Oud 28-11-2018, 12:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wat vinden jullie van Zwarte Piet?
Hou het wel netjes alstublieft
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2018, 12:43
Verwijderd
Vooral dat ik een grafhekel heb aan de uitwassen, als gevolg van kansloze polarisatie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 12:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Vooral dat ik een grafhekel heb aan de uitwassen, als gevolg van kansloze polarisatie.
Ben ik met je eens. Het is triest hoe vaak er wordt uitgelokt.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 12:53
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Dikke onzin. Het is een traditie dus laat zwarte Piet lekker zwart blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Dikke onzin. Het is een traditie dus laat zwarte Piet lekker zwart blijven.
"Het is traditie dus" is een ranzige drogreden. Zo is stierenvechten in Spanje eveneens traditie. Het was traditie dat vrouwen geen stemrecht hadden. Etcetera, etcetera. Kortom: u bent af, probeer het nog eens. Of nou ja, doe eigenlijk ook maar niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 15:14
Verwijderd
Het zwart schminken, oorringen, kroeshaar, met accent spreken, en dommige overkomen is blackfacing. Blackfacing is verwerpelijk en racistisch. Het kwetst mensen, dus aanpassen is noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 17:22
Verwijderd
Maar maar maar het is traditie!!11
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 17:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Maar maar maar het is traditie!!11
Geen gemaar deadlockie, ga naar je kamer toe of anders krijg je de roe!!!!!!11
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 18:18
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
"Het is traditie dus" is een ranzige drogreden. Zo is stierenvechten in Spanje eveneens traditie. Het was traditie dat vrouwen geen stemrecht hadden. Etcetera, etcetera. Kortom: u bent af, probeer het nog eens. Of nou ja, doe eigenlijk ook maar niet.
Land uit Kuzu
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 19:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Land uit Kuzu
Ik zei aan het begin, hou het netjes.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Land uit Kuzu
Want? Er is in Nederland geen ruimte voor debat? Of behoor je tot de groep tokkies die niet wil buigen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 09:28
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
De enige tokkies hier zijn de uitkeringstrekkers die niets anders te doen hebben dan een kinderfeest te verpesten.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 09:45
Verwijderd
Citaat:
De enige tokkies hier zijn de uitkeringstrekkers die niets anders te doen hebben dan een kinderfeest te verpesten.
Heb je ook argumenten of kom je alleen schreeuwen? Want in het laatste geval behoor jij tot de groep tokkies.

Zwarte Piet is zeker wel racistisch; het maakt mij verder geen fuck uit, ik vind ook dat er een kinderfeest verpest wordt. Ik denk alleen wel dat die PSV-schreeuwers die "zwarte kankerhoer" riepen hier degenen zijn die fout zijn. Wat errug eah?

Maar vertel eens; Heb je echte argumenten of blijf je met tegeltjeswijsheden komen? Ik bedoel, zelfs GeenStijl is het er mee eens.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 14:11
Verwijderd
Idd argumenten aub
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 14:12
Verwijderd
Verwachten jullie argumenten van Haller?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 14:16
Verwijderd
Ik verwacht van eigenlijk niemand in de pietendiscussie wat voor argument dan ook.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 15:00
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
"Zwarte piet is zwart verdriet!!!!!!!!!1111"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 17:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
"Zwarte piet is zwart verdriet!!!!!!!!!1111"
Ben jij het daarmee eens?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2018, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ben jij het daarmee eens?
De quotes, veelvuldig gebruik van uitroeptekens, evenals het vroegtijdig loslaten van de shift-knop is een subtiele hint.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 18:02
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ben jij het daarmee eens?
Ja man totaal.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 18:35
Verwijderd
Gaan we nu nog discussiëren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 18:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Gaan we nu nog discussiëren ofzo?
misschien
Met citaat reageren
Oud 29-11-2018, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ja man totaal.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 08:40
Verwijderd
Iedereen die een sterke, uitgesproken mening heeft over wel of geen zwarte piet, dient het stemrecht ontnomen te worden. Duidelijk bewijs van niet kunnen bepalen wat belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 09:56
Verwijderd
Bedankt he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2018, 10:41
Verwijderd
Ik mis Daniel in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2018, 17:37
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik verwacht van eigenlijk niemand in de pietendiscussie wat voor argument dan ook.
Klopt. Tragisch eigenlijk. Ik geef de schuld aan het sinterklaasjournaal (en alle spinoffs). Van 1 dag de intocht op TV (kan je negeren) en verder schoen zetten en pakjesavond in de gezinnen, naar dagelijkse nationale televisie was meer aandacht dan het feest aan kon. (dit is op geen enkel onderzoek gebaseerd uiteraard, het blijft wel de pietendiscussie )
Met citaat reageren
Oud 02-12-2018, 22:45
Verwijderd
Huh, wat heeft dat te maken met het gebrek aan argumenten?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2018, 22:58
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Oh, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel de hele discussie, en drukte over hoe we sinterklaas vieren. Dat die ontstaan is doordat het allemaal zo massaal is geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 08:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oh, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel de hele discussie, en drukte over hoe we sinterklaas vieren. Dat die ontstaan is doordat het allemaal zo massaal is geworden.
Daar hebben marketing (supermarkten, speelgoedwinkels) en eigenlijk bijna alle bedrijven ("Sinterklaas vieren bij papa op het werk" of een Sint-lekkernij mee naar huis krijgen) toch net zo hand aan meegewerkt? En vergeet de basisscholen niet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 10:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik vind het met name heel erg triest dat de Sinterklazen en de Pieten het ook maar doen omdat ze het leuk vinden, en dan zo worden terugbetaald, met protest, gezeik en andere dingen. Ik ben soms ook een zwarte piet, met trommel, en ik weet hoeveel moeite het kost om het pak aan te trekken, te shminken of hoe dat ook heet, de hele tijd blij zijn (dat is soms moelijk en vermoeiend), je moet energiek blijven, en met name: Afshminken!! Dat duurt een halfuur en dan ben je nog niet klaar. Want ook in je oren, je neus etc moet je afshminken. Het is heel veel moeite. En dan vind ik het belachelijk dat sommige mensen dan gaan lopen zeiken over de slavernij of weet ik veel wat ze allemaal te zeggen hebben. Het is gewoon een schande dat dit zo'n groot probleem is in Nederland en omstreken.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 10:54
Verwijderd
Don't feed the troll guys. Thanks.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het met name heel erg triest dat de Sinterklazen en de Pieten het ook maar doen omdat ze het leuk vinden, en dan zo worden terugbetaald, met protest, gezeik en andere dingen. Ik ben soms ook een zwarte piet, met trommel, en ik weet hoeveel moeite het kost om het pak aan te trekken, te shminken of hoe dat ook heet, de hele tijd blij zijn (dat is soms moelijk en vermoeiend), je moet energiek blijven, en met name: Afshminken!! Dat duurt een halfuur en dan ben je nog niet klaar. Want ook in je oren, je neus etc moet je afshminken. Het is heel veel moeite. En dan vind ik het belachelijk dat sommige mensen dan gaan lopen zeiken over de slavernij of weet ik veel wat ze allemaal te zeggen hebben. Het is gewoon een schande dat dit zo'n groot probleem is in Nederland en omstreken.
Dit is de meest achterlijke post die ik in lange tijd gelezen heb. Waar haal je jet vandaan, werkelijk waar.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 12:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind het met name heel erg triest dat de Sinterklazen en de Pieten het ook maar doen omdat ze het leuk vinden, en dan zo worden terugbetaald, met protest, gezeik en andere dingen. Ik ben soms ook een zwarte piet, met trommel, en ik weet hoeveel moeite het kost om het pak aan te trekken, te shminken of hoe dat ook heet, de hele tijd blij zijn (dat is soms moelijk en vermoeiend), je moet energiek blijven, en met name: Afshminken!! Dat duurt een halfuur en dan ben je nog niet klaar. Want ook in je oren, je neus etc moet je afshminken. Het is heel veel moeite. En dan vind ik het belachelijk dat sommige mensen dan gaan lopen zeiken over de slavernij of weet ik veel wat ze allemaal te zeggen hebben. Het is gewoon een schande dat dit zo'n groot probleem is in Nederland en omstreken.
Als die schmink zo'n probleem is zou ik juist groot voorstander zijn van roetveeg-pieten, één reinigingsdoekje en je bent weer klaar!

Het maakt voor Piet z'n taak (kinderen vermaken) natuurlijk geen bal uit of hij groen, grijs, zwart, pimpelpaars of huidskleur-met-roetvegen is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het met name heel erg triest dat de Sinterklazen en de Pieten het ook maar doen omdat ze het leuk vinden, en dan zo worden terugbetaald, met protest, gezeik en andere dingen. Ik ben soms ook een zwarte piet, met trommel, en ik weet hoeveel moeite het kost om het pak aan te trekken, te shminken of hoe dat ook heet, de hele tijd blij zijn (dat is soms moelijk en vermoeiend), je moet energiek blijven, en met name: Afshminken!! Dat duurt een halfuur en dan ben je nog niet klaar. Want ook in je oren, je neus etc moet je afshminken. Het is heel veel moeite. En dan vind ik het belachelijk dat sommige mensen dan gaan lopen zeiken over de slavernij of weet ik veel wat ze allemaal te zeggen hebben. Het is gewoon een schande dat dit zo'n groot probleem is in Nederland en omstreken.
Je hebt helemaal gelijk. Het is ook een schandaal dat de Nazi's zoveel gezeik over zich heen kregen. Weet je hoe veel tijd en moeite het kost om al die Joden in een kamp te krijgen, en te vergassen en cremeren? Ik ben er, net als jij, voorstander van dat als enige overweging nog wordt meegenomen hoeveel moeite mensen moeten doen voor iets. Racisme mag, mits er minimaal een half uur afschminktijd tegenover staat!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 12:35
Verwijderd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2018, 12:45
Verwijderd
Dit is gewoon veel te leuk om te doen Hiawatha Kuzu
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk. Het is ook een schandaal dat de Nazi's zoveel gezeik over zich heen kregen. Weet je hoe veel tijd en moeite het kost om al die Joden in een kamp te krijgen, en te vergassen en cremeren? Ik ben er, net als jij, voorstander van dat als enige overweging nog wordt meegenomen hoeveel moeite mensen moeten doen voor iets. Racisme mag, mits er minimaal een half uur afschminktijd tegenover staat!
<3
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 13:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dit is de meest achterlijke post die ik in lange tijd gelezen heb. Waar haal je jet vandaan, werkelijk waar.
Heel simpel: de tegenstanders van Zwarte Piet zijn hartstikke ondankbaar! Jarenlang was het geen probleem, waarom nu ineens wel?
En daarnaast, het is verre van een achterlijke post. Denk je daar anders over, dan mag je dat bewijzen met citaten.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 14:02
Verwijderd
Dus iets kan alleen een probleem zijn als het al een probleem is? Anders "was het geen probleem, waarom nu ineens wel?" Dat is natuurlijk compleet zwakzinnige retoriek, op die manier kan nooit iets een probleem worden, want het was nog geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 14:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als die schmink zo'n probleem is zou ik juist groot voorstander zijn van roetveeg-pieten, één reinigingsdoekje en je bent weer klaar!

Het maakt voor Piet z'n taak (kinderen vermaken) natuurlijk geen bal uit of hij groen, grijs, zwart, pimpelpaars of huidskleur-met-roetvegen is.
De schmink is geen probleem. Het feit dat er veel tijd wordt ingestoken om kinderen blij te maken, zonder zelf er iets van te krijgen, dat is wat ik zoek. Ik vind het een schande dat dat niet kan in de houdige maatschappij. Het is gewoon stank voor dank.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 15:53
Verwijderd
Wauw, je hebt wel een heel beperkt wereldbeeld als je denkt dat mensen die een paar dagen per jaar zich laten blackfacen denken dat hun hele leven voor niets is geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 16:06
Verwijderd
Het is echt briljant waarom zijn de mensen die ik (vooruit, onbewust - alhoewel je daar inmiddels grote vraagtekens bij kan zetten) racistisch bejegen niet dankbaar voor mijn racistische karikatuur????
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Jarenlang was het geen probleem, waarom nu ineens wel?
.
Nog meer zaken die jarenlang geen probleem waren en toen ineens wel:
Homoseksualiteit als psychische stoornis. Mensen op de brandstapel. Ku klux klan. Slavernij. Verkrachting in een huwelijk. Vrouwen zonder stemrecht. Elfjarigen die op het land werkten zonder opleiding. Echte kaarsjes in de kerstboom. Urine en ontlasting in een emmer verzamelen en die emmer op straat leeggooien. Vrouwen die dood gingen tijdens de geboorte van hun kinderen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 17:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De schmink is geen probleem. Het feit dat er veel tijd wordt ingestoken om kinderen blij te maken, zonder zelf er iets van te krijgen, dat is wat ik zoek. Ik vind het een schande dat dat niet kan in de houdige maatschappij. Het is gewoon stank voor dank.
Je kunt gerust Piet zijn, ik vind het altijd hartstikke leuk als mensen Piet zijn. Maar je moet het natuurlijk niet doen voor de dankbaarheid, doe het omdat je het zelf leuk vind, of doe het niet.

Niemand heeft iets tegen mensen die het leuk vinden om kinderen te vermaken. Het probleem is wel dat Zwarte Piet rascisme is. Dat is niet nieuw, dat is helaas nu pas echt aan het licht gekomen. Liedjes met teksten als "Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed". Dat impliceert dat zwarte mensen eng of niet goed zijn. Dat past niet meer in onze huidige multifunctionele maatschappij.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 20:44
Mi123
Avatar van Mi123
Mi123 is offline
Ik snap hun (de mensen die er tegen zijn) wel als je er echt ver over nadenkt.

Maar dat is het ding net. Mensen denken veel te veel na over die dingen. Er was daar nooit een probleem over, tot dat iemand dacht: 'hé eigenlijk is dat wel racistisch als je daar zo over denkt'.

Zwarte piet is niet zwart omdat hij een slaaf was, begrijp dit even. Hij is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen gaat en roet op zich krijgt. Je ziet ook altijd dat blanke mensen zwart worden geverfd om als 'zwarte piet' te worden voorgesteld. Dat betekent dat ze dus niet van nature zwart zijn of zwart worden bedoelt.
Zelfs als dat zo is, ik vind niet dat ze er zo'n probleem van moeten maken.

(Wanneer mensen overdrijven en zelf zwarte haribo snoepjes racistisch vinden)
https://www.gva.be/cnt/aid1523226/ra...-uit-de-rekken

Geef toe, dit is toch niet meer normaal?
__________________
[The best preparation for tomorrow is doing your best today]
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik snap hun (de mensen die er tegen zijn) wel als je er echt ver over nadenkt.
Ver? Racisme ligt gewoon aan de basis.

Citaat:
Maar dat is het ding net. Mensen denken veel te veel na over die dingen. Er was daar nooit een probleem over, tot dat iemand dacht: 'hé eigenlijk is dat wel racistisch als je daar zo over denkt'.
Er zijn al tientallen jaren mensen die het ter discussie stellen. Wat jij doet is een drogreden. Ik weet niet precies welke maar het is drogreden-alarm.

Citaat:
Zwarte piet is niet zwart omdat hij een slaaf was, begrijp dit even. Hij is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen gaat en roet op zich krijgt.
Dat zou prima kunnen, maar ik heb ongeveer 100.000 keer voorbij zien komen dat roetveegpieten niet goed genoeg zijn want geen zwarte piet. Daarnaast is het in combinatie met de rode lippen en het kroeshaar simpelweg BLACKFACE: https://en.wikipedia.org/wiki/Blackface

Citaat:
Je ziet ook altijd dat blanke mensen zwart worden geverfd om als 'zwarte piet' te worden voorgesteld. Dat betekent dat ze dus niet van nature zwart zijn of zwart worden bedoelt.
Wat is dat voor domme prutsredenering? Serieus, waar haal je deze verbale diarree vandaan?

Citaat:
Zelfs als dat zo is, ik vind niet dat ze er zo'n probleem van moeten maken.
Want het is okay om met een hakenkruis over straat te lopen?

Citaat:
(Wanneer mensen overdrijven en zelf zwarte haribo snoepjes racistisch vinden)
https://www.gva.be/cnt/aid1523226/ra...-uit-de-rekken
Het gaat niet om de kleur, domme koek.

Citaat:
Geef toe, dit is toch niet meer normaal?
Ik vind het niet normaal dat je doet dat racisme geen probleem is.

Maar euh, hij is eerder gepost, hier de mening van hét rechtse shockblog van Nederland: https://www.geenstijl.nl/3211311/ja_...zwarte_piet_r/
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 21:12
Mi123
Avatar van Mi123
Mi123 is offline
Citaat:
Ver? Racisme ligt gewoon aan de basis.


Er zijn al tientallen jaren mensen die het ter discussie stellen. Wat jij doet is een drogreden. Ik weet niet precies welke maar het is drogreden-alarm.


Dat zou prima kunnen, maar ik heb ongeveer 100.000 keer voorbij zien komen dat roetveegpieten niet goed genoeg zijn want geen zwarte piet. Daarnaast is het in combinatie met de rode lippen en het kroeshaar simpelweg BLACKFACE: https://en.wikipedia.org/wiki/Blackface


Wat is dat voor domme prutsredenering? Serieus, waar haal je deze verbale diarree vandaan?


Want het is okay om met een hakenkruis over straat te lopen?


Het gaat niet om de kleur, domme koek.


Ik vind het niet normaal dat je doet dat racisme geen probleem is.

Maar euh, hij is eerder gepost, hier de mening van hét rechtse shockblog van Nederland: https://www.geenstijl.nl/3211311/ja_...zwarte_piet_r/
Zie dat bedoel ik nu, kijk wat voor een probleem jij daarvan maakt. Er zijn ergere problemen op de wereld dan zwarte piet, hou je daar maar mee bezig.
__________________
[The best preparation for tomorrow is doing your best today]
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Zie dat bedoel ik nu, kijk wat voor een probleem jij daarvan maakt. Er zijn ergere problemen op de wereld dan zwarte piet, hou je daar maar mee bezig.
Hoe kom je erbij dat ik me daar niet mee bezig houd? Ik heb twee weken geleden nog een meisje van 16 in India een nieuwe toekomst gegeven door 5500 dollar in te zamelen en daar een opleiding van te betalen inclusief geld voor haar ouders, inclusief kost en inwoning. Wat heb jij gedaan?

En ook voor jou geldt; Waarom reageer je niet op de argumenten, waarom kom je met dit soort dom geleuter? Ik heb namelijk niet zoveel problemen met zwarte piet en al helemaal niet met roetveegpieten, maar de discussie wordt compleet kapotgemaakt door een stelletje seksueel onzekere voetbalsupporters die "vieze zwarte kankerhoer" naar een tegenstander staat te roepen die verder op een door de burgemeester aangewezen plek vreedzaam stond te demonstreren. Mag jij me vertellen wie het probleem is in de discussie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2018, 21:33
Mi123
Avatar van Mi123
Mi123 is offline
Citaat:
Hoe kom je erbij dat ik me daar niet mee bezig houd? Ik heb twee weken geleden nog een meisje van 16 in India een nieuwe toekomst gegeven door 5500 dollar in te zamelen en daar een opleiding van te betalen inclusief geld voor haar ouders, inclusief kost en inwoning. Wat heb jij gedaan?

En ook voor jou geldt; Waarom reageer je niet op de argumenten, waarom kom je met dit soort dom geleuter? Ik heb namelijk niet zoveel problemen met zwarte piet en al helemaal niet met roetveegpieten, maar de discussie wordt compleet kapotgemaakt door een stelletje seksueel onzekere voetbalsupporters die "vieze zwarte kankerhoer" naar een tegenstander staat te roepen die verder op een door de burgemeester aangewezen plek vreedzaam stond te demonstreren. Mag jij me vertellen wie het probleem is in de discussie.
Ik kwam hier gewoon om mijn mening over te vertellen en heb geen zin in deze discussie. Het enige wat ik zeg is dat er grotere problemen zijn en vind dat mensen overdrijven over zwarte piet.
__________________
[The best preparation for tomorrow is doing your best today]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Het grote shitpost topic
Destruct!
207 18-04-2019 20:18
De Kantine Eens even RUSTIG een nieuw topic saaien #1928
Haubenmeise
500 01-11-2014 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.