Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2012, 17:42
demihoogendoorn
demihoogendoorn is offline
Hallo,

Ik zit momenteel in HAVO 5 en ik moet gaan beginnen aan mijn profielwerkstuk. Ik werk samen met een Turks meisje en wij vonden het beiden wel interessant om iets over Turkije te gaan onderzoeken. Nu hebben wij maatschappijwetenschappen en geschiedenis een beetje gecombineerd. Hier volgen de hoofdvraag en deelvragen:

In hoeverre draagt de Turkse GS bij aan de Turkse identiteit?

1. Wat is de Turkse identiteit? (wanneer ben je Turk, wetgeving volgens Atatürk)
2. Welke historische gebeurtenis is belangrijk geweest voor de Turkse identiteit? (Armeense genocide)
3. Welk verschil is er in geschiedenis beleving tussen Nederlanders en Turken?

Dit is allemaal goedgekeurd door onze docenten alleen waar moet je beginnen?
Weten jullie nog websites, boeken, museums, stichtingen of bepaalde personen die wij kunnen benaderen voor het vergaren van meer informatie?

Groetjes Demi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2012, 18:00
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
ik zou, hoe cliché het ook klinkt, beginnen met de wikipedia-pagina over Turkije door te lezen. Hoewel er vaak kritiek is op wikipedia biedt dit toch een goede basis om je onderzoek mee te beginnen. daarna zou ik naar de noten, bronnen en referenties kijken van de wikipedia-pagina en deze links aanklikken. ook zullen er ongetwijfeld links zijn naar andere sites met nuttige, betrouwbare informatie. filter de sites die je kunt gebruiken voor je onderzoek eruit en voila, je hebt een redelijk begin!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 18:47
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Neem een basis als medium en ga vanuit daar verder.
Zet verschillende links (websites) naast elkaar die over hetzelfde vertellen, vergelijk de inhoud hiervan en maak hier 1 gecombineerde samenvatting van met jou mening erover. Als je daaruit begint kun je het geheel beter overzien dan dat je verschillende hoofdstukken door elkaar bekijkt.

Ik ben zelf turks maar ik kan nauwelijks antwoord geven op de 3 vragen, gewoon omdat ik hier nooit in verdiept heb.
Ik weet wel dat de genocide ontkent wordt omdat het zwartpraat is, de tegenpartij durft de feiten niet op tafel te leggen om aan te tonen wie gelijk heeft, daarin tegen maken ze verwijten zonder het te kunnen onderbouwen.
Turken hebben nooit het volk willen uitroeien en daarop een jacht gemaakt, dus dan spreek je al niet over een genocide zoals de Nazi's dat deden.
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 20:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dit hoort op Algemene Schoolzaken
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.