamen te volgen, Havo, N&T profiel.
Ik heb boeken nodig, examenbundels en evt. bijles. En dit allemaal neemt kosten met zich mee? De Staatsexamen kost alleen al €567, dus mijn vraag, kan ik een soort van tegemoetkoming krijgen? En is er ergens waar ik boeken kan huren (kopen zou echt heel duur zijn), want ik ben namelijk voor dit jaar bij geen school ingeschreven? Verder, is er iemand die Staatsexamens heeft gedaan en daarvoor is geslaagd, die mij kan uitleggen wat ik dit jaar kan verwachten (werkstukken, centraal examen, praktijkexamen, mondelinge examen)?

Een heleboel vragen, maar als iemand mij kan helpen, dan zou mijn weg dit jaar heel erg verhelderen. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2010, 13:28
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik denk niet dat je recht hebt op een tegemoetkoming, omdat je niet naar school gaat (je studeert wel thuis, maar dat ''telt'' niet mee ). Boeken kun je misschien proberen tweedehands te halen, of te huren via Van Dijk Educatie (even naar ze bellen en je verhaal voorleggen gezien het feit je niet op een school ingeschreven staat).

Voor overige informatie (raar ook dat je er zelf niet op gekomen bent) moet je naar http://www.ib-groep.nl/particulieren..._profielen.asp

Op de website van DUO staat wanneer, waar en hoe alles getoetst wordt. Je doet N&T, het hele pakket.
Dus ga je per vak kijken wat getoetst wordt en hoe het getoetst wordt. Je krijgt in een stad naar keuze een mondeling examen, voor (bijna) elk vak moet je een groot werkstuk maken en dit toelichten bij je mondelinge examen.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 14:36
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Voor welke vakken ben je wel geslaagd?
Misschien handig door dit 'officieel' te maken, dat scheelt weer op het examen!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:36
poldervrouw
poldervrouw is offline
ik heb het gedaan.. boeken gekocht bij de slegte en via marktplaats. Via de IBG groep kan je precies zien welke domeinen getoetst worden, aanmelden en gaan met die banaan. Ieder vak heeft een mondeling en als je een compleet havo examen wil doen en diploma wil halen meot je ook een profielwerkstukmaken dat ook weer mondeling afgehandeld wordt

ik heb dus havo ng gedaan en geslaagd .. ik was in totaal denk ik rond de 900 euro kwijt incl. boeken etc. meeste is 2e hands gekocht dus of geleend
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 03:50
Kaka8
Kaka8 is offline
Allereerst bedankt voor jullie reacties,
ik zal dit jaar voor een volledig pakket gaan. Een frisse nieuwe start met nieuwe cijfers voor volgend jaar, ik neem dus geen vakken mee van vorig schooljaar.
En ik zal morgenvroeg een belletje geven aan Van Dijk Educatie? Ik hoop dat het goed komt van het huren.
Ik heb gehoord van iemand die beweerdt dat die de Staatsexamen heeft gedaan, dat je natuurlijk voor alle vakken examens moet afleggen, maar alleen mondelinge examen voor talen en praktische examen voor bijvoorbeeld Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde-B? En voor 1 mei, voor elk vak een werkstuk inleveren.
Als ik iets verkeerd heb gezegd, wees gerust om het aan te wijzen.
En ik dacht dat als nemer van de staatsexamen, dat ik gezien werdt als "deeltijder" en daardoor misschien recht had op een tegemoetkoming?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 14:04
Verwijderd
Ik denk niet dat je recht hebt op een tegemoetkoming, omdat je hiervoor toch echt ingeschreven moet staan bij een onderwijsinstelling achtig iets. En dat is bij jou niet het geval.
Als je kijkt op de site van DUO, dan kun je kijken bij de voorwaarden. Aangezien je zelf dacht dat je onder de deeltijd regeling zou vallen, heb ik even bij die voorwaarden gekeken.
Hierbij staat
Citaat:
Het gaat dan om de opleidingen vmbo-tl (theoretische leerweg), havo en vwo in het voortgezet onderwijs en het voortgezet algemeen volwassenen onderwijs (vavo). U moet de opleiding volgen aan een door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap bekostigde, erkende of aangewezen instelling.
Maar jij doet alles op jezelf, en dus volg je je opleiding niet aan een door het ministerie van OCW bekostigde, erkende of aangewezen instelling. En daarom heb je geen recht op een tegemoetkoming.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:14
poldervrouw
poldervrouw is offline
Citaat:
Allereerst bedankt voor jullie reacties,
ik zal dit jaar voor een volledig pakket gaan. Een frisse nieuwe start met nieuwe cijfers voor volgend jaar, ik neem dus geen vakken mee van vorig schooljaar.
En ik zal morgenvroeg een belletje geven aan Van Dijk Educatie? Ik hoop dat het goed komt van het huren.
Ik heb gehoord van iemand die beweerdt dat die de Staatsexamen heeft gedaan, dat je natuurlijk voor alle vakken examens moet afleggen, maar alleen mondelinge examen voor talen en praktische examen voor bijvoorbeeld Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde-B? En voor 1 mei, voor elk vak een werkstuk inleveren.
Als ik iets verkeerd heb gezegd, wees gerust om het aan te wijzen.
En ik dacht dat als nemer van de staatsexamen, dat ik gezien werdt als "deeltijder" en daardoor misschien recht had op een tegemoetkoming?

ALLE vakken hebben een mondeling ! College examen noemen ze dat en een centraal examen. is het schriftelijke deel. Ookbij Natuurkunde en wiskunde (zie bijlage die ik erin heb geplakt). Even goed op de website kijken scheelt een hoop vragen.

Kijk eens op de website van de ib-groep.nl daar kan je per vak exact zien welke examens je moet doen (is al eens eerder genoemd).. dus niet uitgaan van iemand die dit beweerd. Je krijgt geen vergoeding, stufi of andere tegemoetkoming in je studiekosten. En waarom boeken huren ? gewoon 2e hands kopen.. kan je ze daarna weer verkopen.. veel goedkoper.

ik heb het vorig schooljaar afgerond dus weet waar ik over praat..
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf wiskunde_B_2011_havo_tcm7-20810.pdf (36.5 KB, 7x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] vavo met staatsexamen mogelijk?
dolunay
1 28-06-2014 12:00
Werk, Geld & Recht Vergoeding bij staatsexamen?
Annefleur28
2 17-11-2012 17:10
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 11:20
Eindexamens 2005 Staatsexamen
pinkkashmir
24 30-06-2005 17:41
Eindexamens 2003 Staatsexamen?
Miess
15 31-05-2003 15:59
Algemene schoolzaken staatsexamen....
verdrietje
9 08-08-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.