Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 21:57
teenager
teenager is offline
Hoi,

Ik heb nou al tijden dat ik een soort menstruatiepijn voel terwijl ik niet ongesteld ben, echt heel vaak, bijna elke dag wel. Het is zo een zeurende pijn precies zo heel ver onderin je buik. Het heeft ook niks met ontlasting te maken, want dat gaat allemaal zoals gewoonlijk. Ik eet ook gewoon gezond enzo... Enig idee wat het kan zijn?
En vooral: kan het iets gynaecologisch zijn? Ik zie t echt totaal niet zitten om inwendig onderzoek bij mn huisarts te krijgen. Stel dat het iets gynaecologisch kan zijn, zou ik dan gelijk doorverwezen worden of moet ik eerst inwendig onderzoek? Dat is echt mn nachtmerrie... Maar goed ik wil wel weten hoe die pijn er komt..

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 22:51
Verwijderd
Doet het (extra) pijn als je plast?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 22:59
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Kan misschien een niersteen zijn..

Als de pijn aanhoudt (tot morgen bijv.) dan zou ik zeker even een bezoekje aan de huisarts wagen. Misschien hoeft een inwendig onderzoek niet eens!

Veel sterkte in ieder geval.

Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 23:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Een niersteen kenmerkt zich meer door rugpijn met bewegingsdrang. Lijkt mij dus minder waarschijnlijk.

Zou het een soa kunnen zijn?

Je zegt dat je graag wilt weten wat de oorzaak is van je pijn. De huisarts is dan eigenlijk de enige oplossing. Zo'n inwendig onderzoek valt hartstikke mee. Het is vreemd, natuurlijk, maar het doet geen pijn en is ook zo weer voorbij.
En als je daardoor van je buikpijn kan afkomen, zou ik het er wel voor over hebben
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef op 29-10-2006 @ 23:59 :
Als de pijn aanhoudt (tot morgen bijv.) dan zou ik ...
ze zegt dat ze "al tijden" (!) last heeft van buikpijn, en jij geeft de raad "dat als het morgen nog zo is" ze naar de dok moet?

omg
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:14
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
eerst naar de dokter gaan en als hij het niet weet zou ik eens naar accupunctuur of accupressuur(zonder naaldjes) gaan. Je buik is je middelpunt van energie dus als dat pijn doet is het niet echt goed.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:16
Verwijderd
Ga gewoon naar de huisarts
Oke, zo'n inwendig onderzoek is mijn hobby ook niet, maar als je graag wil weten waar je pijn vandaan komt dan heb je niet zo heel veel keus.
Hij/zij eet je echt niet op, hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 10:58
Verwijderd
Zoals gezegd, het lijkt me het beste even langs de huisarts te gaan. Wanneer pijn blijft aanhouden, en je weet er geen oorzaak voor, is het wel handig hier achter te komen en zonodig een behandeling ondergaat.

Natuurlijk is zo'n onderzoek niet leuk (ik denk dat niemand voor de lol even langs de dokter gaat voor een gynacologisch onderzoek), maar ik denk dat je je daar over heen moet zetten, wellicht dat wanneer je daar bent het ook wel meevalt!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 11:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zo'n huisarts weet heel goed dat een jonge meid erg opziet tegen een inwendig onderzoek. Hij(of zij) is dus heel voorzichtig, en gebruikt, als hij het al gebruikt, het kleinste modelletje speculum, en die is nauwelijks dikker dan een vinger. Bovendien maakt hij een speculum eerst warm en nat onder de warme kraan. Vraag daar desnoods om, als hij het vergeet, dat vindt-ie echt niet erg.

Ik denk ook dat hij eerst aan de buitenkant van je buik gaat voelen of er soms wat te voelen is. Je ziet met een speculum wel de baarmoedermond en de binnenkant van de vagina, maar dat zegt ook niet alles. Voelen zegt meer.

Hij zal waarschijnlijk met een vinger in je en een hand op je buik gaan voelen, zo kan hij nog meer ontdekken.

Het valt best mee. De tandarts is echt erger.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 11:36
teenager
teenager is offline
Erg bedankt allemaal. Ja jullie hebben gelijk, ik stel me wel nogal aan. De kans dat het een soa is is minimaal, Roos. Vandaag heb ik er geen last van, maar het komt meestal 's avonds opzetten.
Rugpijn en bewegingsdrang heb ik niet, het is echt puur daaronder.
Ik ga een afspraak maken en me niet meer aanstellen .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
wat is een minimale kans? 1x onveilig? Meerdere keren onveilig? Of altijd veilig gevreeen? Of nooit gevreeen? Of iets anders?

Mocht er toch een kans zijn, het feit dat de klachten tijdelijk wegzijn, betekent niet dat het 'probleem' opgelost hoeft te zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als het meestal 's avonds komt opzetten, doet dat me toch denken aan je darmstelsel. Heb je je eetpatroon veranderd de laatste tijd? Bijvoorbeeld een dieet, of juist meer vettig voedsel?
Je zegt dat je ontlastingspatroon niet is veranderd... maar neemt de pijn af na ontlasting? Zoja, dan kan misschien daar toch het probleem zitten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:44
Verwijderd
Zoals Roos ookal zegt, ik dacht toen ik het las ook meteen aan iets van je darmen (is er niks veranderd?) Je ontlastingspatroon is normaal, je ontlasting zelf ook (niet dun/ rare kleur ofzo)?
Heb je geen last van stress?
Nou ja uhm ik zou toch ff langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:20
Ilona1
Ilona1 is offline
Cystes misschien op je eierstokken? Heb ik ook gehad! Geeft ook een vervelende pijn! Enige optie = dokter bezoeken. Niets vervelends aan hoor, de pijn is vervelender lijkt me
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:32
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Er gaan wel een aantal dingen aan vooraf voordat je een inwendig onderzoek krijgt hoor.
__________________
Ik geef het op.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 06:56
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik heb er ook last van, van die constante onderbuikpijn.
Maar ik heb het sinds dat ik begonnen ben met de pil, dus nu ondertussen alweer een maand.

Is dat normaal?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 09:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Heb je meer stress dan eerst? Ik had/ heb ook altijd 's nachts buikpijn, de dokter zei toen dat dat gewoon stress was. Maar als je het zeker wilt weten, kun je natuurlijk het best naar de dokter gaan, ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:08
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Pffff, geen id
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.