Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2006, 20:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Sinds een week heb ik oksels die echt jeuken. Eerst viel het nog wel mee, maar in bed - als ik niet veel te doen heb - zit ik er toch aan te wrijven en te krabben omdat het zo vervelend is. Waarschijnlijk was dat niet zo slim van me, want nu heb ik twee 'gleufjes' (1 aan elke kant), van waar ik denk ik gekrabt heb. Nu zijn die plekjes echt constant rood en droog en het jeeeukt!

Ik gebruik als een jaren dezelfde deo (nivea, zonder alcohol), dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Ik heb gister en vandaag wel m'n oksels steeds met Zwitsal ingesmeerd en niet met deo (ik zweet amper, dus boeit niet zoveel ), maar nu steeds..! Het leek me slim om ook maar even niet te scheren, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Maar heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat m'n oksels weer tot rust komen en niet meer zo rood zijn? En heeft iemand misschien een idee van de oorzaak..?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
stress
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:59
Mara
Mara is offline
Misschien is 't juist goed om wél een keer van deo te wisselen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 21:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gewoon even helemaal niks mee doen. Dus ook geen smeerseltje en deo'tjes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 21:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-10-2006 @ 21:59 :
Misschien is 't juist goed om wél een keer van deo te wisselen?
Maar het is gewoon een heel neutrale deo, zonder geurtjes of spulletjes ofzo. Verschilt dat dan per merk?

@ Vice: zal het proberen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb t ook eens na een neutrale deo gehad.. gewisseld en toen ging t wel goed

sowieso heb ik altijd van dat soort dingen en los t vaak op om dingen te doen die juist niet moeten
scheren, zwitsal en deo..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:24
Verwijderd
Ken iemand en die had dat ook. Hij moet nu neutrale deo gebruiken ipv axe die hij normaal gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:28
Verwijderd
Ik denk dat je je oksels langer rust moet geven dan die twee dagen die jij noemt.
Mijn zus heeft een hele tijd eczeem gehad onder haar oksels, en vanaf toen kon ze alleen nog maar sanex (?) deo gebruiken (misschien dus toch een keertje wisselen?).
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 10:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oeh, ik wilde hier ook een topic over openen en nu is het al gedaan, dank je duivelaar

Ik ben nu even de tactiek van volledige rust aan het toepassen. Dus geen deo en ook niet verder insmeren met zwitsal, daardoor werden ze alleen maar droger en droger. Ik gebruik al een neutrale deo en in Utrecht heb ik juist een andere dan eerst, dus volgens mij ligt het bij mij niet echt daaraan, maar het is wel superirritant
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:26
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Vannacht was de jeuk echt erg, maar ik heb er niets tegen gedaan. Ik denk dat ik m'n oksels dan inderdaad maar even wat rust gun, en misschien maar eens moet kijken naar een ander merk deo.

@Vogelvrij: Graag gedaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 11:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Overgevoeligheid voor een deo bouwt zich op. Dus na een tijdje ben je "opeens"rood van je deo.

Stoppen met dat merk, en een ander merk proberen. Eerst maar even met rust laten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:23
Verwijderd
Ik heb ooit ook ongeveer hetzelfde gehad...
Ben begonnen met gewone geparfumeerde deodorant, toen ooit door jeuk en soort van eczeem overgestapt op nivea/dove-achtige spullen, en nu gebruik ik alleen nog maar deoleen. Is deo zonder parfum (en/of zonder alcohol) en is het enige waar ik geen last van heb, halleluja!
Mijn moeder was juist vroeger allergisch voor vanalles, en die kan nu weer steeds meer producten gebruiken, dus wie weet?
Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:22
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik laat het nu al dagen met rust; geen deo en geen zwitsal. Maar het blijft rood en droog. Is er echt niets wat dat kan verhelpen? Zorgt een andere deo dat het overgaat, of..?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-10-2006 @ 20:22 :
Ik laat het nu al dagen met rust; geen deo en geen zwitsal. Maar het blijft rood en droog. Is er echt niets wat dat kan verhelpen? Zorgt een andere deo dat het overgaat, of..?
Bij mij was het gewoon echt allergie, dus heb mn huid laten rusten toen. Ook even naar de dokter geweest, en die had een cremepje voor me gemaakt (kant en klaar van de apotheek was ik ook allergisch voor... jij zou het altijd nog kunnen proberen om daar iets tegen huiduitslag te halen!). Dat heb ik een dag ofzo zonder deo gebruikt, en daarna een paar dagen icm deoleen. Toen was alles weer 'rustig' en nu gaat het bijna altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:24
Verwijderd
Als ik jou was zou ik eens zinkzalf proberen. Ik denk dat dat wel zal helpen (je kunt gewoon zinkzalf voor baby's gebruiken).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 09:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk ik doe toch een beetje deo op en argh, nu word ik echt gek van de jeuk Ik moet even wat geduldiger zijn nog.

Ik wil eigenlijk geen ander soortige deo, deze is net nieuw Maar volgens mij gaat het nu wel iets beter al, want het is alleen nog maar rood en niet meer zo droog.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 18:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-10-2006 @ 10:12 :
Ik wil eigenlijk geen ander soortige deo, deze is net nieuw Maar volgens mij gaat het nu wel iets beter al, want het is alleen nog maar rood en niet meer zo droog.
Uh huh, die van mij is ook net nieuw.

Ik ga het morgen weer even proberen met m'n huidige deo, en als het dan weer rood wordt ga ik echt een nieuwe deo halen!
Vandaag trouwens geen jeuk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:32
dingske
dingske is offline
Hoi

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ik gebruikte voorheen altijd dezelfde deo, totdat ik ook erge jeuk kreeg aan mijn oksels.
Zo erg dat ik het openkrabte

Ik ben toen andere deo gaan gebruiken. Nu gebruik ik van nivea balance. En ik heb er nu helemaal geen last meer van.

Ik merk wel zodra ik een andere deo gebruik dat ik een tijdje daarna weer wat jeuk krijg aan mijn oksels. Het lag bij mij dus echt aan de deo.

Het beste is om er vanaf te blijvenm, al is dat moeilijk ik weet het.
Probeer een deo te vinden waar je wel tegen kan.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Jeuk in m'n oksels.
Tripp
3 10-04-2009 22:25
Lichaam & Gezondheid uitslag oksels
FrantiC
6 16-07-2008 09:19
Lichaam & Gezondheid Jeukende oksels
Verwijderd
13 10-05-2006 11:28
Lichaam & Gezondheid vreemd pijnlijk bobbeltje
Verwijderd
27 26-04-2004 14:06
Lichaam & Gezondheid Vriendin pijn aan vagina
t68i
23 26-06-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid Scheren van oksels en schaamhaar..
Sciza
2 25-04-2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.