Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2012, 19:41
Verwijderd
Zo. Open ik er ook eens een.

@Andijvie, jee wat vlot is J., leuk hoor

M'tje beweegt zich de hele dag voort als een rups tegenwoordig En ze is echt een schatje, altijd superlief en vrolijk en zij en R. zijn dol op elkaar <3
Alleen slapen gaat echt dra-ma-tisch de laatste tijd. Haar in slaap krijgen duurt gemiddeld een uur en 's nachts wordt ze ieder uur wakker. Beetje jammer.
Advertentie
Oud 24-09-2012, 19:46
Verwijderd
Ik had niet door dat ik 'm had gesloten...

Hier ook lang slaapdrama's gehad, maar nu gaat 't ineens goed. We hebben ontdekt dat ze muziek heeel fijn vindt, dus ik zet nu altijd muziek aan als ze moe is. Ze gaat dan helemaal zelf slapen, terwijl ik eerst zeker een uur zat te wiegen. Nu ze de hele dag kruipt en probeert te staan, is ze 's avonds ook echt óp, dat scheelt ook.
's Nachts belandt ze wel nog altijd bij mij in bed overigens

Wat lief dat R en M zo dol op elkaar zijn <3
Oud 24-09-2012, 19:54
Verwijderd
Dat is toch altijd gezellig 's nachts, zo'n slapend wurmpje tegen je aan <3
Oud 24-09-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch altijd gezellig 's nachts, zo'n slapend wurmpje tegen je aan <3
Ja <3 Heerlijk zo'n warm, knorrend lijfje
Oud 24-09-2012, 20:07
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
leuk om te lezen!! <3

hier ongeveer halfweg! nog een paar daagjes en dan ben ik half, vermoed ik, of daar ga ik maar van uit vandaag 20w3d :-)
Oud 24-09-2012, 22:13
Verwijderd
Iemand nog wat van engeltje gehoord na haar laatste bericht hier? Ben zo benieuwd hoe het met hun gaat...

Hier hielp (bij J.)/helpt (bij J. en soms bij D.) muziek ook altijd goed om slaap te komen. Voor J. zetten we nog steeds iedere avond muziek aan, tenzij ze zelf zegt dat ze het niet wil.

D. tijgert sinds een week, maar sinds zondag legt ze echt 'afstanden af'. Heel grappig om te zien. <3
Oud 25-09-2012, 15:26
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Hier geen slaapproblemen, in ieder geval niet 's nachts. J. slaapt nu 's nachts eigenlijk ook vrij goed: rond de 6 uur aan een stuk. Verder gaat het prima, hij groeit nog steeds niet zo hard, maar hij groeit. Ik heb alleen nu borstontsteking en dat is wel erg vervelend. Verder gaan we morgen weer naar het cb voor de tweede ronde prikken...
Oud 26-09-2012, 13:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Hier geen slaapproblemen, in ieder geval niet 's nachts. J. slaapt nu 's nachts eigenlijk ook vrij goed: rond de 6 uur aan een stuk. Verder gaat het prima, hij groeit nog steeds niet zo hard, maar hij groeit. Ik heb alleen nu borstontsteking en dat is wel erg vervelend. Verder gaan we morgen weer naar het cb voor de tweede ronde prikken...
goed warm maken voor de voeding, evt. tijdens de voeding masseren, na de voeding lekker koude kwark opsmeren en een tijdje laten intrekken!
voed je ook in andere houdingen? proberen altijd het kinnetje naar de zere plek te laten wijzen, zodat het daar op die plek goed wordt leeggedronken - zo heb ik ooit liggend gevoed, op mijn zij, R. ook, en ik met mijn neus tegen R. zijn buikje, hihi, de zere plek zat boven mijn tepel
Oud 27-09-2012, 13:38
Verwijderd
Ook even hier showen
Oud 27-09-2012, 13:48
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik zou ook die bank op willen die ziet er comfortabel uit!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Oud 27-09-2012, 14:17
Verwijderd
Ik spot Smafolk Leuk, en wat is ze groot!
Oud 27-09-2012, 18:41
Verwijderd
Ik vind het echt een schatje. <3
Oud 27-09-2012, 20:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wat een schatje andijvie <3
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-09-2012, 23:17
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Wat een schatje! En wat een leuk pak heeft ze aan! En die cijfers zijn ook geweldig - waar heb je die vandaan?

Hier gaat het matig - J. was afgevallen deze week dus niet zo best. Hij krijgt weer fv erbij en ik denk erover helemaal over te stappen op kv. En daar ben ik best verdrietig om.
Oud 28-09-2012, 15:56
Verwijderd
Pakje is van Smafolk idd En die cijfer-puzzelmat heb ik gewoon bij Bart Smit gekocht, we hebben nu 30 stukken van 30x30cm.

@Grassprietjes; en fv en bv blijven combineren dan? Dan krijgt hij genoeg en hoef je de bv nog niet volledig op te geven. Maar kan me voorstellen dat dat wel veel werk is...
Oud 28-09-2012, 20:22
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Hij krijgt dus nu na elke bv 50 cc kv. Maar over een maand moet ik weer werken en dan wil ik wel een manier hebben gevonden om hiermee om te gaan. Hij krijgt blijkbaar niet voldoende op alleen bv (dat bleek dus wel uit die ons die hij was afgevallen) - en ik vind het nu zo zielig worden. Hij is in drie maanden tijd amper een kilo aangekomen en hij was wel een zware baby, maar dit vind ik wel erg weinig. Dus ik ga maandag overleggen met het cb of ik de bv niet kan afbouwen tot bijvoorbeeld 3x per dag ofzo en de rest kv. Maargoed ik wilde per se bv geven en ik loop echt al sinds woensdag te huilen omdat ik het zo erg vind dat het allemaal niet lukt. /zieligverhaal
Oud 01-10-2012, 07:37
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Hij krijgt dus nu na elke bv 50 cc kv. Maar over een maand moet ik weer werken en dan wil ik wel een manier hebben gevonden om hiermee om te gaan. Hij krijgt blijkbaar niet voldoende op alleen bv (dat bleek dus wel uit die ons die hij was afgevallen) - en ik vind het nu zo zielig worden. Hij is in drie maanden tijd amper een kilo aangekomen en hij was wel een zware baby, maar dit vind ik wel erg weinig. Dus ik ga maandag overleggen met het cb of ik de bv niet kan afbouwen tot bijvoorbeeld 3x per dag ofzo en de rest kv. Maargoed ik wilde per se bv geven en ik loop echt al sinds woensdag te huilen omdat ik het zo erg vind dat het allemaal niet lukt. /zieligverhaal
hoe vaak drinkt hij eigenlijk op een dag? ipv kv bij te geven zou ik hem gewoon veel vaker aanleggen, dat stimuleert je productie tenminste... maar ik weet niet of dat nu nog een optie is...?
Oud 01-10-2012, 07:58
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
hoe vaak drinkt hij eigenlijk op een dag? ipv kv bij te geven zou ik hem gewoon veel vaker aanleggen, dat stimuleert je productie tenminste... maar ik weet niet of dat nu nog een optie is...?
Heb ik inderdaad geprobeerd - hij dronk dan wel 12 keer per dag. Maar steeds heel weinig. Hij werd ook suf en slaperig - geen goed teken dus. Heb ook nog geprobeerd om hem in plaats van kv bij te geven gekolfde melk bij te geven - maar ook geen succes.
Ads door Google
Oud 01-10-2012, 11:32
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Heb ik inderdaad geprobeerd - hij dronk dan wel 12 keer per dag. Maar steeds heel weinig. Hij werd ook suf en slaperig - geen goed teken dus. Heb ook nog geprobeerd om hem in plaats van kv bij te geven gekolfde melk bij te geven - maar ook geen succes.
mja, ik kan er wel inkomen dat als je gedurende langere tijd zo vaak voedt en je zoontje alsnog amper bijkomt, dat je toch wel bijgeeft dan... echt moeilijk!
R. dronk de eerste drie, vier maanden gemiddeld rond de tien keer per dag geloof ik, hij kwam daarmee prima bij (dat ik dan bijlange na niet aan de "drie uur tussenlaten" en/of de "vijf voedingen per dag" kwam, wat werd "geadviseerd" kon mij weinig schelen)
Oud 01-10-2012, 16:13
Verwijderd
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen vaak voeden en niet aankomen en vaak voeden en wel aankomen.

@Grassprietjes: Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt...maar ik weet uit ervaring ook hoeveel rust het kan geven om volledig over te gaan op flesvoeding. Met name bij J. heb ik me er enorm rot en heel erg schuldig over gevoeld, maar ondanks dat meteen ook besloten het een eventueel volgende keer niet zo ver te laten komen en zo lang 'aan te modderen'. Bij D. ben ik dus ook vrij snel gestopt toen het weer niet lukte, heb toen niet weer alles en iedereen uit de kast gehaald. En ja, je weet nooit 'wat als', maar dat is dan maar zo...een baby moet voldoende voeding krijgen om te groeien en zich te ontwikkelen en je moet als moeder ook gewoon van je kind en de voedingsmomenten kunnen genieten.

Bij afbouwen naar minder voedingen heb je natuurlijk ook kans dat je nog minder voeding krijgt en je ook die drie voedingen niet redt...maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Oud 01-10-2012, 19:45
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen vaak voeden en niet aankomen en vaak voeden en wel aankomen.

@Grassprietjes: Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt...maar ik weet uit ervaring ook hoeveel rust het kan geven om volledig over te gaan op flesvoeding. Met name bij J. heb ik me er enorm rot en heel erg schuldig over gevoeld, maar ondanks dat meteen ook besloten het een eventueel volgende keer niet zo ver te laten komen en zo lang 'aan te modderen'. Bij D. ben ik dus ook vrij snel gestopt toen het weer niet lukte, heb toen niet weer alles en iedereen uit de kast gehaald. En ja, je weet nooit 'wat als', maar dat is dan maar zo...een baby moet voldoende voeding krijgen om te groeien en zich te ontwikkelen en je moet als moeder ook gewoon van je kind en de voedingsmomenten kunnen genieten.

Bij afbouwen naar minder voedingen heb je natuurlijk ook kans dat je nog minder voeding krijgt en je ook die drie voedingen niet redt...maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen.
't is dat dat ik dus bedoel. ik zeg toch, ik kan me voorstellen dat als je gedurende langere tijd zo vaak voedt en dat je kindje niet zoveel bijkomt, dat je wel besluit om kunstvoeding bij te geven.
Oud 02-10-2012, 09:37
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ah Andijvie wat een schatje . En wat is ze vroeg inderdaad!
En sterkte Grassprietjes, lijkt me lastig om zo ingewikkeld te moeten doen met voedingen zeg...

Verder er stond toch eerst zo'n mooie openingspost met geboortedata enzo? Kan die er niet weer bij?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 02-10-2012, 14:29
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik vind het wel erg jammer dat er weinig informatie is over het combineren van fles- en borstvoeding bijvoorbeeld. Ik heb ook drie maanden lopen kloten met de bv maar was vastbesloten door te gaan. Op het cb adviseerden ze me echter steeds om te stoppen met bv - ook in de periode dat J. wel gewoon groeide. Ik vind de voedingsmoment nu nog steeds heel erg moeilijk en kan er niet van genieten als hij zijn fles krijgt. Het voelt voor mij enorm als 'falen' dat ik hem niet zelf kan voeden.

Ach, dat J. 10 keer per dag wilde drinken vond ik niet erg - best wel gezellig. Ik vind nu die vijf keer waar hij bijna meteen op zit zo weinig en dan ook nog eens zo ongezellig met die fles.

Heb het idee dat er steed 'wat is' met J. - in de zwangerschap was hij steeds te groot, groeide hij te snel enz. en nu wil hij amper groeien. Maar zowel het cb als de vk destijds konden me amper goed advies geven en daar heb ik best de balen van. Vooral omdat in mijn omgeving geen vrienden/kennissen met baby's zijn. Dat is dan best eenzaam, vooral omdat je niet weet wat je moet doen: elk advies dat we krijgen van bv. ouders is minstens 25 jaar oud.
Oud 02-10-2012, 14:57
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind het wel erg jammer dat er weinig informatie is over het combineren van fles- en borstvoeding bijvoorbeeld. Ik heb ook drie maanden lopen kloten met de bv maar was vastbesloten door te gaan. Op het cb adviseerden ze me echter steeds om te stoppen met bv - ook in de periode dat J. wel gewoon groeide. Ik vind de voedingsmoment nu nog steeds heel erg moeilijk en kan er niet van genieten als hij zijn fles krijgt. Het voelt voor mij enorm als 'falen' dat ik hem niet zelf kan voeden.

Ach, dat J. 10 keer per dag wilde drinken vond ik niet erg - best wel gezellig. Ik vind nu die vijf keer waar hij bijna meteen op zit zo weinig en dan ook nog eens zo ongezellig met die fles.

Heb het idee dat er steed 'wat is' met J. - in de zwangerschap was hij steeds te groot, groeide hij te snel enz. en nu wil hij amper groeien. Maar zowel het cb als de vk destijds konden me amper goed advies geven en daar heb ik best de balen van. Vooral omdat in mijn omgeving geen vrienden/kennissen met baby's zijn. Dat is dan best eenzaam, vooral omdat je niet weet wat je moet doen: elk advies dat we krijgen van bv. ouders is minstens 25 jaar oud.
zeer waar!
ik zei daarstraks nog tegen een vriendin, ik heb vooral echt heeeeeelllllllllll veel gehad aan de website www.borstvoeding.com en een groepje borstvoedingsmama's op www.baby.be.
iemand anders dat ik ken zit op www.borstvoedingsforum.nl geloof ik.
het boek van Stefan Kleintjes is blijkbaar ook aan te raden, 'van borst tot boterham' heet het ofzo, moet eens googelen
het meeste advies moet je naast je neerleggen, want zelfs moeders die altijd flesjes hebben gegeven durven borstvoedingsadvies te geven dat meestal compleet naast de kwestie is, en zelfs moeders die wél met succes bv hebben gegeven durven advies geven dat helemaal fout zit. "oh, een borstontsteking! dan zal je onmiddellijk moeten stoppen met bv hé!" bijvoorbeeld
Oud 02-10-2012, 18:58
Verwijderd
@Grassprietjes: Bij J. waren wij ook de enige in onze omgeving met een baby, inmiddels zijn het er wel wat meer... Maar ik ben er inmiddels achter dat je het meeste inderdaad zelf moet doen en zelf moet uitzoeken... Daar heb ik nu zelf niet veel problemen mee, maar ik weet wel dat ik dat bij de eerste soms best lastig vond. Bij een tweede weet je veel beter wat je zelf wilt en wat je niet wilt ed en dan gaat het allemaal toch een stuk makkelijker... Ik schreef bij J. ook vrij veel op een forum met moeders die in dezelfde maand uit waren gerekend, nu met D. heb ik daar veel minder behoefte aan. Misschien dat je daar ook wat aan kunt hebben? Of inderdaad aan sites zoals blauw engeltje (grappig trouwens, zie nu pas de 'initialen' daarvan ) noemt.
Advertentie
Oud 03-10-2012, 16:41
engeltje
engeltje is offline
Helemaal jullie uit het oog verloren...

Wat een schatje andijvie, en ook een leuk pakje!
Grassprietjes, wat lastig zeg met de borstvoeding/flesvoeding. Het is niet eenvoudig goede info te krijgen die op jouw specifieke situatie van toepassing is, juist omdat het allemaal geschreven tekst is. Ik heb wel goede verhalen gehoord over lactatiekundigen (IBCLC-gecertificeerd) of voor een luisterend oor de contactpersonen van de vbn. Ook borstvoeding.com heeft heldere uitleg.
Op een ander forum over 'natuurlijk ouderschap' heb ik meerdere verhalen gelezen van vrouwen die hebben gestreden voor de borstvoeding en waarbij het toch niet lukte. Er waren er een aantal die over moesten gaan op flesvoeding om ondervoeding te voorkomen, maar nog wel de borst aanboden als extra knuffelmoment, ook als er geen melk meer uitkwam.

Hier gaat het goed! Het is druk, maar niet echt drukker dan met twee kinderen. Het schoolritme van M bepaalt al een heleboel en zorgt daardoor voor structuur in de dag. J wandelt daar tussendoor met dan een borst, dan een luier, veel slapen in de draagdoek en dan maar weer op de fiets naar school. Alleen dat huishouden, dat blijft wel echt liggen.
Hij is nu 2 maanden oud en echt gegroeid als kool. Hij begint te brabbelen, is enorm gericht op geluid en ontzettend lief. De borstvoeding loopt zoals verwacht iets te goed, maar met die hyperlactatie valt redelijk te leven. Ooit zal het minder worden . Alleen de bijkomende krampjes en ingeslikte lucht is minder... (en zijn co-sleeper staat er uiteindelijk toch grotendeels voor de sier. Ik val in slaap tijdens het voeden 's nachts...)
Oud 05-10-2012, 15:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
vandaag nog max. 20w te gaan!!
Oud 08-10-2012, 19:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Leuk filmpje, Andijvie!

Volgens mij word ik, als ik kinderen heb, een overbezorgde moeder . Ik kan me nu al enorm druk maken om een ziek huisdier
Oud 11-10-2012, 05:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gisteren de documentaire 'de man met 100 kinderen' gekeken (ncrv dokument). Met verbazing. Die man is een zelfstandige zaaddonor. En in de helft van de gevallen had hij seks met de vrouwen om hen zwanger te maken. Heel bizar.
Oud 12-10-2012, 16:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, dat heb ik ook eens gezien op tv. Volgens mij niet in een losse documentaire maar als onderdeel van een ander programma (weet niet meer welk). Echt bizar idd, zeker omdat hij vaak echt seks heeft met die vrouwen. Hoe doet hij dat met soa's vroeg ik me gelijk af?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-10-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat heb ik ook eens gezien op tv. Volgens mij niet in een losse documentaire maar als onderdeel van een ander programma (weet niet meer welk). Echt bizar idd, zeker omdat hij vaak echt seks heeft met die vrouwen. Hoe doet hij dat met soa's vroeg ik me gelijk af?
ja, die vent zat ook bij dat discussieprogramma van Arie Boomsma.
Ik heb die docu ook gezien en ik vond die meeting met al die ouders en zijn kinderen best wel eh, creepy ofzo..
Ik vond die man tamelijk onaantrekkelijk en hij zag er ook niet echt gezond uit. Maar blijkbaar maakt dat allemaal niet meer uit als je eierstokken oorverdovend hard rammelen.
Oud 04-11-2012, 21:43
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
nog ( iets minder dan / ongeveer / iets meer dan ) 100 dagen hier!

(moest even uppen, topic was naar tweede pagina gezakt )
Oud 09-11-2012, 10:26
Verwijderd
Gaat snel, blauw engeltje!

Hier een meisje van nu 9 maanden, ze loopt inmiddels langs meubels en dat gaat steeds soepeler. Verder is ze veel aan het kletsen, heel leuk Slapen is wel weer drama, maar goed...
Oud 09-11-2012, 14:05
Verwijderd
Hier ook een snelle tante die staat, veel kletst en beroerd slaapt.
Ben benieuwd wie van de twee straks het eerste woordje zegt, want R. praat nog steeds niet ;x

Zo cute, zo'n rechtopstaande minibaby, ze komt amper tot aan mn knie

Laatst gewijzigd op 19-11-2012 om 12:18.
Oud 09-11-2012, 14:11
Verwijderd
Aw, wat cute! <3
Oud 09-11-2012, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Hier ook een snelle tante die staat, veel kletst en beroerd slaapt.
Ben benieuwd wie van de twee straks het eerste woordje zegt, want R. praat nog steeds niet ;x

Zo cute, zo'n rechtopstaande minibaby, ze komt amper tot aan mn knie
aw
Ads door Google
Oud 09-11-2012, 22:16
Verwijderd
J. gooit haar armpjes omhoog als we 'hoeraaa!' zeggen:


Ter ere van haar grootvaders verjaardag.
Oud 10-11-2012, 06:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat schattig, Andijvie!

Ik mag binnenkort 4 keer op kraambezoek <3. De eerste twee geboortekaartjes zijn net binnen en de volgende twee babietjes komen ook deze maand nog. Leuk!
Oud 10-11-2012, 08:14
Verwijderd
Wat lief
Oud 10-11-2012, 09:24
Verwijderd
Wat een lieve kindjes allebei!
Oud 10-11-2012, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Hier ook een snelle tante die staat, veel kletst en beroerd slaapt.
Ben benieuwd wie van de twee straks het eerste woordje zegt, want R. praat nog steeds niet ;x

Zo cute, zo'n rechtopstaande minibaby, ze komt amper tot aan mn knie


Sam begon ook pas te praten toen hij bijna 3 was, maar toen kwamen er in ene hele volzinnen uit, alsof hij het had opgespaard!
Oud 10-11-2012, 17:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wat cute die nieuwe foto's dit topic is niet goed voor mijn eierstokken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 10-11-2012, 17:44
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:


Sam begon ook pas te praten toen hij bijna 3 was, maar toen kwamen er in ene hele volzinnen uit, alsof hij het had opgespaard!
Ik schijn dat ook zo te hebben gedaan. Ik sprak 3 woorden (papa, mama, poes) en ging vervolgens over op 'wat is dat, mama?' (kan me voorstellen dat m'n moeder toen toch even verbaasd was).

en schattige foto <3
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 15-11-2012, 21:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op kraamvisite heb ik een hele poos met een jochie van twee weken in m'n armen gezeten. Lief...
Oud 16-11-2012, 06:28
Verwijderd
Wat leuk dat J. en M. al zo bezig zijn met staan en lopen!

Grassprietjes, hoe gaat het bij jou?

Hier gaat alles oké, maar D. is absoluut nog niet bezig met gaan staan of wat dan ook.
Oud 16-11-2012, 17:08
Verwijderd
Morgen krijg ik een geweven draagdoek binnen (een Didymos Indio Ruby Red voor de kenners ), kijk er echt naar uit! Lekker oefenen met knopen! Het is een vervroegd sinterkerstcadeau

J. staat steeds stabieler, vergeet zich soms even vast te houden En ze zegt 'mama' en 'papa', nog niet gericht, maar al zo lief!!
Oud 16-11-2012, 17:10
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Wat een leuke foto's, Klaverhap en Andijvie!

Hier even een tijdje radiostilte: sinds drie weken ben ik weer aan het werk (vier ochtenden in de week) en nog steeds aan de studie (1 hele dag). Heel erg druk dus met zo'n kleintje en dat valt best zwaar! Ben nog steeds borstvoeding aan het geven: heb na al dat zielige gedoe van mijn vorige post toch maar de lactatiekundige gebeld. Zij had goede tips en adviezen en nu krijgt hij bijna alleen weer borstvoeding. Alleen zijn laatste voeding is een grote fles met soms wat pap. Ben heel blij dat ik toch door ben gegaan met borstvoeding geven. Ik krijg helaas alleen met kolven niet zoveel eruit (J heeft nogal een vreemde techniek van drinken en mijn kolf bootst dat niet goed na) dus ik moet vaak kolven als ik aan het werk ben .Dat is op zich niet erg, maar soms wel veel gedoe.

J. groeit nu verder goed, dus daar ben ik wel tevreden over. We hebben hem vanmorgen een stukje banaan gegeven, maar dat vond hij maar niets - hoewel hij het opat.

Ik vind de combi werken - studie - baby superzwaar, maar ik ben echt duizend keer gelukkiger dan in de weken toen ik met zwangerschapsverlof thuiszat.
Oud 16-11-2012, 19:53
Verwijderd
Dat klinkt loeidruk Grassprietjes, moet je nog lang studeren?
Citaat:
Morgen krijg ik een geweven draagdoek binnen (een Didymos Indio Ruby Red voor de kenners ), kijk er echt naar uit! Lekker oefenen met knopen! Het is een vervroegd sinterkerstcadeau

J. staat steeds stabieler, vergeet zich soms even vast te houden En ze zegt 'mama' en 'papa', nog niet gericht, maar al zo lief!!
Ha, ook aan de geweven doeken Mooie doek hoor.

Ik ga ons binnenkort een rugdraagconsult cadeau doen. Ik draag bijna alleen nog maar op de rug en pak nu elke keer de Wompat. Zonde van mijn doekjes. Van de week een draagjas gemaakt, dus wij zijn winterklaar
Oud 17-11-2012, 07:14
Verwijderd
Ja, ik moet nog even kijken hoe wij dat 's winters gaan doen... Ik ga proberen haar over m'n jas op m'n rug te krijgen, maar nog even kijken wat zij dan het beste aan kan...
Oud 17-11-2012, 14:27
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Jullie hadden toch ook een mei tai? Want ik heb wel een draagdoek van ByKay (gewoon zo'n lap stof), maar ik vind het echt niet handig. Heb ook een drager van BabyBjorn en die is wel fijn, maar ik vind van stof toch wat prettiger. De BabyBjorn is heel log, maar wel praktisch. Is een mei tai een soort tussenvorm van beiden? Want ik kan maar slecht verkooppunten en plaatjes enzo vinden .

En klaverhap, het is superdruk! Ik ben nu 5 dagen in de week van huis en dat is echt veel. Ik moet dit jaar nog studeren (tot september) maar voornamelijk scriptie schrijven. Dat kan ik dus in principe thuis . Maar het is heel erg wennen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.