Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 13:39
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Het is misschien een rare vraag, maar wie van jullie heeft er typs waardoor je haar sneller groeit?...
Hoe vaak je het best naar de kapper kan gaan, enz....

Sorry als deze topic al vaker is geweest....
__________________
No Place For Angels
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 14:34
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Over dat van de kapper weet ik niet maar
Veel groenten en fruit en zonlicht helpt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:48
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
gewoon laat het zoals bij mij afknippen als je je eerste comunnie doet en dan groeien maart en de puntjes later bij knippen en nu ( 2de middelbaar) is het 70 cm en ik ben begonnen bij 15 cm dus
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:02
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
het afknippen van je haar heeft geen invloed op hoe snel het groeit... Wel is het belangrijk om regelamtig te laten doen voor de verzorging van je haar....

wat je kunt doen om je haar sneller te laten groeien:

* slik vitamine B (dit is ook goed voor je nagels,, fijn dus)
* Was je haar niet te vaak, 1 a 2 keer per week is genoeg, kies een goede shampoo, en neem er de tijd voor.
* Loop in de wind. (dit klinkt raar , maar het is echt zo, een half uurtje wandelen 's avonds doet wonderen voor je haar)
*kleur het niet te veel, en wees lief voor je haar.. dit heeft eigelijk niet zoveel effect op het groeien, maar als het dan toch lang moet zijn, zorg dan ook dat het mooi is
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 08:21
Verwijderd
wanneer je koorts hebt, groeien je nagels+haar sneller. dat komt door de warmte.
maar om nu koorts te gaan opwekken...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
* Loop in de wind. (dit klinkt raar , maar het is echt zo, een half uurtje wandelen 's avonds doet wonderen voor je haar)
Hmm, een hoop klitten.

Maar tips om je haar sneller te laten groeien heb ik niet, volgens mij werkt het toch allemaal niet. Gewoon geduld hebben. En idd 'lief zijn' voor je haar, maar das dan meer dat je het niet vermoord, dan groeit het nl helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:51
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef:
wanneer je koorts hebt, groeien je nagels+haar sneller. dat komt door de warmte.
maar om nu koorts te gaan opwekken...
is dat echt zo???
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 12:29
Springkip
Springkip is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:

is dat echt zo???
jah, klopt wel.
t staat ook in mijn scheikundeboek... (wat heeft scheikunde nou met haar te maken? jah, ik vat dat vak ook niet helemaal..)
__________________
Ik heb er ontzettend veel plezier in om frituurpannen te ontwerpen. jij ook?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:52
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
heb ik echt nog nooit van gehoord.. Maar mijn haar is binnen hele korte tijd echt heel veel gegroeid, en ik heb best vaak koorts...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:39
toetertje
toetertje is offline
warmte is een factor die chemische reacties beinvloedt
als warme stijgt zal de reactie ook versnellen.
dus koorts-> temperatuur stijgt-> haar en nagels zullen sneller groeien

dit even als wetenschappelijke toelichting
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
het afknippen van je haar heeft geen invloed op hoe snel het groeit... Wel is het belangrijk om regelamtig te laten doen voor de verzorging van je haar....

wat je kunt doen om je haar sneller te laten groeien:

* slik vitamine B (dit is ook goed voor je nagels,, fijn dus)
* Was je haar niet te vaak, 1 a 2 keer per week is genoeg, kies een goede shampoo, en neem er de tijd voor.
* Loop in de wind. (dit klinkt raar , maar het is echt zo, een half uurtje wandelen 's avonds doet wonderen voor je haar)
*kleur het niet te veel, en wees lief voor je haar.. dit heeft eigelijk niet zoveel effect op het groeien, maar als het dan toch lang moet zijn, zorg dan ook dat het mooi is

he in bier zit toch vitamine B?? dan ben ik dus goed bezig voor me haar
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:34
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
joerivdpost schreef:



he in bier zit toch vitamine B?? dan ben ik dus goed bezig voor me haar
biergistpillen (dus biergist) zijn ook goed voor je haar...
mjah, ik krijd die dingen nooit droog weg, maar in de vorm van heineken gaat het altijd een heel stuk beter...
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:42
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Citaat:
acid-star schreef:

* Was je haar niet te vaak, 1 a 2 keer per week is genoeg, kies een goede shampoo, en neem er de tijd voor.
Onzin, ik was mijn haar elke dag met shampoo (anders wordt het ontiegelijk vet) en mijn haar groeit als kool!!..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:47
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
Paige schreef:

Onzin, ik was mijn haar elke dag met shampoo (anders wordt het ontiegelijk vet) en mijn haar groeit als kool!!..
Dan moet jij wel een buitenaards wezen zijn

In aardappelen zit ook vitamine B.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:27
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
toetertje schreef:
warmte is een factor die chemische reacties beinvloedt
als warme stijgt zal de reactie ook versnellen.
dus koorts-> temperatuur stijgt-> haar en nagels zullen sneller groeien

dit even als wetenschappelijke toelichting
Maar als de temperatuur te warm wordt voor de chemische reacties dan zal de groei wel eens vertraagd kunnen worden...
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Paige schreef:

Onzin, ik was mijn haar elke dag met shampoo (anders wordt het ontiegelijk vet) en mijn haar groeit als kool!!..
omdat jij je haar elke dag wast is je haar daaraan gewend en als je het dus 1/2 dagen of langer niet wast wordt het alweer snel vet ja...
maar het is geen onzin dat 1/2 keer per week wassen al genoeg is..dat is gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:00
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Paige schreef:

Onzin, ik was mijn haar elke dag met shampoo (anders wordt het ontiegelijk vet) en mijn haar groeit als kool!!..
dat is ZEKER geen onzin, jouw haar is juist zo vet omdat je het iedere dag wast. En ik bedoelde ook niet dat het sneller gaar groeien als je het niet wast.
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:01
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Kheb ergens gelezen dat terwijl je je haar wast, je je hoofdhuid zachtjes moet masseren. Dat zou het groeien ook stimuleren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:10
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
wat je kunt doen om je haar sneller te laten groeien:

* Was je haar niet te vaak, 1 a 2 keer per week is genoeg, kies een goede shampoo, en neem er de tijd voor.
Ja, maar ik heb echt moeilijk vet haar (altijd al gehad terwijl ik het vroeger nooit wilde wassen toen ik klein was), dus ik moet het wel elke dag wassen (ik weet dat het daar ook vet van wordt, maar ik heb al vet haar, dus ik heb weinig keus). Als ik het 1 dag niet gewassen heb zie ik eruit als een zwerver.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:53
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
je moet het echt niet elke dag wassen.. onder wat voorn omstandigheden dan ook..
Was het met speciale shampoos tegen vet haar. en probeer het langzaam af te bouwen... dus ineens om de dag, en daarna nog een dag ertussen.. draag desnoods ee hoedje als het te erg word.. En masseer je shampoo niet in...
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 18:23
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

En idd 'lief zijn' voor je haar, maar das dan meer dat je het niet vermoord, dan groeit het nl helemaal niet meer.

Je haar is toch al dood..... net als je nagels?!

And een haarmasker is ook wel leuk om eens te proberen. Je hebt voor verschillende soorten: droog haar, vet haar, normaal haar etc.
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:44
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
haarmasker voor vet haar is niet aan te raden trouwens..

en idd vanaf +/- 5 cm van je hoofdhuid is je haar dood. maar... dit betekend niet dat je kan blonderen tot je groen ziet.. want het herstelt niet meer.....
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 02:00
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
je moet het echt niet elke dag wassen.. onder wat voorn omstandigheden dan ook..
Was het met speciale shampoos tegen vet haar. en probeer het langzaam af te bouwen... dus ineens om de dag, en daarna nog een dag ertussen.. draag desnoods ee hoedje als het te erg word.. En masseer je shampoo niet in...
Hmm, heb je nog merken voor me, want ik kan nl echt HELEMAAL NERGENS shampoo's vinden voor vet haar...wel voor droog en/of beschadigd haar, gepermanent en/of gekleurd haar. Zelfs voor futloos haar, maar niet voor vet haar...
Dat ik het niet in moet masseren weet ik al en dat doe ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:36
Jamiroquai
Avatar van Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Het beste kan je gewoon je hoofdhuid masseren. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik heb het een tijdje geleden ergens gelezen. Je hoofd masseren is ook zwaar rustgevend, het stimuleert namelijk de doorbloeding. Het helpt ook nog eens tegen hoofdpijn...(ik doe het zelf vaak als ik hoofdpijn heb)...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:56
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Citaat:
Oen schreef:


Dan moet jij wel een buitenaards wezen zijn

In aardappelen zit ook vitamine B.
Dat zal het zijn ja..

Citaat:
Danique2 schreef:
maar het is geen onzin dat 1/2 keer per week wassen al genoeg is..dat is gewoon zo
Dat beweer ik nergens. Dat maakt jij ervan. Zij zei dat je haar sneller zou groeien als je je haar minder waste, ik probeerde duidelijk te maken dat dat niet klopte met mijn vb...

Citaat:
acid-star schreef:
En ik bedoelde ook niet dat het sneller gaar groeien als je het niet wast.
Ja hoor ..En daarom schrijf je zeker:
"wat je kunt doen om je haar sneller te laten groeien" en daarna vervolgens die optie..:/
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:53
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
SweetGirly16 schreef:
Kheb ergens gelezen dat terwijl je je haar wast, je je hoofdhuid zachtjes moet masseren. Dat zou het groeien ook stimuleren.
Dat klopt, maar dat moet je niet doen als je vet haar hebt, want massage stimuleert de talgaanvoer en dan word je haar dus alleen nog maar vetter.
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:55
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Hmm, heb je nog merken voor me, want ik kan nl echt HELEMAAL NERGENS shampoo's vinden voor vet haar...
Vet haar:

L'oreal proffessionel SEBO CONTROL
L'oreal Kerastase Dermo calm

alleen verkrijgbaar bij L'oreal kapsalons
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:56
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Paige schreef:



Ja hoor ..En daarom schrijf je zeker:
"wat je kunt doen om je haar sneller te laten groeien" en daarna vervolgens die optie..:/

Ja hoor eens, Ik doe zo goed mogelijk mijn best om adviezen te geven over haar zodat jullie er niet allemaal als strobalen uitzien.. wat je ermee doet moet je zelf weten....
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:


Vet haar:

L'oreal proffessionel SEBO CONTROL
L'oreal Kerastase Dermo calm

alleen verkrijgbaar bij L'oreal kapsalons
En wat mag dat kosten ?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:49
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Citaat:
acid-star schreef:


dat is ZEKER geen onzin, jouw haar is juist zo vet omdat je het iedere dag wast. En ik bedoelde ook niet dat het sneller gaar groeien als je het niet wast.

niet waar , in de jeugd is je haar toch sneller vet omdat de talg dan weer zo veel is daarom spreekt men ook van jeugdpuistjes omdat je huid meer talg produceert als anders zo heb ik het toch op school geleerd
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:30
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
woefke schreef:



niet waar , in de jeugd is je haar toch sneller vet omdat de talg dan weer zo veel is daarom spreekt men ook van jeugdpuistjes omdat je huid meer talg produceert als anders zo heb ik het toch op school geleerd

Is mogelijk ja. Maar ik heb dit van de l'Oreal Recherge geleerd en die weten vast wel meer over haar dan jouw school.
denk je niet?
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:31
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


En wat mag dat kosten ?
SEBO control 8 euro per flesje en Dhermo calm... weet ik niet precies.. Ik zal het even voor je opzoeken...
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:55
Verwijderd
Thanks
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 09:53
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Citaat:
acid-star schreef:



Ja hoor eens, Ik doe zo goed mogelijk mijn best om adviezen te geven over haar zodat jullie er niet allemaal als strobalen uitzien.. wat je ermee doet moet je zelf weten....
Lekker zielig om je er zo uit te lullen...
Geef dan adviezen die echt waar zijn.. :/
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:25
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Paige schreef:

Lekker zielig om je er zo uit te lullen...
Geef dan adviezen die echt waar zijn.. :/


Het is maar wat jij "eruit lullen" noemt.


Als jij iedere dag je haar wil wassen met albert heyn shampoo. Veel plezier. Maar ik zou je gelijk wegsturen als je in mijn salon met je 'vet haar" probleempjes aankwam.

Nu mag jij even het advies citeren wat ik heb gegeven wat niet waar blijkt te zijn volgens jouw haarkennis. En mij hoor je niet meer.
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:14
PV
PV is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef:
wanneer je koorts hebt, groeien je nagels+haar sneller. dat komt door de warmte.
maar om nu koorts te gaan opwekken...
hm ik vond t al vreemd dat mn nagels zo goed groeiden
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 11:45
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Citaat:
acid-star schreef:



Is mogelijk ja. Maar ik heb dit van de l'Oreal Recherge geleerd en die weten vast wel meer over haar dan jouw school.
denk je niet?

kan , wij hebben toch tenminste geen slogan : want ik ben het waard eh
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 21:29
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Als jij iedere dag je haar wil wassen met albert heyn shampoo. Veel plezier. Maar ik zou je gelijk wegsturen als je in mijn salon met je 'vet haar" probleempjes aankwam.

Nu mag jij even het advies citeren wat ik heb gegeven wat niet waar blijkt te zijn volgens jouw haarkennis. En mij hoor je niet meer.
Ik was mijn haar met l'Oréal Elvive shampoo voor frequent gebruik dus jammerrrrr...

Lekker klantvriendelijk dan om je klant weg te sturen..Zeker nooit gehoord van: "de klant is de koning"

Citaat:
acid-star schreef:

* Was je haar niet te vaak, 1 a 2 keer per week is genoeg, kies een goede shampoo, en neem er de tijd voor.
Hoor ik jou nu niet meer..?!?! :/ :X
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 23:27
Koen_S
Koen_S is offline
Citaat:
acid-star schreef:
haarmasker voor vet haar is niet aan te raden trouwens..

en idd vanaf +/- 5 cm van je hoofdhuid is je haar dood. maar... dit betekend niet dat je kan blonderen tot je groen ziet.. want het herstelt niet meer.....
Al je haar is dood! Het enige levende aan je haar zijn de haarvaatjes.

Haar is gewoon hoorn, een dode stof net als je nagels.
de haarvaatjes maken die hoorn aan.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Hoe kan je haar sneller groeien?
)Vampje(
43 28-05-2012 17:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Lichaam & Gezondheid Hoe snel groeien wenkbrouwen ong.?
Naz
15 29-10-2003 17:58
Lichaam & Gezondheid haar sneller groeien
black magic
11 22-06-2003 07:47
Verhalen & Gedichten Verhaaltje! De onwetendheid van Murtsk
Vlooienband
6 13-03-2003 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.