Oud 06-09-2006, 13:51
Verwijderd
Sommige mensen hebben het, sommige mensen niet. Ik dus duidelijk niet. Ik ben een nakomertje, want bij mij beginnen de zorgen pas tijdens de vakantie. Waar ik het over heb?

De gezondheidskriebels. Mensen willen elkaar laten zien wat voor geweldig lichaam ze wel niet hebben. En elke vakantie weer trap ik erin. Elke vakantie weer vind ik het onzin en beloof ik mezelf dat ik erboven sta. En ook elke vakantie kom ik weer op die gedachte terug, waardoor ik als een gek verander van een snoeper in een gezondheidsgoeroe.

Juist als ik gezond bezig ben willen mensen dat ik me volprop met allerlei lekkere en ongezonde dingen. 'Ach, meid, het is vakantie! Geniet ervan zolang het kan'. Maar gelukkig lijkt zich ook een innerlijke goeroe te hebben ontwikkeld, die mij automatisch waarschuwt wanneer ik dreig mijn snoeperreputatie op te pakken. Dus leef ik van voedingsmiddelen waar het gemiddelde konijn erg gelukkig van zou worden. Behalve gezonder eten staat er ook meer lichaamsbeweging op het programma. Van hangen voor de tv en af en toe op staan om wat te eten te pakken verbrandt immers niet veel vet. Aangezien het akelig stil en leeg is op het hockeyveld moet ik iets anders zien te vinden om mijn plan ten uitvoer te brengen. Uiteindelijk valt de keuze op fietsen. Elke dag een uurtje. Er is in deze stad een weg die nooit lijkt te stoppen. De omgeving bestaat vooral uit weiland en schuren met bollenvelden. Als je geluk hebt kom je af en toe een fietser tegen. Dan besef je weer dat je niet het enige levende schepsel op deze aardkloot bent. En als je deze weg eindelijk getrotseerd hebt kom je erachter dat je ook nog terug moet. Blij word je er niet van, maar aan een uur fietsen per dag kom je zeker.

Op een dag besluit ik dan een gezondheidsdrankje te maken. Ik zoek wat gezonde spullen bij elkaar en stop het allemaal in de blender. Waar ik heel enthousiast aan begon eindigde in een stinkend bekertje met een substantie erin die door de boze stiefmoeder van Sneeuwwitje gebrouwen zou kunnen zijn, althans, zo ziet het er dan uit. Zo zien de gezonde drankjes mijn professionele medegezondheidsgoeroe's er echter nooit uit, en ik weet zeker dat dit drankje de schijf van vijf of het voedingscentrum nooit zal halen. En het ergste van alles: het smaakt net zo erg als het eruit zag. Walgend en met dichtgeknepen neus spoel ik het goedje door de gootsteen. Als ik de kast open vind ik chocolade.

De innerlijke goeroe lijkt opeens zelf ook met vakantie te zijn: ik scheur het papier van de reep af en bijt een stukje van de reep af. Heerlijk. Opeens boeit de wie-heeft-het-mooiste-lichaam-competitie mij totaal niet meer. Ik denk weer even aan mijn het drankje. Tevreden stop ik nog een stukje chocolade in mijn mond. Dit smaakt een stuk gezonder.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.