Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 19:03
Verwijderd
X

Laatst gewijzigd op 29-12-2018 om 16:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2008, 19:12
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
het lijkt wel een notitieboekje. heh.
dit is wel iets nieuws, voor jou. je gedicht voor vers was ook een beetje in deze ehh stijl. ik vind het wel leuk, maar soms door de notitieboekheid ervan een beetje minder sterk. soms iets te associatief.

bovendien begin je al je zinnen met een hoofdletter en de titel niet?

ik weet dat dit waardeloos commentaar is verder, maar ik moet toch iets zeggen. misschien meer later
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:22
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Haha wel grappig! Alleen vond ik het pas tegen het einde iets hebben. Van tevoren leek het me niets. Zo zie je maar weer.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:26
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Citaat:
(aangepast, alleen is de titel voorgoed verpest)
ja iknoooow. maar anders is het zo raar. je kunt ook alles zonder hoofdletters doen. of alleen namen mét.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:36
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ahhh scheisse nelleke,
het is misschien niet overal even goed of perfect, maar het is wel NIEUW. vernieuwend. het betekent iets, in die zin, voor mij, omdat het lak heeft aan het een en het ander omdat het iets uitvindt. en je einde is heel heel sterk. het lijkt ook een beetje op een reactie op het gedicht London van Sigurbjorg Þrastardóttir, dat ik ergens in het mooie gedichten van anderen topic heb geplaatst. het is wel heel hectisch allemaal, maar waarom niet? als mondriaan opeens drie lijntjes mag schilderen als je weg kunt komen met de ideeen van freud waarom zou je dan niet bla bla bla ik ben al net zo verward
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 19:39
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
stream of consciousness! Maar nu moet ik aan mijn essay
morgen morgen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 21:55
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Trafalgar Square, ja!

Als je zoiets 'stream of consciousness'-achtigs wilt schrijven moet je wel heel goed weten te balanceren op het dunne koord van begrijpelijkheid. Dat lukt aardig, hoewel je naar beide kanten hier en daar te ver doorslaat (dan weer te krabbelig, dan weer te duidelijk). Het is wel leuk om er wat mee te puzzelen en relaties te leggen tussen stukken tekst, maar ik voel dan toch te weinig de onzichtbare sturing van de dichteres aan het roer . Het heeft een beetje een 'zie maar wat je ermee doet' uitstraling, het kan scherper.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:05
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben het met reynaert eens.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 10:04
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Oh, wijs! (Op de Vlaamse manier, leuk dus)

Ik versta er waarschijnlijk geen reet van, gehecht dat ik ben aan makkelijk ABAB-structuren met uitgeklaarde woorden, maar ik vind het gewoon altijd tof. Net een hele woordenwaterval, en daar geniet ik van, het leest ook als een trein (en het lijkt me moeilijk dat te creeëren). Joa, ik wil wel nog zulke dingen lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 12:08
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
Het loopt erg lekker. Op sommige momenten heb ik iets van 'huh' en begrijp ik het niet, maar het leest zo als een trein dat het me niet stoorde. Toen ik het de tweede keer las, vond ik het iets minder. Ik lette dan wat beter op interpunctie/hoofdletters/betekenis en dan was het niet duidelijk voor mij. MAAR: je zoekt verschillende richtingen/je bent vernieuwend EN vooral: je schrijft!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 08:35
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
ohja, weet je waar ik aan moest denken en wat ik grappig vond, als ik zo 'willekeurig' schrijf, schrijf ik altijd in flarden / losse frasen terwijl jij juist in hele zinnen, lange woordenrijen lijkt te schrijven .. heb je het overigens in een keer opgeschreven? heb je daarna nog dingen veranderd, geschaafd etc?
ik denk trouwens dat ik de -----------s iets te lang vind.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 09:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
a. Net alsof we jou niet kennen.
b. Ik wil ook zo schrijven

Hier moest ik om lachen: (alsof er iets te sightsee-en valt in
dat rotdorp van je),

Het einde vind ik wel net wat minder, maar toch is het een gaaf gedicht
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 11:36
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik vind 'm gaaf, ik lees dit graag. En het stomme is dat ik er verder eigenlijk niets over te zeggen heb.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 21:09
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Hé maar zo waren we niet getrouwd. Je zou moeite doen voor het gedichten schrijven! Wat ik verder wel een interessante opmerking van je vind, is het stukje waarin je impliceert dat er geen diepere betekenis is en dat er niets te puzzelen valt als jij daar niet voor hebt gezorgd. Als iemand dat er in wil lezen is het dan minder eigen aan het gedicht? Wat vind je daar zelf van?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.