Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 20:25
meisjemeis
meisjemeis is offline
Toen k gister onder de douche wilde stappen voelde k een btje pijn onder mn oksel.. toen ik ging voelen waar dat vandaan kwam voelde ik ineens een bultje, wat er daarvoor niet zat. Als je dr op drukt doet het zeer.. Ik ben misschien een scheiterd, maar het eerste wat door me heenschoot was; heb k misschien borstkanker? Ik heb op sites gekeken en een van de simptonen van borstkanker is o.a. een bultje of opgezwollen iets onder je oksel. Ik ben 16.. kun je dat al op je 16e hebben? En zo niet, wat zou t dan kunnen zijn.. help me please..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:42
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
waarschijnlijk is het gewoon een soort van puistje, is heel vervelend, maar niet ernstig ofzo. komt van het scheren/ontharen, ik heb er ook wel eens last van. als ie er lang blijft zitten kan je wel ff naar een dokter gaan, maar waarschijnlijk is het niets hoor. geen zorgen over maken, wacht eerst maar even af.
(er kunnen trouwens heel gemakkelijk nog meer van die puistjes komen, omdat je huid tegen elkaar zit als je je arm gewoon langs je lichaam hebt hangen zegmaar.)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:42
Verwijderd
kan een ontstoken kliertje zijn
Als je je er zorgen over maakt kun je naar de dokter gaan.
Maar meestal is dat nix ernstigs volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:04
meisjemeis
meisjemeis is offline
jah ik heb ook wel eens irritatie na t onthare, maar dan isset meestal rood. maar dit is echt een bobbeltje van zo'n kleine knikkergrootte (mini's.. kan dat??) echt duidelijk onder mn huid..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:10
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Gewoon een pukkeltje, neem ik aan. Heb ik ook wel eens, doet inderdaad pijn als je er op drukt. Maar je kunt natuurlijk, wanneer je het niet vertrouwd, naar de dokter gaan.
Het lijkt mij, persoonlijk, geen borstkanker. Want dan voel je toch meestal een bobbeltje in je borst? En daarnaast lees je overal dat het men het over het algemeen niet op zo'n jonge leeftijd krijgt.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:15
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
had ik ook maar bij mij deed het geen pijn bij mij was het een vetbultje maar het kan ook een klier zijn ja maar ik zou als ik jou was voor de zekerheid naar de dokter gaan...
__________________
I'd be glad to stop wearing anally electrocuted minks if only you'd be so kind as to skin your legs and present them to me as a gift.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
meisjemeis schreef:
jah ik heb ook wel eens irritatie na t onthare, maar dan isset meestal rood. maar dit is echt een bobbeltje van zo'n kleine knikkergrootte (mini's.. kan dat??) echt duidelijk onder mn huid..
Zit het los? Als je het heen en weer kan bewegen is er niets aan de hand, maar als het vastzit (en dan niet aan je huid) moet je oppassen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 13:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het kan ook gewoon je lymfeklier zijn, die een beetje opspeelt. Zit het echt onder je huid? Dan is het waarschijnlijk zo'n klier, die kunnen een beetje opzwellen als je ziek bent (geweest).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
meisjemeis schreef:
jah ik heb ook wel eens irritatie na t onthare, maar dan isset meestal rood. maar dit is echt een bobbeltje van zo'n kleine knikkergrootte (mini's.. kan dat??) echt duidelijk onder mn huid..
heb ik ook wel eens gehad, weet niet waarom, ging vanzelf weer weg

ps. kans op borstkanker is op je 16e heel erg klein.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb zelf al jaren een bult in mijn oksel, deed in het begin ook heel zeer. Ben ermee naar de dokter gegaan, maar het was niet kwaadaardig. De mijne kom je ook echt bewegen en zat binnenin de okselkom. Ik heb ervoor gekozen het niet te laten verwijderen en daar heb ik geen spijt van.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.