Oud 18-10-2006, 21:08
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
hallo mensen..
ik ben te dik en te zwaar.. tenminste dat vind ik zelf en ik ben ook wel te zwaar..
ik zat erover te denken om naar een dieetiste te gaan... want in me eentje lukt het echt niet...
maar ik vraag me af wat die dan allemaal gaat doen.. en wat je allemaal gaan doen.. heeft er iemand ervaring mee??
want ik wil wel een beetje van te voren weten wat er allemaal gaat gebeuren en wat je allemaal moet gaan doen..
alvast bedankt..

groetjes,,,
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:16
carmen_46
Avatar van carmen_46
carmen_46 is offline
Op het moment loop ik bij een gewichtsconsulente. Zij leert je andere manieren van het gebruik van voeding aan.

Voor mijn eerst consult moest ik een week bij houden wat ik had en zij heeft het toen allemaal doorberekend. Het kwam er op neer dat ik te weinig at en dat ik daarom niet afviel.

Nu ben ik daar 1 keer in de 2 weken als eerste moet ik op de weegschaal voor gewicht en vetpercentage. En eens in de paar weken word me taille ofzo gemeten.

Het komt er eigenlijk op neer dat je een dieet heb dat je dus elke 2 weken word gewogen en dat je tijdens de consulten advies en uitleg krijgt over voeding.

Als je echt te zwaar bent dan raad ik het je zeker aan. Als je bij zo iemand loopt heb je een goede stok achter de deur om verder te gaan!

Succes!
__________________
"Being human that is my crime''
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 22:14
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb bij een dietiste gelopen, en die heeft me gewoon een voedingsschema gegeven. en ze heeft me aanbevolen om te gaan sporten. de eerste weken schreef ik op wat ik precies at, en dat ging ze controleren. dan gaf ze tips. daarna mocht ik het zonder doen. ze woog me elke keer. als er veel af was waren we blij, als er niets af was niet, en dan zei ze er vrij weinig over, wat heel irritant was. (ik kwam juist voor het duwtje in de rug) en de rest van het kwartier ging ze over dr dochters kletsen. dat was ook irritant.

daarom ben ik er na een tijd mee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 12:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een tijdje bij een dieetiste gelopen. Eerst vroegen ze me een eetdagboek van een paar dagen bij te houden. Bij het eerste gesprek wordt je gewogen e.d. De dieetiste komt met een dieet op de proppen (in mijn geval energie beperkt). Eens per week of per twee weken kwam ik dan weer langs, bespreken of het dieet vol te houden is en je wordt weer gewogen. Met het dieet bleef ik gewoon aankomen daarom is het gestaakt. Volgens haar was ik destijs te jong (11 t/m 12 jaar)
Ben doorverwezen door kinderarts.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 14:22
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb een tijdje bij een diëtiste gelopen. Eerst moest ik bij houden wat ik allemaal op een dag at, en daarna gaf zij dan dingen aan die ik moest weghalen. Natuurlijk werd ik ook elke keer gewogen enzo.
Maar na een tijdje ben ik ermee stopt, omdat het volgens mijn moeder allemaal te serieus werd. Aangezien ik nog een kind was (van een jaar of 9/10) en niet dik was, maar gewoon een beetje mollig, werd het voedingspatroon te zwaar en serieus. Ze hield er gewoon geen rekening mee dat ik nog een kind was (zo mocht ik bijv. totaal niets snoepen, of hooguit 's avond één snoepje) en dit dan gewoon niet op die manier, voor het doel dat ik wilde bereiken, werkte. Waarschijnlijk werkte het ook mee, dat er aan mijn voedingsspatroon weinig te veranderen was. Ik at gezond, niet te veel, en weinig tussendoortjes. Er is dus ook haast niks afgegaan, destijds.

Maargoed dat is mijn ervaring. Voor een volwassene met overgewicht zal dit totaal anders zijn. Zeker als het jou gaat om dat ene steuntje in de rug, zal het vast helpen. Succes!
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 17:04
Waterlily
Avatar van Waterlily
Waterlily is offline
Heey,

Ik heb ook een tijdje bij een dieetiste gelopen..

Ik vond het er niet leuk, ik ben te zwaar en dat weet ik zelf ook dus ik dacht der moet wat aan gebeuren.

Toen ben ik daar naar toe gegaan de eerste keer moest ik een eetdagboek bij houden en ik werd gewogen, de andere keren was het alleen maar praten praten praten ik vond het er niet leuk en ben der weggelopen... en ben toen niet meer terug te komen.

Dit is mijn ervaring ermee, Ik ben nu aan t diëten en ik verlies eigelijk best wel veel gewicht.. Mischien is dit een tip voor je..

In ieder geval heel veel suc6
__________________
Hate it or love it!,..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 08:54
Verwijderd
Ik loop ook bij een diëtist (wel met een iets ander doel, maar oke) en het is wel fijn dat je ergens je verhaal kwijt kan en dat je tips en feedback krijg. Denk dat je beter naar een diëtist kan dan zelf kan gaan afvallen.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheids topic # 52
Verwijderd
500 16-05-2005 21:23
Lichaam & Gezondheid Controle over je gewicht
mrieke
68 25-03-2005 20:37
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 25!
Miracle
489 28-09-2004 18:14
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #23!!!
Daantje_0705
479 13-08-2004 12:10
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 13:45
Lichaam & Gezondheid Dieetiste?
Lindatje
6 13-07-2002 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.