Oud 18-04-2015, 21:28
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Citaat:
Ik ben altijd te laat als ik stop met de pil. Ik ben vorige week vrijdag gestopt en donderdag(!) pas ongesteld geworden. Maar als je je zorgen maakt, kun je best een test doen om jezelf gerust te stellen.
Bedankt voor je antwoord! Dat stelt me een beetje gerust
Met citaat reageren
Oud 03-05-2015, 16:24
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Als je begint met de nuvaring terwijl je niet ongesteld bent, moet je dan ook 7 dagen een condoom gebruiken? Of langer?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2015, 17:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor nuvaring geldt hetzelfde als voor de pil: 7 dagen condooms als je niet op de eerste dag van de menstruatie start.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2015, 18:02
Anoniempje288
Anoniempje288 is offline
Oke bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 11:39
Katje92
Katje92 is offline
Hoi, ik zit er aan te denken om weer van de Nuvaring af te gaan, omdat het nu echt uit is in m'n relatie. Ik ben er alleen al heel vaak vanaf gegaan en er weer aan gegaan dit jaar, dit is zeker wel slecht voor m'n lichaam of niet? Is het het slimst om eraan te blijven of er vanaf te gaan? Ik denk dat ik sws het komende jaar geen seks ga hebben.

Laatst gewijzigd op 30-06-2015 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 12:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoi, ik zit er aan te denken om weer van de Nuvaring af te gaan, omdat het nu echt uit is in m'n relatie. Ik ben er alleen al heel vaak vanaf gegaan en er weer aan gegaan dit jaar, dit is zeker wel slecht voor m'n lichaam of niet? Is het het slimst om eraan te blijven of er vanaf te gaan? Ik denk dat ik sws het komende jaar geen seks ga hebben.
Bespreek dit eens met je huisarts.
Wat is je motivatie om van de Nuvaring af te gaan en waarom zou je de Nuvaring willen houden. Zet dat eens duidelijk voor jezelf op een rijtje
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 12:21
Katje92
Katje92 is offline
Citaat:
Bespreek dit eens met je huisarts.
Wat is je motivatie om van de Nuvaring af te gaan en waarom zou je de Nuvaring willen houden. Zet dat eens duidelijk voor jezelf op een rijtje
Ik heb al eerder met m'n huisarts hierover gepraat, ik heb namelijk wel een beetje last van stemmingswisselingen, maar ik weet niet 100% zeker of dat door de ring komt, maar ik denk het wel! Hij raadde me aan een tijdje van de ring af te gaan, en dit had ik gedaan, al ging ik er later weer aan omdat de condooms te onveilig en irritant waren (2x gescheurd). De enige reden dat ik aan de nuvaring zou zitten is voor seks en misschien dat m'n borsten iets mooier en voller zijn.. normaal zijn ze best klein
Nu dus eigenlijk alleen voor m'n borsten omdat ik geen seks meer heb.. maar misschien is dat een stomme reden? :/
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 09:15
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Ik heb altijd mijn alarm op staan voor mijn medicatie.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2015, 18:56
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Vandaag toch maar eens de pil opgehaald, omdat ik na 5 jaar nog nier altijd regelmatig ben, maar het verschilt tussen 3 tot 8 weken tot ik weer ongesteld was elke keer. Nu vraag ik me af, mag ik vandaag gewoon beginnen of niet? In het foldertje stond dat ik kon beginnen op dag 1 of 5 van menstruatie, of op de zaterdag er na, al snap ik die logica niet helemaal haha. Afgelopen donderdag was de laatste dag, en ik heb opzich niet heel veel zin om weer te wachten tot ik ongesteld ben, want dat kan nog wel wat weken duren dus. Wat is voor mijn lichaam nu het beste? Gewoon wachten of beginnen, en zo ja wanneer dan? Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2015, 19:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je de pil niet slikt om veilig seks te willen hebben maar alleen voor je menstruatie, dan maakt het niet uit wanneer je begint. Na drie weken slikken, houd je een stopweek waarin je ongesteld wordt, misschien kan je dat plannen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2015, 17:24
Fee17
Fee17 is offline
Hallo iedereen,

2 weken geleden was ik ongesteld, maar omdat mijn vriend over ongeveer 2 weken blijft slapen wil ik beginnen met de pil in te nemen, omdat ik anders sowieso ongesteld ben wanneer hij blijft slapen.
Nu vraag ik me af, als ik op zo een willekeurige dag begin, bv vandaag, zullen mijn maandstonden dan ook worden opgeschoven of zal ik gewoon mijn maandstonden binnen 2 weken nog hebben omdat de pil nog niet zou werken?
p.s. we gebruiken allesinds een condoom, ik zou nu gewoon de pil willen beginnen nemen om ervoor te zorgen dat ik dan mijn maandstonden niet heb, is dat mogelijk? en kan iemand me eventueel ook iets zeggen over de veiligheid?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2015, 17:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, je schuift dan inderdaad je ongesteldheid op. Je bent alleen niet beschermd tegen zwangerschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-07-2015, 17:43
Fee17
Fee17 is offline
Citaat:
Ja, je schuift dan inderdaad je ongesteldheid op. Je bent alleen niet beschermd tegen zwangerschap.
Maar ik ben dus wel beschermd als ik dan een condoom gebruik?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2015, 18:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, als jullie netjes een condoom gebruiken is het goed. Dat beschermt als enige ook tegen soa's
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-07-2015, 00:30
Verwijderd
Na anderhalf jaar gestopt met de pil, moet ik nu bijwerkingen of iets verwachten wanneer ik ongesteld word? Slikte de pil overigens niet voor anti-conceptie maar tegen (extreme)menstruatiepijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2015, 08:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nee, je krijgt geen ontwenningsverschijnselen ofzo. Je kunt hoogstens die menstruatiepijn weer terug krijgen zoals vroeger.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-07-2015, 15:03
Verwijderd
Oke bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2015, 13:45
Anomo
Anomo is offline
Ik heb een vraagje omtrent de pil.

Omdat ik vorige week op reis vertrok, heb ik de pilweken daarvoor de pil eens doorgenomen. Dus ongeveer tot begin de vakantie nam ik de pil reeds 6 weken, en hield ik mijn stopweek.

Op reis dan zelf: maandag 06/07 begonnen met mijn pil en seks gehad. Dinsdag pil genomen. Woensdag 08/07 opnieuw pil genomen, maar bleek dat ik een blaasontsteking had. Moest antibiotica nemen met de stof Fosfomycine, die volgens het internet geen invloed heeft op de pil. Voor de rest van de dagen tot en met vandaag de pil steeds genomen, maar omdat het vakantie is, en ik dus soms vroeg/soms laat opsta, was dit dus niet telkens hetzelfde moment. Bv zaterdag 11/07 heb ik de pil genomen om 5u 's ochtends. Zondag 12/07 om 13u ofzo in de namiddag (wegens zo moe te zijn en uit te slapen).

Nu vandaag, woensdag 15/07 merk ik dat er een soort van roze slijm uit mijn vagina komt. Zo een beetje gelijk een voorbode van menstruatie tijdens de stopweek.

Kan er iets van mijn situatie hiervoor gezorgd hebben bv op onregelmatige tijdstippen de pil geslikt te hebben of die blaasontsteking of zelfs nog het voorheen doorpakken van de pil? Of moet ik mij zorgen beginnen te maken?

Ik ben nooit een pil vergeten, heb niet moeten overgeven en heb geen diarree gehad. Na die ene keer seks nadien niet meer gevreeën.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2015, 00:18
Verwijderd
Die roze slijmpjes had ik laatst ook toen ik blaasontsteking had (ik was ook aan de pil). Ik las op internet dat door de antibiotica de pil minder goed werkt/beschermd en het daardoor zou komen. Maar als dat bij jou kuurtje geen invloed heeft dan weet ik het niet.
Als je twijfelt kun je altijd nog een zwangerschapstest doen..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2015, 03:05
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Ik dacht dit gaat over xtc
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 16-07-2015, 08:31
Anomo
Anomo is offline
Citaat:
Die roze slijmpjes had ik laatst ook toen ik blaasontsteking had (ik was ook aan de pil). Ik las op internet dat door de antibiotica de pil minder goed werkt/beschermd en het daardoor zou komen. Maar als dat bij jou kuurtje geen invloed heeft dan weet ik het niet.
Als je twijfelt kun je altijd nog een zwangerschapstest doen..
Volgens wat ik las, had het geen werking. Stond nergens vermeld maar kan natuurlijk altijd. En zwanger zijn, ik denk echt dat het niet mogelijk is. Ik heb maar één keer seks gehad en dat was 2 dagen daarvoor. Daarna heb ik altijd de pil genomen, maar geen seks meer. En dat is wel een feit, dat de antibiotica enkel een invloed heeft tijdens de kuur en erna, maar niet ervoor...

Zal het nog even afwachten! Dankje voor je antwoord!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2015, 23:12
Anomo
Anomo is offline
Een vraagje ivm slijmverlies. Tijdens het nemen van de pil een propje slijm verliezen, moet ik mij daarover zorgen maken? De pil ben ik nooit vergeten.
Gisteren wel seks gehad met mijn vriend, en nadien kwam er zo wat licht roze bloed uit gelijk. Maar ik denk dat dit kwam omdat het tijdens het vrijen wat pijn deed...
Kan dat een eisprong signaal zijn, ondanks de pil nooit vergeten te zijn?
Kan iemand mij raad geven?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2015, 23:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heeft niks te maken met zwangerschap. Soms gebeurt het wel als je een soa hebt, zeker als het vaker gebeurt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2015, 09:54
Anomo
Anomo is offline
Dus dit kan onder geen enkele omstandigheden vruchtbaar slijm zijn? Dat is waar alleszins op hoop ...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2015, 17:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je de pil netjes slikt en ook niet ziek bent geweest met braken of diarree, dan is er niets aan de hand
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-09-2015, 16:24
akjfnsdkjfnsakf
akjfnsdkjfnsakf is offline
Ik heb een vraagje maar ik weet niet zo goed waar ik hem moet plaatsen, maar ik doe het maar hier. Ik zit aan de pil en heb gisterochtend de laatste genomen. Vandaag komt er een aparte rood-bruine vloeistof uit m'n vagina en ik weet niet zo goed wat het ... Kan ik nu al ongesteld zijn of weet iemand anders wat het is? Help me plss....
Met citaat reageren
Oud 15-09-2015, 19:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja dat kan best.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-10-2015, 22:48
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ik ben vanmiddag Door de pil heen ongesteld geworden, nu ben ik hem maandag en woensdag wel vergeten, dus dat is niet heel gek. Echter ga ik maandag op vakantie, dus ik wil dat het stopt eigenlijk. Kan ik hem nu vanavond gelijk doorslikken of is het beter van niet? En moet ik dan een maandje op safe spelen of ben ik nog wel beschermd tegen kindjes?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2015, 23:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je beter nu gewoon een stopweek kunt houden om van je doorbraakbloeding af te komen. In welke week waren die vergeten pillen?

Als ik nu ongesteld word, is het sowieso maandag wel grotendeels over trouwens.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2015, 23:48
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Ik denk dat je beter nu gewoon een stopweek kunt houden om van je doorbraakbloeding af te komen. In welke week waren die vergeten pillen?

Als ik nu ongesteld word, is het sowieso maandag wel grotendeels over trouwens.
Week 3, ik heb gisteren de laatste gehad van deze strip. Normaal stop ik, en dan word ik na 2/3 dagen ongesteld, maar dat houd wel aan tot ik dus op dag 8 weer met de nieuwe begin..

Want als ik nu stop, dan hoef ik officieel pas komende donderdag weer te beginnen, want dat is de laatste die ik gehad heb. Maar als ik het nu afwacht, even kijken of het maandag gestopt is, en zo niet kan ik dan maandag ook beginnen met een nieuwe strip?

Laatst gewijzigd op 17-10-2015 om 00:57.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 09:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij een vergeten pil in de derde week kan je twee dingen doen, doorslikken of gelijk een stopweek houden. Als je nu doet alsof je na die vergeten pil van maandag een stopweek bent gaan houden en dus maandag weer gaat slikken ben je volgens mij en beschermt en waarschijnlijk niet je hele vakantie ongesteld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 09:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je stopweek mag altijd korter maar niet langer maar als je hem erg kort maakt vergroot je wel de kans op een doorbraakbloeding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 11:01
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Bij een vergeten pil in de derde week kan je twee dingen doen, doorslikken of gelijk een stopweek houden. Als je nu doet alsof je na die vergeten pil van maandag een stopweek bent gaan houden en dus maandag weer gaat slikken ben je volgens mij en beschermt en waarschijnlijk niet je hele vakantie ongesteld.
Citaat:
Je stopweek mag altijd korter maar niet langer maar als je hem erg kort maakt vergroot je wel de kans op een doorbraakbloeding.
Dankjewel!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 09:20
Anomo
Anomo is offline
Ik heb een vraagje i.v.m. de pil. Ik ben nu bijna aan het einde van week 3 (overmorgen de laatste pil). Nu heb ik al een heel klein beetje roze bloedverlies. Ben de pil nooit vergeten, nooit ziek geweest etc... Kan dit voorvallen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 21:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, dat kan soms gebeuren. Zegt niets over de werkzaamheid van de pil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 17:45
Anomo
Anomo is offline
Ik neem mijn pil altijd 's ochtends. Vrijdag nam ik het om 7u 's ochtends. De volgende dag was ik bij mijn vriend, en heb'k ik hem maar om 10u30 ingenomen. Gisteren (zondag) was ik het echter vergeten en heb ik hem pas ingenomen om 19u22. Is dat een probleem? Ik denk dat er maximum 36u mag tussenzitten, sinds de laatste pil, maar begin nu toch te twijfelen...
Seks gehad met mijn vriend wel (wel niet klaargekomen in mij).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 17:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik neem mijn pil altijd 's ochtends. Vrijdag nam ik het om 7u 's ochtends. De volgende dag was ik bij mijn vriend, en heb'k ik hem maar om 10u30 ingenomen. Gisteren (zondag) was ik het echter vergeten en heb ik hem pas ingenomen om 19u22. Is dat een probleem? Ik denk dat er maximum 36u mag tussenzitten, sinds de laatste pil, maar begin nu toch te twijfelen...
Seks gehad met mijn vriend wel (wel niet klaargekomen in mij).
Heb je de bijsluiter goed gelezen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 17:56
Anomo
Anomo is offline
Citaat:
Heb je de bijsluiter goed gelezen?
Standaard wat in elke bijsluiter staat.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 18:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Standaard wat in elke bijsluiter staat.
Dan weet je het antwoord toch!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 12:19
pietjeneinstijn
pietjeneinstijn is offline
Hoelang duurt het voordat de pil beschermt tegen zwangerschap?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 12:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Lees de bijsluiter. Sowieso een goed advies
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 20:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Direct als het meisje begint op dag 1-5 van de menstruatie. Anders pas na 7 dagen. En het werkt niet voor seks in het verleden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2016, 00:37
Verwijderd
Merkt iemand wel eens verschil tussen verschillende leveranciers van de pil? Dat je bijvoorbeeld meer pijn hebt of je anders voelt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 00:13
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hai! Ik ben een behoorlijke chaoot waardoor ik regelmatig vergeet om de pil te slikken. Hierdoor heb ik heel vaak doorbraakbloedingen en ben ik toch best vaak niet heel fit.
Zijn er andere chille opties om niet ongesteld te worden? Ik slik de pil niet voor anticonceptie maar omdat ik anders echt goed ziek wordt (in de zin van 2/3 dagen per maand kotsen).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 00:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je kan de prikpil proberen. Die krijg je elke maand dmv een injectie. Er is geen garantie dat je niet ongesteld wordt, maar er zijn vrouwen die het helemaal niet meer worden met de prikpil. Helaas is het wel zo dat, als je het probeert, je wel direct 3 hele maanden last hebt van eventuele bijwerkingen.
Verder heb je nog de nuvaring, maar ik ben daar zelf niet bekend genoeg mee om te claimen dat je daarmee je menstruatie kan overslaan.

Wat nou als je gewoon elke dag een wekker zet? Dus bijvoorbeeld elke avond om 6 uur of wat jou goed uitkomt (hou rekening met het weekend). Als je niet thuis bent als je alarm af gaat, zet je alarm dan nog een keer of schrijf een grote P op je hand (helemaal onderaan bij je duim bijvoorbeeld).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 10:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Neem je pil altijd op een vast moment, bijvoorbeeld bij het tandenpoetsten 's morgens. Dat doe je elke dag dag en als je pil onderdeel van die routine wordt vergeet je hem ook niet. Ik neem de pil als ik mijn lenzen indoe en controleer 's avonds bij het lenzen uitdoen nog even of ik de pil toch niet vergeten ben als ik 's ochtend bijvoorbeeld haast had.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-12-2016, 02:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Bedankt voor jullie reacties (sorry late reactie &#128584! Volgende week begin ik met de prikpil, ik ben benieuwd. Phoebe, weet jij welke bijwerkingen normaal zijn? Uiteraard zal ik dit ook bij de huisarts navragen hoor!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2016, 03:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties (sorry late reactie &#128584! Volgende week begin ik met de prikpil, ik ben benieuwd. Phoebe, weet jij welke bijwerkingen normaal zijn? Uiteraard zal ik dit ook bij de huisarts navragen hoor!
Volgens mij zijn dat de algemene bijwerkingen van hormonale anticonceptie: stemmingswisselingen, hoofdpijn, misselijkheid, verlaagd libido, puistjes.. Maar het ligt vooral aan hoe jij erop reageert. Het nadeel van de prikpil is dat je 3 maanden vast zit aan bijwerkingen (dat heb ik vast al gezegd).

Mijn truc met bijwerkingen: niet lezen tot je ergens last van krijgt en dan pas checken of dat erbij hoort. Ik merk dat, als je niet weet wat de bijwerkingen van een medicijn zijn, je minder geneigd bent rare dingen te voelen. Dus als je een geschreven bijsluiter kan krijgen, zou ik die zeker vragen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2016, 18:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Okee bedankt! ik heb vrijwel nergens last van gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 14:45
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Hey, ff n vraag, k dacht k kan een nieuw topic openen, maar doe t uiteindelijk toch maar hier. Op welke leeftijd begonnen jullie zo'n beetje met de pil?
x
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.